Lucide dromen - da's gewoon bewust dromen - dus lekker alles kunnen doen wat je wilt aangezien je beseft dat je aan het dromen bent.quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:02 schreef Freethinker het volgende:
Ik zie het verschil nog niet echt in die definitie, maar is het een bewustzijnsverschil dan? Van een droom ben je je niet bewust, van een uittreding wel? Ik vind het een interessant onderwerp maar moeilijk te doorgronden eerlijk gezegd. Die termen zijn ook zo verwarrend![]()
Beschermengelen lopen met je mee, voor je, achter je, naast je. Ieder heeft een doel in/met het leven, beschermengelen zijn dus geen garantie op een heel veilig leven, maar ze doen wat in hun vermogen ligt om je te helpen.quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:55 schreef nokwanda het volgende:
[..]
De mijne moeten wel overuren draaien![]()
Gewoon omdat de traptreden net ietsje verder of dichterbij waren of omdat die paal toch net iets dichterbij was, omdat de hoek waar ik om wilde net iets ruimer genomen had moeten worden, dat glas net een centimeter verder stond dan ik inschatte....... ik loop af en toe als een dronken kerel.
Hoezo moet ik dat verklaren?quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:56 schreef DonnaNonna het volgende:
Op de site van Sten staat een radiointerview met Def P. Ze praat er zelf over ontmoetingen met aliens!
Hoe verklaar je dat dan Stenny?
Bewondering hoeft niet, maar lief van je.quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:00 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Sten ik bewonder je
Ik ga toch echt eens op zoek naar je boek 'Door het Raam'. Als hij net zo fijn wegleest als je posts op Fok!, kan er weinig misgaan
Succes met alles![]()
Nee, precies. Maar het gegeven van bewust dromen is al vrij opmerkelijk. Bij mij gaat een droom zoals 'ie gaat, en niet zoals ik 'm wil laten gaan.quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:03 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Lucide dromen - da's gewoon bewust dromen - dus lekker alles kunnen doen wat je wilt aangezien je beseft dat je aan het dromen bent.
Uiteindelijk blijft het maar een droom, dus je moet niet denken dat het allemaal echt is natuurlijk
Voor, tijdens en na een uittreding merk je dondersgoed dat er wat anders aan de hand is als een droom. Je hebt fysieke en astrale sensaties in beide lichamen (fysiek-astraal). Je voelt dat je wegglijdt uit je lichaam, je bekijkt je astraal lichaam bewust, je kunt nadenken zoals overdag...quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:02 schreef Freethinker het volgende:
Ik zie het verschil nog niet echt in die definitie, maar is het een bewustzijnsverschil dan? Van een droom ben je je niet bewust, van een uittreding wel? Ik vind het een interessant onderwerp maar moeilijk te doorgronden eerlijk gezegd. Die termen zijn ook zo verwarrend![]()
Tot jijzelf een uittreding meemaakt.quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:03 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Lucide dromen - da's gewoon bewust dromen - dus lekker alles kunnen doen wat je wilt aangezien je beseft dat je aan het dromen bent.
Uiteindelijk blijft het maar een droom, dus je moet niet denken dat het allemaal echt is natuurlijk
een beetje enthousiasme mag wel voor je eerste naamtopicquote:
Ja, je hebt gelijk, het is wel heel grappig:quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:21 schreef Aarde het volgende:
[..]
een beetje enthousiasme mag wel voor je eerste naamtopic![]()
Dus het is ook wel wat anders dan bewust dromen. Op je site geef je dat voorbeeld dat je de buurman kan zien afwassen, maar dat betekent dat je dus in real-time kan gaan reizen. Ik dacht dat het een soort droomtoestand was, maar dit kan toch helemaal niet? Ik bedoel niet de ervaring zelf, maar in real-time.quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:09 schreef Stenny het volgende:
[..]
Voor, tijdens en na een uittreding merk je dondersgoed dat er wat anders aan de hand is als een droom. Je hebt fysieke en astrale sensaties in beide lichamen (fysiek-astraal). Je voelt dat je wegglijdt uit je lichaam, je bekijkt je astraal lichaam bewust, je kunt nadenken zoals overdag...
* stoute schoenen aantrekt *quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:23 schreef Stenny het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk, het is wel heel grappig:![]()
Zou lekker handig zijn he, overal kunnen spionerenquote:Op woensdag 11 januari 2006 16:27 schreef Freethinker het volgende:
[..]
Dus het is ook wel wat anders dan bewust dromen. Op je site geef je dat voorbeeld dat je de buurman kan zien afwassen, maar dat betekent dat je dus in real-time kan gaan reizen. Ik dacht dat het een soort droomtoestand was, maar dit kan toch helemaal niet? Ik bedoel niet de ervaring zelf, maar in real-time.
quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:31 schreef nokwanda het volgende:
Als ik bewust en gestuurt kon uittreden zou ik echt wel een detectivebureau beginnen
Daar is goed geld mee te verdienen dan inderdaad. En mocht je het niet voor het geld willen doen dan kan je altijd een soort Astrale Robin Hood wordenquote:Zou lekker handig zijn he, overal kunnen spioneren
Dat weet jij, dat weet ik, maar ....quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:41 schreef onemangang het volgende:
Als de geest werkelijk uit het lichaam zou kunnen treden, dan zou het ook weer in een ander lichaam moeten kunnen INtreden, lijkt me. Vooralsnog zijn alle uittredingen echter geheel toe te schrijven aan een ervaring IN je hersenen, vergelijkbaar met dromen. Uittredingen zijn overigens ook op te wekken met het geven van electrische impulsen aan een bepaald deel van de hersenen.
Ben jij van mening dat je bewust kunt dromen dan? Ik persoonlijk heb m'n droom nog nooit kunnen sturen.quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:03 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Ik wel, is echt gaafquote:Op woensdag 11 januari 2006 16:46 schreef Freethinker het volgende:
[..]
Ben jij van mening dat je bewust kunt dromen dan? Ik persoonlijk heb m'n droom nog nooit kunnen sturen.
Real-time kan wel, naar mijn ervaring, maar ik bevind me vaak toch in andere dimensies die niet parallel lopen met de aarde-tijd-lijn.quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:27 schreef Freethinker het volgende:
[..]
Dus het is ook wel wat anders dan bewust dromen. Op je site geef je dat voorbeeld dat je de buurman kan zien afwassen, maar dat betekent dat je dus in real-time kan gaan reizen. Ik dacht dat het een soort droomtoestand was, maar dit kan toch helemaal niet? Ik bedoel niet de ervaring zelf, maar in real-time.
Geen naamtopicquote:Op woensdag 11 januari 2006 16:46 schreef nebelung het volgende:
Niet om lullig te doen, maar er waren toch al een aantal Stenny-topics kan ik me herinneren? Die heb ik allemaal gelezen, ik geloof zelfs dat ik zo op Fok kwam.
Of gingen die over een specifiek iets?
Ik heb het druk.quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:28 schreef Aarde het volgende:
[..]
* stoute schoenen aantrekt *
ga je hier ook postings geven van je uittredingen? en dat we dan verzoeken kunnen indienen ofzo? dat ik wil weten ... < vul maar iets in > ?![]()
Of bij de CIA werken.quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:31 schreef nokwanda het volgende:
Als ik bewust en gestuurt kon uittreden zou ik echt wel een detectivebureau beginnen
Oh ja! Ik weet het weer!quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:49 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Geen naamtopic
Wel over astraal reizen, uittreden en "kunst" met als onderwerp astraal reizen.
dat is geen neequote:Op woensdag 11 januari 2006 16:49 schreef Stenny het volgende:
[..]
Ik heb het druk.Bezig met mijn tweede boek.
Robbert eiste flink mijn aandacht op, en nog steeds, en nu ook nog een eigen topic.
![]()
Wat is volgens jou de bedoeling van uittreden?quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:51 schreef Stenny het volgende:
[..]
Of bij de CIA werken.Maar zo is uittreden kennelijk niet hoofdzakelijk bedoeld.
Het gebeurt nog steeds meestal spontaan, er was dus geen opzettelijke bedoeling. Is er nog steeds niet. Maar waarom: ik denk omdat we allemaal uit het astrale komen en er weer heen gaan, ik los in mijn lichaam zit en niet zo 'aards' ben, ik een brug wil slaan tussen hier en daar, ik er niet van houd afgescheiden te zijn van mijn beschermengelen enzovoort... Er zijn vele redenen dat ik dit bewust meemaak...quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:05 schreef onemangang het volgende:
[..]
Wat is volgens jou de bedoeling van uittreden?
Ah, dus als je je buurman hebt zien afwassen wil dat niet zeggen dat ie ook echt afgewassen heeft in onze aarde-tijd-lijn..?quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:48 schreef Stenny het volgende:
[..]
Real-time kan wel, naar mijn ervaring, maar ik bevind me vaak toch in andere dimensies die niet parallel lopen met de aarde-tijd-lijn.
Ik heb een voorkeur voor glad ja, op het hoofd hoeft nietquote:Op woensdag 11 januari 2006 17:26 schreef Bastard het volgende:
Was jij nou ook die TS van dat topic waarin je aangaf dat mensen kaal zouden moeten gaan?
Dat het eigenlijk meer een persoonlijke voorkeur zou zijn dan dat het ook daadwerkelijk succes zou hebben?
Dat is de vraag, ik krijg de indruk dat je vooruit en achteruit in de tijd kunt reizen, en inderdaad zie je soms kennelijk parallele werelden. Maar ik kan me voorstellen dat veel mensen dit als een droom zouden zien. Toch is er meer aan de hand gezien de uittredingsverschijnselen waarmee deze ervaringen gepaard gaan. Deze sensaties heb ik - en andere mensen - namelijk niet rond 'gewoon' dromen (dromen is trouwens ook net zo bijzonder als uittreden, maar het is niet hetzelfde).quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:27 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Ah, dus als je je buurman hebt zien afwassen wil dat niet zeggen dat ie ook echt afgewassen heeft in onze aarde-tijd-lijn..?
Dan lijkt het me gewoon een leuke hallucinatie.
kun je ook dingen zien waarmee je zeg maar - voor de mensen met sceptis - kunt aantonen dat het echt is? concrete voorspelliingen, dat soort dingenquote:Op woensdag 11 januari 2006 17:32 schreef Stenny het volgende:
[..]
Dat is de vraag, ik krijg de indruk dat je vooruit en achteruit in de tijd kunt reizen, en inderdaad zie je soms kennelijk parallele werelden. Maar ik kan me voorstellen dat veel mensen dit als een droom zouden zien. Toch is er meer aan de hand gezien de uittredingsverschijnselen waarmee deze ervaringen gepaard gaan. Deze sensaties heb ik - en andere mensen - namelijk niet rond 'gewoon' dromen (dromen is trouwens ook net zo bijzonder als uittreden, maar het is niet hetzelfde).
Tot nu toe niet aantoonbaar nee, maar ik heb mij daar ook nooit op geconcentreerd. De bewijslast is onredelijk/niet goed realiseerbaar. Kijk maar naar wat er gebeurt als je wel met 'bewijzen' komt, je wordt vaak meteen terecht of onterecht neergesabeld door sceptici. Mijn meeste uittredingen spelen zich niet af in aardse ruimtes die ik achteraf kon gaan controleren en als ik mensen ontmoette die ik ken van de aarde, wisten die zich niets te herinneren. Maar dat wil niet zeggen dat het niet gebeurd is, veel mensen herinneren zich hun dromen ook niet terwijl ze die allemaal hebben.quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:35 schreef Aarde het volgende:
[..]
kun je ook dingen zien waarmee je zeg maar - voor de mensen met sceptis - kunt aantonen dat het echt is? concrete voorspelliingen, dat soort dingen![]()
Dat dus weer absoluut niet, nooit en never.quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:51 schreef Stenny het volgende:
[..]
Of bij de CIA werken.Maar zo is uittreden kennelijk niet hoofdzakelijk bedoeld.
Heb jij je berschermengel(en) weleens gezien? Daar ben ik erg benieuwd naar. Een 'healer' vertelde mij dmv zgn 'automatisch schrift', toen mijn moeder, ik en nog iemand in een lichte trance verkeerde, dat ik een mannelijke gids heb en een vrouwelijke mooie beschermengel uit het hogere engelenrijk. Heel interessant maar eigenlijk zou ik er meer over te weten willen komen, hier heb ik niet heel veel aanquote:Op woensdag 11 januari 2006 16:05 schreef Stenny het volgende:
[..]
Beschermengelen lopen met je mee, voor je, achter je, naast je. Ieder heeft een doel in/met het leven, beschermengelen zijn dus geen garantie op een heel veilig leven, maar ze doen wat in hun vermogen ligt om je te helpen.![]()
Zij ziet regelmatig geesten en praat met ze. Hoe verklaar je dit dan?quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:41 schreef onemangang het volgende:
Als de geest werkelijk uit het lichaam zou kunnen treden, dan zou het ook weer in een ander lichaam moeten kunnen INtreden, lijkt me. Vooralsnog zijn alle uittredingen echter geheel toe te schrijven aan een ervaring IN je hersenen, vergelijkbaar met dromen. Uittredingen zijn overigens ook op te wekken met het geven van electrische impulsen aan een bepaald deel van de hersenen.
Misschien kun je het wel heel goed met tegenpool? Aarde vindenquote:Op woensdag 11 januari 2006 17:23 schreef Stenny het volgende:
[..]
Het gebeurt nog steeds meestal spontaan, er was dus geen opzettelijke bedoeling. Is er nog steeds niet. Maar waarom: ik denk omdat we allemaal uit het astrale komen en er weer heen gaan, ik los in mijn lichaam zit en niet zo 'aards' ben, ik een brug wil slaan tussen hier en daar, ik er niet van houd afgescheiden te zijn van mijn beschermengelen enzovoort... Er zijn vele redenen dat ik dit bewust meemaak...
zou ik daar zo moe van zijn 'sochtendsquote:Op woensdag 11 januari 2006 17:43 schreef Stenny het volgende:
[..]
Het is misschien zelfs mogelijk dat je 's nachts actief op pad gaat, als het ware een soort amubulance medewerker bent, maar dat je daar overdag niet meer van weet, maar waar je wel moe van kunt zijn. Ik kan dit niet bewijzen, nee, ik wijs alleen op een mogelijkheid.
quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:55 schreef Aarde het volgende:
[..]
zou ik daar zo moe van zijn 'sochtendshet zou wel eea verklaren
nu nog het salaris zien te lokaliseren
![]()
tja zelfs als je het kunt sturen wordt iets bewijzen wel lastig
misschien als iemand ergens thuis wat neerlegt ofzo dat dat wat zou kunnen bewijzen als je dat ziet
maar ja dan moet je het wel goed kunnen sturen
quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:55 schreef Aarde het volgende:
[..]
zou ik daar zo moe van zijn 'sochtendshet zou wel eea verklaren
nu nog het salaris zien te lokaliseren
![]()
tja zelfs als je het kunt sturen wordt iets bewijzen wel lastig
misschien als iemand ergens thuis wat neerlegt ofzo dat dat wat zou kunnen bewijzen als je dat ziet
maar ja dan moet je het wel goed kunnen sturen
Ik heb een aantal jaar geleden een vreemde uittredingservaring gehad. Ik leek te slapen, maar was me toch bewust. De ruimte waarin ik me begaf, mijn woonkamer, leek bijna tastbaar. Dus ook de lucht en leegte. Na een aantal merkwaardige gewaarwordingen, werd ik als het ware weggezogen naar een eetgelegenheid in de straat waar ik woonde. Het was levensecht, maar toch anders. Ik hing er even rond, en kwam uiteindelijk weer rustig op mijn bank terecht zonder het idee te hebben weggeweest te zijn. Stilletjes aan werd alles weer normaal. Het voelde vredig, maar erg onwerkelijk.quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:43 schreef Stenny het volgende:
[..]
Mijn meeste uittredingen spelen zich niet af in aardse ruimtes die ik achteraf kon gaan controleren en als ik mensen ontmoette die ik ken van de aarde, wisten die zich niets te herinneren.
Never say never again. Bond, my name is Bond.quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:48 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat dus weer absoluut niet, nooit en never.
Ja, ze zijn prachtig.quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:49 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Heb jij je berschermengel(en) weleens gezien? Daar ben ik erg benieuwd naar. Een 'healer' vertelde mij dmv zgn 'automatisch schrift', toen mijn moeder, ik en nog iemand in een lichte trance verkeerde, dat ik een mannelijke gids heb en een vrouwelijke mooie beschermengel uit het hogere engelenrijk. Heel interessant maar eigenlijk zou ik er meer over te weten willen komen, hier heb ik niet heel veel aan![]()
quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:55 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Misschien kun je het wel heel goed met tegenpool? Aarde vinden![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |