abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 juli 2008 @ 22:46:20 #101
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_59960047
quote:
Op maandag 7 juli 2008 19:56 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
*BTW ik kwam er gister achter dat, Oprah nu met Eckhart samen werkt en de Amerikaanse gristenen zijn hier niet zo blij mee
Echt waar? Wat goed van Oprah zeg.
Lekker wegwezen met die Christennen.
Was altijd bang dat Oprah een beetje op die lijn zou blijven met haar onderwerpen en projecten, maar blijkbaar ken ik haar dan niet goed genoeg / heb ik haar onderschat.
Good for her!

Edit: het schoot mij echt net na het posten te binnen dat ze al eens eerder promotie had gemaakt voor iets totaal niet Christelijks, namelijk het hele "The Secret" gebeuren. Ook iets waar ze zelf praktisch bij zweerde!
pi_59960411
quote:
Op maandag 7 juli 2008 19:56 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:

[..]

Nope, maar Eckhart zal ze wel te koop aan bieden

*BTW ik kwam er gister achter dat, Oprah nu met Eckhart samen werkt en de Amerikaanse gristenen zijn hier niet zo blij mee
Vind je het gek. Eckhart misquote en verdraait de bijbel. Wat Oprah en hij verkondigen is Luciferianisme.
pi_59961517
quote:
Op maandag 7 juli 2008 22:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Vind je het gek. Eckhart misquote en verdraait de bijbel. Wat Oprah en hij verkondigen is Luciferianisme.
Kun je dat wat toelichten? Ik vind zelf namelijk dat Tolle best wel nuttige dingen schrijft/zegt.. dus graag wat toelichting
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_59962442
quote:
Op maandag 7 juli 2008 23:34 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Kun je dat wat toelichten? Ik vind zelf namelijk dat Tolle best wel nuttige dingen schrijft/zegt.. dus graag wat toelichting
Tot uw dienst.

Jezus zegt: ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand komt tot de Vader dan door Mij. Hiermee verhoogt Hij zich boven alle andere manieren om tot God te komen, inclusief de manier die Eckhart en Oprah verkondigen. Dit is dus al inconsistent met de bijbel.

Eckhart zegt: Jezus zegt: jullie zijn het licht van de wereld. Daarna voegt hij er zelf aan toe: jullie zijn het bewustzijn, waaruit de wereld komt die wij zien.

Dit 'bewustzijn' is een synoniem voor het goddelijke collectieve bewustzijn, een soort pantheïsme waarbij alles god is en wij dus ook en door ons ware ik te vinden kunnen we goddelijk worden. Dit is Luciferiaanse doctrine, heeft niets met het monotheïstische christelijke geloof te maken, waarbij God een aparte entiteit.

In werkelijkheid zegt Jezus: 14 Gij zijt het licht der wereld; een stad boven op een berg liggende, kan niet verborgen zijn.15 Noch steekt men een kaars aan, en zet die onder een koornmaat, maar op een kandelaar, en zij schijnt allen, die in het huis zijn;16 Laat uw licht alzo schijnen voor de mensen, dat zij uw goede werken mogen zien, en uw Vader, Die in de hemelen is, verheerlijken.

Oftewel: het licht van de wereld wil zeggen dat je goede werken doet. In andere verzen legt Jezus uit dat je al het goede van God komt, en dat je niks kan doen zonder God. Daarom voegt Jezus in vers 15 toe: dat zij uw goede werken mogen zien, en uw Vader, Die in de hemelen is, verheerlijken.

Alle eer gaat dus naar de vader, naar God. Wij zijn het licht van de wereld wanneer wij representatieven van de Vader zijn omdat we Zijn werken doen in de wereld, Zijn liefde uitdragen. Het heeft niets met 'bewustzijn' of het goddelijke in onszelf te maken, maar met het aanbidden van de ware levende God die ons geschapen heeft.

Wat Oprah zegt, en dat zijn eigenlijk ook Eckharts woorden, 'God is a feeling experience, not a believing experience', slaat op het 1 worden met dat bewustzijn, het 'zijn'. Je fuseert met het goddelijke bewustzijn, je eigen bewustzijn verandert daardoor, je wordt zelf een soort god. Ook Luciferiaans.

Daarna zegt ze dat als je religie nog steeds een geloof in God is, in plaats van iets wat je voelt, oftewel de ervaring van God in jezelf, dat het dan niet echt God is waar je mee te maken hebt. Ook hier dus weer het idee dat we zelf God zijn en dat dienen te ervaren voordat we werkelijk met God in aanraking komen.

De bijbel zegt in Hebreeën hoofdstuk 11 het volgende over geloven in God:
1 Het geloof nu is een vaste grond der dingen, die men hoopt, en een bewijs der zaken, die men niet ziet.
2 Want door hetzelve hebben de ouden getuigenis bekomen.
3 Door het geloof verstaan wij, dat de wereld door het woord Gods is toebereid, alzo dat de dingen, die men ziet, niet geworden zijn uit dingen, die gezien worden.
4 Door het geloof heeft Abel een meerdere offerande Gode geofferd dan Kaïn, door hetwelk hij getuigenis bekomen heeft, dat hij rechtvaardig was, alzo God over zijn gave getuigenis gaf; en door hetzelve geloof spreekt hij nog, nadat hij gestorven is.
5 Door het geloof is Enoch weggenomen geweest, opdat hij den dood niet zou zien; en hij werd niet gevonden, daarom dat hem God weggenomen had; want voor zijn wegneming heeft hij getuigenis gehad, dat hij Gode behaagde.
6 Maar zonder geloof is het onmogelijk Gode te behagen. Want die tot God komt, moet geloven, dat Hij is, en een Beloner is dergenen, die Hem zoeken.

Verder heeft Eckhart niets te zeggen over de dood. In een ander filmpje wordt het hele stukje getoond en daarin zegt hij dat wij bewustzijn zijn, dat bewustzijn eeuwig is, en dat wij dus ook eeuwig zijn, oftewel we gaan in essentie niet dood.Volgens de bijbel sterft de mens 1 keer en aan het einde is er een laatste oordeel. Eckhart is dus erg selectief in het gebruiken van de bijbel om zijn geloof te onderbouwen.

Hebreeën 9:27 En gelijk het den mensen gezet is, eenmaal te sterven, en daarna het oordeel;

Samengevat geloven Eckhart dus dat we goddelijk zijn en dat we niet sterven.

Genesis 3
4 Toen zeide de slang tot de vrouw: Gijlieden zult den dood niet sterven;
5 Maar God weet, dat, ten dage als gij daarvan eet, zo zullen uw ogen geopend worden, en gij zult als God wezen, kennende het goed en het kwaad.

Dit is standaard new-age doctrine en hoge new agers zeggen zelf dat dit Luciferianisme is, en zeker geen christendom. Ik kan me dus voorstellen dat christenen verontwaardigd zijn, dat ben ik ook aangezien Oprah met dit soort praatjes miljoenen mensen kan misleiden om in dingen te geloven die helemaal niet kloppen. Ze mag best dit soort denkbeelden verspreiden, maar zeg dan niet dat het iets met de bijbel te maken heeft, geef dan toe dat het lijnrecht tegen alles wat de bijbel zegt ingaat. Maar waarschijnlijk zijn ze zelf te erg misleid om dat in te kunnen zien. Oprah lijkt dat in ieder geval wel voor zover ik dat kan beoordelen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ali_Kannibali op 08-07-2008 00:47:50 ]
pi_59963978
dank voor je reactie Ali, ik ga er nu niet al te diep op in omdat ik op het werk zit.
quote:
Dit 'bewustzijn' is een synoniem voor het goddelijke collectieve bewustzijn, een soort pantheïsme waarbij alles god is en wij dus ook en door ons ware ik te vinden kunnen we goddelijk worden. Dit is Luciferiaanse doctrine
Heb je hier een bron van waarom dit precies de luciferiaanse doctrine is (liefst geen video ivm langzame internetverbinding hiero in NZ)? Dat is nml hetgeen wat me nog steeds onduidelijk is, verder is het helder. Zie het waarschijnlijk net wat anders, maar dat terzijde. thnx voor de reactie
pi_59969272
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 02:49 schreef Boswachtertje het volgende:
dank voor je reactie Ali, ik ga er nu niet al te diep op in omdat ik op het werk zit.
[..]

Heb je hier een bron van waarom dit precies de luciferiaanse doctrine is (liefst geen video ivm langzame internetverbinding hiero in NZ)? Dat is nml hetgeen wat me nog steeds onduidelijk is, verder is het helder. Zie het waarschijnlijk net wat anders, maar dat terzijde. thnx voor de reactie
Ik heb gezocht naar een directe bron maar dat is me helaas zo snel niet gelukt, als ik dat tegen kom zeg ik het nog wel. Ik kan wel binnen de standaard new age doctrines bewijs leveren.

De grondleggers van New Age en veel volgers ervan verwachten dat de (Kosmische) Christus komt als wereldleraar, om de mensheid te sturen, naar een hoger goddelijk plan te brengen. Deze Kosmische Christus heet Maitreya en wordt door verschillende mensen gechanneld. Eén van zijn boodschappen:
quote:
I, Lord Maitreya, manifestation of the Ray of Christed Consciousness, bring to each of you the opportunity today, to consciously embrace another aspect of your Christed consciousness.

The Christ Light is manifested in the form of awareness within your consciousness. The manifestation of the Christed consciousness in the form of power is expressed through you by the choice to lead your life as a responsible manifestation of energy, light and sound. That creation in it self opens more avenues of life experience. The alignment process you currently have created for yourself, by your choice to participate in today’s initiation, is working in Divine alignment with your 5th and 7th dimensional bodies of Christ energy. This Christ energy feeds the chakric system of your bodies; this aligns your consciousness with the universal mind, the God mind, of which all quantum consciousness is a part of.
http://spiritlibrary.com/(...)er-with-lord-kuthumi

Er wordt gesproken over het 'Christ Light'. Een Luciferiaan, David Spangler, zegt hier het volgende over:
quote:
The true light of Lucifer cannot be seen through sorrow, through darkness, through rejection. The true light of this great being can only be recognized when one's own eyes can see with the light of the Christ, the light of the inner sun. Lucifer works within each of us to bring us to wholeness, and as we move into a New Age, which is the age of man's wholeness, each of us in some way is brought to that point which i term the Luciferic initiation, the particular doorway through which the individual must pass if he is to come 'fully' into the presence of his light and his wholeness. Lucifer comes to give us the final gift of wholess.
David Spanger, reflections on the Christ.

Maitreya => Light of the Christ => Universal mind/consciousness => Lucifer. Die term 'wholeness' slaat op het 1 worden met dat bewustzijn omdat je daardoor zelf zoals het bewustzijn wordt, wat dus goddelijk is.

Op zich lijkt me deze duidelijk maar als je heel erg wil zeuren zul je wel 1 citaat willen waarin het beide voorkomt, dus als ik die vind zal ik die plaatsen.

:

[ Bericht 43% gewijzigd door Ali_Kannibali op 08-07-2008 13:21:30 ]
pi_59983304
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik heb gezocht naar een directe bron maar dat is me helaas zo snel niet gelukt, als ik dat tegen kom zeg ik het nog wel. Ik kan wel binnen de standaard new age doctrines bewijs leveren.

De grondleggers van New Age en veel volgers ervan verwachten dat de (Kosmische) Christus komt als wereldleraar, om de mensheid te sturen, naar een hoger goddelijk plan te brengen. Deze Kosmische Christus heet Maitreya en wordt door verschillende mensen gechanneld. Eén van zijn boodschappen:

Er wordt gesproken over het 'Christ Light'. Een Luciferiaan, David Spangler, zegt hier het volgende over:

David Spanger, reflections on the Christ.

Maitreya => Light of the Christ => Universal mind/consciousness => Lucifer. Die term 'wholeness' slaat op het 1 worden met dat bewustzijn omdat je daardoor zelf zoals het bewustzijn wordt, wat dus goddelijk is.

Op zich lijkt me deze duidelijk maar als je heel erg wil zeuren zul je wel 1 citaat willen waarin het beide voorkomt, dus als ik die vind zal ik die plaatsen.
Ik zal niet verder zeuren Had wel eens wat gehoord van dit idee, maar niet zo direct als jij het hier neerzet. Tja.. vele valse profeten in de wereld..

thnx voor de info
  dinsdag 8 juli 2008 @ 23:28:36 #108
72602 Oo-blackgirl-oO
Fade to Purple
pi_59985338
quote:
Op maandag 7 juli 2008 22:46 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Edit: het schoot mij echt net na het posten te binnen dat ze al eens eerder promotie had gemaakt voor iets totaal niet Christelijks, namelijk het hele "The Secret" gebeuren. Ook iets waar ze zelf praktisch bij zweerde!
Dat herinner ik mij nu opeens ook. Dat von ik toen wel vaag, en ook met eerdere projecten zoals in Zuid-Afrika. En heel even dacht ik dat als Oprah met Eckhart had te maken dat het ook niet goed kon zitten.

MAAR Eckhart heeft wat dat betreft de belangrijkste POINTER ooit gegeven dat begon als "You are not your mind"...

Volgens mij loopt Oprah gewoon "What's hot" achterna
pi_59985810
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 22:14 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Ik zal niet verder zeuren Had wel eens wat gehoord van dit idee, maar niet zo direct als jij het hier neerzet. Tja.. vele valse profeten in de wereld..

thnx voor de info
Geen dank
pi_59985826
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 23:28 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:

[..]

Dat herinner ik mij nu opeens ook. Dat von ik toen wel vaag, en ook met eerdere projecten zoals in Zuid-Afrika. En heel even dacht ik dat als Oprah met Eckhart had te maken dat het ook niet goed kon zitten.

MAAR Eckhart heeft wat dat betreft de belangrijkste POINTER ooit gegeven dat begon als "You are not your mind"...

Volgens mij loopt Oprah gewoon "What's hot" achterna
The Secret heeft alles te maken met deze theologie van Eckhart. Het is weer een stapje verder in het idee dat we goddelijk zijn en dus ook scheppers van onze eigen wereld met onze gedachten. Het 1 worden met het universele bewustzijn, het besef dat je dat bent, maakt je in staat om het met je gedachten ook te manipuleren en zo je gedachten te laten materialiseren. The secret law of attraction is op dit idee gebaseerd, bedenk iets, geloof er heel sterk in en het zal naar je toe komen. Het is ook occult/new age.
  woensdag 9 juli 2008 @ 09:44:32 #111
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_59989840
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 23:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

The Secret heeft alles te maken met deze theologie van Eckhart. Het is weer een stapje verder in het idee dat we goddelijk zijn en dus ook scheppers van onze eigen wereld met onze gedachten. Het 1 worden met het universele bewustzijn, het besef dat je dat bent, maakt je in staat om het met je gedachten ook te manipuleren en zo je gedachten te laten materialiseren. The secret law of attraction is op dit idee gebaseerd, bedenk iets, geloof er heel sterk in en het zal naar je toe komen. Het is ook occult/new age.
Onzin, dat we goddelijk zouden zijn hoeft helemaal niet te impliceren dat we met onze gedachten de wereld zouden kunnen veranderen op een andere manier dan door daadwerkelijk fysieke actie te ondernemen.
Dat je "1 bent met het universele bewustzijn" wil imho niet zeggen dat je met enkel gedachten de wereld fysiek kunt beinvloeden - waar is de relatie tussen die 2 dingen ?
zzz
pi_59990223
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 09:44 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Onzin, dat we goddelijk zouden zijn hoeft helemaal niet te impliceren dat we met onze gedachten de wereld zouden kunnen veranderen op een andere manier dan door daadwerkelijk fysieke actie te ondernemen.
Dat je "1 bent met het universele bewustzijn" wil imho niet zeggen dat je met enkel gedachten de wereld fysiek kunt beinvloeden - waar is de relatie tussen die 2 dingen ?
Omdat je je bewust bent van het feit dat je deel van het universele bewustzijn bent waaruit alles wat wij de observeerbare wereld noemen komt, kun je dmv bewuste gedachten die je in het universele bewustzijn 'pompt' die observeerbare wereld ook beïnvloeden. Fysieke actie is in wezen ook niets meer dan de ervaring van bepaald bewustzijn, het is niet 'echt' fysiek. Eigenlijk is daarmee alles een illusie, alles is non-materieel bewustzijn, god. Alleen de ervaring dat het absoluut is doet ons geloven dat het absoluut is en daarmee wordt het voor ons ook absoluut. Als je dat geloof om kan vormen is het niet meer absoluut en kan je het beïnvloeden. De realiteit is dan relatief, afhankelijk van wat je er zelf van maakt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Ali_Kannibali op 09-07-2008 15:12:38 ]
  woensdag 9 juli 2008 @ 18:58:12 #113
72602 Oo-blackgirl-oO
Fade to Purple
pi_60002282
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 23:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

sorry, maar "The secret" is gewoon goedkope New Age rommel.

Bovendien heeft Eckhart hier NIETS mee te maken en verkondigd hij ook niet dat je met je gedachten materiaal kunt aantrekken.

Ik vraag me af of je wel eens ooit naar Eckhart hebt geluisterd of minstens 1 van zijn boeken hebt gelezen

[ Bericht 13% gewijzigd door Oo-blackgirl-oO op 09-07-2008 19:05:45 ]
  donderdag 10 juli 2008 @ 09:47:42 #114
31101 _Led_
pi_60013328
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 10:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Omdat je je bewust bent van het feit dat je deel van het universele bewustzijn bent waaruit alles wat wij de observeerbare wereld noemen komt, kun je dmv bewuste gedachten die je in het universele bewustzijn 'pompt' die observeerbare wereld ook beïnvloeden.
Ik snap nog steeds de "omdat" niet.
Soit, je kunt de observeerbare wereld beinvloeden - met je ledematen.
Maar waarom je dat opeens zou kunnen - alleen maar omdat je je iets beseft - door alleen maar te denken en zonder actie te ondernemen is me nog steeds niet duidelijk.
Waarom zou het "je bewustzijn van iets" opeens betekenen dat je over bijzondere krachten beschikt ?

Het klinkt als "Omdat ik besef dat ik leef, kan ik dus vliegen".
Waar is de relatie tussen de 2 aangehaalde zaken ?
quote:
Fysieke actie is in wezen ook niets meer dan de ervaring van bepaald bewustzijn, het is niet 'echt' fysiek. Eigenlijk is daarmee alles een illusie, alles is non-materieel bewustzijn, god. Alleen de ervaring dat het absoluut is doet ons geloven dat het absoluut is en daarmee wordt het voor ons ook absoluut. Als je dat geloof om kan vormen is het niet meer absoluut en kan je het beïnvloeden. De realiteit is dan relatief, afhankelijk van wat je er zelf van maakt.
In dat geval daag ik je uit om dat te demonstreren door even een fles op te tillen met je gedachten, dat zou niet zo moeilijk moeten zijn dan.
Ik kan zo demonstreren dat ik een fles op kan tillen door 'm fysiek beet te pakken; kun jij ook demonstreren dat jij het net zo makklijk met gedachtenkracht kunt ?

En de zin "Alleen de ervaring dat het absoluut is doet ons geloven dat het absoluut is" klopt al niet.
Want hoe komen we aan die ervaring ?
Dingen zijn niet absoluut omdat wij dat geloven, wij geloven dat ze absoluut zijn omdat dat simpelweg onze ervaring is - de ervaring kwam dus voor het geloof.
Eerst moet er iets absoluut zijn voor we het als zodanig kunnen ervaren.

En als ik met een blinddoek rondloop zal ik m'n kop tegen een muur stoten, ook als ik niet weet dat die muur daar staat - en een baby zal z'n vingers ook branden aan een kaars ook al weet ie nog niks van vuur af.
Kortom, ook als je niet weet dat het er is oefent het nog steeds fysiek invloed op je uit.

[ Bericht 6% gewijzigd door _Led_ op 10-07-2008 10:03:46 ]
zzz
pi_60054920
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 10:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Omdat je je bewust bent van het feit dat je deel van het universele bewustzijn bent waaruit alles wat wij de observeerbare wereld noemen komt, kun je dmv bewuste gedachten die je in het universele bewustzijn 'pompt' die observeerbare wereld ook beïnvloeden. Fysieke actie is in wezen ook niets meer dan de ervaring van bepaald bewustzijn, het is niet 'echt' fysiek. Eigenlijk is daarmee alles een illusie, alles is non-materieel bewustzijn, god. Alleen de ervaring dat het absoluut is doet ons geloven dat het absoluut is en daarmee wordt het voor ons ook absoluut. Als je dat geloof om kan vormen is het niet meer absoluut en kan je het beïnvloeden. De realiteit is dan relatief, afhankelijk van wat je er zelf van maakt.
Als de menselijke gedachte ook maar 1% van de realiteit zou kunnen beinvloeden dan zou het al kinderlijk makkelijk aan te tonen moeten zijn. Waarom is dat dan nog niet aangetoond? Wat is voor jou het criterium om wel een theorie te verwerpen? Als het je NIET aanstaat is een theorie pas niet waar?
De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
  maandag 14 juli 2008 @ 10:00:39 #116
31101 _Led_
pi_60090665
Ik vind het een beetje als zeggen "Een cel in mijn lichaam kan mij alles laten doen wat die cel wil, immers die cel maakt deel uit van mij!",
Ook al ben ik deel van het grote geheel en besef ik dat, ik zie niet in waarom dat mij opeens de macht zou geven om het grote geheel te laten doen wat ik wil.
zzz
pi_60092678
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 18:58 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:

[..]

sorry, maar "The secret" is gewoon goedkope New Age rommel.

Bovendien heeft Eckhart hier NIETS mee te maken en verkondigd hij ook niet dat je met je gedachten materiaal kunt aantrekken.

Ik vraag me af of je wel eens ooit naar Eckhart hebt geluisterd of minstens 1 van zijn boeken hebt gelezen
Na een tijdje begin je de verbanden te herkennen. Het gaat om het onderliggende godsbeeld. Bij the secret is dat niet zo duidelijk naar voren gekomen, bij die paar filmpjes die ik van Eckhart heb gezien ook niet expliciet, maar als hij over 'bewustzijn' begint dan weet ik al hoe de vork in de steel zit. Bij the secret is dit noodzakelijkerwijs hetzelfde. Het komt uiteindelijk allemaal neer op het idee dat wij op de een of andere manier goddelijke capaciteiten hebben.
pi_60092767
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 09:47 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Ik snap nog steeds de "omdat" niet.
Soit, je kunt de observeerbare wereld beinvloeden - met je ledematen.
Maar waarom je dat opeens zou kunnen - alleen maar omdat je je iets beseft - door alleen maar te denken en zonder actie te ondernemen is me nog steeds niet duidelijk.
Waarom zou het "je bewustzijn van iets" opeens betekenen dat je over bijzondere krachten beschikt ?

Het klinkt als "Omdat ik besef dat ik leef, kan ik dus vliegen".
Waar is de relatie tussen de 2 aangehaalde zaken ?
Het is alsof je wakker wordt, 'verlichting' weet je wel, ineens besef je hey ik ben deel van god en ontsnap je uit je matrix, je vogelkooitje en kan je actief aan de slag.
quote:
In dat geval daag ik je uit om dat te demonstreren door even een fles op te tillen met je gedachten, dat zou niet zo moeilijk moeten zijn dan.
Ik kan zo demonstreren dat ik een fles op kan tillen door 'm fysiek beet te pakken; kun jij ook demonstreren dat jij het net zo makklijk met gedachtenkracht kunt ?
Nee ik geloof er ook niet meer in hoor. Ik ben ondertussen christen.
quote:
En de zin "Alleen de ervaring dat het absoluut is doet ons geloven dat het absoluut is" klopt al niet.
Want hoe komen we aan die ervaring ?
Dingen zijn niet absoluut omdat wij dat geloven, wij geloven dat ze absoluut zijn omdat dat simpelweg onze ervaring is - de ervaring kwam dus voor het geloof.
Eerst moet er iets absoluut zijn voor we het als zodanig kunnen ervaren.

En als ik met een blinddoek rondloop zal ik m'n kop tegen een muur stoten, ook als ik niet weet dat die muur daar staat - en een baby zal z'n vingers ook branden aan een kaars ook al weet ie nog niks van vuur af.
Kortom, ook als je niet weet dat het er is oefent het nog steeds fysiek invloed op je uit.

Ja je hebt ook gelijk. Ik liep me ook altijd af te vragen hoe ik al die inconsistenties aan elkaar moet breien, en ben blij dat ik er niet meer in geloof. Toen ik er zelf in geloofde was de ervaring echter soms wel heel sterk, en dan is het moeilijk om er niet meer in te geloven, meestal is er wel een oplossing te verzinnen.
pi_60092793
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 03:17 schreef mike_another het volgende:

[..]

Als de menselijke gedachte ook maar 1% van de realiteit zou kunnen beinvloeden dan zou het al kinderlijk makkelijk aan te tonen moeten zijn. Waarom is dat dan nog niet aangetoond? Wat is voor jou het criterium om wel een theorie te verwerpen? Als het je NIET aanstaat is een theorie pas niet waar?
Het is ook niet aan te tonen. Ik heb de theorie al lang verworpen. De paar keer dat het wel uitkomt is wat mij betreft toeval, of demonisch, aangezien de hele theologie in wezen satanistisch is.,
pi_60092908
quote:
Op maandag 14 juli 2008 10:00 schreef L.Denninger het volgende:
Ik vind het een beetje als zeggen "Een cel in mijn lichaam kan mij alles laten doen wat die cel wil, immers die cel maakt deel uit van mij!",
Ook al ben ik deel van het grote geheel en besef ik dat, ik zie niet in waarom dat mij opeens de macht zou geven om het grote geheel te laten doen wat ik wil.
Dat is inderdaad ook een probleem. David Icke verwoordt het zo: bewustzijn is als een oceaan, wij als druppels water. 1 druppeltje kan wel wat verandering voortbrengen, maar eigenlijk dient er collectieve verandering plaatst te vinden. Dat is dus wat new agers doen, die overspoelen het westen met new age zodat we op een gegeven moment allemaal verlicht worden en gaan beseffen dat we goddelijk zijn (zodat we met zijn allen een goddelijke beschaving op kunnen zetten, en dat is dus de new world order in de age of aquarius waar iedereen zoveel ophef over maakt, en terecht). Eigenlijk is het heel dom allemaal, maar bij gebrek aan iets beters spreekt het erg aan.
pi_60093079
Hmm, later eens gaan doorlezen.

Wanneer je de primitieve magische elementen wegpeutert bij veel theorieën en religies, lijkt het alsof je veelal op dezelfde soort elementen uitkomt .
pi_60093459
quote:
Op maandag 14 juli 2008 11:59 schreef DennisMoore het volgende:
Hmm, later eens gaan doorlezen.

Wanneer je de primitieve magische elementen wegpeutert bij veel theorieën en religies, lijkt het alsof je veelal op dezelfde soort elementen uitkomt .
Ja, de volgende:

1.wij zijn goddelijk of kunnen dat worden
2.wij zijn onsterfelijk
3.Jezus Christus zoals beschreven in de bijbel (textus recepticus) is niet God en niet de enige god die ooit in de vorm van een mens op aarde heeft gelopen.
pi_60093490
Min of meer. Afhankelijk van je definities.
pi_60093513
En 't geloof dat bergen kan verzetten enzo.
pi_60093519
quote:
Op maandag 14 juli 2008 12:20 schreef DennisMoore het volgende:
Min of meer. Afhankelijk van je definities.
Het zijn variaties op hetzelfde thema.
pi_60093578
quote:
Op maandag 14 juli 2008 12:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Het zijn variaties op hetzelfde thema.
Wat iets zegt over de mogelijkheid dat dat thema wel 's een boel waarheid zou kunnen bevatten.
pi_60093671
quote:
Op maandag 14 juli 2008 12:25 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Wat iets zegt over de mogelijkheid dat dat thema wel 's een boel waarheid zou kunnen bevatten.
Of uit dezelfde leugenachtige bron ontsproten zijn.
pi_60093706
quote:
Op maandag 14 juli 2008 12:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Of uit dezelfde leugenachtige bron ontsproten zijn.
Mja, dat klinkt als een slappe jij-bak van een primitieve woestijn-godsdienst. Zo eentje met bloedoffers enzo .
pi_60093764
quote:
Op maandag 14 juli 2008 12:30 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Mja, dat klinkt als een slappe jij-bak van een primitieve woestijn-godsdienst. Zo eentje met bloedoffers enzo .
Het is wel duidelijk dat jij er ook slachtoffer van bent geworden.
pi_60093868
quote:
Op maandag 14 juli 2008 12:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Het is wel duidelijk dat jij er ook slachtoffer van bent geworden.
Jouw niveau van discussieren is hierbij ook duidelijk geworden .
  maandag 14 juli 2008 @ 18:06:01 #131
72602 Oo-blackgirl-oO
Fade to Purple
pi_60101935
Iemand ooit gehoord van Mirin Dajo. Zoek maar op. Spirit over mind & Body en kom me dan nog maar s vertellen dat je met je geest niets kan beinvloeden Ali
pi_60103616
quote:
Op maandag 14 juli 2008 18:06 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
Iemand ooit gehoord van Mirin Dajo. Zoek maar op. Spirit over mind & Body en kom me dan nog maar s vertellen dat je met je geest niets kan beinvloeden Ali
Omdat het in een boek staat kan het?

Ik was in de veronderstelling dat het om een boek ging.

Google activate!

Met je eigen geest je eigen lichaam kunnen beïnvloeden lijkt me nogal een open deur. Dat hoe je dingen ervaart (en dus ook pijn) in grote mate afhankelijk is van hoe je dingen wilt ervaren is bekend. Door jezelf te oefenen kun je met je eigen wil invloed uitoefenen hoe je dingen ervaart.

Wat dat met een 'goddelijk plan' te maken heeft ontgaat mij echter. Zoiets komt toch echt vanuit jezelf.

[ Bericht 31% gewijzigd door Prst_ op 14-07-2008 19:34:52 ]
  maandag 14 juli 2008 @ 19:33:58 #133
72602 Oo-blackgirl-oO
Fade to Purple
pi_60103798
quote:
Op maandag 14 juli 2008 19:27 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Omdat het in een boek staat kan het?
Please, duidelijk niet nagezocht dus. Deze man is al heel lang bekend en door menig Nederlandse arts onderzocht, waar Mirin het aan voordeed
pi_60103830
zie hierboven
  maandag 14 juli 2008 @ 19:37:35 #135
72602 Oo-blackgirl-oO
Fade to Purple
pi_60103882
Dit topic was bedoelt om de luisterboeken van Eckhart ter beschikking te stellen. Met mijn verhaal over Mirin reageerde ik min of meer op Ali, die niet gelooft in "mind over matter"
pi_60104040
Als het gaat om de 'matter' van je eigen lichaam heeft je 'mind' daar vanzelfsprekend invloed op, me dunkt.
pi_60104157
quote:
Op maandag 14 juli 2008 18:06 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
Het kan net zo goed demonisch zijn. Dat het niet jouw gedachten zijn die de boel beïnvloeden, maar hogere machten waar jij je niet bewust van bent zodat je denkt dat je het zelf doet. Over die mogelijkheid wordt nooit nagedacht.
  maandag 14 juli 2008 @ 19:50:00 #138
72602 Oo-blackgirl-oO
Fade to Purple
pi_60104213
ALI, Ali. Ik weet even niet meer zo goed wat ik tegen je moet zeggen. Misschien komt het later nog wel bij me op.

Nu ff niet!
pi_60109978
Rustig aan he

Ik moet wel ff toegeven dat ik die man niet had opgezocht, ik ging ervan uit dat je het over telekinese had ofzo. Maar dit is wel een bizar mannetje ga ik wel even meer over opzoeken.

edit: wat nagelezen en jawel, ik zie zaken die kunnen duiden op interventie van hogerhand, demonisch is een mogelijkheid.

Er gebeuren wel meer 'wonderlijke dingen' met mensen. Ik geloof dat praktisch alles wel mogelijk is, maar alleen aan de uitkomst van dergelijke gebeurtenissen kun je zien welke macht er aan ten grondslag ligt.

[ Bericht 34% gewijzigd door Ali_Kannibali op 15-07-2008 00:16:48 ]
  dinsdag 15 juli 2008 @ 07:50:50 #140
8372 Bastard
Persona non grata
pi_60113657
Ik vind dat demonisch wel erg ver gaan hoor, gaat er bij mij persoonlijk niet in dat als iets goed voelt en liefdevol, of je uitgangspunt juist is dat je dan demonisch bezig bent of lucifer aanhanger bent.
Zelfs als ik er moeite voor doe komt dat er bij mij niet in.
The truth was in here.
pi_60115285
"Demonisch!"-roepers waren de personen verantwoordelijk voor 't op de brandstapel gooien van ouwe vrouwtjes die goed waren met kruiden.
pi_60117472
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 07:50 schreef Bastard het volgende:
Ik vind dat demonisch wel erg ver gaan hoor, gaat er bij mij persoonlijk niet in dat als iets goed voelt en liefdevol, of je uitgangspunt juist is dat je dan demonisch bezig bent of lucifer aanhanger bent.
Zelfs als ik er moeite voor doe komt dat er bij mij niet in.
Kan ik helemaal inkomen. De truc aan misleiding is dat iets niet lijkt wat het is. Alle misleiding lijkt altijd mooi, goed, liefdevol, heilig, eerlijk, etc., terwijl er stiekem wel een addertje onder het gras zit. Toen ik zelf nog in die dingen geloofde had ik er ook geen benul van dat er weleens iets mis mee kon zijn.
pi_60117532
Volgens mij heb je je punt nu wel overduidelijk gemaakt: alles wat niet christelijk is, is demonisch.

Kunnen we dan nu weer on-topic?
  dinsdag 15 juli 2008 @ 12:51:49 #144
8372 Bastard
Persona non grata
pi_60118247
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 12:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Kan ik helemaal inkomen. De truc aan misleiding is dat iets niet lijkt wat het is. Alle misleiding lijkt altijd mooi, goed, liefdevol, heilig, eerlijk, etc., terwijl er stiekem wel een addertje onder het gras zit. Toen ik zelf nog in die dingen geloofde had ik er ook geen benul van dat er weleens iets mis mee kon zijn.
Het klinkt nu net alsof jij het licht hebt gezien en al een station verder bent dan ieder ander die met spiritualiteit bezig is.
Maar dat hoeft niet perse zo te wezen natuurlijk.. toch?
The truth was in here.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 13:20:35 #145
31101 _Led_
pi_60118904
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 12:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Yup, daarom vind ik het ook zo erg om te zien hoe jij misleid wordt...
Maar je moet er zelf maar achter komen, het is niet aan mij om je eruit te halen.
Ik hoop dat je ooit op het goed pad terecht komt !!!
zzz
pi_60118979
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 13:20 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Yup, daarom vind ik het ook zo erg om te zien hoe jij misleid wordt...
Maar je moet er zelf maar achter komen, het is niet aan mij om je eruit te halen.
Ik hoop dat je ooit op het goed pad terecht komt !!!
Wat is het goede pad?
  dinsdag 15 juli 2008 @ 13:24:59 #147
31101 _Led_
pi_60119016
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 13:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Wat is het goede pad?
Uiteraard het pad waar ik op zit !
zzz
pi_60119092
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 12:51 schreef Bastard het volgende:

[..]

Het klinkt nu net alsof jij het licht hebt gezien en al een station verder bent dan ieder ander die met spiritualiteit bezig is.
Maar dat hoeft niet perse zo te wezen natuurlijk.. toch?
Nee.
pi_60119101
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 13:24 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Uiteraard het pad waar ik op zit !
En wat is dat pad?
  dinsdag 15 juli 2008 @ 13:32:55 #150
31101 _Led_
pi_60119216
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 13:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

En wat is dat pad?
Daar kan ik je niet mee helpen, Bob wil dat iedereen zelf zijn weg naar het juiste pad vindt !
Maar ik vertrouw erop dat je tijdig de deceptie zult inzien en je eigen weg naar het pad zult vinden
zzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')