abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 januari 2006 @ 23:45:05 #2
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_33924146
En daar kan Marijke Helwegen over meepraten
Nou maar die keepert van Brazilië, die Cantharel, die kon d'r in weze geen kloten van. Dat zag je ook bij die penalties, hij lag de hele tijd in de verkeerde hoek. Maar dan moeje ze daar niet schieten natuurlijk!!
pi_33924204
Ooit wil ik nog wel een keer gaan liften! Ik wou het vroeger toen ik rond de 12 was wel altijd doen! Het heeft volgens mij wel iets .
  dinsdag 10 januari 2006 @ 23:47:42 #4
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_33924226
Zelf liften doe ik niet, teveel een luxepaardje denk ik.
Ik heb wel 2 keer lifters meegenomen, 1 keer 1 jongen en en keer 2 jongens. Supergrappig gesprek gehad, erg leuk!
Action is the enemy of thoughts
pi_33927028
joh, ik neem altijd lifters mee als ik ze zie
pi_33929876
Makkelijk om de startpost misschien op de FOK!Wiki te plaatsen!
pi_33945405


[ Bericht 100% gewijzigd door Frank__NL op 11-01-2006 20:52:39 ]
pi_33947665
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 18:23 schreef Frank__NL het volgende:
Top Pim! Misschien kun je dit toevoegen aan het starttopic?

Liften in nederland is cool!
Frank__NL twee weken op liftvakantie in Polen.

http://www.franknature.nl/hitchhike/hitchhike_cardboards_NL.zip
Complete set liftborden voor heel Nederland inclusief gebruiksaanwijzing (vereist A3-printer).
Done!
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 08:12 schreef its_me_ het volgende:
Makkelijk om de startpost misschien op de FOK!Wiki te plaatsen!
Doe maar
// Last.fm
pi_33951215
Kun je het icoontje in de tweede kolom van het topic nog wijzigen in een handje met duim? Die is speciaal voor dit topic uitgevonden!
pi_33954042
Ik heb hier in Canada wel veel geluk gehad met het liften. Ik wilde van Montreal naar Quebec City en stond op een snelweg te liften. Komt er een pickup langs, vol geladen met schroot. Slaat de wind onder het bovenste stuk en het vliegt eraf. Het landde net voor me... Pff, dan sta je toch wel effe te denken.
pi_33954890
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 20:52 schreef Frank__NL het volgende:
Kun je het icoontje in de tweede kolom van het topic nog wijzigen in een handje met duim? Die is speciaal voor dit topic uitgevonden!
Nee kan niet.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_33960132
pi_33984055
leuk topic
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
  donderdag 12 januari 2006 @ 22:28:29 #14
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_33993584
Hee wat cool, een 2de deel van mijn topic.
Alleen beetje jammer dat ik de openingspost niet gemaakt heb

nog een coole liftsite over een stel dat in 5 jaar tijd de hele wereld is over gelift met maar 600 dollar op zak, echt geweldig om te lezen:

http://www.hitchhiketheworld.com/
Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
Enjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
pi_33994410
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 22:28 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
Hee wat cool, een 2de deel van mijn topic.
Alleen beetje jammer dat ik de openingspost niet gemaakt heb

nog een coole liftsite over een stel dat in 5 jaar tijd de hele wereld is over gelift met maar 600 dollar op zak, echt geweldig om te lezen:

http://www.hitchhiketheworld.com/
Kan 'm niet meer veranderen, dus die komt in deel 3
// Last.fm
pi_33997584
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 22:28 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
Hee wat cool, een 2de deel van mijn topic.
Alleen beetje jammer dat ik de openingspost niet gemaakt heb

nog een coole liftsite over een stel dat in 5 jaar tijd de hele wereld is over gelift met maar 600 dollar op zak, echt geweldig om te lezen:

http://www.hitchhiketheworld.com/
Nog geweldiger om te doen lijkt me.
Maar ik heb er het lef niet voor om het alleen te doen.
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 11:05:22 #17
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_34006696
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 23:54 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

Nog geweldiger om te doen lijkt me.
Maar ik heb er het lef niet voor om het alleen te doen.
Ik zou het echt zo doen, is voor mij wel de ultieme manier om de wereld te ontdekken. Alleen ben je dan wel 5 jaar verder en dat vind ik wel erg lang, helemaal sociaal gezien. En ik zou iets meer geld meenemen. Maar je op die manier laten leiden en de wereld ontdekken echt super cool, dan ontdek je ook in wat voor fucked up kortzichtige prestatiemaatschappij wij hier leven. Ik zou denk ik ook niet meer terugkomen maar ergens op de wereld een plekje ontdekken waar ik zou willen blijven wonen
Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
Enjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
pi_34044638
Begin nu eerst maar eens het liftend reizen in Nederland te leren.
  zondag 15 januari 2006 @ 11:51:11 #19
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_34078085
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 12:59 schreef Frank__NL het volgende:
Begin nu eerst maar eens het liftend reizen in Nederland te leren.
Nou dat hoef ik niet meer te leren hoor, meneer frank
Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
Enjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
pi_34100873
Nieuwe ervaringen. Op verzoek doorspekt met vleugjes van verhalen.

Zondag 15 January 2006. Van Maastricht naar Utrecht.



Van NL Maastricht A2 liftersplaats naar NL Eindhoven A2 x A67 X Leenderheide, afstand 82 km, wachttijd 10 min. Met bordje "Utrecht".
Met een chauffeur van de crew van Andre Rieu. Hij kwam juist terug van een toertje in het oosten van Duitsland (voormalig Oost-Duitsland). Het laatste concert was in Chemnitz geweest.



Van NL Eindhoven A2 x A67 X Leenderheide naar NL Utrecht A2 8, afstand 98 km, wachttijd 2 min. Met bordje "Utrecht".
Wageningers die zich de tijd wel konden heugen dat ze zelf met tientallen anderen op de duim naar huis reisden in het weekend. Knooppunt Leenderheide is overdag bij file en op zondag een extreem goed punt om te liften, als je de juiste plekken kent, en geen vakantiebagage hebt.

Van NL Utrecht A2 8 naar NL Utrecht central station, afstand 2 km, wachttijd 2 min.
Bij de afrit vroeg ik voor het eerst om een lift tot in de stad. Eerdere keren wandelde ik naar de sneltram (kwartiertje) om op het station te komen.

Reisduur 2h15m, gem. snelheid inclusief wachten 75 kmh.


Zondag 15 January 2006. Van Utrecht naar Maastricht. Tot aan tankstation De Lucht bij Zaltbommel met een kameraad meegereden. Donker.



Van NL Zaltbommel A2 T 17-18 De Lucht naar NL Susteren A2 T 46-47 Het Anker, afstand 115 km, wachttijd 7 min. Na drie, vier keer vragen bij de pomp had ik beet. Ik nam plaats bij een ouder echtpaar in een zwarte Mercedes 300D. De kruissnelheid naar Zuid-Limburg was 130 kmh.



Van NL Susteren A2 T 46-47 Het Anker naar NL Maastricht A2 x Viaductweg, afstand 25 km, wachttijd 10 min.
Een middelbare dame met een auto van een Maastrichtse garage kon (want wilde) mij niet mee laten rijden. Op dat moment kwam ook juist een ANWB-meneer aanrijden om de auto weer op gang te krijgen. Accu-probleempje. Een vrachtwagenchauffeur mocht me niet meenemen, vanwege de verzekering. Een dame met pumps vraag ik in de regel niet - kleine kansen en voor mezelf ook wat onrustig in mijn kop. Drie Noordafrikaanse mannen vroegen mij waar ik vanacht ging slapen. Ik antwoorde laconiek - "waar ga jij zelf slapen", en wenste ze nog succes. Off you go. As you like it. De Volvo met startproblemen was hersteld, en de ANWB-meneer bleek op Maastricht aan te koersen. En zo reed ik voor het eerst mee met de Wegenwacht, of welke autopechhulp dan ook. Voor ik instapte moest ik uiteraard wel even zeker weten of hij geen oproepen kon verwachten, en plots zou moeten omkeren, want dan zou ik goed in de penarie komen.

Reisduur 1h45min, gem. snelheid inclusief wachten 75 kmh.

18,000 km gepasseerd.
pi_34101001
quote:
Op zondag 15 januari 2006 11:51 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:

[..]

Nou dat hoef ik niet meer te leren hoor, meneer frank
Sorry. Ik haalde je even door de war met liftgevers die vonden dat ze er ook wat van konden, omdat ze een half jaar in Australie gebackpacked hadden. Stoer hoor, maar hier doen ze 't om de een of andere reden niet?
pi_34101136
18.000 km al gelift?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34360877
Vrijdag 20 januari.
In het donker met een kameraad van Heerlen naar Aken gelift. Bij de stoplichten aan de uitvalsweg van het station naar de stadsautobaan gevraagd of we mee konden rijden aan Duitse automoblisten met voldoende plek. Dat kon meteen met de eerste Duitse chauffeur die we konden benaderen. Dat was na ongeveer een kwartier, want het verkeer staat niet al te lang stil.

Zaterdag 21 januari.
We begonnen samen aan de Roermonderstrasse in Aachen en hadden vrij snel een rit naar het grenstankstation Langeveld voor mij, en tot aan de afrit A76 Nuth voor mijn maatje. Daarna had ik snel een snelle rit naar Maastricht met een Mercedes-rijder. Dat was wel om, maar de liftersplaats van Maastricht is een heel mooi punt om verder te gaan. Na enkele minuten reed ik mee met een oudere man die een kruissnelheid van 90 aan ging houden en zij een heel eind richting Utrecht te moeten. Die plaats stond op mijn liftbord. Echter, vanaf ongeveer Roermond wel binnendoor. Dat leek me te langzaam, dus ging ik mee tot tankstation "Bosserhof" aan de A2 voor de afrit naar Venlo. Vrij snel met een stel meegegaan die zeiden dat ze naar Den Haag gingen en ik kon wel mee. De Mercedes zwabberde nogal over de weg ; je kon in dit beestje wel zeeziek worden. Niet veel later gingen ze twijfelen of ze wel naar Den Haag gingen, of toch naar Amsterdam, in ieder geval, ik mocht blij zijn dat ik een kiloemtertje of 35 met ze mee heb mogen rijden. Nog voor Eindhoven bleef ik achter op een tankstation, dit keer "Groote Bleek" bij Maarheeze. Daar kon ik na een minuut of vijf mee naar Knooppunt Leenderheide bij Eindhoven. Het bestaat nog altijd uit een verkeersplein met verkeerslichten. Voor de A2 geldt dat in noordelijke richting. Hoewel er voor de meeste chauffeurs geen plek te vinden is om naast de weg te stoppen, is het best een goed punt om te liften aan de doorgaande weg. Vorige week had ik er in twee minuten een rit van nagenoge honderd kilometer naar Utrecht. Op Leenderheide moet het voor de liftende reiziger liefst uitzonderlijk rustig zijn (zodat men op de meest linker strook wel kan stoppen, omdat er toch zo weinig verkeer is) of heel erg druk, zodat de automobilisten wat langer voor het stoplicht stilstaan (niet in een keer wachten door). De goede plek is dan aan de zuidkant van Leenderheide voor de stoplichten van de A2. Interessant is dat hier een stuk weg van ongeveer 100 meter geen autosnelweg en geen autoweg is. Het bord einde autosnelweg staat namelijk een eind voor het bord autoweg. Zodat je erwettig gezien niet illegaal staat te liften Maar 'k zou hierover op dit punt nooit in discussie gaan met een agent. Ondanks het feit dat Leenderheide in vroeger tijden een fameus punt was voor lange lifts vanuit Eindhoven richting Venlo, Breda, Utrecht en Maastricht sta je er vaak nogal gevaarlijk. Maar 't kan, zeker bij drukker verkeer.

Nu stond ikw at langer op Leenderheide en dat beveil niet zo. Maar na twintig minuten kon ik dan mee naar even boven Den Bosch. Op A2 oprit 20 (Rosmalen / Den Bosch-oost) sloeg ik een korte lift af om vervolgens na een minuut of drie mee te kunnen naar Utrecht. Daar is oprit 18 van de A12 een goed punt voor de lifter met een bord "Den Haag" (evt. Rotterdam), met genoeg stopplek, maar wel "verboden voor voetgangers" (autoweg). Goed, na vijf minuutjes dan weer naar tankstation Hellevliet aan de A12 bij De Meern. Toen begon het te schemeren en het was er behoorlijk druk (ik ben als Limburger geen vierbaansautosnelwegen gewend). Na tien minuutjes mee naar de N446-kruising met een andee provinciale weg vanuit Alphen aan de Rijn. Ik trok mijn reflecterend hesje aan en stak mijn duim uit naar de passerende automobilisten. Ongeveer vijf minuten voor de bus zou komen kon ik mee naar Leiden, waar ik zijn moest :-).

De reis was intensief. 9 auto's voor slechts 270 km is een erg slecht gemiddelde. Nadat mijn lift van bij Roermond naar Den Haag maar een klein stukje was doorgegaan was ik niet meer zo gemotiveerd, en werd het simpelweg autohoppen. Als je het zo doet is liften geen efficiente manier van reizen - maar soms is dat onvermijdelijk. Gemiddeld 45 km per uur.

Zondag 22 januari.
Toen mijn liftmaatje om kwart over vier nog niet was op komen dagen ben ik maar vertrokken. We hadden een soort carpoolafspraak zonder eigen auto. Een half uur later had ik mijn eerste rit naar Utrecht. Ik ben meegereden tot het laatste tankstation voor Knooppunt Oudenrijn, namelijk "Bijleveld". Daar na drie minuten mee in de BMW van een Eindhovense tweedehandsautoverkoper tot aan Boxtel (tankstation), met een kruissnelheid van 140 kmh en een topsnelheid van 175 kmh. Van Boxtel naar even onder Weert (tanktstation) na een minuut of vijf. Daar was het vrij rustig en enkele chauffeurs die op Maastricht aanreden of erdoorheen kwamen wilden mij niet mee laten rijden. Na een kwartiertje kreeg ik een kop thee aangeboden van de kassamedewerkster van de pomp. Ook "regelde" ze de laatste rit naar Maastricht. Dat bleek met een vrachtwagenchauffeur te zijn die kerosine vervoerde. Voor hen is het bijna altijd verboden bijrijders mee te nemen, want het zou gevaarlijk kunnen zijn, maar daar houdt natuurlijk niet iedereen zich aan. Terwijl mijn chauffeur zijn bakkie koffie leegdronk waren er nog een paar chauffeurs die naar Maastricht zouden gaan, en er eerder zouden aankomen. Maar die heb ik niet meer gevraagd.

Om kwart over acht was ik op het Oranjeplein in Maastricht (dus zo'n 55 kmh gemiddeld :-) en daar ben ik naar huis gewandeld.
  woensdag 25 januari 2006 @ 01:42:09 #24
54067 Aernoud
Aapachtig paars?
pi_34434883
In plaats van een tripreport in UVT, een trip report van mijn liftavontuur naar Amsterdam , afgelopen weekend. Na de positieve ervaringen gelezen te hebben van Frank_NL, en op zoek naar eens wat afwisseling van het op zaterdag tot 2 uur in mijn bed liggen, hebben ik en een vriend donderdag bedacht zaterdag te gaan liften.

Ik vertelde hem donderdag dat we zaterdag een avontuur gingen beleven (o ja?) dat we ver weg moesten reizen.

Waarheen, wat nodig, wanneer? We wilden eerst naar Groningen (Maastricht – Groningen, veel verder kon ik niet bedenken ) maar Amsterdam was eigenlijk toch iets leuker. Amsterdam it is! Wat hebben we hiervoor nodig? Niet veel! Een camera zou wel leuk zijn, dus heb ik een camera geleend en bandje gekocht. Daarna naar Gall&Gall voor fles Bacardi Razz (vocht, belangrijk als vervanging voor mij, als niet smoker) Verder nog een zakmes opgescharreld, McGyver en ik kunnen niet zonder!. Wanneer? Zaterdag om 8 uur bij mijn vriend zou een mooie afspraak zijn.
De reis die ons voor de ogen stond bevatte slechts nog 3 niet ingevulde details: Vervoer, Eten, Slaapplek…

Ik vertelde mijn kameraad over de positieve liftervaringen en probleem 1 was opgelost. Probleem 2 en 3 zouden nog ter sprake komen.. (nodige pienten zorgde die avond voor enige vertraging hiervan.. )

Ondanks het feit dat ik vrijdag dus eigenlijk vroeg naar bed moest, lag ik er pas om 5 uur in (op bezoek bij de ex… ) en kon ik na een schoonheidsslaapje van 2 uur er weer uit om boterhammetje te smeren en op de fiets te stappen naar mijn maatje.
Aangekomen daar bleken we nog een probleem te hebben, het ontbreken van een dikke zwarte marker voor het bordje ‘A’Dam’. Ondanks dit euvel toch van Sint Pieter naar geuselt gelopen (+- 3 kwartier), waar we onderweg een tankstation hebben aangedaan en hier alle markers hebben opgebruikt (rood, blauw en zwarte letters , een groot feest! ).

Staande op de liftplek, inmiddels kwart voor 10, duurde het maar 10 minuten toen we een lift kregen. De bestuurder ging naar Den Haag en kon ons afzetten in Utrecht. Nou, dat is iig flink in de richting, dus hebben wij na ons korte verblijf de liftplek verwisseld voor de luxe zetel van de Laguna. Onze chauffeur woonde pas sinds kort in Maastricht en werkte bij de DSM, op relations-ship niveau, waardoor hij veel kilometers maakte(Stockholm, Barcelona.. etc)
Ook hij had veel gelift en hij had het idee dat in Den Haag (wara hij heen ging om een Porsche te kopen )misschien beter een lift konden krijgen, dus werden wij hier afgezet.

Helaas hebben we hier een uur oid staan wachten, totdat een vriendelijke local on kwam vertellen dat we op de verkeerde weg stonden. Na verplaatsing werder we binnen 20 minuten opgepikt door een zeer intelligente kerel, die in het centrum van Amsterdam woonde en ons hier dus perfect kon afzetten. 1e keer liftend naar Amsterdam, en in 2 liften om 14:00 uur daar aangekomen, is niet onaardig!

Het verloop van de rest van de dag en nacht was zeer vreemd. In Amsterdam 2 vrienden ontmoet, zodat we met 4 man zijn gaan eten in de Mc. Op het rembrandtsplein (klopt dat, daar bij de kalvertoren?). Mijn vrienden rookten hun groentes, en ik werd steeds beter bevriend met de Razz. Zo rond een uur of 12 ben ik gaan poolen met een Amsterdamse kerel ( vanwege de ontnuchtering zwaar kut gespeeld ) maar na ons 2e probleem te hebben voorgelegd (slaapplek, we hadden maar bedacht om de hele nacht wakker te blijven, mbv Golden Power) en verteld te hebben dat 19 euro dokken voor ‘the shelter’ iets teveel van het goede was, bood hij aan dat we bij hem in het kraakpand konden pitten.

Dit goede nieuws gevierd met meer Budels (? Kende het niet, was in ‘The Mind’, Spuistraat) en een quickbezoek aan de Frankrijk (mochten daar niet filmen, en het tl – licht was niet súper aangenaam ).

Rond een uur of 2 naar huis gelopen met die gasten (was inmiddels een groep geworden ) , nog een auto vernield (?? Stond daar blijkbaar al een tijdje, een van onze gastheren verwelkomde het mobiel met een winkelwagen door de voorruit). Ze woonden in een kraakpand, een oud kantorencomplex van een dakbannen fabriek, vet groot en vet veel krakers volgens mij. Had het nog nooit gezien (heb je niet hier in Maastricht ) en was echt heel vet om mee te maken. Daar hebben we nog even gekeuveld, en om 6 uur op een matras geploft. Helaas hadden we geen deken en stonden allebei de ramen open, en hadden we het dus ijskoud. We zijn dan ook om 11 uur weer vertrokken (zagen toen die auto en kregen opeens de herinnering )en zijn gaan eten bij van Daele, vet relax cafe. Zo’n honger dat ieder een broodje en een tosti van het huis heeft gehad, en nog een BLTC broodje, en een kop koffie. Daarna uiteraard 4 Jupiler (van de tap in Amsterdam, daar ga je dan voor liften ), en toen vanwege de zondag(weinig mensen), het weer(stond op regen), brakheid, en het aanwezig zijn van een vrijkaartje voor de trein (helaas was ik het verloren, 26.50 moeten dokken ) met de trein gegaan.

Toen ik thuiskwam moest ik wel even beloven dat ik de volgende keer zou melden dat ik wegging, en niet een post-it plakken met ‘Ben naar Amsterdam. Liftend. Groet A’.

Al met al echt een hele ruige ervaring, zeker voor herhaling vatbaar. Niet alleen het liften, maar ook de nacht in A’dam.
Heb jij nog ergens een platypus liggen? Stuur hem op naar mij en ontvang een aardige vergoeding!
pi_34465057
Mooi zo. Bij Utrecht heb je kort voor Knooppunt Oudenrijn nog een (klein) tankstation aan de A2. Daar zou je in principe - ook met een bordje wachtend achter het pompgebouw - misschien sneller een lift hebben naar Amsterdam. Of A2 oprit 8 ("Utrecht centrum"), maar dan moet de liftgever enkele kilometers om willen rijden. Ik lift overigens de meeste kilometers op zondag (omdat ik er door de week geen tijd voor heb). Dat hoeft geen punt te zijn. Wie volgt?

[ Bericht 51% gewijzigd door Frank__NL op 25-01-2006 23:08:19 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')