Of via e-machten, of schijf de uitdrukking via goniometrische formules om in een makkelijk te integreren uitdrukking. Misschien werkt herhaald partieel integreren ook, maar dat zou niet mijn keuze zijn.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 20:34 schreef Bioman_1 het volgende:
Even een snel vraagje over een integraal die ik niet kan oplossen: Hoe bereken je:
int sin(Ax) sin(Bx) dx
Zit hier een beetje vast...
Ik moet wel 5 pagina's vullen, dus heb wel meer nodig dan datquote:Op dinsdag 31 januari 2006 20:19 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Differentiaalvergelijkingen zijn vergelijkingen waar afgeleides in voorkomen. DV's komen voort uit problemen uit andere vakgebieden, oorspronkelijk vooral uit de natuurwetenschappen. Dit begon met Newton en is vervolgens steeds meer uitgebreid door verschillende andere wetenschappers.
Een hele basale DV met beginwaarde is:
dy/dx = y
y(0) = 1
Met als oplossing y(x) = ex
Enkele voorbeelden zijn de mathematische slinger en radioactief verval. Het voorbeeld van de slinger is gebaseerd op een tweede afgeleide, zodat de oplossing anders wordt dan bij het kopje en radioactief verval.quote:Op woensdag 1 februari 2006 01:15 schreef obl het volgende:
De docent had een voorbeeld gegeven van een theekopje dat afkoelt, hoelang het duurt voordat het een bepaalde temperatuur had bereikt...maar ik zoek nog een voorbeeld in praktijk met uitleg hoe je dat moet oplossen...
dan zoek je het opquote:Op dinsdag 31 januari 2006 21:25 schreef Bioman_1 het volgende:
wist dat t met een van die gonio-formules kon, maar die zitten er toch nie zo goed inDat krijg je ervan als je Mathematica steeds alles laat uitrekenen
Maar erg bedankt !
ik neem aan dat je bedoelde ( a/b)(a/b) = a²/b² ??quote:Op donderdag 2 februari 2006 15:14 schreef obl het volgende:
( a/b)(a/b) = (a*b)(a*b)
Wat is hier het wiskundig bewijs van?!
Een bewijs is iets dat uit axioma\'s volgt. Één van de algebraïsche eigenschappen van reële getallen is de commutativiteit (a*b=b*a). Een andere algebraïsche eigenschap is de associativiteit ( (a*b)*c = a*(b*c) ). Verder ken je het eenheidselement (a=a*1) Met die drie eigenschappen kun je aantonen:quote:Op zaterdag 4 februari 2006 12:42 schreef obl het volgende:
maar stel dat het ( a/b)(a/b) = a²/b² is wat is dan het wiskundig bewijs ervan?
Je bedoelt of er betere boeken zijn? Want het boek staat helemaal online in PDF formaat dus je zou kunnen kijken of je vindt dat het begrijpelijk uitgelegd wordt.quote:Op zondag 5 februari 2006 19:12 schreef teletubbies het volgende:
een vraagje!
is dit een geschikt boek om Calculus een beetje te beheersen?
http://ocw.mit.edu/ans7870/textbooks/Strang/strangtext.htm
(pre-universiteit niveau)
Zo heel toevallig is het ook weer niet. Het ritme om elliptische-krommengeesten op te trommelen verschilt nauwelijks van het trommelritme voor aardbevingsgoden. Onze Zimbabwiaan heeft daarom besloten wat extra trommellessen te nemen alvorens een tweede poging te doen. Het kan dus nog even duren voordat we weer wat van hem horen!quote:Op maandag 6 februari 2006 16:57 schreef teletubbies het volgende:
oh bedankt, wat een toeval.. die aardbeving..!
Nou is het heel lang geleden dat ik kansrekening heb gehad, maar dit kun je naar mijn idee gewoon als een vergelijking schrijven:quote:Op dinsdag 7 februari 2006 11:18 schreef Invictus_ het volgende:
Eigenlijk zoek ik omgekeerd kans berekenen; hoe vaak moet ik met een 20-zijdige dobbelsteen gooien om een reeks te krijgen met een waarschijnlijkheid van 1 op 1*10150? Met een rijtje in excel kan je het wel benaderen (met 116 worpen kom je op 1:8*10150) maar er moet vast wel een makkelijkere oplossing zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |