abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 januari 2006 @ 20:43:24 #1
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_33879418
Toen ik vanmiddag uit het station kwam viel mij oog op een tram, een tram waarop van het begin tot het einde een grote arabische tekst stond. Zijn dit nou reclames alleen gericht op arabisch sprekenden/lezenden? Geheime boodschappen van Al Qaida die d.m.v. subtiele reclames zoals deze naar de hier opererende cellen worden verzonden? In ieder geval wens ik graag teksten die in het openbaar verschijnen te kunnen lezen, of zij nou van commercielen of bestuurlijke overheden zijn.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_33879532
word je bang van he
  maandag 9 januari 2006 @ 20:56:02 #3
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_33880107
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:45 schreef Pizzakoppo het volgende:
word je bang van he
Bang is niet het juiste woord, meer gee(+dubbele puntjes)rgerd.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
  maandag 9 januari 2006 @ 20:58:48 #4
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_33880277
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:45 schreef Pizzakoppo het volgende:
word je bang van he
Eerder verdrietig. Hoe hebben we het zover laten komen! Je ziet geeneens reclames meer in het Fries, maar wel in het Arabisch.

Wat zou er op de bus gestaan hebben?
Ik wil je naast mij op de bank, tegen mij aan. Alsof ik een kat op mijn schoot heb, maar het niet erg vind dat ik op dat moment niet bij de chips kan en je lekker laat liggen.
  maandag 9 januari 2006 @ 21:11:03 #5
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_33880916
Eén woord: Belachelijk.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_33881033
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:58 schreef GSi het volgende:

[..]

Eerder verdrietig. Hoe hebben we het zover laten komen! Je ziet geeneens reclames meer in het Fries, maar wel in het Arabisch.

Wat zou er op de bus gestaan hebben?
Waarschijnlijk:
"Wij gaan jullie vermoorden als de zwijnen die julie ontwetenden zijn"
Bangerds
pi_33881207
discriminatie tegenover de nederlandse samenleving, integreren of oprotte
pi_33881316
er stond:

"Wie dit leest is gek"

maandag 9 januari 2006 @ 22:18:34 #9
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_33884552
Maar het was dus in DH, niemand anders die dit soort trams heeft zien rondrijden?
  maandag 9 januari 2006 @ 22:22:06 #10
64019 crew  foton
__--*--__
pi_33884730
Ach, dan betalen die arabieren in elk geval ook mee aan die tram...
Is toch weinig mis mee? 't is maar reclame...
  maandag 9 januari 2006 @ 22:23:19 #11
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_33884796
quote:
Op maandag 9 januari 2006 22:22 schreef foton het volgende:
Ach, dan betalen die arabieren in elk geval ook mee aan die tram...
Is toch weinig mis mee? 't is maar reclame...
Verklaar u nader.
  maandag 9 januari 2006 @ 22:26:25 #12
64019 crew  foton
__--*--__
pi_33884962
Reclame op tram kost geld.
Iemand gaat alleen betalen voor reclame in 't arabisch als hij denkt dat het wat gaat opleveren.
En aangezien alleen arabisch sprekenden lezenden geld zullen spenderen nav deze reclame, betalen zij er uiteindelijk voor...
  maandag 9 januari 2006 @ 22:30:52 #13
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_33885182
quote:
Op maandag 9 januari 2006 22:26 schreef foton het volgende:
Reclame op tram kost geld.
Iemand gaat alleen betalen voor reclame in 't arabisch als hij denkt dat het wat gaat opleveren.
En aangezien alleen arabisch sprekenden lezenden geld zullen spenderen nav deze reclame, betalen zij er uiteindelijk voor...
Nou het staat dus niet vast dat het reclames zijn, gezien onze overheid een geschiedenis heeft van het vertalen van overheids-informatie naar het arabisch etc. (zonder nederlandse vertaling) zou dit ook van hun afkomstig kunnen zijn.

Maar geld is niet het ijkpunt in mijn topic, het gaat meer om het feit dat er teksten worden rondgereden op trams die alleen gelezen kan worden door een minderheid.
  maandag 9 januari 2006 @ 22:38:08 #14
64019 crew  foton
__--*--__
pi_33885551
quote:
Op maandag 9 januari 2006 22:30 schreef Pracissor het volgende:

[..]

[..]op trams die alleen gelezen kan worden door een minderheid.
Er zijn grote delen van Den Haag waar ik mij niet aan de indruk kan ontrekken dat deze opmerking niet overeenkomt met de werkelijkheid.
pi_33885641
Hmmz, net als de informatie folder van Gemeente Den Haag, heb je aan de ene kant Nederlands, draai je het blaadje om, staat er een Arabisch verhaaltje
Ik steek je moeder in de fik!
  maandag 9 januari 2006 @ 22:45:32 #16
64019 crew  foton
__--*--__
pi_33885921
Ik heb ook wel eens bij de gemeente gestaan. Was ik op zoek naar een bepaalde folder. Die was er in vrijwel elke taal. Maar dus niet in het NL. Heb ik de Engelse versie maar moeten nemen (mijn Turks/Arabisch/Antilliaans/Afgaans/etc. zijn niet zo best).
pi_33886104
Heb hem ook gezien, gelukkig ken ik een ex-irakees, die zei dat ik vrijdag de 13-de die tram niet zou moeten nemen. Iets over fijnstof en heel veel deeltjes mompelde die
Wat er ook gebeurd altijd blijven lachen. :P
pi_33886487
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:43 schreef Pracissor het volgende:
Toen ik vanmiddag uit het station kwam viel mij oog op een tram, een tram waarop van het begin tot het einde een grote arabische tekst stond. Zijn dit nou reclames alleen gericht op arabisch sprekenden/lezenden? Geheime boodschappen van Al Qaida die d.m.v. subtiele reclames zoals deze naar de hier opererende cellen worden verzonden? In ieder geval wens ik graag teksten die in het openbaar verschijnen te kunnen lezen, of zij nou van commercielen of bestuurlijke overheden zijn.
Als je er weer langs gaat zou je een foto willen maken?
pi_33886636
Nou, prima toch? Als alles hier in het Arabisch is, hoeven ze geen tijd te verspillen aan het Nederlands leren, en hebben ze meer tijd over om te integreren.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  maandag 9 januari 2006 @ 23:13:44 #20
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_33887081
quote:
Op maandag 9 januari 2006 23:02 schreef intoxicated het volgende:
Nou, prima toch? Als alles hier in het Arabisch is, hoeven ze geen tijd te verspillen aan het Nederlands leren, en hebben ze meer tijd over om te integreren.

Ik heb jou soort van logica helaas niet en zie dit anders
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  maandag 9 januari 2006 @ 23:14:09 #21
67174 Dos37
Come on Twente
pi_33887104
woar
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_33888006
quote:
Op maandag 9 januari 2006 21:19 schreef Thrilled het volgende:
er stond:

"Wie dit leest is gek"

Dat zou nog eens een goede grap zijn
Thus spake the master programmer:
"A well-written program is its own heaven; a poorly-written program is its own hell.''
  maandag 9 januari 2006 @ 23:42:37 #23
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_33888178
Stond vast op: "Aan alle gelovigen, de politie gaat vandaag controleren op Taxi-vergunningen, kom niet bij de standplaatsen".
Dit verklaart ook waarom er maar 2 chauffeurs gepakt zijn die niet over de juiste papieren beschikten
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_33888277
Iedereen zeikt altijd maar over reclames...kun je het een keer niet lezen is het wéér niet goed.
pi_33888371
www.undutchables.nl

dat uitzendbureau heeft een tram rondrijden met reclame van ze erop geplakt, als je snel kijkt lijkt het wel n beetje arabisch?
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_33888955
quote:
Op maandag 9 januari 2006 23:48 schreef Thetallguy het volgende:
www.undutchables.nl

dat uitzendbureau heeft een tram rondrijden met reclame van ze erop geplakt, als je snel kijkt lijkt het wel n beetje arabisch?
Het zou kunnen. Dan moet TS wel een breezer hebben gehad
pi_33895046
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:43 schreef Pracissor het volgende:
Doe wat tegen die geheime boodschapppen!!! Gijzel wat mensen in de goede verkeerde Rembrandttoren en pleeg aan het einde van de dag zelfmoord!
  dinsdag 10 januari 2006 @ 10:11:36 #28
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_33895129
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:58 schreef GSi het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat er weinig Friezen in een grote stad rondlopen maar wel veel arabisch sprekende allochtonen? Reclame is nu eenmaal doelgroepgericht.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_33895316
Grote onzin ...

Het is vrijwel onmogelijk om je in de publieke ruimte te begeven en alle informatie probleemloos te begrijpen...
begrijp jij de chinese tekens op chinese restaurants? engelse teksten in reclame-uitingen? allerlei informatie die je in het voorbijgaan ziet?

Waarschijnlijk niet, en dat is ook geen probleem... er bestaat nu eenmaal een grote 'Information Overload' en meestal is dat geen probleem .. reclame wordt gemaakt door professionele makers, die reclame dan zo opstellen dat juist hun gewenste doelgroep deze zo goed mogelijk oppikt, maar deze verder genegeerd kan worden door anderen, voor wie het niet belangrijk is ...

Dat willen 'beperken' is onmogelijk...

Dat de overheid zijn informatie ook in buitenlandse talen beschikbaar stelt, bv folders in het turks of berbers ... meestal betreft dat gewoon nederlandse teksten, die vertaald zijn, dus daarover hoef je ook niet paranoide te gaan worden...
Dat is puur een kwestie van een bepaalde achtergestelde groep alsnog pogen te bereiken, ervoor zorgen dat zij niet buitengesloten worden (bv specifiek bij de GGD zie je dat vaak, nadat ook aangetoond is dat bv de inentingen bij allochtonengroepen achterwege blijven en men een gerichtte poging doet die mensen juist wel bij de westerse gezondheidszorg te betrekken, dat is essentieel voor integratie van die mensen)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 10 januari 2006 @ 10:21:07 #30
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_33895329
Was dit in Rotterdam?

Grote kans dat die advertentie in het arabisch een reclame was voor een cursus Nederlands bij Albeda of Zadkine oid. Heb zo'n tram namelijk ook zien rijden en er stond klein in het Nederlands onder waar het om ging
As your attorney I advise you to rent a very fast car with no top.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 14:51:11 #31
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_33903628
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 10:21 schreef desaparacido het volgende:
Was dit in Rotterdam?

Grote kans dat die advertentie in het arabisch een reclame was voor een cursus Nederlands bij Albeda of Zadkine oid. Heb zo'n tram namelijk ook zien rijden en er stond klein in het Nederlands onder waar het om ging
Kijk dat is een goede verklaring en stoort mij totaal niet, goed iniatief dus. Het gaat erom dat je graag wilt weten wat er staat en arabisch op een trein is natuurlijk wat anders als chinees boven een chinees restuarant, want dat kan je plaatsen. Arabisch op een tram niet. Het was overigens in DH.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 17:10:52 #32
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_34283964
Wtf doen arabische teksten op een nederlandse tram in een nederlands land ?

Totally n00b, ik zeg het je
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_34284073
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 17:10 schreef Maikuuul het volgende:
Wtf doen arabische teksten op een nederlandse tram in een nederlands land ?

Totally n00b, ik zeg het je
En de Engelse teksten ?
  vrijdag 20 januari 2006 @ 17:14:26 #34
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_34284089
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 17:14 schreef gelly het volgende:

[..]

En de Engelse teksten ?
Dat kunnen we lezen.
Arabisch niet want dat zijn allemaal zoeen rare letters
Sokkel Lolleromfg[/b]
  vrijdag 20 januari 2006 @ 17:16:27 #35
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_34284148
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 17:14 schreef gelly het volgende:

[..]

En de Engelse teksten ?
Top-vergelijking!
pi_34284157
Blijkbaar de doelgroep en dus voor jou toch niet interessant.
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_34284260
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 17:16 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Top-vergelijking!
Dus omdat jij het niet kan lezen is het vreemd en raar. Het verbaasd me niks. De selectieve verontwaardiging stoort mij meer dan een arabische reclametekst eerlijk gezegd. Bovendien mag men in een vrije westerse samenleving zelf bepalen in welke taal of vorm een reclame gegoten wordt lijkt me. Het had iets met vrij ondernemersschap te maken dacht ik.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 17:29:05 #38
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_34284515
Iedereen leert op school tegenwoordig Engels.

Arabisch leren we niet, dus hoe kan iemand het begrijpen dan die hier geboren is en alleen engels geleerd krijgt ?
Sokkel Lolleromfg[/b]
  vrijdag 20 januari 2006 @ 17:54:33 #39
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_34285156
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 17:20 schreef gelly het volgende:

[..]

Dus omdat jij het niet kan lezen is het vreemd en raar. Het verbaasd me niks. De selectieve verontwaardiging stoort mij meer dan een arabische reclametekst eerlijk gezegd. Bovendien mag men in een vrije westerse samenleving zelf bepalen in welke taal of vorm een reclame gegoten wordt lijkt me. Het had iets met vrij ondernemersschap te maken dacht ik.
Betwijfel ik ergens de legitimeit van deze reclames? En ja, ik vind het vreemd en raar om geconfronteerd te worden met levensgrote reclames die ik niet kan lezen.
Jouw post verbaasd me overigens ook niks.
pi_34285337
Zag 'm van de week. Is een reclame voor "meld misdaad anoniem".

Aangezien degenen die zeiken over Arabische teksten in het openbaar waarschijnlijk ook degenen zijn die zeiken over criminele lichtgetinten denk ik dat diegenen zich hier nu in een spagaat moeten gaan lullen......

het staat er trouwens ook in andere talen op
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_34285449
Check: http://www.meldmisdaadanoniem.nl//Article.aspx?id=36

Hoewel de tram die ik zag er in mijn herinnering anders uit zag (compleet blauw?), maar hij was wel zeker weten van meld misdaad anoniem, met een tekst in het arabisch over de hele lengte van de tram (volgens mij aan de bovenkant).
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 18:07:37 #42
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_34285526
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 20 januari 2006 @ 18:30:43 #43
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_34286229
Lijkt niet op hetgeen wat ik zag, maar mocht het zo zijn, juich ik het toe. Het enige voorbeeld waar ik me kan voorstellen dat een tekst in louter Arabisch nuttig kan zijn.
pi_34286943
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 18:30 schreef Pracissor het volgende:
Lijkt niet op hetgeen wat ik zag, maar mocht het zo zijn, juich ik het toe. Het enige voorbeeld waar ik me kan voorstellen dat een tekst in louter Arabisch nuttig kan zijn.
Hij zag er in mijn herinnering ook heel anders uit. Donkerblauw met gele letters ofzo. En zonder die afbeelding. Maar we hebben het volgens mij wel over dezelfde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')