Destijds. Tegenwoordig also known as Henk Jansen en Demins.quote:
Ik gisteren naar het interview met Jan de Rooij zitten kijken maar die is ook echt niet te verstaan,quote:Op maandag 9 januari 2006 22:07 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Brabanders zijn idd niet fijn om naar te luisteren nee
quote:Op maandag 9 januari 2006 22:07 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Brabanders zijn idd niet fijn om naar te luisteren nee
Heel leuk gevonden idd .quote:Op maandag 9 januari 2006 22:09 schreef M-en-A het volgende:
[..]
Goed gezien van je![]()
We hebben er ook een uitgebreidde studie op los gelaten hoe we zo herkenbaar onherkenbaar kunnen blijven![]()
ik geef beertje gelijk. Een limburger (afhankelijk van welk gedeelte van limburg) stoort zich aan de andere limburgse dialecten. En stoort zich ook aan het brabanste dialect, fries, amsterdams of weet ik wat. En een Brabander of Amsterdammer of Fries stoort zich op zijn beurt weer aan de dialecten buiten hun provincie of streekgebeidquote:
Heb training gehad voordat ik aan de telefoon geparkeerd werd bij m'n vorige baan...quote:Op maandag 9 januari 2006 22:13 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat zeggen werkelijk alle Brabanders die ik ken die het niet van zichzelf doorhebben, weet je dat?![]()
![]()
![]()
![]()
Ik kan het weten want ik studeer in Brabant maar ik kom er niet vandaan.![]()
ach so, duidelijkquote:Op maandag 9 januari 2006 22:13 schreef PH52 het volgende:
[..]
Destijds. Tegenwoordig also known as Henk Jansen en Demins.![]()
Jan de Grmblblhbbgrmlhhhh bedoel je?quote:Op maandag 9 januari 2006 22:13 schreef henk.jansen het volgende:
Ik gisteren naar het interview met Jan de Rooij zitten kijken maar die is ook echt niet te verstaan,
terwijl ik het wel een sympathieke man vindt![]()
![]()
Tnx Bartoliquote:Op maandag 9 januari 2006 22:13 schreef Bartoli het volgende:
[..]
ik geef beertje gelijk. Een limburger (afhankelijk van welk gedeelte van limburg) stoort zich aan de andere limburgse dialecten. En stoort zich ook aan het brabanste dialect, fries, amsterdams of weet ik wat. En een Brabander of Amsterdammer of Fries stoort zich op zijn beurt weer aan de dialecten buiten hun provincie of streekgebeid![]()
Ik ook, met soms een woordje limburgsquote:Op maandag 9 januari 2006 22:11 schreef D.Rose het volgende:
[..]
da's dus wel hetzelfde, want ik spreek ook ABN
Helemaal mee eens beertje. Iedere streek heeft het eigen dialect. En voor elk dialect moet je even de tijd nemen. Maar sommige mensen zijn zooooo ongeduldig dat ze bij voorbaat gewoon maar niet luisteren omdat ze streektaal niet kunnen of niet willen bevatten.quote:Op maandag 9 januari 2006 22:09 schreef lovebear het volgende:
[..]
Licht eraan wel gedeelte ze praten wel snel maar je leer t om t te begrijpen en luisteren.
Dat heb je met alle dialecten![]()
Dus als ik het goed begrijpt loopt die Limburger zijn hele leven gestoord te wezen ?quote:Op maandag 9 januari 2006 22:13 schreef Bartoli het volgende:
[..]
ik geef beertje gelijk. Een limburger (afhankelijk van welk gedeelte van limburg) stoort zich aan de andere limburgse dialecten. En stoort zich ook aan het brabanste dialect, fries, amsterdams of weet ik wat. <knip>
zoiets begreep ik jaquote:Op maandag 9 januari 2006 22:14 schreef demins het volgende:
[..]
Dennis zal die mij wel mee bedoelen...![]()
Ik sla die koffie bij jou dan wel over, als ik de volgende keer in Nijmegen ben. Mag toch m'n mond niet open doenquote:Op maandag 9 januari 2006 22:09 schreef demins het volgende:
[..]
Als ik ergens niet naar wil luisteren... Brabanders! Precies! (Limburgers heb ik raar genoeg geen enkel probleem mee...)
wwwwwwub grmmr ehquote:Op maandag 9 januari 2006 22:14 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Jan de Grmblblhbbgrmlhhhh bedoel je?![]()
Dat komt omdat ik moe ben op het moment, dus reageren mijn blaadjes minder snelquote:Op maandag 9 januari 2006 22:13 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Heel leuk gevonden idd .
Het roosje van A en M sluit alleen veel sneller. beide wel heel mooi
Hier zijde gij gewoon welkom heur...quote:Op maandag 9 januari 2006 22:16 schreef Snaptnix het volgende:
Ik sla die koffie bij jou dan wel over, als ik de volgende keer in Nijmegen ben. Mag toch m'n mond niet open doen![]()
jij spreekt zuid-limburgsABNquote:Op maandag 9 januari 2006 22:15 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Ik ook, met soms een woordje limburgs![]()
nee hoor er zijn er een hoop die zich niet meer eraan storen. Maar er zijn er ook een hoop die blijven afgeven op andere dialecten. In dat geval geldt dit voor heel Nederland PHquote:Op maandag 9 januari 2006 22:16 schreef PH52 het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijpt loopt die Limburger zijn hele leven gestoord te wezen ?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |