Ja,als je de 19de pas 17 wordt zekersquote:Op maandag 9 januari 2006 17:16 schreef LudoSanders het volgende:
Klinkt als tijd om op jezelf te gaan wonen.
Mn moeder verdient 752 netto per maand +-. Mn vader 1300 euro exclusief weekvergoeding (km geld)quote:Op maandag 9 januari 2006 17:17 schreef LasTeR het volgende:
Ja, hier dus ook een beetje. Mijn vader verdient toch een aannemelijk bedrag per maand, en krijg dan ook redelijk wat geld in de maand. Niet weinig laat ik maar zeggen.
Mijn stiefmoeder, (amerikaans) gaat elke fucking week wel een paar keer de stad in en maar nutteloze dingetjes kopen enzo. En dan heb ik eens een keer een broek nodig, en dan gaat hij zeiken dat hij deze maand niet veel te besteden heeft.
Stomme amerikaanse bermslet. Sorry voor mijn taalgebruik.
Als je eenmaal rood staat, moet je toch rente betalen? Hoeveel is dat eigenlijk?quote:Op maandag 9 januari 2006 17:19 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Mn moeder verdient 752 netto per maand +-. Mn vader 1300 euro exclusief weekvergoeding (km geld)
En dan kan ze nog niet rondkomen. Wat wil je met een hypotheek van 500 euro,en elke week voor meer dan 100 euro boodschappen doen. En ze mag 900 euro rood staan
ik herken hetquote:Op maandag 9 januari 2006 17:12 schreef Zwaffel het volgende:
Right,alweer een topic van mij over mn ma
[hele verhaal]
Als je niks nuttigs te melden hebt,flikker dan op. Lamlulquote:Op maandag 9 januari 2006 18:25 schreef derekhugh het volgende:
wees blij dat je een ma hebt, pisvlek .
hey,ik doe niks andersquote:Op maandag 9 januari 2006 18:27 schreef BrauN het volgende:
Vertel die hoer alsjeblieft gewoon dat ze kapot kan vallen... Serieus, het lijkt er niet op alsof je haar aan d'r verstand kan peuteren dat ze gewoon een trut is.
Oh ik gaf je alleen advies,quote:Op maandag 9 januari 2006 18:27 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Als je niks nuttigs te melden hebt,flikker dan op. Lamlul
Op je 17de kan dat niet weetjequote:Op maandag 9 januari 2006 18:28 schreef derekhugh het volgende:
[..]
Oh ik gaf je alleen advies,
In dat geval zou ik tegen je moeder zeggen dat ze op kan bokken . En dan zou ik als ik jou was gewoon ergens anders gaan wonen. Weetje .
Dan gewoon negeren, je diploma halen en oprotten.quote:Op maandag 9 januari 2006 18:40 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Op je 17de kan dat niet weetje
en dat ze op moet hoeren kan ze onderhand wel dromen![]()
dat kan prima hoor, ik ken mensen die op 15 of 16 al op zichzelf woonden.quote:
ehm,pardon? dat geld wat op mn rekening staat heb ik zelf verdient. En geen zoon,dochter. Die 60 euro was om van te sparen. Al die 60 euro wat ik tot nu toe gekregen heb staat praktisch nog op mn rekeningquote:Op maandag 9 januari 2006 19:00 schreef _Boo_ het volgende:
Lijkt me ook irritant een zoon die zich met je bankzaken bemoeit. Volgens mij vergeet je ff dat zij voor dat geld gewerkt heeft en zij dus ook bepaalt hoe het uitgegeven wordt.
Dat van die verwarming gaat misschien een beetje ver, maar 1x per dag douchen lijkt me niet meer dan redelijk. En als je extra geld wil hebben, ga je maar lekker werken.
Och,als je dr bankzaken moet doen omdat ze er zelf te stom voor is weet ik idd wat hun verdienen. Daarnaast komt nog eens dat ze een enorm groot gat in dr klauwen heeft. En daar ga ik geen kou voor lijden.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:04 schreef sjak het volgende:
Tjonge, ik vind dat je moeder gelijk heeft. Je hebt er echt helemaal niets mee te maken hoe zij haar geld uitgeeft. Ik sta er verbaasd van dat jij precies weet hoeveel jouw ouders verdienen, ik zou dat nooit durven te vragen aan de mijne. Daarnaast vind ik dat dat me helemaal niet aangaat.
Je mag niet meer dan 1 keer per dag douchen? Waarom wil je vaker douchen dan? Dat is ook nog eens slecht voor je huid!
Ga gewoon je eigen gang, goed dat je spaart enz. Maar bemoei je niet met hun financiele zaken. En als je je d'r echt zo aan stoort dan ga je maar eens op jezelf wonen. Dan zul je ook eens zien wat het scheelt als je de verwarming uitzet.
Ik ken je niet, maar je klinkt verwend!
Ik loop hele dagen stage,en hele dagen school. Ik zal blij zijn als ik in het weekend vrij ben. Baantje zit er momenteel dus niet in. Krijg ik van jouw geld om op mn eigen te wonen?quote:Op maandag 9 januari 2006 18:55 schreef Alicey het volgende:
[..]
Er zijn wel mogelijkheden hoor. Waarom kan het volgens jou niet?
In dat geval wordt het wat lastiger inderdaad. Gezien je ouders je in je levensonderhoud voorzien lijkt het mij dat je de rest min of meer te accepteren hebt. Als je straks verdient zo snel mogelijk het huis uit.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:10 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Ik loop hele dagen stage,en hele dagen school. Ik zal blij zijn als ik in het weekend vrij ben. Baantje zit er momenteel dus niet in. Krijg ik van jouw geld om op mn eigen te wonen?
Zijn genoeg mensen die dan int weekend erbij werken... Eigenlijk iedereen die ik kenquote:Op maandag 9 januari 2006 19:10 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Ik loop hele dagen stage,en hele dagen school. Ik zal blij zijn als ik in het weekend vrij ben. Baantje zit er momenteel dus niet in. Krijg ik van jouw geld om op mn eigen te wonen?
Je kan op z'n minst dreigen.quote:Op maandag 9 januari 2006 17:17 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Ja,als je de 19de pas 17 wordt zekers![]()
Ja... Nou. Dan doet ie dat toch.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:23 schreef gurlie het volgende:
[..]
Dreigen helpt niet, niet zolang je niet daadwerkelijk met 1 voet buiten de deur staat.
hoe kom jij aan 2 kinderen :S en mee etende vriendjes? 1 vriend,en alleen in het weekend.Overdrijven is ook een vak.Moet ze eens geen onnodige zooi kopenquote:Op maandag 9 januari 2006 19:11 schreef sjak het volgende:
Zo ontzettend veel verdienen ze niet hoor. En een hypotheek van 500 euro is ook niet enorm veel. En met 2 kinderen thuis (en mee-etende vriendjes?) zou ik het ook niet redden voor 100 euro in de week. En dan die gasrekening.
s'morgens douche ik voordat ik naar stage ga. Als ik dan van een dag werken terug kom,gezweet heb,en moe ben,wil ik nog wel eens douchenquote:Op maandag 9 januari 2006 21:50 schreef Vassili_Z het volgende:
1 keer per dag douchen is toch meer dan genoeg?
mmm dan hoef je 's morgens toch niet te douchen?quote:Op maandag 9 januari 2006 21:52 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
s'morgens douche ik voordat ik naar stage ga. Als ik dan van een dag werken terug kom,gezweet heb,en moe ben,wil ik nog wel eens douchen
Op zich heb je daar gelijk in, maar ik douche ook altijd 's ochtends, verfrissend en om wakker te worden. en soms na mijn werk ook, dus ik kan me wel in zo'n situatie denken als de TS.quote:Op maandag 9 januari 2006 22:03 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
mmm dan hoef je 's morgens toch niet te douchen?
Wat doe je dan s'nachts waar je vuil van wordt?
Ja, het is ook weer niet zo erg om 2 x per dag te douchen, zo lang je het maar erg kort houdt.quote:Op maandag 9 januari 2006 22:27 schreef rubinio het volgende:
[..]
Op zich heb je daar gelijk in, maar ik douche ook altijd 's ochtends, verfrissend en om wakker te worden. en soms na mijn werk ook, dus ik kan me wel in zo'n situatie denken als de TS.
Verder vind ik niet dat je de TS verwend kan noemen hoor. Als die gootslet wel voor drzelf allemaal dingen koopt, en je vervolgens geen broek mag kopen, is het toch niet verwend om te zeggen dat dat belachelijk is? En dat ze die knoppen van de verwarming afhaalt vind ik echt licht psychopatisch
Hier kan de TS vast wat mee! Chapeau!quote:Op maandag 9 januari 2006 23:21 schreef Gronings_Mopje het volgende:
Ik heb gelukkig een schat van een moeder, zij is echt geweldig!![]()
Nou en? Ik ben blij met mijn moeder en dit topic deed me daar weer eens aan herinneren.quote:Op maandag 9 januari 2006 23:26 schreef BrauN het volgende:
[..]
Hier kan de TS vast wat mee! Chapeau!
Hallo, het zijn je ouders hoor. Geen vreemden. Ik weet ook hoeveel mijn moeder verdient, hoeveel mijn vader verdient, hoeveel alimentatie hij betaalt, hoeveel hij overhoudt of tekortkomt. Vind het persoonlijk veel gekker als je dat niet DURFT te vragen aan je ouders.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:04 schreef sjak het volgende:
Tjonge, ik vind dat je moeder gelijk heeft. Je hebt er echt helemaal niets mee te maken hoe zij haar geld uitgeeft. Ik sta er verbaasd van dat jij precies weet hoeveel jouw ouders verdienen, ik zou dat nooit durven te vragen aan de mijne. Daarnaast vind ik dat dat me helemaal niet aangaat.
Jammer dat je niet 'Insert Post' hebt staan, dat was een stuk nuttiger geweest.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 01:05 schreef Insertusername. het volgende:
Het is inderdaad schandalig dat je moeder voor zichzelf bepaalt waar ze haar eigen geld aan uitgeeft. Wat denkt die kankerhoer wel niet? Ziet ze dan niet in dat een snelle internetverbinding van veel grote belang is dan de kledij voor een baby?
Ik stel voor dat we haar stenigen.
Wanneer gaat de jeugd (van tegenwoordig) eens beseffen dat ouders niet verplicht zijn voor jou te sparen? Je internet te betalen? Je ziektekosten te betalen?quote:Op maandag 9 januari 2006 17:12 schreef Zwaffel het volgende:
Right,alweer een topic van mij over mn ma
Ik heb nog nooit iemand gezien die zo enorm gefixeerd op geld is. Sinds vrijdag heeft ze de knoppen boven van de verwarming gedraait,omdat het enorm veel geld kost volgens haar als je de verwarming aan zet. Ze loopt te zeiken op me dat mn computer aanstaat als ik ga eten,maar als ze weg gaat laat ze wel de verwarming op 25 graden aan staan,de tv draait op volle toeren,even als de radio.
Ze loopt op alles wat ik doe te bezuinigen. Zo wil ze mn geld wat ik elke maand van haar gestort krijg (om van te sparen) opheffen,ze gooide mn internet omlaag,ze wil dat ik maar 1x per dag douche,ect ect ect.
Maar wel voor 38 euro aan kopjes kopen omdat die in de aanbieding zijn. Wel de kelderkast zodanig volstouwen dat als de oorlog uitbreekt we er een maand van kunnen leven.En wel mn zus kinderwagens en voor 100 euro aan babykleren kopen omdat ze zwanger is.![]()
En maar zanniken over mn vriend. Hij maakt me mn hoofd gek,omdat hij me aanspoort om te sparen. Want als ik mn geld op mn spaarrekening zou zetten,zou ze niks meer kunnen lenen,blablablabla.
(Zie daarvoor dit topic : [bankrekening] Wettelijk vertegenwoordiger )
Ik word er zo moe en misselijk van. Net alsof ik kan helpen dat de ziektenkosten verzekering omhoog gaat.Moet ik daar kjou voor lijden? Dacht het niet![]()
En zodra ik vraag of die aankopen (bijvoorbeeld de kopjes) echte noodzaak waren,moet ik mn bek houden want ik heb niks,maar dan ook niks met haar bankzaken te maken.
*zucht*
eindelijk eens iemand die de waarheid zegt.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 18:30 schreef Koewam het volgende:
Jullie vergissen jullie. TS Is niet verwend! Een ouder kiest (of niet) om een kind op te voeden. Daar komen kosten bij kijken!
Ben het hier helemaal mee eens, je besluit als ouder een kind te nemen je weet op dat moment dat tot deze volwassen is je hiervoor zorg moet dragen. In de Nederlandse maatschappij is dat normaal gezien tot 18 jaar en vaak nog langer gezien studies tegenwoordig tot 22 jaar duren als je vlot bent.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 18:30 schreef Koewam het volgende:
Jullie vergissen jullie. TS Is niet verwend! Een ouder kiest (of niet) om een kind op te voeden. Daar komen kosten bij kijken!
Woont je vriend bij jullie in?quote:Op maandag 9 januari 2006 18:21 schreef Zwaffel het volgende:
@laster : Ze moet 5 eurp per maand betalen.
@ MR_Belvedere, daar heb ik met mn school en stage geen tijd voor. Ik doe wel webdesign klusjes,maar als ik dr geen geld leen,dreigt ze dat ze mn vriend de deur uitschopt :S
True that. Owja enne het gemiep van stage en school en werk gaat niet samen, bullshit, ik heb toen ik 17 was 2 baantjes gehad, ik ging volop naar school en had daarnaast topsport + een vriendin. Dus dat je geen baan kan nemen is een drogreden imo.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:46 schreef sanger het volgende:
[..]
Wanneer gaat de jeugd (van tegenwoordig) eens beseffen dat ouders niet verplicht zijn voor jou te sparen? Je internet te betalen? Je ziektekosten te betalen?
Besef eens dat het een gift is. Als jou moeder dat geld niet meer kan overmaken omdat ze geld tekort komt dan heb je dat te accepteren.
En dan ook nog eens klagen over het koopgedrag van je moeder? Zij werkt tenminste voor haar geld. Jij blijkbaar niet. Daarom mag zij bepalen wat ze ermee doet, en jij niet.
Je bent 16, bijna 17. Hoog tijd voor een krantenwijk of zaterdag baantje. Kun je zelf de kleding kopen die je wilt, voor hoe duur dat je wilt. En als je dan de verwarming hoger wilt dan je moeder wilt, en je computer aan wilt laten staan terwijl je er niet bent kun je je moeder daarvoor kostgeld betalen.
Verwende generatie tegenwoordig.
zwaffelquote:Op maandag 9 januari 2006 18:28 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
hey,ik doe niks anders![]()
Het dringt niet tot dr doorNu ook weer,gaat ze allerlei spullen halen,terwijl we er al 30.000 van hebben
Dus volgens jou hoort geld sparen voor een kind bij de opvoeding?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 18:30 schreef Koewam het volgende:
Te kort doen wel ?quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:15 schreef sanger het volgende:
[..]
Dus volgens jou hoort geld sparen voor een kind bij de opvoeding?
Maar wat is tekort doen?quote:
Ja ben ik het met je eens.quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:45 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar wat is tekort doen?
Zodra moeder geen geld heeft en maar nauwelijks met haar eigen boodschappen en vaste lasten uitkomt heeft een kind niets te eisen. Nooit eigenlijk!
Tuurlijk ontvangt de moeder kinderbijslag. Maar als je realistisch gaat kijken moet hiervan huur, kleding, water, gas, elektra, verontreinigingsheffing etc betaald worden.
Kinderbijslag is een toelage voor de ouders om in het onderhoud van het kind te kunnen voorzien. Dit geld is dus voor de ouders.
Maar je kan als kind niet eisen dat moeder haar bestedingspatroon aanpast. Nogmaals; moeder is verantwoordelijk voor levensonderhoud. Meer niet. Dus niet voor zakgeld, geld voor uitgaan, internet, spaargeld en ga zo maar door.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:06 schreef Bendeleider het volgende:
[..]
Ja ben ik het met je eens.
Maar je bestedings patroon kan ze aanpassen zodat je kind ,waar jezelf voor kiest,ook nog wat te besteden heeft.
Ookal is het maar weinig.
Het gaat om het principe.
Je dochter/zoon niks doen en zelf nutteloze dingen kopen terwijl je elk dubbeltje moet omdraaien.
Ik vind dat je als kind je ouders wel op kan aanspreken.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:15 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar je kan als kind niet eisen dat moeder haar bestedingspatroon aanpast. Nogmaals; moeder is verantwoordelijk voor levensonderhoud. Meer niet. Dus niet voor zakgeld, geld voor uitgaan, internet, spaargeld en ga zo maar door.
Dat het in de praktijk (in deze maatschappij) vaak anders is wilt niet zeggen dat het verplicht is.
Ik wil ook niet zeggen dat ik vroeger nooit iets kreeg, maar mijn ouders kregen door wat strenger te zijn dan het gemiddelde gezin wel hun zin. Namelijk dat ik ging beseffen dat je voor je geld/spullen moest werken.
Ze liep stage en kon het qua tijd niet redden.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:07 schreef DoubleDildo het volgende:
ik vind ook dat TS maar een baantje moet zoeken..
Ik heb al vanaf mijn 11e een bijbaantje en daar verdiende ik best wel wat geld mee (wel zwart ja)
maar ik heb hierdoor zelf kunnen sparen en zelf dingen kunnen kopen die ik wou hebben (moet je wel kunnen sparen)
en mijn ouders kunnen het wel betalen, maar vonden het ook belangrijk dat ik met geld om leerde te gaan! en dat is gelukt
dus de moeder heeft haar gedwongen geboren te worden waarna ze zichzelf moet onderhouden op vroege leeftijd ? triestquote:Op woensdag 25 januari 2006 18:12 schreef Alchemila het volgende:
het is je moeder's geld en haar huis, dus je hebt je aan te passen. verwarming hoeft niet héél hoog te staan en de computer kan uit als je er niet bij bent
Dus omdat je als ouders kiest voor een kind moet je dat kind de rest van z'n leven vertroetelen, alles toelaten en alles voor je kind betalen? Het beste wat jij voor je kind kan doen is het als een stabiel en zelfstandig persoon te laten opgroeien.quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:20 schreef thedude0 het volgende:
[..]
dus de moeder heeft haar gedwongen geboren te worden waarna ze zichzelf moet onderhouden op vroege leeftijd ? triest
Waarom zijn ze dan niet weggegaan voordat ze die leningen moesten afsluiten? Van dergelijke bedragen kun je best een tijdje leven.quote:Op donderdag 26 januari 2006 01:17 schreef shaun81 het volgende:
Gevolg was dat 1 neef 70.000 schuld had en toen uitgeschopt werd toen ie om ze geld vroeg of wanneer hij een beetje kon terugkrijgen (ze had er trouwens een BMW van gekocht)
2e neef ging met 40.000 schuld weg, ook eruit gegaan wegens problemen want ze moeder kon niet meer lenen van hem en 3e is nichtje die met 60.000 schuld is weggegaan, uit huis geschopt ook omdat ze haar geld vroeg.
Heb jij enig idee wat een beetje fatsoenelijke beamer kost vandaag de dag ? Bedoel, je wilt toch een moei nav systeempje erin, lederen interieur, mooie grote wieltjes eronder, flinke paardenstal onder de kap. Tel het bij elkaar op en dan gaat het hard.quote:Op donderdag 26 januari 2006 02:18 schreef vbmot het volgende:
[..]
Waarom zijn ze dan niet weggegaan voordat ze die leningen moesten afsluiten? Van dergelijke bedragen kun je best een tijdje leven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |