abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 januari 2006 @ 12:19:24 #1
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_33861651
Ik heb een rekening bij de regiobank (onderdeel van de ing) lopen. Nu ben ik bijna 17,dus is mijn moeder wettelijk vertegenwoordiger. (die blijk je nodig te hebben ) nu wil ik graag een spaarrekening erbij openen. Omdat ik elke maand 60 euro krijg,mn zakgeld,en ander geld van bij klussen. Nu ben ik zojuist naar de bank geweest,de bank heeft alles in orde gemaakt,maar nu had ik voor die extra rekening een handtekening van mn moeder nodig.

Aangezien die altijd dwars ligt,en gat in dr hand heeft en ze altijd van mij moet lenen,wil ze geen handtekening zetten omdat ik geen pasje van die rekening krijg. (wat ik geen probleem vindt,maar zij wel,want als ze weer eens moet lenen,kan ze er niet bij)

Nu vroeg ik me af of het bij alle banken zo is dat je een handtekening van je ouders nodig hebt om een rekening te openen. Want dat betekend ook automatisch dat als ik er niet ben,ze zomaar geld van mn rekening kan halen. (Wat ze als eens eerder heeft gedaan).

Iemand?
pi_33861998
Nee, je hebt geen handtekening van je ouders nodig. Je ouders kunnen de overeenkomst later wel nietig laten verklaren....
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 9 januari 2006 @ 12:42:36 #3
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_33862253
quote:
Op maandag 9 januari 2006 12:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Nee, je hebt geen handtekening van je ouders nodig. Je ouders kunnen de overeenkomst later wel nietig laten verklaren....
quote:
Minderjarige aanvragers
Bij minderjarigen moet ten minste één wettelijk vertegenwoordiger zich identificeren. Als een minderjarige zelf over een identiteitsbewijs beschikt, moet dit worden meegebracht. Tevens moet u een officieel bewijs meenemen dat u als wettelijke vertegenwoordiger de minderjarige mag vertegenwoordigen (bv. inschrijving minderjarige in het paspoort van de wettelijk vertegenwoordiger, recent uittreksel geboorteregister, recent uittreksel voogdijregister of beschikking rechter).
Bron : http://www.abnamro.nl/nl/particulier/klant_worden/informatie.html
pi_33862301
Dan moet je dus één van je ouders meenemen als je bij de ABN een rekening wilt openen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 9 januari 2006 @ 12:47:36 #5
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_33862372
quote:
Op maandag 9 januari 2006 12:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dan moet je dus één van je ouders meenemen als je bij de ABN een rekening wilt openen.
Ik zag het bij d epostbank staan,rabobank,regiobank,ing zelf,en de amro bank.

M.A.W,

I'm screwed
pi_33863544
Heb je niet nog een ouder?
Wartaal.
  maandag 9 januari 2006 @ 13:27:41 #7
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_33863653
quote:
Op maandag 9 januari 2006 13:24 schreef Billy_daKid het volgende:
Heb je niet nog een ouder?
jawel,maar die zit onder de plak. Als mn moeder schreeuwt,kruipt hij bij wijze van
pi_33863679
Overigens denk ik dat je moeder een probleem heeft als ze regelmatig geld wilt lenen van jou.

Incidenteel kan ik begrijpen, maar wanneer dat vaker voorkomt denk ik toch dat ze eens wat beter haar eigen zaken moet gaan regelen.

Als laatste, niet onbelangrijke opmerking:

Je PIN code is persoonlijk. JIJ bent verantwoordelijk voor de je bankzaken. Wanneer er schuld ontstaat ben JIJ verantwoordelijk, want ik vermoed, dat een rechter zal beslissen dat iemand van 17 volwassen genoeg met zijn geld om kan gaan.
Wartaal.
  maandag 9 januari 2006 @ 13:30:43 #9
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_33863745
quote:
Op maandag 9 januari 2006 13:28 schreef Billy_daKid het volgende:
Overigens denk ik dat je moeder een probleem heeft als ze regelmatig geld wilt lenen van jou.

Incidenteel kan ik begrijpen, maar wanneer dat vaker voorkomt denk ik toch dat ze eens wat beter haar eigen zaken moet gaan regelen.

Als laatste, niet onbelangrijke opmerking:

Je PIN code is persoonlijk. JIJ bent verantwoordelijk voor de je bankzaken. Wanneer er schuld ontstaat ben JIJ verantwoordelijk, want ik vermoed, dat een rechter zal beslissen dat iemand van 17 volwassen genoeg met zijn geld om kan gaan.
Niet helemaal, in principe wel, alleen zijn ouders zijn financieel verantwoordelijk voor hem tot (of tot en met) zijn 21ste.

Verder, ik weet niet wanneer je 18 wordt, maar gewoon het geld in je portemonnee houden en niet aan je moeder geven.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  maandag 9 januari 2006 @ 13:35:56 #10
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33863887
quote:
Op maandag 9 januari 2006 13:30 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Niet helemaal, in principe wel, alleen zijn ouders zijn financieel verantwoordelijk voor hem tot (of tot en met) zijn 21ste.

Iemand die 18 is, is zelfstandig financieel verantwoordelijk en niemand anders. Ouders zijn wel tot 21-jarige leeftijd verplicht in levensonderhoud te voorzien wanneer iemand dat niet zelf kan.
  maandag 9 januari 2006 @ 13:38:34 #11
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_33863962
@ Billy : Dat mn moeder een probleem heeft weten we allemaal. mekkeren dat ze niet rond kan komen,geen geld meer heeft...maar wel kopjes,schotels,en vlees gerei shit kopen,terwijl we er al in stikken. Met de smoes "Het was maar 50! cent" het eind bedrag was 38 euro,maar goed

Ik weet dat ik verantwoordelijk ben voor de bankzaken.Maar zoals mijn bank zei : "Jij bent nog geen 18,je moeder is gemachtigd. Zij mag ten alle tijden normaal geld van jouw rekening halen zonder de toestemming van jou.Maar omdat iedereen elkaar hier kent,zal ik er een notitie bijzetten dat het niet mag van jou. Of dat voldoende is hoop ik"

@Herkauwer. Het is haar,niet hem . Overigens wordt ik de 19de van januari 17. Dus in 2007 pas 18.

Daarnaast staat er met het geld wat nog binnen komt,straks 800 euro oid op mn rekening. Dat wil ik niet in mn portomonnee hebben en op de bank krijg je rente.
  maandag 9 januari 2006 @ 13:40:25 #12
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_33864013
is het overigens niet zo dat mn zus oid niet mag tekenen voor mn spaarrekening? Het is niet mijn probleem dat mn moeder een gat in dr hand heeft
  maandag 9 januari 2006 @ 13:41:21 #13
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33864046
quote:
Op maandag 9 januari 2006 13:40 schreef Zwaffel het volgende:
is het overigens niet zo dat mn zus oid niet mag tekenen voor mn spaarrekening? Het is niet mijn probleem dat mn moeder een gat in dr hand heeft
Volgens mij kan dat niet, maar misschien kun je wel andere afspraken met haar maken of zijn er andere mogelijkheden om een rekening te openen waar jij wel bij kunt, maar je moeder niet?
pi_33864058
KAn je dit probleem niet voorleggen aan je bank ? Die handtekening van haar is enkel nodig om verhaal te kunnen halen als je het rood induikt. Indien je niet rood kunt staan op je rekening zou dat wel eens kunnen vervallen hoewel die bank zich ws gewoon aan het protocol moet houden.

Daarnaast kun je anders ook eens vragen of ze door te tekenen automatisch ook toegang heeft tot dat geld. En last but not least, JIJ bepaald toch wie een pas krijgt ? JIJ bepaald toch wat de code van die pas is ?

Ik zou echt deze situatie voorleggen aan je bank.... Als eht dezelfde is als je moeder, kunnen ze zo zien hoe haar bankiermethode is....
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  maandag 9 januari 2006 @ 13:57:20 #15
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_33864377
@ Alicey : Dat kan op geen enkele manier voor zover ik weet. Aangezien het mn ouders zijn,en zij verantwoordelijk voor me zijn,kan zij dus ook overal bij.

@ Gomp : Gedaan,het is zo dat als ik geluk heb,en de vrouw waarmee ik sprak er zit,ze geen geld mee krijgt. Maar isser iemand anders krijgt ze het mee. Ik kan niet rood staan. Aangezien ik geen vaste inkomsten heb. En ja,ze heeft automatisch toegang tot mijn geld .

Overigens heeft ze mn pas niet eens nodig hoorde ik van de bank. Als zij aan de balie komt,zegt dat ze 300 euro wil opnemen van mijn rekening,en dat ze mn vertegenwoordiger is (dus ook automatisch is gemachtigd) heb ik vette pech
  maandag 9 januari 2006 @ 13:59:40 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33864432
Ik zou met zo'n moeder geloof ik overwegen om mijn geld in een oude sok te gaan bewaren tot mijn 18e. En dan rap het huis uit.

Of betaalt ze wat ze van je rekening haalt ook weer netjes aan je terug?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 9 januari 2006 @ 14:03:02 #17
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_33864536
quote:
Op maandag 9 januari 2006 13:59 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou met zo'n moeder geloof ik overwegen om mijn geld in een oude sok te gaan bewaren tot mijn 18e. En dan rap het huis uit.

Of betaalt ze wat ze van je rekening haalt ook weer netjes aan je terug?
Nou netjes Ze had 50 euro van me geleend... gisteren zegt ze waar iedereen bij zat "Ik heb je 50 euro nog in mn portomennee. Ik geef het niet uit,dat zweer ik het je. Je kan het dan morgen zo op de bank zetten."

Ik ben aan de diarree,had bosbessen sap nodig,maar ze had geen geld om dat te kopen (2.05 euro . Maar wel kopjes en shit kopen) Dus ik pak mn 50 euro uit dr portomennee,ga sap halen,en breng 47.95 naar de bank.

Ik kom terug,en de hel breekt los. Dat geld is niet van mij,ik ben een dief,blablablablabla. Nu moet ik straks 11 euro van mn rekening halen omdat zij zogenaamd geen geld meer heeft. En ze dus niet kan roken

Dikke doei
pi_33866915
uhjm, heb jij wel eens aan de optie gedacht om je geld bij anderen te parkeren ?

Wellicht heb je en goede vriend waarvan je ook met zijn/haar ouders een zeer goed contact hebt. Ga eens met ze praten en vraag of zij je niet kunnen helpen. Misschien willen zij een spaarrekening voor je openen en dat deze welliswaar op hun naam staat maar dat je mede-eigenaar bent. Je kunt er dan gewoon op storten en afhalen, maar je moeder niet. Alle post loopt via hun adres en je moeder weet van niets. Ook al zou ze het weten, ze kan er niet bij. De rekening is immers niet van jou. Je kunt erbij maar das dan ook alles. Puntje is dan wel het volledige vertrouwen in die ouders....
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_33867075
De rechten van je moeder hebben ook grenzen, ze is wellliswaar je wettelijk vertegenwoordiger, en is daardoor je juridische vertegenwoordiger (jij kunt nog niets besluiten, je moeder doet dat voor jou), maar ze mag niet onbeperkt aan je geld komen. In uiterste gevallen kun je aan een rechter verzoeken om op dit moment iemand aan te stellen die voor jouw geld opkomt (in gevallen waarbij een belangenverstrengeling bestaat tussen ouder en kind), danwel na je meerderjarigheid bij haar het opgenomen geld terugeisen (het is juridisch jouw geld waar ze alleen voor moet zorgen, ze mag er zelf geen gebruik van maken, en moet op je 18de verantwoording afleggen voor haar handelen)

Praktijk zal alleen zijn dat je achter het net vist, je moeder moet officieel overal haar handtekening onder zetten, en een rechtzaak aanspannen tegen haar doe je nu of later ook niet zo maar.Om het nog maar niet te hebben over de bekende kale kip indien je dat later wel doet.
pi_33867175
quote:
Op maandag 9 januari 2006 15:12 schreef Gompy58 het volgende:
uhjm, heb jij wel eens aan de optie gedacht om je geld bij anderen te parkeren ?

Wellicht heb je en goede vriend waarvan je ook met zijn/haar ouders een zeer goed contact hebt. Ga eens met ze praten en vraag of zij je niet kunnen helpen. Misschien willen zij een spaarrekening voor je openen en dat deze welliswaar op hun naam staat maar dat je mede-eigenaar bent. Je kunt er dan gewoon op storten en afhalen, maar je moeder niet. Alle post loopt via hun adres en je moeder weet van niets. Ook al zou ze het weten, ze kan er niet bij. De rekening is immers niet van jou. Je kunt erbij maar das dan ook alles. Puntje is dan wel het volledige vertrouwen in die ouders....
Als mede-eigenaar zal niet gaan (als en/of) rekening, hooguit als normale rekening waar TS een machteging over heeft. Een en/of rekening krijgt TS zonder handtekening van de moeder niet eens voor elkaar (of het moet mbv vader zijn, maar dat hou je ook niet geheim)
  maandag 9 januari 2006 @ 15:25:17 #21
47047 Herkauwer
pi_33867358
quote:
Op maandag 9 januari 2006 13:40 schreef Zwaffel het volgende:
Bij je zus op de rekening tijdelijk
  maandag 9 januari 2006 @ 15:28:02 #22
47047 Herkauwer
pi_33867442
quote:
Op maandag 9 januari 2006 13:35 schreef Alicey het volgende:

[..]

Iemand die 18 is, is zelfstandig financieel verantwoordelijk en niemand anders. Ouders zijn wel tot 21-jarige leeftijd verplicht in levensonderhoud te voorzien wanneer iemand dat niet zelf kan.
Nee hoor, zie bron
quote:
Ouders blijven wettelijk verantwoordelijk voor de kosten van levensonderhoud en studie totdat hun zoon of dochter 21 jaar is, ook al ontvangt hij of zij na zijn of haar 18de verjaardag een basistoelage en eventueel een tegemoetkoming in de schoolkosten (volgens de WTOS).
Bron
  maandag 9 januari 2006 @ 15:32:13 #23
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_33867576
Stel dat mn vriend een postbank rekening opent,er mijn geld opzet,en mij het pasje doet. Opgelost dan toch?

edit :

Maar dan gaat ze weer vragen waar mn geld is en dreigen met dingen. Niet echt een oplossing dus
  maandag 9 januari 2006 @ 15:33:54 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33867641
Maar heb je nou ooit je geld niet meer teruggekregen van je moeder?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 9 januari 2006 @ 15:40:10 #25
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_33867897
quote:
Op maandag 9 januari 2006 15:33 schreef Lienekien het volgende:
Maar heb je nou ooit je geld niet meer teruggekregen van je moeder?
Ik heb wel mn geld terug gekregen.Maar nooit altijd alles.

Zo had ze eens 300 euro van me geleend,en kreeg ik 150 terug met de mededeling dat die andere 150 euro van haar waren omdat zij mn moeder was
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')