abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 januari 2006 @ 15:08:53 #1
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33866771
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 9 januari 2006 @ 15:11:33 #2
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
  maandag 9 januari 2006 @ 15:13:59 #3
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_33866977
quote:
Op maandag 9 januari 2006 15:11 schreef broer het volgende:
Zie ook: Macworld Expo 2006.
Oe, dat is deze week. Tof!

* Tijn kan niet wachten op de 13.3" iBook
  maandag 9 januari 2006 @ 15:14:12 #4
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_33866981
Apple-fanboy terugvindpost
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  maandag 9 januari 2006 @ 15:17:25 #5
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_33867099
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:42 schreef iDex het volgende:
kan je voor de fokkers geen mooie prijs maken?
Hoeveel of hoe weinig die PC's ook waard zijn, ik vermoed dat ik de school ga teleurstellen met het bedrag dat ik er voor kan vangen. Het is nou eenmaal een groot verschil met wat ze er voor betaald hadden.

Een school als die (psychiatrisch / justitioneel) heeft echt een budget van 0,0 voor computers. Voor hun was de koop van mac's een miskoop van jewelste omdat het heul veel geld kost aan materiaal, aan cursussen, etc. En dan zijn er ook nog al die leerlingen die er niet mee kunnen werken, en docenten die net safari weten te vinden. Voor hun dus onwerkbaar.

De computers zijn destijds door een enthousiaste psycholoog met schoolgeld gekocht, maar ze kunnen simpelweg niet gebruikt worden. De afgelopen jaren heeft de school potjes gespaard (cursuspotjes, PC-potjes, etc) om samen met de verkoop van deze drie macs een aantal PC's te kunnen kopen, zodat ze weer vooruit kunnen.

Ik gun jullie wel een goede prijs, maar tegelijkertijd gun ik de school zoveel geld als ik er maar uit kan slepen.
pi_33867101
Godver.
Ik wil ook aan de mac.

Maar zonder fatsoenlijke softwaresupport is dat een nogo.
  maandag 9 januari 2006 @ 15:18:45 #7
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_33867139
Ook leuk: iemand die een artikel geschreven over dingen die hij haat aan OS X ( http://www.informit.com/articles/article.asp?p=435698 ).

Kan, natuurlijk, maar de dingen die hij heeft opgeschreven komen wel erg zeurderig over. Nog leuker: de helft van die dingen zijn gewoon een instelling of een programma-foutje. En het mooiste is nog wel dat die vent een boek over OS X geschreven heeft...
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_33867448
hoi
  maandag 9 januari 2006 @ 15:34:42 #9
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33867677
quote:
Op maandag 9 januari 2006 15:17 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Hoeveel of hoe weinig die PC's ook waard zijn, ik vermoed dat ik de school ga teleurstellen met het bedrag dat ik er voor kan vangen. Het is nou eenmaal een groot verschil met wat ze er voor betaald hadden.

Een school als die (psychiatrisch / justitioneel) heeft echt een budget van 0,0 voor computers. Voor hun was de koop van mac's een miskoop van jewelste omdat het heul veel geld kost aan materiaal, aan cursussen, etc. En dan zijn er ook nog al die leerlingen die er niet mee kunnen werken, en docenten die net safari weten te vinden. Voor hun dus onwerkbaar.

De computers zijn destijds door een enthousiaste psycholoog met schoolgeld gekocht, maar ze kunnen simpelweg niet gebruikt worden. De afgelopen jaren heeft de school potjes gespaard (cursuspotjes, PC-potjes, etc) om samen met de verkoop van deze drie macs een aantal PC's te kunnen kopen, zodat ze weer vooruit kunnen.

Ik gun jullie wel een goede prijs, maar tegelijkertijd gun ik de school zoveel geld als ik er maar uit kan slepen.
Mijn bod was in ieder geval serieus. Ik gun die school ook het beste, maar 300 euro is veel geld voor pc's van 4 jaar oud (model komt uit januari 2002) ram-geheugen is nog sd-ram en usb 1.1. Je vindt ze op het web zowel duurder als goedkoper. Als er behoefte voor is kan ik je misschien op weg helpen bij de aanschaf voor nieuwe spullen voor die school, zoals ik al eerder opbiechte verkoop ik als bijbaantje windoos-pc's en randapparatuur. We zijn niet zo goedkoop als sommige webshops, maar met software kan ik misschien iets voor je betekenen. Dat moet voor scholen toch gewoon legaal zijn, nietwaar?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 9 januari 2006 @ 15:37:46 #10
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_33867792
quote:
Op maandag 9 januari 2006 15:34 schreef XL het volgende:

[..]

Mijn bod was in ieder geval serieus. Ik gun die school ook het beste, maar 300 euro is veel geld voor pc's van 4 jaar oud (model komt uit januari 2002) ram-geheugen is nog sd-ram en usb 1.1. Je vindt ze op het web zowel duurder als goedkoper. Als er behoefte voor is kan ik je misschien op weg helpen bij de aanschaf voor nieuwe spullen voor die school, zoals ik al eerder opbiechte verkoop ik als bijbaantje windoos-pc's en randapparatuur. We zijn niet zo goedkoop als sommige webshops, maar met software kan ik misschien iets voor je betekenen. Dat moet voor scholen toch gewoon legaal zijn, nietwaar?
Ik nam je bod ook zeker serieus, en ik zal het ook doorgeven als zodanig. Ik zal tegelijkertijd eens informeren bij de school of er behoefte is aan hulp bij de aankoop van nieuwe spullen, maar waarschijnlijk kan je dat tzt zelf aangeven. De verkoop doen ze uiteindelijk zelf. Ik zal je op de hoogte houden en je bod zeker niet vergeten .
  maandag 9 januari 2006 @ 15:47:54 #11
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33868162
quote:
Op maandag 9 januari 2006 15:37 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Ik nam je bod ook zeker serieus, en ik zal het ook doorgeven als zodanig. Ik zal tegelijkertijd eens informeren bij de school of er behoefte is aan hulp bij de aankoop van nieuwe spullen, maar waarschijnlijk kan je dat tzt zelf aangeven. De verkoop doen ze uiteindelijk zelf. Ik zal je op de hoogte houden en je bod zeker niet vergeten .
Ik ging er blind vanuit dat jij de nieuwe ICT-regelneef van die school was. Daarvan spreek ik er veel op mijn werk. Eigenlijk raar, ik spreek soms echt 'experts' in de ogen van de school in kwestie die het een en ander moeten regelen, maar die werkelijkwaar helemaal niets van hardware begrijpen. Het verbaast me dan ook totaal niet dat veel scholen met verkeerd materiaal (in dit geval macs) zitten.

Wil overigens niet beweren dat jij ook zo'n slechte 'expert' zou zijn hoor, zo'n blauw DIG-kleurtje doet schijnbaar toch goed aan het imago
pi_33869132
Tuig Voor Papua New Genua
Ik post om het posten.
  maandag 9 januari 2006 @ 16:18:18 #13
67643 iDex
opdondertje
pi_33869222
kut internet valt weer uit

routers en vocht is niet zo best
  maandag 9 januari 2006 @ 16:37:43 #14
67643 iDex
opdondertje
pi_33869776
bedankt voor het weghalen moderater.... geqxon belde me ook al net dat ik hem weg moest halen
pi_33870678
quote:
Op maandag 9 januari 2006 15:37 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Vertel...wat wordt hier verkocht?

En tvp: ben benieuwd hoeveel topics we vol maken tijdens de Expo 2006
Calmer than you are
pi_33870942
Ben benieuwd wat er op de Macworld Expo 2006 verteld gaat worden.
Tevens tvp
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  maandag 9 januari 2006 @ 17:20:47 #17
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33871269
quote:
Op maandag 9 januari 2006 17:02 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Vertel...wat wordt hier verkocht?

En tvp: ben benieuwd hoeveel topics we vol maken tijdens de Expo 2006
Drie iMac schemerlampjes.
pi_33871301
Vraagje over videobewerking.

Ik wil in iMovie mijn Widescreen creatie graag als .dv opslaan. Ik kies dus bij Share voor "Full Quality". Helaas maakt iMovie er een gewone 4:3 verhouding van, in plaats van de 16:9 van het origineel. Hoe kan ik dit toch exporteren?
  maandag 9 januari 2006 @ 17:27:25 #19
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33871486
quote:
Op maandag 9 januari 2006 17:12 schreef LudoSanders het volgende:
Ben benieuwd wat er op de Macworld Expo 2006 verteld gaat worden.
Tevens tvp
Als ik morgen thuiskom zijn ze al een kwartier bezig! Beetje jammer.
  maandag 9 januari 2006 @ 17:40:52 #20
67643 iDex
opdondertje
pi_33871972
schrijft er iemand mee in dit topicje dan? want mijn internet trekt het niet echt de laatste tijd om streaming video/audio te kijken/luisteren
  maandag 9 januari 2006 @ 17:45:17 #21
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33872121
quote:
Op maandag 9 januari 2006 17:40 schreef iDex het volgende:
schrijft er iemand mee in dit topicje dan? want mijn internet trekt het niet echt de laatste tijd om streaming video/audio te kijken/luisteren
Denk niet dat het live streaming is. Meestal nieuwssites met updates. Voorgaande keren werden berichten van 2/3 verschillende sites te gelijkertijd in veelvoud in het topic gekopieerd.
  maandag 9 januari 2006 @ 17:47:07 #22
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_33872182
quote:
Op maandag 9 januari 2006 17:40 schreef iDex het volgende:
Er is geen live stream, de meeste Apple sites gaan op lage bandbreedte modus en geven met een auto-refresh updates. Je kunt dus beter zo'n site in de gaten houden, en niet het topic
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 9 januari 2006 @ 17:53:33 #23
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_33872366
quote:
Op maandag 9 januari 2006 15:17 schreef InsertCredit het volgende:
Godver.
Ik wil ook aan de mac.

Maar zonder fatsoenlijke softwaresupport is dat een nogo.
Als je voor je werk geen AutoCAD of zo nodig hebt is dat geen argument om niet te switchen...
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_33874736
Hoi
pi_33875750
quote:
Op maandag 9 januari 2006 17:53 schreef Rock-shocker het volgende:

[..]

Als je voor je werk geen AutoCAD of zo nodig hebt is dat geen argument om niet te switchen...
Mja, ik moet 3d tracking software draaien en Fatsoenlijke Compostiing software ( Fusion, Flame, Flint etc ).

En het maximale dat Apple biedt is Final Cut.

Beetje jammer dat Linux een stuk professioneler is dan Apple op Video gebied.
  maandag 9 januari 2006 @ 19:29:00 #26
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_33875894
Morgen een Keynote presentatie geven met m'n iBook . Vandaag alles getest, en het werkt perfect . Ik hoef alleen maar de hack aan te hebben staan, beamer op m'n iBook aansluiten en gaan met de Palm "afstandsbediening" LifeDrive .

Jammer dat je per connect maar maximaal 30 klikken kan doen
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  maandag 9 januari 2006 @ 20:10:50 #27
693 ChOas
pi_33877737
Oooops, zat ik toch mijn nieuwe icon buiten het slowchat topic te spannen
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  maandag 9 januari 2006 @ 20:24:20 #28
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_33878372
Hoi!
Sprak gisteren op een feessie, een neef van mijn vrouw. Die heeft een Mac en wil graag ADSL van KPN. Maar nu wilde KPN niet garanderen dat het ging werken.
Heb zelf geen meter ervaring met Mac's, maar vond dat een raar idee. Werkt een Apple niet gewoon met TCP/IP enzo? Ofwel, maakt het voor zo'n ADSL-modem iets uit wat er voor 'n OS achter hangt?
Zijn er eventuele valkuilen die wel typisch des Mac's zijn?
I follow you......but not on Twitter
pi_33878552
Moet gewoon werken hoor! ik heb zelf ook adsl van kpn (planet) en het werkt ook gewoon (blijkbaar )
  maandag 9 januari 2006 @ 20:28:01 #30
693 ChOas
pi_33878574
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:24 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Hoi!
Sprak gisteren op een feessie, een neef van mijn vrouw. Die heeft een Mac en wil graag ADSL van KPN. Maar nu wilde KPN niet garanderen dat het ging werken.
Heb zelf geen meter ervaring met Mac's, maar vond dat een raar idee. Werkt een Apple niet gewoon met TCP/IP enzo? Ofwel, maakt het voor zo'n ADSL-modem iets uit wat er voor 'n OS achter hangt?
Zijn er eventuele valkuilen die wel typisch des Mac's zijn?
Neuh, geen valkuilen, eigenlijk nooit geweest met ADSL... Casema heeft wel problemen gehad omdat zij eerst alleen maar L2TP ondersteunden.

Tegenwoordig werkt je modem gewoon als DHCP server en deelt een adres uit, rest is IP dus geen probleem.

[Stephen Roberts]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')