abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33864477
quote:
Minister wil buitenlandse Marokkanen terughalen

Chekrouni wil landgenoten terug naar Marokko halen.De Marokkaanse minister Nezha Chekrouni, bevoegd voor de Marokkaanse gemeenschap in het buitenland, wil Marokkanen die naar het buitenland migreerden, naar Marokko terughalen. "Migranten zijn een verlies voor ons land", aldus Chekrouni.

Kapitaal
"Wij hebben geen petroleum of gas, en dus zijn mensen ons grootste kapitaal", zei Chekrouni. Hij onderhandelt met de Europese Unie om de komende vijf jaar gezamenlijk te investeren in de levensstandaard van Marokko zodat het land aantrekkelijker wordt voor Europese Marokkanen om terug te keren. De Marokkaanse gemeenschap in Europa omvat zo'n 2,6 miljoen mensen. In België leven een half miljoen burgers van Marokkaanse afkomst
http://www.hln.be/hln/cch(...)DCSext.bron=homeArt6

Nederland zeurt alleen om allochtonen. want binnenkort komen alleen Opa's en Oma's in NL.
en de economie van Marokko groeit nu keihard . dat beeld zie ik nu ook bij Turken en Turkije

[ Bericht 4% gewijzigd door Meki op 09-01-2006 14:16:44 ]
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_33864506
Wel goed experiment ja.
pi_33864516
Dat is het zelfde als je duidelijk probeerde te maken in Belgie : Nederland erg streng voor eigen Allochtonen
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_33864734
Even achterlijke reacties verwijderen. Zo, dat waren er erg veel achter elkaar.

Hij gaat open en krijgt nog een kansje. En blijf ontopic.
Allah Al Watan Al Malik
pi_33864876
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:06 schreef Meki het volgende:
maar ja zo geeft me beeld weer hoe jullie racistisch zijn
je lokt het heel bewust zelf ook uit ... dan is het makkelijk 'klagen' over het racisme, als je zelf de racistische formeleringen op een zilveren blaadje opdient ...
(was reactie, voordat moderator het topic opgeschoond had... het is volgens mij ook deels de Topic-opening die zulk een racisme uitlokt;: sorry misschien als ik het nu ook post, maar zulke zaken komen ook van 2 kanten)

Ik denk inderdaad dat een 'her-migratiebeleid' voornamelijk gebruikt wordt door de beter opgeleidden en juist de jonge ondernemende personen ... die marokkanen die nederland minder goed kan missen (net zoals in de 50'er jaren juist die emigreerden, de jonge ondernemende hollanders, die men kort erna enorm mistte, een gat wat toen opgevuld werd door precies de agstarbeiders) ...

Hulpbehoevenden, oudere, zieke personen zullen waarschijnlijk in nederland blijven, wegen de betere gezondheidszorg en het sociale stelsel... de nagst bepaalde zekerheden te verliezen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 9 januari 2006 @ 14:14:00 #6
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_33864890
Sorry hoor, maar ik mag toch zelf wel bepalen wat ik hier neer zet?! Beetje partijdig ofzo?! Hoef je niet gelijk mijn reactie weg te halen, die overigens heel normaal was!
pi_33864918
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:14 schreef Starlie het volgende:
Sorry hoor, maar ik mag toch zelf wel bepalen wat ik hier neer zet?! Beetje partijdig ofzo?! Hoef je niet gelijk mijn reactie weg te halen, die overigens heel normaal was!
Feedback.
Allah Al Watan Al Malik
pi_33864958
Wil Meki een normale OP maken? Zonder rare woorden als smeken erin?
Allah Al Watan Al Malik
pi_33864960
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:05 schreef Meki het volgende:

[..]

door jullie domheid en niet goed nadenken
maar binnenkort komen veel Opa's en Oma's die niet kunnen werken
Ach kom op zeg, jij en je vriendjes weten jullie zelf altijd zo goed in de slachtoffer rol te schuiven terwijl Nederland veel te goed voor jullie is, alles kan en mag hier maar. Ondertussen overal rotzooi trappen en gezeik met Marokkanen en maar huilen dat jullie gediscrimineerd worden. Gek he, dat je dan na een tijdje niet serieus meer genomen wordt?

Je kunt oorzaak en gevolg wel lekker om blijven draaien, maar zegt de reactie van die vele 'racisten' volgens jou al niet genoeg? Die moet toch om een bepaalde reden ontstaan zijn? Misschien eens de hand in eigen boezem steken? Nee, stel je voor. Het zijn gewoon allemaal racisten!
  maandag 9 januari 2006 @ 14:15:34 #10
125420 Starlie
pi_33864961
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Feedback.
Volgens Meki waren wij racistisch omdat er een aantal zeiden dat ze dan ook maar weer terug moesten gaan... dus ik zei dat hij niet moest oordelen over anderen omdat wij dat over hem ook niet mogen doen! Dat was alles, beetje kinderachtig om die reactie en de reacties van anderen weg te halen!
pi_33865010
quote:
Het zal jammer zijn en zonde van het geld wat is geinvesteerd in de opleiding van deze marokanen. Maar een tekort aan mensen zal nooit gebeuren, er zij bv Polen zat die hier willen werken, of mensnen uit de Baltische staten. Dat gaat niet echt een probleem worden denk ik.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_33865024
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:15 schreef Starlie het volgende:

[..]

Volgens Meki waren wij rasistisch omdat er een aantal zeiden dat ze dan ook maar weer terug moesten gaan... dus ik zei dat hij niet moest oordelen over anderen omdat wij dat over hem ook niet mogen doen! Dat was alles, beetje kinderachtig om die reactie en de reacties van anderen weg te halen!
Alle reacties ook die van Meki waren weggehaald omdat het meteen al over racisme begon, mede te danken aan TS, ik probeerde dat soort gedoe juist te voorkomen, en laat er geen een staan. Als je nog meer commentaar hebt, graag in Feedback posten. (NWS feedback dus)
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 9 januari 2006 @ 14:18:23 #13
125420 Starlie
pi_33865053
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Alle reacties ook die van Meki waren weggehaald omdat het meteen al over racisme begon, mede te danken aan TS, ik probeerde dat soort gedoe juist te voorkomen, en laat er geen een staan. Als je nog meer commentaar hebt, graag in Feedback posten. (NWS feedback dus)
Prima hoor
pi_33865122
nee ik bedoelde een andere woord met smeken. juist er komt een vergrijzing aan en dan hebben ze allochtonen nodig die het kunnen overnemen om Nederland draaiende te houden
  maandag 9 januari 2006 @ 14:21:21 #15
125420 Starlie
pi_33865156
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:20 schreef Meki het volgende:
nee ik bedoelde een andere woord met smeken. juist er komt een vergrijzing aan en dan hebben ze allochtonen nodig die het kunnen overnemen om Nederland draaiende te houden
Sorry, maar wat bedoel je hiermee?! Ik kan het verkeerd opvatten hoor, maar wij hebben Allochtonen nodig om Nederland draaiende te houden? Is dat wat je bedoeld???
pi_33865183
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:01 schreef Meki het volgende:

[..]

http://www.hln.be/hln/cch(...)DCSext.bron=homeArt6

Nederland zeurt alleen om allochtonen. want binnenkort komen alleen Opa's en Oma's in NL.
en de economie van Marokko groeit nu keihard . dat beeld zie ik nu ook bij Turken en Turkije
Des te meer reden om terug te gaan naar Marokko en daar hun eigen familie eens te gaan irriteren
pi_33865191
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:17 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

... er zij bv Polen zat die hier willen werken, of mensnen uit de Baltische staten. Dat gaat niet echt een probleem worden denk ik.
hmmm, dat als 'oplossing' zie ik niet echt positief .... zo kweek je als het ware gewoon de volgende slecht geintegreerde allochtonengroep:
Hoe je het went of keert, de marrokanen zijn zich wel aan het integreren, traag misschien en de derde generatie veroorzaakt veel, zeer veel problemen, maar de kans is groot dat juist de vierde en vijfde generatie die achterstand echt wel in zullen halen en steeds meer 'hollanders' worden ....
Die 'kutmarrokanen' zijn ook veelal meer hollander dan marokkaan, zelfs al zullen ze het zelf ontkennen: ze zijn in nederland geboren, hebben hier hun opleiding gevolgd en zijn geheel gewend aan 'westerse normen en waarden' (juist ook de 'negatieve westerse waarden, het openlijk sexuele, het 'losse' en 'vrijblijvende')

net zoals vroeger de surinamers, indo's en molukkers allochtonengroepen waren, die problemen veroorzaakten, maar die ook steeds meer geintegreerd zijn in de maatschappij ...

Ook groepen Polen en oost-europeanen, zullen problemen gaan geven, in de tweede of derde generatie , als die als gastarbeiders binnengelaad worden (in duitsland zijn de 'ruski-duitsers' nu al een flinke probleemgroep, waarmee men in Limburg ook wel negatieve ervaringen heeft, eigenlijk problematischer dan de turken daar)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_33865206
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:21 schreef Starlie het volgende:

[..]

Sorry, maar wat bedoel je hiermee?!
de economie. daarbij doel ik het op de OV , Timmermans , Supermarkten etc.

je ziet in A DAM en grote steden alleen allochtonen werken in AH etc. juist we moeten dankbaar zijn omdat ze voor onze levensbehoeften voorzien
pi_33865261
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:22 schreef Meki het volgende:

[..]

je ziet in A DAM en grote steden alleen allochtonen werken in AH etc. juist we moeten dankbaar zijn omdat ze voor onze levensbehoeften voorzien
Niet zo gek, er wonen daar ook bijna alleen maar allochtonen. Is toch niet meer dan vanzelfsprekend dat ze ook werken?
pi_33865263
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:22 schreef RM-rf het volgende:

[..]

hmmm, dat als 'oplossing' zie ik niet echt positief .... zo kweek je als het ware gewoon de volgende slecht geintegreerde allochtonengroep:
Hoe je het went of keert, de marrokanen zijn zich wel aan het integreren, traag misschien en de derde generatie veroorzaakt veel, zeer veel problemen, maar de kans is groot dat juistde vierde en vijfde generatie die achterstand echt wel in zullen halen en steeds meer 'hollanders' worden ....

net zoals vroeger de surinamers, indo's en molukkers allochtonengroepen waren, die problemen veroorzaakten, maar die ook steeds meer geintegreerd zijn in de maatschappij ...

Ook groepen Polen en oost-europeanen, zullen problemen gaan geven, in de tweede of derde generatie , als die als gastarbeiders binnengelaad worden (in duitsland zijn de 'ruski-duitsers' nu al een flinke probleemgroep, waarmee men in Limburg ook wel negatieve ervaringen heeft, eigenlijk problematischer dan de turken daar)
helemaal me eens, maar het is niet dat we ineens in de zeik zitten als de tweede golf gastarbeiders vertrekt. Let wel, de eerste golf, de spanjolen enzo die zijn redelijk in de samenleving opgegaan.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_33865266
quote:

[..]

Owh. En wij hier op kantoor voorzien niet in behoeftes wil je zeggen? Door mij kunnen die lijers in die AH tenminste vakkenvullen, zo kan ik het ook formuleren.
pi_33865273
quote:

[..]

Vooral de jeugd werkt in die supermarken, 15-16 jarigen. In een stad als A'dam waar veel allochtonen wonen zie je dan ook veel allochtonen werken ja....
  maandag 9 januari 2006 @ 14:25:20 #23
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_33865300
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:20 schreef Meki het volgende:
om de misdaad draaiende te houden bedoel je ?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_33865346
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:25 schreef Klonk het volgende:

[..]

daarbij formuleer je dat Marokkanen misdadig zijn ?
pi_33865349
quote:

[..]

Echte vaklui voor in de bouw trekken we al uit Engeland en Ierland ( of wederom Polen ), daar weten ze tenminste nog wat het is om bouwvarken te zijn.
pi_33865371
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:26 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Echte vaklui voor in de bouw trekken we al uit Engeland en Ierland ( of wederom Polen ), daar weten ze tenminste nog wat het is om bouwvarken te zijn.
die langzamerhand de banen overnemen van Nederlanders waarbij ze naar de uitkering gaan
  maandag 9 januari 2006 @ 14:28:29 #27
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_33865403
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:26 schreef Meki het volgende:

[..]

't is nog altijd zo dat kleine kut marokaantjes procentueel vaker betrokken zijn bij (kleine) criminaliteit, ja dus.
  maandag 9 januari 2006 @ 14:28:58 #28
125420 Starlie
pi_33865419
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:27 schreef Meki het volgende:

[..]

die langzamerhand de banen overnemen van Nederlanders waarbij ze naar de uitkering gaan
Ik snap er nu echt helemaal niks meer van hoor! Wat bedoel je toch allemaal?! Dat de allochtonen Nederland gaan overnemen en dat de Nederlanders net zo goed weg kunnen gaan?! Naar Marrokko bijvoorbeeld?!
pi_33865430
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:26 schreef Meki het volgende:

[..]

Mja, das al vaker feitelijk aangetoond he.
pi_33865454
quote:

[..]

pi_33865455
quote:

[..]

Nee hoor, gewoon vrije markt, wie zijn het beste in hun vak en tegen welke prijs. Moeten de vakopleidingen maar weer normaal gaan worden en niet elke lts niveau leerling in de koffieshop laten hangen maar gewoon de bouwplaats laten aanvegen/
pi_33865465
Blijven we nog offtopic of wat? Aan jullie de keus. Bij offtopic trap ik hem snel dicht, de achterlijke kortzichtige reacties die ik hier lees doen de topic ook niet veel goeds.
Allah Al Watan Al Malik
pi_33865512
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:29 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Nee hoor, gewoon vrije markt, wie zijn het beste in hun vak en tegen welke prijs. Moeten de vakopleidingen maar weer normaal gaan worden en niet elke lts niveau leerling in de koffieshop laten hangen maar gewoon de bouwplaats laten aanvegen/
Polen houden hun geld nauwelijks in Nederland, meeste wordt verscheept naar Polen zelf. Afgezien daarvan is het niet alleen Nederland die te maken heeft met vergrijzing. Heel Europa heeft daar last van, en dat red je niet met Polen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_33865561
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:30 schreef Mutant01 het volgende:
Blijven we nog offtopic of wat? Aan jullie de keus. Bij offtopic trap ik hem snel dicht, de achterlijke kortzichtige reacties die ik hier lees doen de topic ook niet veel goeds.
Neem aan dat je het over je eigen reactie hebt. Wie ben jij om bepaalde meningen als achterlijk te bestempelen? Zorgen argumenten nog wel, chapeau hoor.
pi_33865596
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Polen houden hun geld nauwelijks in Nederland, meeste wordt verscheept naar Polen zelf. Afgezien daarvan is het niet alleen Nederland die te maken heeft met vergrijzing. Heel Europa heeft daar last van, en dat red je niet met Polen.
Klopt helemaal net als de engelsen en de ieren. Maar voor de werkzaamheden hoeft nederland niet te vrezen, die worden wel gedaan. Er zijn zat landen waar de vergrijzing nog niet echt een probleem is hoor.
  maandag 9 januari 2006 @ 14:34:38 #36
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_33865620
Als Marokko lijdt onder een braindrain, dan vraag ik me af wat voor een mensen er aldaar wonen..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_33865627
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:33 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Klopt helemaal net als de engelsen en de ieren. Maar voor de werkzaamheden hoeft nederland niet te vrezen, die worden wel gedaan. Er zijn zat landen waar de vergrijzing nog niet echt een probleem is hoor.
Binnen Europa? Zoals?
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 9 januari 2006 @ 14:35:22 #38
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_33865650
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Als Marokko lijdt onder een braindrain, dan vraag ik me af wat voor een mensen er aldaar wonen..
familie van Meki
pi_33865652
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Er staat nergens dat er sprake is van braindrain.
Allah Al Watan Al Malik
pi_33865653
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:33 schreef devv05 het volgende:

[..]

Neem aan dat je het over je eigen reactie hebt. Wie ben jij om bepaalde meningen als achterlijk te bestempelen? Zorgen argumenten nog wel, chapeau hoor.
Idd. Definieer "kortzichtig" eens als men een feit aanhaalt: Marokanen zijn over het algemeen vaker betrokken bij criminaliteit. Dit is toch niet kortzichtig? Kom op zeg, gelijk weer dat vingertje omhoog als je ook maar iets verteld wat mogelijk_in_de_buurt(!) komt van een aversie tegen allochtonen die overlast veroorzaken. Censuur zoals deze zorgt ervoor dat ons land naar de kl*te gaat imo.
pi_33865677
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:24 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

helemaal me eens, maar het is niet dat we ineens in de zeik zitten als de tweede golf gastarbeiders vertrekt. Let wel, de eerste golf, de spanjolen enzo die zijn redelijk in de samenleving opgegaan.
grootste voordeel was de toetreding tot de EU, toen is een grote groep teruggegaan naar Spanje, door de stijgende welvaart daar , ook met de Italianen is dat gebeurt...
groepen die dat niet deden waren de Grieken en Portugezen, maar daarvan kwamen weinig naar Nederland (een land als Luxemburg heeft wel nog steeds een flinke bevolkingsgroep portugezen, die veel problemen geven, waar het drugsgebruik hoog is, crimineler zijn en welke veelal de taal slecht spreken ... er zijn daar zelfs scholen die enkel portugees les geven)...
lees bv dit verhaal over de portugese minderheid in Luxemburg

Bij polen kan het zinnig zijn, als Polen zich economisch snel hersteld, dat zal mogelijk wel zo zijn (al is de groei in de baltische staten en tsjechie/hongarije veel groter) ... je ziet in duitsland nu al dat veel polen vervangen worden door roemenen/bulgaren die toch een stuk goedkoper zijn ...

Als er echter dan veel geinvesteerd wordt in het onderwijs van gastarbeider-kinderen en die vertrekken alsnog na een tijdje weer terug naar hun thuisland, is dat een behoorlijk verlies aan investeringen in het onderwijs, en gastarbeid op zulk een manier, is volgens mij erg contra-productief, dan is die gastarbeid eerder een ontwikkelingshulp voor de andere landen en heeft NL er voornamelijk veel kosten en nadelen van.
  maandag 9 januari 2006 @ 14:36:50 #42
45206 Pietverdriet
pi_33865694
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er staat nergens dat er sprake is van braindrain.
Waarom zou het anders een verlies zijn voor het land?
pi_33865724
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Binnen Europa? Zoals?
Noorwegen is nog steeds een behoorlijke aanwas bijvoorbeeld hoor, weliswaar geen EU lidstaat. Ierland heeft ook nog steeds voldoende kinderen die worden geboren. Tuurlijk zal altijd minder worden, maar het is niet een ramp ofzo.
pi_33865777
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Idd. Definieer "kortzichtig" eens als men een feit aanhaalt: Marokanen zijn over het algemeen vaker betrokken bij criminaliteit. Dit is toch niet kortzichtig? Kom op zeg, gelijk weer dat vingertje omhoog als je ook maar iets verteld wat mogelijk_in_de_buurt(!) komt van een aversie tegen allochtonen die overlast veroorzaken. Censuur zoals deze zorgt ervoor dat ons land naar de kl*te gaat imo.
Zal ik eens wat kortzichtige reacties laten zien?
quote:
Ondertussen overal rotzooi trappen en gezeik met Marokkanen en maar huilen dat jullie gediscrimineerd worden. Gek he, dat je dan na een tijdje niet serieus meer genomen wordt?
quote:
quote:
Owh. En wij hier op kantoor voorzien niet in behoeftes wil je zeggen? Door mij kunnen die lijers in die AH tenminste vakkenvullen, zo kan ik het ook formuleren.
quote:
Allah Al Watan Al Malik
pi_33865800
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Arbeidskracht is bijna altijd een verlies voor het land. Bovendien zijn mensen ook consumenten.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 9 januari 2006 @ 14:41:21 #46
45206 Pietverdriet
pi_33865845
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Arbeidskracht is bijna altijd een verlies voor het land. Bovendien zijn mensen ook consumenten.
Zonder Arbeid, geen kracht, en geen consumeren..
pi_33865850
quote:

Wat de neuk is hier nou weer kortzichtig aan dan? Dit is toch gewoon een reactie op een domme opmerking van Meki over het feit dat die mensen in onze levensbehoefte voorzien! Ik draai simpelweg de situatie om, en nu ben ik kortzichtig?
quote:
Wat is dit kortzichtig? Het is aangetoond door studies!

Je-zus zeg, wat ben jij #*%()@#%

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2006 14:45:14 ]
pi_33865863
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Idd. Definieer "kortzichtig" eens als men een feit aanhaalt: Marokanen zijn over het algemeen vaker betrokken bij criminaliteit. Dit is toch niet kortzichtig?
Dat niet. Zoals het er hier eerst stond viel het te lezen als: (Alle) Marokkanen zijn betrokken bij criminaliteit. Niks over het algemeen, vaker dan, grotendeels, etc. Niks. Alleen "Marokkanen zijn nodig voor de misdaag"of iets soortgelijks.

En dat soort opmerkingen zijn wel degelijk laakbaar.
pi_33865890
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zonder Arbeid, geen kracht, en geen consumeren..
Exact, dus is het een verlies voor Marokko. In die zin dat de mensen die Marokko verlaten al hebben ge-arbeid, deels geprofiteert hebben van gratis onderwijs en dan verlaten zonder te consumeren bijv.
Allah Al Watan Al Malik
pi_33865922
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Pure mankracht?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')