abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 januari 2006 @ 17:47:50 #1
89063 sirrom
ThisIzTheNewMe
pi_33837655
Tering k*t Cops: ik passeerde een oversteekplaats waar 1 voetganger stond. Hij maakte naar mijn idee geen aanstalten om over te steken. Hij stond daar gewoon. Ik passeerde hem en achter mij stak hij over.

Een politiebusje dat iets verder achter mij reed vond dat ik hem had moeten laten voorgaan. Hoe hun de situatie voor mijn auto konden inschatten begreep ik echt niet. Die voetganger stond daar gewoon maar wat. Hij kwam niet aanlopen of zo.

Die kut jantjes waren het er beide over eens: ik had die gast over moeten laten steken.
Echter...naar mijn mening wilde die gast helemaal niet over steken maar bedacht die zich pas toen ik hem voorbij was. Whatever, lullen had geen zin en dokken moet ik. Maar 130 euro is tering veel geld voor dit 'misdrijf'
pi_33837691
Terecht criminelen moeten aangepakt worden.
  zondag 8 januari 2006 @ 17:48:58 #3
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_33837697
Dien een klacht in.
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
  zondag 8 januari 2006 @ 17:49:56 #4
138477 ClubLidnummer1
Samen staan we sterk
pi_33837726
Naar wat ik heb gehoord is dat een oversteekplaats vaak gebruikt wordt als hangplek. Waarschijnlijk is dat de rede waarom deze persoon in eerste instantie geen aanstalte maakte om over te steken, maar toen hij dat politiebusje zag besloot hij toch maar de benen te nemen; hij wilde geen boete voor hangoverlast krijgen.
pi_33837749
Dat zouden ze vaker moeten doen!
  zondag 8 januari 2006 @ 17:51:18 #6
89063 sirrom
ThisIzTheNewMe
pi_33837778
quote:
Op zondag 8 januari 2006 17:48 schreef lpg het volgende:
Terecht criminelen moeten aangepakt worden.
Idd, criminelen wel, ja...
  zondag 8 januari 2006 @ 17:53:03 #7
89063 sirrom
ThisIzTheNewMe
pi_33837844
quote:
Op zondag 8 januari 2006 17:48 schreef Dirktator het volgende:
Dien een klacht in.
In ieder geval een bezwaarschrift.
pi_33837939
ja,. ze moeten een bepaald percentage per jaar aan boetes uitschrijven tegenwoordig he.
  zondag 8 januari 2006 @ 17:57:46 #9
38039 Katana
Snoekduiker
pi_33838010
Gewoon niet betalen, laat maar voorkomen die zaak.
Tegenwoordig geven ze overal een boete voor.
Was het trouwens een zebrapad waar die voetganger stond?
-Wij zijn PSV , Wij zijn de beste!
-Landskampioen 2005-2008
pi_33838108
tja, ze hoeven geen aanstalte te maken om over te steken, je hebt maar te stoppen... ( doe ik ook nooit, maar zo hoort het wel...)
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
  zondag 8 januari 2006 @ 18:00:46 #11
73132 Cappadaan
Drink bier, denk bier.
pi_33838129
Zeker een bezwaarschrift indienen.
Het blijft jouw woord tegen het van hen maar je maakt een redelijke kans als je goed definieert waar en hoe die persoon stond op het moment dat jij aankwam rijden.
Ergens moet toch wel vermeld staan hoe dicht je bij een oversteekplaats moet staan om daadwerkelijk het verkeer voor je te laten stoppen. Staat dat nergens dan sta je behoorlijk sterk. Daarnaast kun jij veeeeeel beter gezien hebben of de voetganger intenties had om over te steken. Vermeld daarom dan ook de positie van de politieauto t.o.v. jouw auto en t.o.v. van de voerganger.

Als je jusitie maar laat denken dat je er goed over nagedacht hebt dan schrappen ze die boete wel.
  zondag 8 januari 2006 @ 18:01:44 #12
89063 sirrom
ThisIzTheNewMe
pi_33838160
quote:
Op zondag 8 januari 2006 17:57 schreef Katana het volgende:
Gewoon niet betalen, laat maar voorkomen die zaak.
Tegenwoordig geven ze overal een boete voor.
Was het trouwens een zebrapad waar die voetganger stond?
Het was een kruising met idd een zebrapad.
Zover als ik weet komen zaken NIET standaard voor. Daar moet je schriftelijk om vragen.

Betaal je niet dan worden je boetes alleen maar hoger maar je wordt niet opgeroepen voor een zitting. Wel om te gaan zitten uiteindelijk...
pi_33838168
Het is trouwens een overtreding, geen misdrijf. Juridisch gezien een groot verschil .
  zondag 8 januari 2006 @ 18:02:16 #14
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_33838186
quote:
Op zondag 8 januari 2006 17:47 schreef sirrom het volgende:
Tering k*t Cops: ik passeerde een oversteekplaats waar 1 voetganger stond. Hij maakte naar mijn idee geen aanstalten om over te steken. Hij stond daar gewoon. Ik passeerde hem en achter mij stak hij over.

Een politiebusje dat iets verder achter mij reed vond dat ik hem had moeten laten voorgaan. Hoe hun de situatie voor mijn auto konden inschatten begreep ik echt niet. Die voetganger stond daar gewoon maar wat. Hij kwam niet aanlopen of zo.

Die kut jantjes waren het er beide over eens: ik had die gast over moeten laten steken.
Echter...naar mijn mening wilde die gast helemaal niet over steken maar bedacht die zich pas toen ik hem voorbij was. Whatever, lullen had geen zin en dokken moet ik. Maar 130 euro is tering veel geld voor dit 'misdrijf'
De regels zijn een tijdje terug veranderd.

Al bij het zebrapad staan is al genoeg om als automobilist voorrang te moeten geven.

Zo is het dus geworden omdat behoorlijk wat mensen zichzelf vertelde dat er geen 'aanstalte was' om over te steken.
quote:
Echter...naar mijn mening wilde die gast helemaal niet over steken maar bedacht die zich pas toen ik hem voorbij was.
Het was toevallig een zeer demente man, die daar stond, en ineens kwijt was wat'ie daar deed, tot jij voorbij was en zich toen ineens bedacht "Ow ja, ik was om hier over te steken! Laat ik dat maar doen dan!"

Dat geloof je toch zelf niet

Klote dat je een boete hebt gehad hoor, daar niet van.
pi_33838251
quote:
[b]Op zondag 8 januari 2006 18:00 ...
Als je jusitie maar laat denken dat je er goed over nagedacht hebt dan schrappen ze die boete wel.
De rechter zal de wet toepassen, en de wet geeft geen grond om een boete te schrappen als iemand nagedacht heeft..
pi_33838326
Samengevat: je bent genaaid.
Want omdat.
pi_33838379
Sodeju... 130 euries voor een voetganger waar je niet voor stopt. Ik vind dat nogal wat.
Ik wist niet eens dat je daar ook al voor bekeurd kon worden.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
  † In Memoriam † zondag 8 januari 2006 @ 18:14:40 #18
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_33838596
brr, en de enige boete die ik ooit had was dat ik een keer van een viaduct af ging pissen (ik was 13 ) en daar kreeg ik 28 euro voor, ofzo. en dat jij dan 130 euro krijgt voor niet stoppen voor een voetganger..

sja wel genaaid voor je.
:')
  zondag 8 januari 2006 @ 18:16:11 #19
89063 sirrom
ThisIzTheNewMe
pi_33838632
quote:
Het was toevallig een zeer demente man, die daar stond, en ineens kwijt was wat'ie daar deed, tot jij voorbij was en zich toen ineens bedacht "Ow ja, ik was om hier over te steken! Laat ik dat maar doen dan!"

Dat geloof je toch zelf niet
Klote dat je een boete hebt gehad hoor, daar niet van.
Dit geloof ik zelf ook niet: het was namelijk een jongeman met een rugzak. Nergens staat hier dat het om een demente oude man ging.

Waarom iemand stil staat bij een voetgangersoversteekplaats weet ik ook niet. Mij leek dat hij gewoon wat stond te staan. Hij wilde niet oversteken anders was ik wel gestopt.

-
De boete is wel echt hoog, he? Afgezien van mijn gelijk of niet (vast niet) is het wel een vette hoge boete die MIJ voortaan bij iedere voetganger die alleen al kijkt naar de straak zal laten stoppen.
pi_33838757
quote:
Op zondag 8 januari 2006 18:16 schreef sirrom het volgende:
De boete is wel echt hoog, he? Afgezien van mijn gelijk of niet (vast niet) is het wel een vette hoge boete die MIJ voortaan bij iedere voetganger die alleen al kijkt naar de straak zal laten stoppen.
Juist!
Hup, vol in de ankers voor elk zebrapad. Eens kijken wat die agenten zeggen als ze met hun busje op je trekhaak hangen. 'Ja maar agent, u zag toch ook wel dat die bejaarde met die rollator daar in het portiek op tien meter afstand van de weg aanstalten maakte om over te steken?'
I intend to live forever, or die trying.
pi_33838825
quote:
Op zondag 8 januari 2006 18:06 schreef Reubiereumer het volgende:
Samengevat: je bent genaaid.
My life is mine, My right is mine
  zondag 8 januari 2006 @ 18:24:48 #22
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_33838856
quote:

En nog eens ¤130 voor verkeerd gebruikt van 'hun', als het aan mij zou liggen!
feest
pi_33838904
Ach what the hell. Niet zeuren , doe relaxed net als mij, je bent klaar met leren en je gaat lekker Jarhead kijken met een 8.3 op IMDB
JOHNNY HEITINGA
pi_33838982
quote:

[..]

Dit geloof ik zelf ook niet: het was namelijk een jongeman met een rugzak. Nergens staat hier dat het om een demente oude man ging.

Waarom iemand stil staat bij een voetgangersoversteekplaats weet ik ook niet. Mij leek dat hij gewoon wat stond te staan. Hij wilde niet oversteken anders was ik wel gestopt.

-
Het feit dat iemand bij een zebrapad staat moet voldoende aanwijzing zijn om te concluderen dat ie van plan is over te steken. Dat ji zodanig vertrouwt op jouw kennis van de lichaamstaal van een voor jou totaal onbekende persoon, dat je ervoor kiest gewoon door te rijden, terwijl die persoon bij een zebrapad staat, is inderdaad wel 130 euro waard.

Bovendien is jouw verkeerde inschatting wel gebleken uit het feit dat de voetganger wel degelijk overstak zodra jij gepasseerd was. Ik snap wel dat zon voetganger niet oversteekt als blijkt dat de naderende automobilist niet genegen is zijn auto tijdig te stoppen.

Je had er beter aan gedaan gewoon te stoppen. Als dan blijkt dat je voor niets gestopt bent, kun je altijd nog gaan schelden.

Maar goed, succes met je bezwaarschrift.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zondag 8 januari 2006 @ 18:29:44 #25
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_33838986
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 21:45:40 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_33839141
quote:
Op zondag 8 januari 2006 18:29 schreef Argento het volgende:

[..]

Het feit dat iemand bij een zebrapad staat moet voldoende aanwijzing zijn om te concluderen dat ie van plan is over te steken. Dat ji zodanig vertrouwt op jouw kennis van de lichaamstaal van een voor jou totaal onbekende persoon, dat je ervoor kiest gewoon door te rijden, terwijl die persoon bij een zebrapad staat, is inderdaad wel 130 euro waard.

Bovendien is jouw verkeerde inschatting wel gebleken uit het feit dat de voetganger wel degelijk overstak zodra jij gepasseerd was. Ik snap wel dat zon voetganger niet oversteekt als blijkt dat de naderende automobilist niet genegen is zijn auto tijdig te stoppen.

Je had er beter aan gedaan gewoon te stoppen. Als dan blijkt dat je voor niets gestopt bent, kun je altijd nog gaan schelden.

Maar goed, succes met je bezwaarschrift.
Ja hoor, fuck dat hè.

Van die kansloze kutbejaarden die stom gaan staan kijken en dan vervolgens gewoon een gesprek beginnen bij een zebrapad. Of nog erger, mensen die zeggen met zo'n handgebaar van rij maar door. rot toch op Gewoon weg met die zebrapaden en overal stoplichtjes neerdumpen.
JOHNNY HEITINGA
pi_33839202
Gewoon een serieus ogende brief schrijven en je hebt helemaal geen probleem.
pi_33839633
quote:
Op zondag 8 januari 2006 18:02 schreef ExTec het volgende:

[..]

De regels zijn een tijdje terug veranderd.

Al bij het zebrapad staan is al genoeg om als automobilist voorrang te moeten geven.

Zo is het dus geworden omdat behoorlijk wat mensen zichzelf vertelde dat er geen 'aanstalte was' om over te steken.
Wanneer mag die verandering geweest zijn dan?
De letterlijke tekst van hettweede lid van artikel 49 RVV 1990 luidt op dit moment immers nog steeds:
citaat "2. Bestuurders moeten voetgangers en bestuurders van een gehandicaptenvoertuig, die op een voetgangersoversteekplaats oversteken of kennelijk op het punt staan zulks te doen, voor laten gaan." einde citaat, of betreft het een verandering in regels die in behandeling is, maar die binnenkort pas ingaan?
pi_33839754
quote:
Op zondag 8 januari 2006 18:00 schreef Cappadaan het volgende:
Het blijft jouw woord tegen het van hen maar je maakt een redelijke kans als je goed definieert waar en hoe die persoon stond op het moment dat jij aankwam rijden.
Ergens moet toch wel vermeld staan hoe dicht je bij een oversteekplaats moet staan om daadwerkelijk het verkeer voor je te laten stoppen.
Je hebt er echt geen verstand van he?

Je moet al stoppen als een voetganger aanstalten maakt om over te steken en dat is dus al als een voetganger bij een VOP staat
pi_33840082
Waar gaat het toch heen met deze samenleving. Wat een zeikland wordt dit zeg. 130 euro omdat je iemand die heel mischien wel zou willen oversteken licht ongemak veroorzaken. Het enige wat juten nog kunnen doen is negers hun id controleren en mensen verkeersboetes geven. Ga toch boeven vangen.
pi_33840127
Maatje van me had precies hetzelfde...werd aangehouden, omdat een 'denkbeeldige voetganger' over wou steken..die voetganger was nergens te bekennen.... wel mooi 130 euro aan zn broek
† The 3 Kings †
  zondag 8 januari 2006 @ 19:16:55 #32
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_33840294
quote:
Op zondag 8 januari 2006 19:10 schreef TheSorrow het volgende:
Maatje van me had precies hetzelfde...werd aangehouden, omdat een 'denkbeeldige voetganger' over wou steken..die voetganger was nergens te bekennen.... wel mooi 130 euro aan zn broek
Wat moet je eigenlijk doen als je zo door die juten genaaid word? Ik snap wel dat het hun woord is tegen het jouwe, maar vandaag de dag heeft men toch ook wat bewijsmateriaal nodig om je geld uit je zak te kloppen?
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_33840348
quote:
Op zondag 8 januari 2006 19:16 schreef RedDevil085 het volgende:

[..]

Wat moet je eigenlijk doen als je zo door die juten genaaid word? Ik snap wel dat het hun woord is tegen het jouwe, maar vandaag de dag heeft men toch ook wat bewijsmateriaal nodig om je geld uit je zak te kloppen?
dan gaan ze die voetganger erbij halen als getuigen lijkt me
pi_33840442
Ik kan me nog herinneren van toen ik voor m'n theorie-examen leerde dat je moet stoppen voor íedereen die bij een zebrapad staat te wachten, dus niet alleen als iemand bij wijze van spreken al z'n ene been vooruit heeft gestoken om de eerste stap te gaan zetten, maar áltijd. Dus je had voor deze persoon moeten stoppen.

Maar goed, dat neemt niet weg dat ik het ook een idioot hoge boete vind.
  zondag 8 januari 2006 @ 19:45:17 #35
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_33841219
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 21:45:41 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 8 januari 2006 @ 20:15:54 #36
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_33842380
quote:
[...]
Heb je nog geluk pauper, in veel plaatsen is het ¤140,-
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_33842556
Geen voorrang verlenen is poging tot moord. Wat mij betreft draaide je de bak in.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_33842594
volgende keer gewoon weer 30km/h te hard rijden. dat kost minder...

wat een onzin zeg
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
  zondag 8 januari 2006 @ 21:36:02 #39
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_33846182
Bezwaar in twee stappen. Ten eerste een bezwaar richting de ovj, dat standaard afgewezen wordt. Dan naar de rechter, die je wel op enige juistheid van feiten kan wijzen en waar je nog een beetje eerlijke kans hebt. Afhankelijk van de rechter. Juten en de ovj houden elkaar de hand boven het hoofd.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zondag 8 januari 2006 @ 22:03:29 #40
76267 gammapooka
Modelvlieger
pi_33847302
Kan je geen bezwaar maken ?
pi_33847620
quote:
Een politiebusje dat iets verder achter mij reed
Die reden die voetganger zeker _wel_ over de sokken omdat ze jou, vette crimineel, natuurlijk in de kraag moeten vatten!

Ik snap overigens niet waarom die pauperagenten die overstekend persoon er zelf niet bijgehaald hebben om even na te vragen.

Kut politie hier, ben ze echt spuugzat. Napalm eroverheen
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_33847732
quote:
Op zondag 8 januari 2006 18:29 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk nog geen ervaring met justitie en boetes.
Mijn gedachte
pi_33847763
quote:
Op zondag 8 januari 2006 18:37 schreef McGilles het volgende:
Gewoon een serieus ogende brief schrijven en je hebt helemaal geen probleem.
Geef geen valse hoop.
Ik geef hem geen schijn van kans
  maandag 9 januari 2006 @ 10:26:55 #44
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_33858975
Ik vind die boete ook achterlijk hoog, zeker gezien het feit dat sommige straten echt bezaaid liggen met oversteekplaatsen
En mensen kijken ook echt niet meer uit, die auto stopt toch wel!
130 fucking euro's ongeloofelijk weer.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 12 januari 2006 @ 12:20:41 #45
73132 Cappadaan
Drink bier, denk bier.
pi_33969866
quote:
Op zondag 8 januari 2006 18:29 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk nog geen ervaring met justitie en boetes.
Dat is nu net het probleem met de huidige rechtspraak, zulke reacties.
Als iedereen nu een ging NADENKEN alvorens zomaar alles accepteren wat de overheid je voorschoteld. Dit is de ideale manier om er achter te komen of deze regel waterdicht is. En ik weet bijna 100% zeker dat dat niet zo is.
Dan kan ik hier wel niet zoveel ervaring mee hebben, maar om je zomaar ergens bij neer te leggen daar help je deze maatschappij niet mee.
  donderdag 12 januari 2006 @ 12:24:51 #46
73132 Cappadaan
Drink bier, denk bier.
pi_33969995
quote:
Op zondag 8 januari 2006 22:12 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Mijn gedachte
En ik mag hieruit concluderen dat jullie al regelmatig bezwaarschriften in hebben gediend bij de justitie en dus ervaring mee hebben?
pi_33971294
Gewoon netjes stoppen lijkt me een goed plan.
  donderdag 12 januari 2006 @ 13:21:29 #48
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_33971632
quote:
Op zondag 8 januari 2006 17:55 schreef nightfall het volgende:
ja,. ze moeten een bepaald percentage per jaar aan boetes uitschrijven tegenwoordig he.
Percentage van...?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_33971699
Noem het dan een quotum.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_33971818
quote:

Leer de regels, een voetganger bij een oversteekplaats hoeft helemaal geen 'aanstalten' te maken, jij moet gewoon stoppen als 'die op een voetgangersoversteekplaats oversteken of kennelijk op het punt staan zulks te doen' (hij er dus ook gewoon 'staat') ...

http://www.infopolitie.nl/verkeer/rvv/rvvvoetg.php

Juist de gewoonte van veel automobilsten, om gewoon door te jakkeren, zorgen ervoor dat veel voetgangers niet eens meer 'durven' over te steken, als er auto's aankomen en dan maar wachten.
Goed dat eindelijk de politie eens ingrijpt en boetes uitdeelt, alhoewel ik de boetes in Nederland an sich gewoon doorgeslagen duur vind (maar heel veel types zelf hebben het altijd zo graag over 'keihard straffen', tja, dan kun je ook niet klagen over hoge boetes, als je voor harde straffen bent)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_33971932
quote:

[..]

Nee nogal logisch dat hij op dat moment niet wilde oversteken, er kwam een auto aangereden. En ondanks dat voetgangers bij een zebrapad voor horen te gaan, rijden veel auto's gewoon door. Met dat in het achterhoofd vind ik het niet zo gek dat iemand bij een zebrapad stil blijft staan zonder daadwerkelijk aanstalte te maken om de grote oversteek te wagen, wanneer de persoon een auto ziet naderen.

Wel erg flauw van je dat je blijft volhouden dat je er echt van overtuigd was dat de man niet wilde oversteken en alleen maar even 'voor de gezelligheid' (om wat voor reden anders dan oversteken) bij het zebrapad stil bleef staan. (En als je dat wel echt dacht ben je wel heel erg ).

Ben het wel met je eens dat de boete erg hoog is trouwens. En een boete blijft uiteraard altijd klote.

[ Bericht 3% gewijzigd door KreKkeR op 12-01-2006 13:36:55 ]
Krekker is de bom!
  donderdag 12 januari 2006 @ 13:33:19 #52
92279 N.icka
Windforce 11
pi_33971993
Wat een lul die TS , zeiken over een boete die die geheel aan zijn eigen falen te danken heeft
pi_33972027
Maar dan heb je het probleem dat je voor iedere randjostie die in de directe omtrek van een zebrapad staat op de rem moet. Ook als hij toevallig even zijn slurf staat te schudden en derhalve geenszins de intentie heeft om over te steken. Want aan je slurf schudden terwijl je oversteekt ziet er natuurlijk niet uit.
  donderdag 12 januari 2006 @ 13:39:08 #54
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33972162
Naaiactie. Die boetes zouden alleen maar uitgeschreven moeten worden als je duidelijk moedwillig een voetganger pest door er voor langs te duiken. Het boetebedrag suggereert ook een beetje dat dat de oorspronkelijke bedoeling ervan geweest is.
Vampire Romance O+
pi_33972275
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 13:34 schreef vogeltjesdans het volgende:
Maar dan heb je het probleem dat je voor iedere randjostie die in de directe omtrek van een zebrapad staat op de rem moet. Ook als hij toevallig even zijn slurf staat te schudden en derhalve geenszins de intentie heeft om over te steken. Want aan je slurf schudden terwijl je oversteekt ziet er natuurlijk niet uit.
Als jij zo'n randdebiel bent die met grote vaart op elk zebrapad afraced, om daarna (mits een voetganger met zelfmoordneigingen het toch aandurft een voet op het zebrapad te zetten) voluit op de rem te trappen, ja... dan zul je, wil je dit soort boetes vermijden, bij iedere randjostie in de directe omtrek van het zebrapad op de rem moeten.

Ben jij een automobilist die bij het naderen van een zebrapad sowieso geleidelijk aan vaart mindert, heb je geen enkel probleem. Aangezien je dan duidelijk ziet of een voetganger wel of niet wil oversteken.
Krekker is de bom!
pi_33972432
Gewoon eigen schuld
pi_33972783
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 13:34 schreef vogeltjesdans het volgende:
je moet inderdaad een OVP voorzichtig benaderen, en gewoon je rijsnelheid aanpassen aan de mogelijkheid dat mensen oversteken...
is dat nu zo moeilijk?

Doe het dan om te voorkomen dat je voor zo'n flink bedrag genaaid wordt door de politie
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_33973127
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 13:58 schreef RM-rf het volgende:

[..]

je moet inderdaad een OVP voorzichtig benaderen, en gewoon je rijsnelheid aanpassen aan de mogelijkheid dat mensen oversteken...
is dat nu zo moeilijk?

Doe het dan om te voorkomen dat je voor zo'n flink bedrag genaaid wordt door de politie
VOP he
pi_33973176
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 14:11 schreef Tha_T het volgende:

[..]

VOP he
Overrij Voetgangers Plaats toch ?:P
  donderdag 12 januari 2006 @ 15:03:22 #60
79183 SynXteR
Terug van weggeweest
pi_33974921
Lekker voor je snotjoch.
Je rijbewijs moest afgepakt worden.
Ik woon aan een drukke weg en je wilt niet weten door hoeveel van die lijers zoals jou, mensen dood/omver rijden omdat ze niet stoppen voor een zeebrapad.
Fok! San Andreas Mulitplayer Server: 81.171.99.130:7777
pi_33979375
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 13:58 schreef RM-rf het volgende:

[..]

is dat nu zo moeilijk?

Het was grappig bedoeld, nerd
  donderdag 12 januari 2006 @ 17:12:46 #62
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_33979690
Genaaid haha

Wtf man voetgangers, als er een opening is ga ik er gewoon tussendoor hoor ( mits het niet rood licht is )
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_33985173
quote:
Op zondag 8 januari 2006 18:00 schreef Cappadaan het volgende:
Ergens moet toch wel vermeld staan hoe dicht je bij een oversteekplaats moet staan om daadwerkelijk het verkeer voor je te laten stoppen. Staat dat nergens dan sta je behoorlijk sterk. Daarnaast kun jij veeeeeel beter gezien hebben of de voetganger intenties had om over te steken. Vermeld daarom dan ook de positie van de politieauto t.o.v. jouw auto en t.o.v. van de voerganger.

In Nederland behoren voetgangers die aangeven te willen oversteken voorrang te krijgen.
maar dan moeten ze het dus wel aangeven
dus idd bezwaar indienen
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
  donderdag 12 januari 2006 @ 19:52:33 #64
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_33985691
Zebrapad + iemand die aan 1 van de 2 zijden staat te wachten = stoppen.

Ik verzin die regel niet uit mijn hoofd verder.....
quote:
maar dan moeten ze het dus wel aangeven
Staan aan de straatkant met het gezicht naar de straat kijkend bij een zebra is al voldoende. Ze hoeven geen bord mee te dragen met "ik wil oversteken" en ze hoeven ook geen handen op te steken of al een voet in de straat te zetten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_33986110
kennis van mij heeft ooit mooie stunt gehad, die reed 50 en ging vol in de ankers bij zebrapad, rijd er een politiewagen achterop moehahahaha, ja zegt ie: er stond een voetganger en die wilde oversteken..... hahahahaa, die sukkels genaaid....

maar idd, veel geld voor een kleine overtreding....
  donderdag 12 januari 2006 @ 21:14:20 #66
92279 N.icka
Windforce 11
pi_33989718
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 20:02 schreef TheOneAndOnly het volgende:
kennis van mij heeft ooit mooie stunt gehad, die reed 50 en ging vol in de ankers bij zebrapad, rijd er een politiewagen achterop moehahahaha, ja zegt ie: er stond een voetganger en die wilde oversteken..... hahahahaa, die sukkels genaaid....

maar idd, veel geld voor een kleine overtreding....
Ik geloof je niet
  vrijdag 13 januari 2006 @ 11:06:31 #67
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_34006722
Had vanmorgen weer een voetganger die wilde oversteken terwijl ik groen licht had en zij ROOD licht had (ik kon het zien op het voetgangerslicht)
PLEUR OP, het STERFT al van de oversteekplaatsen in dat pauperdorp van mij, je wacht maar even op mij een keer. Ik sta gvd per dag gemiddeld een half uur te wachten voor stoplichten die voor jan LUL aanstaan (ook niet geheel ontoevallig bij oversteekplaatsen, alleen jammer dat die dingen niet alleen op rood gaan als er iemand wil oversteken maar ook gewoon vrolijk op rood gaan als er niemand staat.:X )
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_34006946
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 11:06 schreef Metro2005 het volgende:
Had vanmorgen weer een voetganger die wilde oversteken terwijl ik groen licht had en zij ROOD licht had (ik kon het zien op het voetgangerslicht)
als jij groen hebt, hoef je heus niet extra gaan controleren of de ander dan ook wel rood heeft hoor, je moet je gewoon concentereren op je eigen verkeerslicht en als dat groen is, gewoon rijden...
die voetganger die zo nodig door rood wil doorwandelen, springt wel weg, en kan zich nergens over beklagen
quote:
PLEUR OP, het STERFT al van de oversteekplaatsen in dat pauperdorp van mij, je wacht maar even op mij een keer. Ik sta gvd per dag gemiddeld een half uur te wachten voor stoplichten die voor jan LUL aanstaan (ook niet geheel ontoevallig bij oversteekplaatsen, alleen jammer dat die dingen niet alleen op rood gaan als er iemand wil oversteken maar ook gewoon vrolijk op rood gaan als er niemand staat.:X )
Ik weet niet in wat voor pauperdorp je woont, maar ik betwijfel het of er lkosstaande voetgangersoversteekplaatsen gebouwd zijn die automatisch groene oversteeklichten voor voetgangers geven, zonder dat deze geactiveerd worden door zo'n oversteekknop ...

een beetje ongeloofwaardig dat er op een drukke autoweg een voetgangersoversteeklicht geplaatst zou zijn welke uit zichzelf al continue rood licht voor de auto's ...
de mensen van de verkeersplanning hebben uiteindelijk zelf ook de meeste voordeel bij een goede verkeersdoorstroming op de hoofdwegen
  vrijdag 13 januari 2006 @ 11:25:14 #69
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_34007176
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 11:15 schreef RM-rf het volgende:

[..]

als jij groen hebt, hoef je heus niet extra gaan controleren of de ander dan ook wel rood heeft hoor, je moet je gewoon concentereren op je eigen verkeerslicht en als dat groen is, gewoon rijden...
die voetganger die zo nodig door rood wil doorwandelen, springt wel weg, en kan zich nergens over beklagen
[..]

Ik weet niet in wat voor pauperdorp je woont, maar ik betwijfel het of er lkosstaande voetgangersoversteekplaatsen gebouwd zijn die automatisch groene oversteeklichten voor voetgangers geven, zonder dat deze geactiveerd worden door zo'n oversteekknop ...

een beetje ongeloofwaardig dat er op een drukke autoweg een voetgangersoversteeklicht geplaatst zou zijn welke uit zichzelf al continue rood licht voor de auto's ...
de mensen van de verkeersplanning hebben uiteindelijk zelf ook de meeste voordeel bij een goede verkeersdoorstroming op de hoofdwegen
Ik kan je er zo al 2 aanwijzen. Ik woon in Spijkenisse.

En het zijn idd drukke wegen.
pi_34009491
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 13:27 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Leer de regels, een voetganger bij een oversteekplaats hoeft helemaal geen 'aanstalten' te maken, jij moet gewoon stoppen als 'die op een voetgangersoversteekplaats oversteken of kennelijk op het punt staan zulks te doen' (hij er dus ook gewoon 'staat') ...

Juist de gewoonte van veel automobilsten, om gewoon door te jakkeren, zorgen ervoor dat veel voetgangers niet eens meer 'durven' over te steken, als er auto's aankomen en dan maar wachten.
Goed dat eindelijk de politie eens ingrijpt en boetes uitdeelt, alhoewel ik de boetes in Nederland an sich gewoon doorgeslagen duur vind (maar heel veel types zelf hebben het altijd zo graag over 'keihard straffen', tja, dan kun je ook niet klagen over hoge boetes, als je voor harde straffen bent)
Er staat als die op een voetgangersoversteekplaats oversteken of kennelijk op het punt staan zoeits te doen

Er staat helemaal niet dat als iemand bij een VOP staat dat je dan verplicht moet stoppen :/
  vrijdag 13 januari 2006 @ 12:43:53 #71
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34009610
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 13:27 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Eerst jaren niks doen en alles toestaan. Nu ineens allemaal suffe dingen bestraffen met belachelijke boetes. En gewoon boeven vangen wordt zeker pas een speerpunt in 2010?
Echt domme eikels die politie
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')