Ik heb een Somali, dat is een ras wat erom bekend staat dat ze evenveel energie hebben als de gemiddelde ADHDer. Maar wij geven onze katten aandacht/speeltijd, speelgoed en klimmogelijkheden in plaats van ons er makkelijk vanaf te maken en maar te zeggen dat het buitenkatten zijn.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:09 schreef sweaty het volgende:
Belachelijk als je zegt dat een kat niet buiten mag lopen. Sommige katten zijn echte buitenkatten, die hebben veel energie en worden gek binnen.
quote:Een kat aan een lijntje binden in de tuin vind ik dan ook echt niet kunnen.
En dat je kat FIV/FeLV krijgt, mishandeld wordt door de één of andere gek, kwijtraakt, etc. Ik vind dat niet acceptabel.quote:Het risico is wel dat het mogelijk is dat je kat inderdaad aangereden wordt, met alle gevolgen van dien.
quote:Een kat zijn vrijheid ontnemen door hem binnen te houden vind ik echt niet kunnen, mits je een heeeeeele rustige kat hebt die het liefste de hele dag op de vensterbank naar buiten zit te kijken.
Aha, een hond is stom en laat zich doodrijden, een kat niet ? Oh, mijn fout, ik dacht dat zelfs in dit topic al stond dat katten zich niet redden wanneer ze onder een auto komenquote:Een hond waar sommige mensen het over hebben is natuurlijk heel wat anders dan een kat. Dat je die niet los zonder toezicht buiten laat lopen lijkt me logisch. Een kat daarentegen is erg zelfstandig en redden zich (meestal) wel.
Er worden hier in de 30 kilometerzone genoeg katten doodgereden, terwijl ze hier echt niet te hard rijden. Maar het is makkelijker om de automobilist de schuld te geven dan een iemand die het een acceptabel risico vindt dat z'n kat doodgaat.quote:Klote in ieder geval voor je kat. Ik weet hoe je je voelt. Stomme debielen die altijd te hard rijden zonder ook maar na te denken of er misschien een kind zomaar kan oversteken of een dier.
Heb je serieus geprobeerd je kat binnen te houden ? En je zou je volgende kat dus wel binnenhouden ?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:02 schreef sweaty het volgende:
Doordat mijn kat dus heeft gezwerfd toen hij mishandeld is , wil hij ook naar buiten ja, en wat maakt dat uit, hij schijt alleen op zijn kattenbak, hij valt niemand lastig dus zeur niet zo eikel. Overigens loopt hij nooit s'nachts buiten en overdag komt hij ook vaak binnen.
Alsof ik niet weet dat dat risico van aanrijden bestaat. Ik vind het alleen nog zieliger om een kat die altijd buiten is geweest nu ineens voor altijd binnen te houden terwijl hij de hele tijd zielig voor een raam staat. Mocht je een kat willen die voor altijd binnen blijft tja dan moet je die vanaf kitten afaan al afleren dat hij niet naar buiten mag, en weet hij ook niet beter, maar het is heeel wat anders om een kat die altijd buiten is geweest ineens binnen te houden, dat vind ik gewoon dierenmishandeling. Wij gaan toch ook naar buiten, hebben frisse lucht nodig, zo ook een beest.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:08 schreef kollie het volgende:
[..]
emotioneel typje ben je, je moet alles niet zo op jezelf betrekken.... Niet zo goed voor je hart.
Kijk, dat jij je kat naar buiten laat moet je zelf weten. Maar kom dan niet hier huilen als het beestje aangereden wordt. dat risico loop je namelijk. En vaak ligt het niet aan de automobilisten, maar aan dat neest dat als een ongeleid projectiel de weg oprent.
Mijn beste vriendin heeft een ex-zwerfkat die nu binnen leeft, en dat is een tevreden kat. Het kan dus best. En voor frisse lucht hoef je je kat niet los te laten op straat, dat kan ook best onder toezicht.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:15 schreef sweaty het volgende:
[..]
Alsof ik niet weet dat dat risico van aanrijden bestaat. Ik vind het alleen nog zieliger om een kat die altijd buiten is geweest nu ineens voor altijd binnen te houden terwijl hij de hele tijd zielig voor een raam staat. Mocht je een kat willen die voor altijd binnen blijft tja dan moet je die vanaf kitten afaan al afleren dat hij niet naar buiten mag, en weet hij ook niet beter, maar het is heeel wat anders om een kat die altijd buiten is geweest ineens binnen te houden, dat vind ik gewoon dierenmishandeling. Wij gaan toch ook naar buiten, hebben frisse lucht nodig, zo ook een beest.
Ik ga hier niet op in, je praat in mijn ogen onzin en ik in jouw ogen, zo kunnen we aan de gang blijven. Ieder denkt er het zijne over, laten we het daar maar bij houden.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:12 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Ik heb een Somali, dat is een ras wat erom bekend staat dat ze evenveel energie hebben als de gemiddelde ADHDer. Maar wij geven onze katten aandacht/speeltijd, speelgoed en klimmogelijkheden in plaats van ons er makkelijk vanaf te maken en maar te zeggen dat het buitenkatten zijn.
[..]
En waarom niet ? heb je ook echte argumenten ipv vage onderbuikgevoelens ?
[..]
En dat je kat FIV/FeLV krijgt, mishandeld wordt door de één of andere gek, kwijtraakt, etc. Ik vind dat niet acceptabel.
[..]
Ach kom, wat kan een kat fulltime buitenkat nu wat mijn katten niet zouden kunnen ? Noem maar.![]()
[..]
Aha, een hond is stom en laat zich doodrijden, een kat niet ? Oh, mijn fout, ik dacht dat zelfs in dit topic al stond dat katten zich niet redden wanneer ze onder een auto komenHet enige verschil is dat men het niet normaal vindt dat een hond los over straat zwerft (alleen aso's vinden dat normaal) en dat het van katten (nog wel) geaccepteerd is.
[..]
Er worden hier in de 30 kilometerzone genoeg katten doodgereden, terwijl ze hier echt niet te hard rijden. Maar het is makkelijker om de automobilist de schuld te geven dan een iemand die het een acceptabel risico vindt dat z'n kat doodgaat.
De argumenten waren op, hé ?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:17 schreef sweaty het volgende:
[..]
Ik ga hier niet op in, je praat in mijn ogen onzin en ik in jouw ogen, zo kunnen we aan de gang blijven. Ieder denkt er het zijne over, laten we het daar maar bij houden.
Nee, een volgende kat zou ik ook naar buiten laten, ik vind dat een kat alle vrijheid verdient, en dan bedoel ik voornamelijk buiten. Het ligt er overigens wel aan waar je woont. Zou ik in klein flatje wonen of midden in de stad of aan een hele drukke weg dan niet, dan is het risico te groot. Maar zo woon ik niet, en dus is het risico minder.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:14 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Heb je serieus geprobeerd je kat binnen te houden ? En je zou je volgende kat dus wel binnenhouden ?
En jij weet dat hij alleen in z'n kattenbak poept ? Je volgt hem ?
wat jij wil jongen, als jij dat denkt prima, ik blijf niet aan de gang. Je praat gewoon onzin in mijn ogen en dan moet ik me zeker weer gaan verdedigen als jij daar weer een antwoord opgeeft, waarom zou ik dat doen, eens worden zullen we het toch nooit, klaar dus.quote:
Maar heb je het nu geprobeerd ?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:19 schreef sweaty het volgende:
[..]
Nee, een volgende kat zou ik ook naar buiten laten, ik vind dat een kat alle vrijheid verdient, en dan bedoel ik voornamelijk buiten. Het ligt er overigens wel aan waar je woont. Zou ik in klein flatje wonen of midden in de stad of aan een hele drukke weg dan niet, dan is het risico te groot. Maar zo woon ik niet, en dus is het risico minder.
Nou, zoals ik al zie: kom dan niet hier huilen als het gebeurt.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:15 schreef sweaty het volgende:
[..]
Alsof ik niet weet dat dat risico van aanrijden bestaat.
quote:
ik reageer tenminste inhoudelijk, niet met het zwakke argument dat het onzin is. Ik maak jouw tekst ook niet uit voor onzin, ik weerleg het. Dat is wat anders. Jammer dat je het zo zwak afdoet als je niet in discussie wil/durft.quote:als jij dat denkt prima, ik blijf niet aan de gang. Je praat gewoon onzin in mijn ogen en dan moet ik me zeker weer gaan verdedigen als jij daar weer een antwoord opgeeft, waarom zou ik dat doen, eens worden zullen we het toch nooit, klaar dus.
Nog 1 ding want je had niet goed gelezen... mijn kat is niet full-time buiten, nogal zielig als het regent e.d. hij kan naar binnen en buiten als dat hij wil.
Doordat hij uit een asiel kwam, moest ik hem minstens 6 weken binnenhouden. Na 2 weken zat hij de hele tijd te miauwen voor de buitendeur, dit heb ik nog 3 weken aangehoord en heb toen de deur open gezet. Hij heeft eerst 2 weken voorzichtig de tuin ontdekt en toen is hij de buurt gaan verkennen. Ik woon erg rustig en vrij en schat het klein in dat hij wordt aangereden. Dat die kans er bestaat weet ik drommels goed, maar deze kat wil gewoon een paar uur naar buiten. Ook ik hoop elke dag dat hij weer netjes binnenkomt en dat er niets gebeurt is, maar dat is het risico wat ik genomen heb, maar wel voor de kat en niet voor mijzelf.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:24 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Maar heb je het nu geprobeerd ?
Als jij dat verstandig vind, moet je je kat vooral buiten laten. Maar het is niet nodig en de meeste mensen schatten het risico veel te laag in en denken niet eens aan andere gevaren. Zelfs hier aan de drukke weg lopen nog katten.
OK. Ik niet.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:34 schreef sweaty het volgende:
Ik ken 2 jongens die Ruby heten sorry hoor.
Prima. Moet je niet zeuren als:quote:Op dinsdag 30 mei 2006 19:34 schreef Longer het volgende:
Wat een klinkklare bs. Katten verdienen de vrijheid, katten aan een lijntje in de tuin? wtf> nee dat is pas vrijheid...LMFAO!
Onze kat kan naar buiten en naar binnen als hij wilt, hier loopt nog zo n idioot, met een kat aan een lijntje, dat beest heeft totaal geen vrijheid, en leren dat een kat binnen blijft is dus niet natuurlijk, want je moet het dat beest aanleren. Nogmaals katten horen buiten te kunnen ravotten en potverdorie niet aan een stuk touw en een paal in de achtertuin:S koop dan een marionettpop? en leef je daarop uit.
pff...leefbaar onder stoeptegels?
Owja kollie, wij janken wel hier als onze LIEVE kat aangereden is door zon debiel als jou in zn acfschuwelijke cheap ass, tupperware raceauto..! Kom dan ook niet janken als de eigenaar van de kat/poes het in zn hoofd haalt om jou geweldige kuch* hoop schroot te komen verbouwen!
maar dan hebben ze vaak een grote bek. Owja wat is die gast op je avatar een ... tsja kan er weinig goeds van zeggen. Hilarisch. Ik hoop dat ik je kwets!
In zekere zin wel, iig zijn de ouders verantwoordelijk voor het kind (natuurlijk kan het kind aan de aandacht ontsnappen).quote:Op zondag 8 januari 2006 16:13 schreef DaMart het volgende:
Dus als ze een kind aanrijden dat ineens de weg op rent, moeten de ouders niet zeiken, maar hadden ze het kind maar binnen moeten houden?
En dan nog. Een kat kun je niet vergelijken met een mens. Een mensenleven heeft in mijn ogen meer waarde dan dat van een beest.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 19:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Als ik zie dat kleine kinderen van 3 jaar dicht langs de kant van de weg spelen, heb ik echt zoiets van: waar is het verantwoordelijkheids gevoel van die ouders gebleven.
Oh oh, nu moet je oppassen met wat je zegtquote:Op dinsdag 30 mei 2006 19:55 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
En dan nog. Een kat kun je niet vergelijken met een mens. Een mensenleven heeft in mijn ogen meer waarde dan dat van een beest.
Weet ik, maar het is waar. Het is en blijft een beest. Ik ben dol op m'n hond, maar het blijft een dier en geen mens. Ik toon hem dus ook niet de affectie die ik een mens toon.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 19:56 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Oh oh, nu moet je oppassen met wat je zegt![]()
Ik had daar vanmiddag nog een topic hiero in de baak over geopend en toen werd ik zowat uitgemaakt voor Hitler omdat ik dat zeiquote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:05 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Weet ik, maar het is waar. Het is en blijft een beest. Ik ben dol op m'n hond, maar het blijft een dier en geen mens. Ik toon hem dus ook niet de affectie die ik een mens toon.
Onzin. Mensen knopen tegenwoordig ongezonde relaties aan met dieren. Omdat onze maatschappij steeds individualistischer wordt missen we bepaalde contacten en affectie. Deze gaan we projecteren op dieren. We gaan deze dieren als mensen behandelen om onze affectie te tonen. Dat is niet gezond. Sommige mensen hebben een hele ongezonde band met hun hond en of kat.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:35 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ik had daar vanmiddag nog een topic hiero in de baak over geopend en toen werd ik zowat uitgemaakt voor Hitler omdat ik dat zei![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |