abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38369262
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 13:09 schreef sweaty het volgende:
Belachelijk als je zegt dat een kat niet buiten mag lopen. Sommige katten zijn echte buitenkatten, die hebben veel energie en worden gek binnen.
Ik heb een Somali, dat is een ras wat erom bekend staat dat ze evenveel energie hebben als de gemiddelde ADHDer. Maar wij geven onze katten aandacht/speeltijd, speelgoed en klimmogelijkheden in plaats van ons er makkelijk vanaf te maken en maar te zeggen dat het buitenkatten zijn.
quote:
Een kat aan een lijntje binden in de tuin vind ik dan ook echt niet kunnen.

En waarom niet ? heb je ook echte argumenten ipv vage onderbuikgevoelens ?
quote:
Het risico is wel dat het mogelijk is dat je kat inderdaad aangereden wordt, met alle gevolgen van dien.
En dat je kat FIV/FeLV krijgt, mishandeld wordt door de één of andere gek, kwijtraakt, etc. Ik vind dat niet acceptabel.
quote:
Een kat zijn vrijheid ontnemen door hem binnen te houden vind ik echt niet kunnen, mits je een heeeeeele rustige kat hebt die het liefste de hele dag op de vensterbank naar buiten zit te kijken.

Ach kom, wat kan een kat fulltime buitenkat nu wat mijn katten niet zouden kunnen ? Noem maar.
quote:
Een hond waar sommige mensen het over hebben is natuurlijk heel wat anders dan een kat. Dat je die niet los zonder toezicht buiten laat lopen lijkt me logisch. Een kat daarentegen is erg zelfstandig en redden zich (meestal) wel.
Aha, een hond is stom en laat zich doodrijden, een kat niet ? Oh, mijn fout, ik dacht dat zelfs in dit topic al stond dat katten zich niet redden wanneer ze onder een auto komen Het enige verschil is dat men het niet normaal vindt dat een hond los over straat zwerft (alleen aso's vinden dat normaal) en dat het van katten (nog wel) geaccepteerd is.
quote:
Klote in ieder geval voor je kat. Ik weet hoe je je voelt. Stomme debielen die altijd te hard rijden zonder ook maar na te denken of er misschien een kind zomaar kan oversteken of een dier.
Er worden hier in de 30 kilometerzone genoeg katten doodgereden, terwijl ze hier echt niet te hard rijden. Maar het is makkelijker om de automobilist de schuld te geven dan een iemand die het een acceptabel risico vindt dat z'n kat doodgaat.
pi_38369355
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 14:02 schreef sweaty het volgende:
Doordat mijn kat dus heeft gezwerfd toen hij mishandeld is , wil hij ook naar buiten ja, en wat maakt dat uit, hij schijt alleen op zijn kattenbak, hij valt niemand lastig dus zeur niet zo eikel. Overigens loopt hij nooit s'nachts buiten en overdag komt hij ook vaak binnen.
Heb je serieus geprobeerd je kat binnen te houden ? En je zou je volgende kat dus wel binnenhouden ?

En jij weet dat hij alleen in z'n kattenbak poept ? Je volgt hem ?
  dinsdag 30 mei 2006 @ 14:15:05 #153
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_38369368
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 14:08 schreef kollie het volgende:

[..]

emotioneel typje ben je, je moet alles niet zo op jezelf betrekken.... Niet zo goed voor je hart.
Kijk, dat jij je kat naar buiten laat moet je zelf weten. Maar kom dan niet hier huilen als het beestje aangereden wordt. dat risico loop je namelijk. En vaak ligt het niet aan de automobilisten, maar aan dat neest dat als een ongeleid projectiel de weg oprent.
Alsof ik niet weet dat dat risico van aanrijden bestaat. Ik vind het alleen nog zieliger om een kat die altijd buiten is geweest nu ineens voor altijd binnen te houden terwijl hij de hele tijd zielig voor een raam staat. Mocht je een kat willen die voor altijd binnen blijft tja dan moet je die vanaf kitten afaan al afleren dat hij niet naar buiten mag, en weet hij ook niet beter, maar het is heeel wat anders om een kat die altijd buiten is geweest ineens binnen te houden, dat vind ik gewoon dierenmishandeling. Wij gaan toch ook naar buiten, hebben frisse lucht nodig, zo ook een beest.
pi_38369428
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 14:15 schreef sweaty het volgende:

[..]

Alsof ik niet weet dat dat risico van aanrijden bestaat. Ik vind het alleen nog zieliger om een kat die altijd buiten is geweest nu ineens voor altijd binnen te houden terwijl hij de hele tijd zielig voor een raam staat. Mocht je een kat willen die voor altijd binnen blijft tja dan moet je die vanaf kitten afaan al afleren dat hij niet naar buiten mag, en weet hij ook niet beter, maar het is heeel wat anders om een kat die altijd buiten is geweest ineens binnen te houden, dat vind ik gewoon dierenmishandeling. Wij gaan toch ook naar buiten, hebben frisse lucht nodig, zo ook een beest.
Mijn beste vriendin heeft een ex-zwerfkat die nu binnen leeft, en dat is een tevreden kat. Het kan dus best. En voor frisse lucht hoef je je kat niet los te laten op straat, dat kan ook best onder toezicht.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 14:17:31 #155
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_38369473
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 14:12 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Ik heb een Somali, dat is een ras wat erom bekend staat dat ze evenveel energie hebben als de gemiddelde ADHDer. Maar wij geven onze katten aandacht/speeltijd, speelgoed en klimmogelijkheden in plaats van ons er makkelijk vanaf te maken en maar te zeggen dat het buitenkatten zijn.
[..]

En waarom niet ? heb je ook echte argumenten ipv vage onderbuikgevoelens ?
[..]

En dat je kat FIV/FeLV krijgt, mishandeld wordt door de één of andere gek, kwijtraakt, etc. Ik vind dat niet acceptabel.
[..]

Ach kom, wat kan een kat fulltime buitenkat nu wat mijn katten niet zouden kunnen ? Noem maar.
[..]

Aha, een hond is stom en laat zich doodrijden, een kat niet ? Oh, mijn fout, ik dacht dat zelfs in dit topic al stond dat katten zich niet redden wanneer ze onder een auto komen Het enige verschil is dat men het niet normaal vindt dat een hond los over straat zwerft (alleen aso's vinden dat normaal) en dat het van katten (nog wel) geaccepteerd is.
[..]

Er worden hier in de 30 kilometerzone genoeg katten doodgereden, terwijl ze hier echt niet te hard rijden. Maar het is makkelijker om de automobilist de schuld te geven dan een iemand die het een acceptabel risico vindt dat z'n kat doodgaat.
Ik ga hier niet op in, je praat in mijn ogen onzin en ik in jouw ogen, zo kunnen we aan de gang blijven. Ieder denkt er het zijne over, laten we het daar maar bij houden.
pi_38369526
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 14:17 schreef sweaty het volgende:

[..]

Ik ga hier niet op in, je praat in mijn ogen onzin en ik in jouw ogen, zo kunnen we aan de gang blijven. Ieder denkt er het zijne over, laten we het daar maar bij houden.
De argumenten waren op, hé ?
  dinsdag 30 mei 2006 @ 14:19:55 #157
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_38369577
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 14:14 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Heb je serieus geprobeerd je kat binnen te houden ? En je zou je volgende kat dus wel binnenhouden ?

En jij weet dat hij alleen in z'n kattenbak poept ? Je volgt hem ?
Nee, een volgende kat zou ik ook naar buiten laten, ik vind dat een kat alle vrijheid verdient, en dan bedoel ik voornamelijk buiten. Het ligt er overigens wel aan waar je woont. Zou ik in klein flatje wonen of midden in de stad of aan een hele drukke weg dan niet, dan is het risico te groot. Maar zo woon ik niet, en dus is het risico minder.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 14:21:32 #158
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_38369623
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 14:18 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

De argumenten waren op, hé ?
wat jij wil jongen, als jij dat denkt prima, ik blijf niet aan de gang. Je praat gewoon onzin in mijn ogen en dan moet ik me zeker weer gaan verdedigen als jij daar weer een antwoord opgeeft, waarom zou ik dat doen, eens worden zullen we het toch nooit, klaar dus.

Nog 1 ding want je had niet goed gelezen... mijn kat is niet full-time buiten, nogal zielig als het regent e.d. hij kan naar binnen en buiten als dat hij wil.
pi_38369717
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 14:19 schreef sweaty het volgende:

[..]

Nee, een volgende kat zou ik ook naar buiten laten, ik vind dat een kat alle vrijheid verdient, en dan bedoel ik voornamelijk buiten. Het ligt er overigens wel aan waar je woont. Zou ik in klein flatje wonen of midden in de stad of aan een hele drukke weg dan niet, dan is het risico te groot. Maar zo woon ik niet, en dus is het risico minder.
Maar heb je het nu geprobeerd ?

Als jij dat verstandig vind, moet je je kat vooral buiten laten. Maar het is niet nodig en de meeste mensen schatten het risico veel te laag in en denken niet eens aan andere gevaren. Zelfs hier aan de drukke weg lopen nog katten.
pi_38369824
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 14:15 schreef sweaty het volgende:

[..]

Alsof ik niet weet dat dat risico van aanrijden bestaat.
Nou, zoals ik al zie: kom dan niet hier huilen als het gebeurt.
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
pi_38369917
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 14:21 schreef sweaty het volgende:

[..]

wat jij wil jongen,
(Ruby, gangbare naam voor een man)
quote:
als jij dat denkt prima, ik blijf niet aan de gang. Je praat gewoon onzin in mijn ogen en dan moet ik me zeker weer gaan verdedigen als jij daar weer een antwoord opgeeft, waarom zou ik dat doen, eens worden zullen we het toch nooit, klaar dus.

Nog 1 ding want je had niet goed gelezen... mijn kat is niet full-time buiten, nogal zielig als het regent e.d. hij kan naar binnen en buiten als dat hij wil.
ik reageer tenminste inhoudelijk, niet met het zwakke argument dat het onzin is. Ik maak jouw tekst ook niet uit voor onzin, ik weerleg het. Dat is wat anders. Jammer dat je het zo zwak afdoet als je niet in discussie wil/durft.

Ik zeg nergens dat jouw kat fulltime buiten is, dus jij hebt het niet goed gelezen. Ik zeg dat een kat niet fulltime buiten hoeft te zijn. Onder toezicht naar buiten is ook naar buiten. Hier gaat er ook wel eens eentje niet mee als hij geen zin heeft, en ik ga vaak juist op aangeven van de katten. Onzinnig, hé ?
  dinsdag 30 mei 2006 @ 14:34:07 #162
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_38370068
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 14:24 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Maar heb je het nu geprobeerd ?

Als jij dat verstandig vind, moet je je kat vooral buiten laten. Maar het is niet nodig en de meeste mensen schatten het risico veel te laag in en denken niet eens aan andere gevaren. Zelfs hier aan de drukke weg lopen nog katten.
Doordat hij uit een asiel kwam, moest ik hem minstens 6 weken binnenhouden. Na 2 weken zat hij de hele tijd te miauwen voor de buitendeur, dit heb ik nog 3 weken aangehoord en heb toen de deur open gezet. Hij heeft eerst 2 weken voorzichtig de tuin ontdekt en toen is hij de buurt gaan verkennen. Ik woon erg rustig en vrij en schat het klein in dat hij wordt aangereden. Dat die kans er bestaat weet ik drommels goed, maar deze kat wil gewoon een paar uur naar buiten. Ook ik hoop elke dag dat hij weer netjes binnenkomt en dat er niets gebeurt is, maar dat is het risico wat ik genomen heb, maar wel voor de kat en niet voor mijzelf.

Ik ken 2 jongens die Ruby heten sorry hoor.
pi_38370338
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 14:34 schreef sweaty het volgende:
Ik ken 2 jongens die Ruby heten sorry hoor.
OK. Ik niet. Als ik een jongen was zou ik m'n ouders wat doen als ze me Robijn noemden. (of robijnrood)

Ik snap dat een zeurende kat erg moeilijk is om te weerstaan hoor, je wilt ze toch gelukkig zien. Daarom vind ik het altijd zo jammer dat mensen hun kat in het begin leren naar buiten te gaan (op jou niet van toepassing met deze kat), en als ze dan verhuizen naar een flat staat de kat op marktplaats want dan gaat het er niet mee. Dat had voorkomen kunnen worden.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 14:47:53 #164
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_38370499
Dat vind ik dus ook niet kunnen, daarom moet je echt zeker weten wat je doet als je een huisdier aanschaft, het is geen speelgoed wat je even wegdoet als het je niet meer uitkomt.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 15:10:25 #165
146048 Phonebone
Gimme Gimme Shock Treatment!
pi_38371263
Nee inderdaad, huisdieren zijn geen speelgoed. Daarom, als je een hyperactieve hond aanschaft (ik noem bijv. een Jack Russel of een Husky) zul je die ook veel beweging moeten geven. Maar ja, honden mogen ook niet alleen naar buiten. Bovendien krijg je ook nog een boete ook als ze ergens schijten (bovenop de hondenbelasting die je al moet schokken). Je zult dus actief deel moeten nemen aan het leven van je huisdier en hem zelf die beweging moeten verschaffen. Verantwoordelijkheid noemen we dat.

Katten 'liefhebbers' betalen al niks aan belasting voor die beesten en laten ze dan ook maar lekker zonder toezicht buiten ronddenderen. Schijten en zeiken mogen ze toch overal, dus bang voor een boete hoef je niet te zijn. Je maakt je er gewoon makkelijk vanaf door die beesten buiten rond te laten rennen zonder dat je mee gaat. Ze mogen niet eens loslopen buiten, dus wat lult iedereen nou uberhaupt. Als je zo graag veel beweging geeft buiten ga je maar mee, of je houdt ze binnen maar bezig.

Begrijp me niet verkeerd. Ik zou echt niet graag een kat aanrijden, maar ik vind de vergelijking met kinderen sowieso heel vergezocht. Als ik in een 30 km zone rondrijd en ik zie kinderen spelen houd ik ze verdomd goed in de gaten. Katten ook wel hoor (als ik ze al zie), maar ik ga er zeker niet vol voor in de ankers of uitwijken en daarbij de rest van het verkeer in gevaar brengen.
Dat je ze zo vrij buiten wil laten, prima (al mag 't niet, maar ik ben oom agent niet), maar ga dan niet lopen janken als ie bij iemand op z'n bumper/banden geplakt zit.
Most of us assume that whatever we believe must be right.
Though we were taught much of what we believe before we could critically analyze our beliefs,
we nevertheless defend our beliefs as the truth. Good thinkers know this is absurd.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 15:44:39 #166
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_38372669
Hoe moet je meelopen met je kat overdag als je werken bent? Weet je wel dat katten door bosjes lopen, in bomen klimmen e.d gaat een beetje moeilijk met een lijntje he.
pi_38381886
Wat een klinkklare bs. Katten verdienen de vrijheid, katten aan een lijntje in de tuin? wtf> nee dat is pas vrijheid...LMFAO!

Onze kat kan naar buiten en naar binnen als hij wilt, hier loopt nog zo n idioot, met een kat aan een lijntje, dat beest heeft totaal geen vrijheid, en leren dat een kat binnen blijft is dus niet natuurlijk, want je moet het dat beest aanleren. Nogmaals katten horen buiten te kunnen ravotten en potverdorie niet aan een stuk touw en een paal in de achtertuin:S koop dan een marionettpop? en leef je daarop uit.

pff...leefbaar onder stoeptegels?
Owja kollie, wij janken wel hier als onze LIEVE kat aangereden is door zon debiel als jou in zn acfschuwelijke cheap ass, tupperware raceauto..! Kom dan ook niet janken als de eigenaar van de kat/poes het in zn hoofd haalt om jou geweldige kuch* hoop schroot te komen verbouwen!
maar dan hebben ze vaak een grote bek. Owja wat is die gast op je avatar een ... tsja kan er weinig goeds van zeggen. Hilarisch. Ik hoop dat ik je kwets!
Lang haar to get eunt!
  dinsdag 30 mei 2006 @ 19:40:48 #168
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_38382151
Niet natuurlijk Die beesten zijn hoeveel generaties al doorgefokt??
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  dinsdag 30 mei 2006 @ 19:43:23 #169
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_38382281
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 19:34 schreef Longer het volgende:
Wat een klinkklare bs. Katten verdienen de vrijheid, katten aan een lijntje in de tuin? wtf> nee dat is pas vrijheid...LMFAO!

Onze kat kan naar buiten en naar binnen als hij wilt, hier loopt nog zo n idioot, met een kat aan een lijntje, dat beest heeft totaal geen vrijheid, en leren dat een kat binnen blijft is dus niet natuurlijk, want je moet het dat beest aanleren. Nogmaals katten horen buiten te kunnen ravotten en potverdorie niet aan een stuk touw en een paal in de achtertuin:S koop dan een marionettpop? en leef je daarop uit.

pff...leefbaar onder stoeptegels?
Owja kollie, wij janken wel hier als onze LIEVE kat aangereden is door zon debiel als jou in zn acfschuwelijke cheap ass, tupperware raceauto..! Kom dan ook niet janken als de eigenaar van de kat/poes het in zn hoofd haalt om jou geweldige kuch* hoop schroot te komen verbouwen!
maar dan hebben ze vaak een grote bek. Owja wat is die gast op je avatar een ... tsja kan er weinig goeds van zeggen. Hilarisch. Ik hoop dat ik je kwets!
Prima. Moet je niet zeuren als:

a) je kat wordt aangereden
b) je kat in mijn tuin kom en door mijn hond wordt aangevallen (en dat met de dood moet bekopen)

en dat doen de meeste kattenliefhebbers dan dus wel. Die gaan zeuren dat mijn hond gevaarlijk is omdat 'ie in mijn tuin hun kat doodbijt....
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_38382546
quote:
Op zondag 8 januari 2006 16:13 schreef DaMart het volgende:
Dus als ze een kind aanrijden dat ineens de weg op rent, moeten de ouders niet zeiken, maar hadden ze het kind maar binnen moeten houden?
In zekere zin wel, iig zijn de ouders verantwoordelijk voor het kind (natuurlijk kan het kind aan de aandacht ontsnappen).

Als ik zie dat kleine kinderen van 3 jaar dicht langs de kant van de weg spelen, heb ik echt zoiets van: waar is het verantwoordelijkheids gevoel van die ouders gebleven.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 19:55:24 #171
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_38382863
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 19:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Als ik zie dat kleine kinderen van 3 jaar dicht langs de kant van de weg spelen, heb ik echt zoiets van: waar is het verantwoordelijkheids gevoel van die ouders gebleven.
En dan nog. Een kat kun je niet vergelijken met een mens. Een mensenleven heeft in mijn ogen meer waarde dan dat van een beest.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 19:56:49 #172
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_38382942
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 19:55 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

En dan nog. Een kat kun je niet vergelijken met een mens. Een mensenleven heeft in mijn ogen meer waarde dan dat van een beest.
Oh oh, nu moet je oppassen met wat je zegt
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  dinsdag 30 mei 2006 @ 20:05:46 #173
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_38383372
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 19:56 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Oh oh, nu moet je oppassen met wat je zegt
Weet ik, maar het is waar. Het is en blijft een beest. Ik ben dol op m'n hond, maar het blijft een dier en geen mens. Ik toon hem dus ook niet de affectie die ik een mens toon.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 20:35:05 #174
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_38384732
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 20:05 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Weet ik, maar het is waar. Het is en blijft een beest. Ik ben dol op m'n hond, maar het blijft een dier en geen mens. Ik toon hem dus ook niet de affectie die ik een mens toon.
Ik had daar vanmiddag nog een topic hiero in de baak over geopend en toen werd ik zowat uitgemaakt voor Hitler omdat ik dat zei
LastFM
  dinsdag 30 mei 2006 @ 20:54:02 #175
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_38385674
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 20:35 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Ik had daar vanmiddag nog een topic hiero in de baak over geopend en toen werd ik zowat uitgemaakt voor Hitler omdat ik dat zei
Onzin. Mensen knopen tegenwoordig ongezonde relaties aan met dieren. Omdat onze maatschappij steeds individualistischer wordt missen we bepaalde contacten en affectie. Deze gaan we projecteren op dieren. We gaan deze dieren als mensen behandelen om onze affectie te tonen. Dat is niet gezond. Sommige mensen hebben een hele ongezonde band met hun hond en of kat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')