abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38347390
Nou, je kan er vaak niet aan doen dat je poeslief aanrijdt hoor. Maar spijtig genoeg is het voor veel mensen "maar" een kat.

Ter illustratie Overlaatste reed ik rustig met m'n karretje en er schiet aan kat over onder de auto voor mij. De kat blijft voor dood liggen en de chauffeur, lafaard als hij is, doet alsof z'n neus bloedt en rijdt gewoon door. Mooie actie!

Ik stop en zet me aan de kant, ga naar het beestje toe en net als ik hem wil oprapen, schiet ie op, rent als een gek de weg wéér over en krijgt nu een afschamper van een motorwiel te verwerken. Beestje wordt door de lucht gekeild en komt in de berm terecht waarop ie stante pede weer de straat over rent en de bosjes induikt. Ik weet niet of hij het gehald heeft, want hij bloedde uit z'n neus en was heel paniekerig, maar ja...

Om maar te zeggen hoe egoistisch mensen zijn, als ze zoiets tegenkomen. Onze kat loopt ook vrij rond, maar we wonen dan ook rustig en als hij al eens op straat komt, jagen we hem eraf! Soms ook goed uitkijken of je hem zelf niet platrijdt want ze zijn altijd in de buurt als je in of uit je auto stapt.
pi_38350633
Precies sjippen, en mensen leuk man iemand afzeiken op zn taalfoutjes, heb je niets beters te doen? Passieve luisternerdjes.

Btw Kollie, als je er net zo uitziet als op je avatar, dan zouden ze je met het zonnen op t strand, je terugduwen de zee in.

Owja, nogwat. Wat' 'stoer' he, zo praten over beesten, gaaf man, typisch kindergedrag, hang je nog een beeje bij de leeftijd van 16/17? zoja, zonde, zonee, triest.

En ja, voor de nieuwschierigen onder ons, hechten we meer waarde aan een dier dan aan een stuk mens, dusja dat heb je wel eens.
En ga niet kansloos lopen zeggen ah k rill, want dan komen we bij t topic, 'De Internetheldjes'
Lang haar to get eunt!
pi_38351502
quote:
Op maandag 29 mei 2006 22:46 schreef Longer het volgende:
Precies sjippen, en mensen leuk man iemand afzeiken op zn taalfoutjes, heb je niets beters te doen? Passieve luisternerdjes.

Btw Kollie, als je er net zo uitziet als op je avatar, dan zouden ze je met het zonnen op t strand, je terugduwen de zee in.
Op je taalfoutjes?? tjongejonge, jouw post is werkelijkwaar hilarisch. Je hebt het over je vader die stevig gebouwd is En die taalfoutjes, dat kan gebeuren (overkomt mij ook), maar zo veel?? Besteed in hemelsnaam wat aandacht aan je postings.

En die charmante jongeman in mijn avatar, da's Willem-jan uit het programma Schoondochter Gezocht. Kijk hier maar eens: http://tros.nl/index.php?id=734&uid=87
Maar ja, dat programma zul je wel gemist hebben. Geeft niks joh.

en nu weer ontopic. Als je niet wilt dat die katten het risico lopen om aangereden worden moet je ze binnen houden.

[ Bericht 1% gewijzigd door kollie op 29-05-2006 23:16:37 ]
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
pi_38352110
Hopelijk mankeert de kat niks ernstigs.

Automobilisten zijn tegenwoordig erg arrogant...

[ Bericht 24% gewijzigd door eBay op 29-05-2006 23:23:17 ]
  maandag 29 mei 2006 @ 23:28:46 #130
146730 R81
Ech wel...
pi_38352802
Ik heb een keer bijna een kat aangereden. Dat beest kwam zo die straat oprennen en ik kon hem nog net ontwijken. Ik raakte daardoor wel een paal, mijn auto naar de klote
Maar het poesje had niks
The most beautiful view is the one I share with you.
Mijn trots!
  dinsdag 30 mei 2006 @ 00:26:47 #131
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_38354855
Die figuren die hier lopen te muiten over hoe zielig hun aangereden kat is moeten dat kreng maar lekker binnen houden. Het is de omgekeerde wereld. JULLIE laten die teringkat vrij rond lopen (wat niet toegestaan is, HUISdier, remember) en dan zijn WIJ de hufters als HIJ onder onze auto loopt Wees blij dat ik de schade niet claim, lul. Volgens de 'echte' liefhebbers moeten we dan ook nog het verkeer ernstig in gevaar brengen door te stoppen voor dat stomme dier en te kijken of hij wel proper dood is. Natuurlijke selectie noem ik het als ze onder mn auto wandelen. Hopen dat ze in te toekomst wat slimmer worden. Geldt vooral voor de eigenaars trouwens, zo'n beest moet je gewoon binnen houden, punt
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  dinsdag 30 mei 2006 @ 00:28:42 #132
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_38354910
quote:
Op maandag 29 mei 2006 23:28 schreef R81 het volgende:
Ik heb een keer bijna een kat aangereden. Dat beest kwam zo die straat oprennen en ik kon hem nog net ontwijken. Ik raakte daardoor wel een paal, mijn auto naar de klote
Maar het poesje had niks
Ik had mooi je rijbewijs afgepakt. Je bent een gevaar voor het verkeer.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  dinsdag 30 mei 2006 @ 01:05:18 #133
146730 R81
Ech wel...
pi_38355890
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 00:28 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Ik had mooi je rijbewijs afgepakt. Je bent een gevaar voor het verkeer.

Wat lul je nou over een kat binnen houden? Katten moeten ook buiten kunnen lopen.
Dat ze aangereden worden komt vaak genoeg voor ja maar als je dan door rijdt is dat totaal respectloos. Jij bent er zeker zo een die extra gas geeft als je er een op straat ziet zitten?
Mijn trots!
pi_38359848
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 01:05 schreef R81 het volgende:

[..]

Wat lul je nou over een kat binnen houden? Katten moeten ook buiten kunnen lopen.
Dat ze aangereden worden komt vaak genoeg voor ja maar als je dan door rijdt is dat totaal respectloos. Jij bent er zeker zo een die extra gas geeft als je er een op straat ziet zitten?
Jij bent er zo'n eentje zeker, die er om heen gaat en tegen een paaltje / voetganger / spelend kind / etc. (doorhalen wat niet van toepassing is) rijdt.

Respectloos is een kat op straat houden. Het is een HUISdier.
pi_38360169
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 00:26 schreef Oosthoek het volgende:
Die figuren die hier lopen te muiten over hoe zielig hun aangereden kat is moeten dat kreng maar lekker binnen houden. Het is de omgekeerde wereld. JULLIE laten die teringkat vrij rond lopen (wat niet toegestaan is, HUISdier, remember) en dan zijn WIJ de hufters als HIJ onder onze auto loopt Wees blij dat ik de schade niet claim, lul. Volgens de 'echte' liefhebbers moeten we dan ook nog het verkeer ernstig in gevaar brengen door te stoppen voor dat stomme dier en te kijken of hij wel proper dood is. Natuurlijke selectie noem ik het als ze onder mn auto wandelen. Hopen dat ze in te toekomst wat slimmer worden. Geldt vooral voor de eigenaars trouwens, zo'n beest moet je gewoon binnen houden, punt
Ik hoop dat ik jou een keer onder mijn wielen krijg. laat ik mijn kat ook nog over je heen zeiken
pi_38360251
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 01:05 schreef R81 het volgende:

[..]

Mijn katten komen wel buiten, maar alleen onder toezicht. Dat is wat iedereen bedoelt. Rondzwerven is voor zwerfkatten
  dinsdag 30 mei 2006 @ 12:44:35 #137
146730 R81
Ech wel...
pi_38366123
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 09:46 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Jij bent er zo'n eentje zeker, die er om heen gaat en tegen een paaltje / voetganger / spelend kind / etc. (doorhalen wat niet van toepassing is) rijdt.

Respectloos is een kat op straat houden. Het is een HUISdier.
Ja een paaltje wel ja. Wtf maakt zo'n paaltje nou uit.
Ik snap dat gelul over katten binnenhouden echt niet, hier doet echt niemand dat.
Ja als je op een flatje woont ofzo.
Mijn trots!
  dinsdag 30 mei 2006 @ 12:46:50 #138
146730 R81
Ech wel...
pi_38366197
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 10:01 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Mijn katten komen wel buiten, maar alleen onder toezicht. Dat is wat iedereen bedoelt. Rondzwerven is voor zwerfkatten
Dat is dan jouw mening, ik vind het onzin
Mijn trots!
  dinsdag 30 mei 2006 @ 12:54:46 #139
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_38366482
Katten zijn voor mensen die een hond willen, maar geen tijd (lees: zin) hebben om die te onderhouden enzo. Dan nemen ze maar een kat die ze lekker op straat gooien zodat andere mensen er last van hebben. Lekker makkelijk toch, laten schijten bij iemand anders in de tuin ??
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  dinsdag 30 mei 2006 @ 13:01:47 #140
146730 R81
Ech wel...
pi_38366726
Je druk maken om kattenschijt in je tuin Stel je toch eens voor, wat een ramp zou dat zijn. Vogels schijten toch ook in je tuin? Wanneer heb jij last van een loslopende kat? Als ie op straat loopt? Stel je voor dat je even moet remmen...
Niemand gooit hier zijn katten naar buiten, die beesten willen dat zelf, vooral als het warm is.
Verder lopen ze hier 's nachts ook buiten, behalve in de winter.
In deze buurt zeikt echt niemand over loslopende katten.
Mijn trots!
pi_38366827
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 12:44 schreef R81 het volgende:

[..]

Ja een paaltje wel ja. Wtf maakt zo'n paaltje nou uit.
Ik snap dat gelul over katten binnenhouden echt niet, hier doet echt niemand dat.
Ja als je op een flatje woont ofzo.
Wel als je jezelf doodrijdt tegen zo'n paaltje/boom whatever. Of als je dat spelende kind raakt wat jij maar niet meer noemt in je reactie. Maar het is natuurlijk véél belangrijker dat de kat buiten kan zodat hij bij de buren in de tuin kan poepen.

Dat jij denkt dat niemand zijn katten binnenhoudt (want als ze binnen zitten zie je ze meestal niet ) en het daarom gelul of onzin vindt is niet bijster sterk. Jij bent het type als een ander in de sloot springt doe jij het ook ?

Ik heb wél argumenten; mijn katten zijn veilig, de zangvogeltjes in de buurt en tuintjes van de buren ook. En toch kunnen ze iedere dag naar buiten, maar wél onder toezicht. Win-win situatie heet dat.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 13:09:52 #142
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_38366988
Belachelijk als je zegt dat een kat niet buiten mag lopen. Sommige katten zijn echte buitenkatten, die hebben veel energie en worden gek binnen. Een kat aan een lijntje binden in de tuin vind ik dan ook echt niet kunnen. Het risico is wel dat het mogelijk is dat je kat inderdaad aangereden wordt, met alle gevolgen van dien. Een kat zijn vrijheid ontnemen door hem binnen te houden vind ik echt niet kunnen, mits je een heeeeeele rustige kat hebt die het liefste de hele dag op de vensterbank naar buiten zit te kijken.

Een hond waar sommige mensen het over hebben is natuurlijk heel wat anders dan een kat. Dat je die niet los zonder toezicht buiten laat lopen lijkt me logisch. Een kat daarentegen is erg zelfstandig en redden zich (meestal) wel.

Klote in ieder geval voor je kat. Ik weet hoe je je voelt. Stomme debielen die altijd te hard rijden zonder ook maar na te denken of er misschien een kind zomaar kan oversteken of een dier.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 13:13:30 #143
146730 R81
Ech wel...
pi_38367113
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 13:04 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Wel als je jezelf doodrijdt tegen zo'n paaltje/boom whatever. Of als je dat spelende kind raakt wat jij maar niet meer noemt in je reactie. Maar het is natuurlijk véél belangrijker dat de kat buiten kan zodat hij bij de buren in de tuin kan poepen.

Dat jij denkt dat niemand zijn katten binnenhoudt (want als ze binnen zitten zie je ze meestal niet ) en het daarom gelul of onzin vindt is niet bijster sterk. Jij bent het type als een ander in de sloot springt doe jij het ook ?

Ik heb wél argumenten; mijn katten zijn veilig, de zangvogeltjes in de buurt en tuintjes van de buren ook. En toch kunnen ze iedere dag naar buiten, maar wél onder toezicht. Win-win situatie heet dat.
Ja ik dacht dat je wel zou begrijpen dat ik dat beest ook niet probeer te ontwijken als ik hard rijdt.
Die 1e post van mij, dat ik die kat ontweek, was in een dorpje, geen hoge snelheid dus.
Het was die kat of het paaltje, dan is voor mij de keuze niet moeilijk.
De reden waarom ik het niet over spelende kinderen heb in mijn vorige post is omdat mij dat nogal logisch lijkt dat je geen kind aan/dood rijdt.
Lees wat beter, ik zeg nergens dat ik denk dat niemand zijn kat binnen houdt. Alleen in deze buurt laat iedereen ze gewoon naar buiten ja.
Het ging er alleen maar om dat IK geen extra gas ga geven als ik een kat op straat zie zitten, sommige mensen doen dat blijkbaar wel
Mijn trots!
pi_38367271
Een kattenliefhebber kan net zo goed een kat aanrijden, die beesten steken soms zo voor je wielen over. Heb je de bovenste post van deze bladzijde gelezen en wat voor reactie heb je daarop ?
  dinsdag 30 mei 2006 @ 13:23:07 #145
146730 R81
Ech wel...
pi_38367462
Ik heb ook al gezegd dat iedereen wel eens een kat aan kan rijden, die beesten letten soms zelf ook niet op. Maar dan vind ik nog steeds dat ze gewoon buiten moeten kunnen lopen. Het baasje kiest daar toch zelf voor. Jij kiest er voor om buiten goed op ze te letten etc, dat is dan jouw mening daar heb ik geen problemen mee. De allereerste post van dit topic, daar gaat het nog steeds over. Doorrijden als je een kat aanrijdt of extra gas geven als je een kat op straat ziet zitten is gewoon respectloos. Hopelijk zijn we het daar wel over eens?
Mijn trots!
  dinsdag 30 mei 2006 @ 13:23:27 #146
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_38367474
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 00:26 schreef Oosthoek het volgende:
Jij hebt echt geen gevoel in je donder
  dinsdag 30 mei 2006 @ 13:35:26 #147
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_38367877
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 13:09 schreef sweaty het volgende:
Belachelijk als je zegt dat een kat niet buiten mag lopen. Sommige katten zijn echte buitenkatten, die hebben veel energie en worden gek binnen. Een kat aan een lijntje binden in de tuin vind ik dan ook echt niet kunnen. Het risico is wel dat het mogelijk is dat je kat inderdaad aangereden wordt, met alle gevolgen van dien. Een kat zijn vrijheid ontnemen door hem binnen te houden vind ik echt niet kunnen, mits je een heeeeeele rustige kat hebt die het liefste de hele dag op de vensterbank naar buiten zit te kijken.

Een hond waar sommige mensen het over hebben is natuurlijk heel wat anders dan een kat. Dat je die niet los zonder toezicht buiten laat lopen lijkt me logisch. Een kat daarentegen is erg zelfstandig en redden zich (meestal) wel.

Klote in ieder geval voor je kat. Ik weet hoe je je voelt. Stomme debielen die altijd te hard rijden zonder ook maar na te denken of er misschien een kind zomaar kan oversteken of een dier.
Leer hem dan lekker in het begin dat 'ie niet naar buiten mag. Is dat nou zo moeilijk Blijkbaar wel, want dan moet je 'm aandacht geven. Als JIJ een een huisdier neemt, moet je zorgen dat je andere mensen er niet mee lastig valt.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_38368787
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 13:23 schreef R81 het volgende:
Ik heb ook al gezegd dat iedereen wel eens een kat aan kan rijden, die beesten letten soms zelf ook niet op. Maar dan vind ik nog steeds dat ze gewoon buiten moeten kunnen lopen. Het baasje kiest daar toch zelf voor. Jij kiest er voor om buiten goed op ze te letten etc, dat is dan jouw mening daar heb ik geen problemen mee. De allereerste post van dit topic, daar gaat het nog steeds over.

Ik vind dus dat je niet zuinig bent op je kat als je die zomaar buiten laat lopen. Het is echt geen noodzaak voor een kat om fulltime buiten te zijn. En ik zou er flink de balen van hebben als ik een kat van het asfalt mocht schrapen omdat een ander zo makkelijk met z'n huisdieren omgaat. Als ik een kat zou aanrijden of aangereden zien worden zou ik dus de verantwoordelijkheid op me nemen, maar dat is wel raar dat dat moet, want die kat is de verantwoordelijkheid van het baasje. Ik maak mijn katten niet het probleem van een ander, maar sommigen dus wel. En dan komen ze hier nog huilen en die ander de schuld geven ook.
quote:
Doorrijden als je een kat aanrijdt of extra gas geven als je een kat op straat ziet zitten is gewoon respectloos. Hopelijk zijn we het daar wel over eens?
Tuurlijk.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 14:02:31 #149
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_38368914
@ Skippybal: JIJ moet even lekker je bek houden. Ik heb dat arme beestje uit een asiel gehaald omdat hij met 9 andere katten in een vuiliniszak buiten was gezet en aan hun lot waren overgelaten. Ik gunde zo'n beestje een goed leven. Hij was pas 1 jaar. Hij is nog steeds erg schrikachtig naar andere mensen toe omdat hij mishandeld is. Dit kan nog jaren gaan duren voordat dit hersteld is, maar dat maakt me niet uit ik heb het er graag voor over om zo'n beestje een goed leven te geven. Dus hou alsjeblieft je kop dicht als je zegt dat ik geen aandacht geef. Ik geef veel meer aandacht aan mijn kat dan jij aan je hond. En als je dat arme beestje niet wil uitlaten in je pauze, had je nooit een hond moeten nemen want je weet dat die afhankelijker van je zijn dan b.v. een kat.

Doordat mijn kat dus heeft gezwerfd toen hij mishandeld is , wil hij ook naar buiten ja, en wat maakt dat uit, hij schijt alleen op zijn kattenbak, hij valt niemand lastig dus zeur niet zo eikel. Overigens loopt hij nooit s'nachts buiten en overdag komt hij ook vaak binnen.
pi_38369125
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 14:02 schreef sweaty het volgende:
@ Skippybal: JIJ moet even lekker je bek houden. Ik heb dat arme beestje uit een asiel gehaald omdat hij met 9 andere katten in een vuiliniszak buiten was gezet en aan hun lot waren overgelaten. Ik gunde zo'n beestje een goed leven. Hij was pas 1 jaar. Hij is nog steeds erg schrikachtig naar andere mensen toe omdat hij mishandeld is. Dit kan nog jaren gaan duren voordat dit hersteld is, maar dat maakt me niet uit ik heb het er graag voor over om zo'n beestje een goed leven te geven. Dus hou alsjeblieft je kop dicht als je zegt dat ik geen aandacht geef. Ik geef veel meer aandacht aan mijn kat dan jij aan je hond. En als je dat arme beestje niet wil uitlaten in je pauze, had je nooit een hond moeten nemen want je weet dat die afhankelijker van je zijn dan b.v. een kat.

Doordat mijn kat dus heeft gezwerfd toen hij mishandeld is , wil hij ook naar buiten ja, en wat maakt dat uit, hij schijt alleen op zijn kattenbak, hij valt niemand lastig dus zeur niet zo eikel. Overigens loopt hij nooit s'nachts buiten en overdag komt hij ook vaak binnen.
emotioneel typje ben je, je moet alles niet zo op jezelf betrekken.... Niet zo goed voor je hart.
Kijk, dat jij je kat naar buiten laat moet je zelf weten. Maar kom dan niet hier huilen als het beestje aangereden wordt. dat risico loop je namelijk. En vaak ligt het niet aan de automobilisten, maar aan dat neest dat als een ongeleid projectiel de weg oprent.
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')