Ik vind dat tweede nu ook niet echt menselijk hoor.quote:Op zondag 8 januari 2006 14:11 schreef HenkieVdV het volgende:
Kut voor je
Maar je weet als je dit wil voorkomen dat je hem óf:
- Binnen houdt, wat onmenselijk is.
- Aan een lijntje door je achtertuin vastmaakt.
ik woon niet in het dichte zuiden maar in het noorden van nederland! der is ruimte genoeg hier! alleen op de weg hiervoor word vaak aso gereden, omdat het gewoon 300meter lange rechte weg is! en der is hier gras en bos in de buurt dus binnenhouden, is ook geen optie of aan lijntje in de achtertuin!quote:Op zondag 8 januari 2006 14:11 schreef HenkieVdV het volgende:
Kut voor je
Lekker zeg.... gaan rijden met beslagen ramenquote:Op zondag 8 januari 2006 14:16 schreef Fokkedop het volgende:
Heel vervelend. Maar wees blij dat je kat nog leeft. Normaal overleven ze het nooit.
Wij hebben trouwens een keer onze eigen kat aangereden.
Maar nou wonen we ook langs een hele drukke weg en de voorruit wasbeslagen.
we zaten net 1 seconde in de auto. Dat moest nog wegtrekken een paar seconde. Maar dat ging niet zo snel. Ondertussen stak onze kat over en hoorden we "hobbel"..."hobbel".quote:Op zondag 8 januari 2006 14:18 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Lekker zeg.... gaan rijden met beslagen ramen
quote:Op zondag 8 januari 2006 14:05 schreef garnage-patrick het volgende:
godkanker!heeft iemand die hier in de buurt woont onze lieve kat aangereden
mijn klacht, buurman achtige kankerlijer! hoop dat ie levend verbrand en doodgaat in hel!
Waarom zou je er niet voor stoppen? Je kan zo'n beest toch wel helpen? Ik ben zelf ook katteneigenaar (binnenkatten) en als ik een kat zou aanrijden zou ik ook gewoon kijken of ik dat beest kan helpen.quote:Op zondag 8 januari 2006 14:21 schreef Pikkebaas het volgende:
Tsja, ik zal het maar weer eens zeggen, hou dat beest dan binnen.
Als ik een kat aanrij ga ik er ook niet voor stoppen, ja om te kijken of m'n auto beschadigd is.
Huisdieren horen in huis, laat je ze buiten dan moet je dit accepteren.
Onze katten zijn niet anders gewend dan binnen, van jongsaf aan. Onze tuin hebben we speciaal zo ingericht dat de katten wel lekker in de tuin kunnen (zonder riempje hoor!) zonder dat we bang hoeven te zijn dat ze uit de tuin kunnen.quote:Op zondag 8 januari 2006 14:11 schreef HenkieVdV het volgende:
Kut voor je
All you need is love...quote:Op zondag 8 januari 2006 14:21 schreef Pikkebaas het volgende:
Tsja, ik zal het maar weer eens zeggen, hou dat beest dan binnen.
Als ik een kat aanrij ga ik er ook niet voor stoppen, ja om te kijken of m'n auto beschadigd is.
Huisdieren horen in huis, laat je ze buiten dan moet je dit accepteren.
Zo ben ik onlangs ook gestopt voor een kat die langs de weg lag...toen ik uit de auto stapte (midden op de weg) rende hij/zij weg, was-ie aan het jagen...hehehequote:Op zondag 8 januari 2006 14:24 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Waarom zou je er niet voor stoppen? Je kan zo'n beest toch wel helpen? Ik ben zelf ook katteneigenaar (binnenkatten) en als ik een kat zou aanrijden zou ik ook gewoon kijken of ik dat beest kan helpen.
Onze buitenkatten waren altijd verzekerd en voorzien van een adres.
Hmhm. Nederland behoort nog immer tot de meest concurrerende landen ter wereld. Een waarom zou je in godsnaam terugwillen naar een tijd waarin de staat belangrijker was dan het individu? Wat heb je aan een welvarende staat als daar vervolgens tegenover staat dat je geen persoonlijke vrijheid hebt?quote:Op zondag 8 januari 2006 14:07 schreef Dirktator het volgende:
Waarom overwint de emotie het tegenwoordig altijd van de ratio? In de Gouden Eeuw, waar Nederland nog een internationaal concurrerend land was, was dit het omgekeerde.
En dan ?? Moet ik dan een kapot gereden vieze kat van m'n auto afpulken ?? Dat doe ik later wel met de Karcher !quote:Op zondag 8 januari 2006 14:24 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Waarom zou je er niet voor stoppen? Je kan zo'n beest toch wel helpen? Ik ben zelf ook katteneigenaar (binnenkatten) en als ik een kat zou aanrijden zou ik ook gewoon kijken of ik dat beest kan helpen.
Onze buitenkatten waren altijd verzekerd en voorzien van een adres.
Doorrijden na een aanrijding is nog strafbaar ook!quote:Op zondag 8 januari 2006 14:18 schreef Equinix het volgende:
Een aanrijding kan gebeuren, maar als je daarna door rijdt spoor je niet![]()
succes iig, hoop dat hij het overleeft
quote:Op zondag 8 januari 2006 14:29 schreef Flyingdutchman het volgende:
Stel dat hij het nou niet redt he? 1 tip voor als je een nieuwe koopt/neemt.
Als het beestje nog jong is, zet'm in een kartonnen doos aan de weg. Hierdoor schrikt de kat van het geluid en zal hij z'n verdere leven niet dichtbij de weg komen.
En het werkt echt, wij wonen aan een zeer drukke weg, maar hij komt niet eens in de buurt!!!
Ik vind jou ook achterlijk maar toch zal ik je niet aanrijdenquote:Op zondag 8 januari 2006 14:33 schreef B_BOY het volgende:
katten zijn toch achterlijke beesten.
Je moeder ook, maar daar heb jij je bestaan aan te danken, dus je mag wel wat dankbaarder zijn.quote:Op zondag 8 januari 2006 14:33 schreef B_BOY het volgende:
katten zijn toch achterlijke beesten.
Woefquote:Op zondag 8 januari 2006 14:07 schreef Dirktator het volgende:
Waarom overwint de emotie het tegenwoordig altijd van de ratio? In de Gouden Eeuw, waar Nederland nog een internationaal concurrerend land was, was dit het omgekeerde.
Hoe doe je dat eigenlijk? Ervoor zorgen dat de kat geen uitgang kan vinden? Een schutting van 2 meter is te laag....quote:Op zondag 8 januari 2006 14:38 schreef Martijn_77 het volgende:
Als je dat wilt voorkomen moet je er eigenlijk voor zorgen dat je kat niet je eigen tin uit kunt.
Doen wij hier ook want ik vind niet dat de buurt last van onze katten moet hebben.
1 meter 80 is genoeg bij ons hoor... andere katten komen de tuin wel in, maar die van ons hebben geen idee hoe ze er uit moeten. Nu zijn ze sowieso al erg schrikkerig, dus als ze al eens de tuin uit gingen toen de schutting er nog niet stond, dan waren ze zo weer terug bij het minste of geringste geluid.quote:Op zondag 8 januari 2006 14:39 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Hoe doe je dat eigenlijk? Ervoor zorgen dat de kat geen uitgang kan vinden? Een schutting van 2 meter is te laag....
Je hebt bij de boerenbond en zo van dat speciale schrikdraad wat je op je schutting kunt zetten.quote:Op zondag 8 januari 2006 14:39 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Hoe doe je dat eigenlijk? Ervoor zorgen dat de kat geen uitgang kan vinden? Een schutting van 2 meter is te laag....
je zal vast wel gelijk hebben! maar een kat binnenhoud of aan lijntje is zielig! terwijl het helemaal niet nodig is! het is hier een grote kattenbuurt! en ik hoor van niemand dat ie zijn kat in de tuin houd en alles! heel veel lopen gewoon over straat heen!quote:Op zondag 8 januari 2006 14:35 schreef dahei het volgende:
Volgens de fauna wet mag een kat niet op straat komen. Het feit dat je het wel doet is dan je eigen risico. Het is in ieder geval niet de automobilist zijn schuld. Wist je trouwens dat als hij schade heeft jullie het ook nog moesten betalen? Misschien moet je maar blij zijn dat hij is doorgereden.
Ik vind het in ieder geval wel zielig voor jullie kat, maar het is wel jullie schuld dat hij is aangereden en niet die van de automobilist. Ik hoop dat alles goedkomt met het beestje!
Hmm ok, onze kat kwam de tuin in door over de schutting te springen met een konijn in zijn bek... Dus wees blij, op het moment dat ze het ontdekken zijn ze weg.quote:Op zondag 8 januari 2006 14:40 schreef DaMart het volgende:
[..]
1 meter 80 is genoeg bij ons hoor... andere katten komen de tuin wel in, maar die van ons hebben geen idee hoe ze er uit moeten. Nu zijn ze sowieso al erg schrikkerig, dus als ze al eens de tuin uit gingen toen de schutting er nog niet stond, dan waren ze zo weer terug bij het minste of geringste geluid.
Aanrijding bij mensen wel, maar bij kleine dieren niet. (anders zouden ook heel wat mensen strafbaar zijn die op de rijksweg een beest aanrijden)quote:Op zondag 8 januari 2006 14:29 schreef DaMart het volgende:
[..]
Doorrijden na een aanrijding is nog strafbaar ook!![]()
Vet gelul, als een kat nooit buiten komt, weet die ook niet beter. Of vind je het van een cavia ook zielig dat die nooit buiten komt, en van aquarium vissen ook zielig dat die nooit in de grote sloot mogen zwemmen?quote:Op zondag 8 januari 2006 14:42 schreef garnage-patrick het volgende:
[..]
je zal vast wel gelijk hebben! maar een kat binnenhoud of aan lijntje is zielig!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |