abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33830275
godkanker! heeft iemand die hier in de buurt woont onze lieve kat aangereden en nog doorrijden
en altijd te hard hier rijden der zijn hier ook genoeg kinderen die daar in 1keer de weg opschieten!

gelukkig leeft onze kat nog wel en ziet alles er opzioch goed uit! geen gebroken rug ofzo! me ouders zijn er nu mee naar de dierenarts!

mijn klacht, buurman achtige kankerlijer! hoop dat ie levend verbrand en doodgaat in hel!
  zondag 8 januari 2006 @ 14:07:24 #2
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_33830334
Waarom overwint de emotie het tegenwoordig altijd van de ratio? In de Gouden Eeuw, waar Nederland nog een internationaal concurrerend land was, was dit het omgekeerde.
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
pi_33830357
Dat is nou precies de reden waarom onze katten niet naar buiten mogen. Teveel risico dat ze aangereden worden.

Beterschap voor het poezebeest.
#geen
pi_33830415
Moet je die beesten maar binnen houden

Maarrrr, wel triest voor het beestje natuurlijk
jeweetz
pi_33830461
Kut voor je
Maar je weet als je dit wil voorkomen dat je hem óf:

- Binnen houdt, wat onmenselijk is.
- Aan een lijntje door je achtertuin vastmaakt.
pi_33830513

oude foto van onze kat!

*wachtende op telefoon van me ouders over hoe en wat*
  zondag 8 januari 2006 @ 14:14:34 #7
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_33830559
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:11 schreef HenkieVdV het volgende:
Kut voor je

Ik vind dat tweede nu ook niet echt menselijk hoor.
Dr. Cameron: How would you describe my leadership skills?
Dr. Gregory House: Nonexistent... otherwise, excellent.
pi_33830580
quote:
Kut voor je

ik woon niet in het dichte zuiden maar in het noorden van nederland! der is ruimte genoeg hier! alleen op de weg hiervoor word vaak aso gereden, omdat het gewoon 300meter lange rechte weg is! en der is hier gras en bos in de buurt dus binnenhouden, is ook geen optie of aan lijntje in de achtertuin!
  zondag 8 januari 2006 @ 14:15:27 #9
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_33830586
Hoezo is die buurman nou een kankerlijer... Wat doet jouw kat uberhaupt op straat??

Een straat is voor auto's niet voor loslopende huisdieren. Of leer dat beest dat ie niet zomaar de straat moet oversteken (dat moet je je kinderen ook leren) Of hou dat beest gewoon vast!!
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_33830610
Heel vervelend. Maar wees blij dat je kat nog leeft. Normaal overleven ze het nooit.

Wij hebben trouwens een keer onze eigen kat aangereden.
Maar nou wonen we ook langs een hele drukke weg en de voorruit was beslagen.
  zondag 8 januari 2006 @ 14:16:31 #11
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_33830614
Dit is altijd klote ja.... Onze vorige kat was ook aangereden.... Hij had toen een ritssluiting van 18 hechtingen over zijn rug, miste een kwart van zijn gebit.... kostte ons onze vakantie.... Maar heeft het daarna nog wel jaren gedaan (Hij had er alleen een scheef bekkie aan over gehouden, verder helemaal niets!)

Hij heeft sindsdien ook nooit meer een bumper proberen te koppen

Succes met dat lieve beest van jullie
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  zondag 8 januari 2006 @ 14:17:09 #12
38549 dewd
100% pure
pi_33830636
Het hoeft niet altijd met te hard rijden te gaan. Ik heb er helaas een 3 jaar geleden ook eentje aangereden, ik kwam net door de bocht en reed nog niet eens 30 toen de kat schrok van een voorbij komende krantenjongen die de klap van z'n krantentas dichtdeed. Daar schrok ie zo van dat ie zo onder m'n auto dook. Enorm kut voelde ik me alsnog maar ik kon er niets aan doen. Tis wel erg zielig om dan langzaam de kat te zien doodgaan dat hoop ik echt nooit meer mee te maken
  zondag 8 januari 2006 @ 14:18:06 #13
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_33830671
9-1
  zondag 8 januari 2006 @ 14:18:11 #14
47047 Herkauwer
pi_33830676
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:16 schreef Fokkedop het volgende:
Heel vervelend. Maar wees blij dat je kat nog leeft. Normaal overleven ze het nooit.

Wij hebben trouwens een keer onze eigen kat aangereden.
Maar nou wonen we ook langs een hele drukke weg en de voorruit wasbeslagen.
Lekker zeg.... gaan rijden met beslagen ramen
pi_33830709
Een aanrijding kan gebeuren, maar als je daarna door rijdt spoor je niet

succes iig, hoop dat hij het overleeft
pi_33830724
Sinds wanneer hebben katten voorang op auto's? Had hij maar uit moeten kijken.

Wat te denken van eventueel lakschade e.d dat moet allemaal weer gedeclareerd worden.

Uit respect voor de gewonde kat zal ik het plaatje van free cat deze keer achterwegen laten.
AS Roma---Ajax---Real Valladolid---Hammarby IF---West Ham United--- River Plate---Alessia Filippi
LA DISOCCUPAZIONE... TI HA DATO UN BEL MESTIERE...MESTIERE DI MERDA...CARABINIERE!
pi_33830732
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:18 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Lekker zeg.... gaan rijden met beslagen ramen
we zaten net 1 seconde in de auto. Dat moest nog wegtrekken een paar seconde. Maar dat ging niet zo snel. Ondertussen stak onze kat over en hoorden we "hobbel"..."hobbel".
pi_33830781
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:05 schreef garnage-patrick het volgende:
godkanker! heeft iemand die hier in de buurt woont onze lieve kat aangereden

mijn klacht, buurman achtige kankerlijer! hoop dat ie levend verbrand en doodgaat in hel!
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
  zondag 8 januari 2006 @ 14:21:56 #19
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_33830819
Tsja, ik zal het maar weer eens zeggen, hou dat beest dan binnen.

Als ik een kat aanrij ga ik er ook niet voor stoppen, ja om te kijken of m'n auto beschadigd is.

Huisdieren horen in huis, laat je ze buiten dan moet je dit accepteren.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  zondag 8 januari 2006 @ 14:24:21 #20
47047 Herkauwer
pi_33830924
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:21 schreef Pikkebaas het volgende:

Als ik een kat aanrij ga ik er ook niet voor stoppen, ja om te kijken of m'n auto beschadigd is.

Waarom zou je er niet voor stoppen? Je kan zo'n beest toch wel helpen? Ik ben zelf ook katteneigenaar (binnenkatten) en als ik een kat zou aanrijden zou ik ook gewoon kijken of ik dat beest kan helpen.

Onze buitenkatten waren altijd verzekerd en voorzien van een adres.
pi_33830928
sterkte
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
pi_33830953
quote:
Kut voor je

Onze katten zijn niet anders gewend dan binnen, van jongsaf aan. Onze tuin hebben we speciaal zo ingericht dat de katten wel lekker in de tuin kunnen (zonder riempje hoor!) zonder dat we bang hoeven te zijn dat ze uit de tuin kunnen.
#geen
pi_33830983
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:21 schreef Pikkebaas het volgende:

All you need is love...
pi_33830991
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:24 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Waarom zou je er niet voor stoppen? Je kan zo'n beest toch wel helpen? Ik ben zelf ook katteneigenaar (binnenkatten) en als ik een kat zou aanrijden zou ik ook gewoon kijken of ik dat beest kan helpen.

Zo ben ik onlangs ook gestopt voor een kat die langs de weg lag...toen ik uit de auto stapte (midden op de weg) rende hij/zij weg, was-ie aan het jagen...hehehe
#geen
pi_33831027
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:07 schreef Dirktator het volgende:
Waarom overwint de emotie het tegenwoordig altijd van de ratio? In de Gouden Eeuw, waar Nederland nog een internationaal concurrerend land was, was dit het omgekeerde.
Hmhm. Nederland behoort nog immer tot de meest concurrerende landen ter wereld. Een waarom zou je in godsnaam terugwillen naar een tijd waarin de staat belangrijker was dan het individu? Wat heb je aan een welvarende staat als daar vervolgens tegenover staat dat je geen persoonlijke vrijheid hebt?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  zondag 8 januari 2006 @ 14:27:16 #26
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_33831028
Een kat van ons is ook eens overreden. Die heeft zich toen nog naar huis weten te slepen, maar bij de spoedkliniek aangekomen moesten we haar in laten slapen, omdat een aantal van haar organen waren verplaatst en wij de operatie van 2000-4000 gulden niet konden betalen.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  zondag 8 januari 2006 @ 14:27:27 #27
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_33831033
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:24 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

En dan ?? Moet ik dan een kapot gereden vieze kat van m'n auto afpulken ?? Dat doe ik later wel met de Karcher !
Nogmaals, het klinkt onsympathiek, maar hou dat beest dan binnen ! Ik laat m'n hond ook niet zonder lijn buiten lopen.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  zondag 8 januari 2006 @ 14:27:30 #28
36965 Marjan1985
Blablablablabla
pi_33831036
Ah wat een lief beesje! suc6 ermee.

Onze kat is zo'n 2 jaar geleden aangereden hier voor de deur. Zag er zeer slecht voor hem uit, ging eigenlijk met mijn zus naar de dierenarts om hem te laten inslapen (had hem nog niet gezien na het ongeluk dusja dan maar op dat moment afscheid nemen).

Op de rest van mijn familie reageerde hij niet: probeerde niet te staan, at niet, dronk niet, deed niks en staarde alleen voor zich uit. Toen ik voor hem stond en wat zei reageerde hij meteen ging heel hard mauwen en proberen op te staan, Zelfs de dierenarts keek verbaasd...

Hij wilde hem toch laten inslapen maar met ruzie en gedoe hebben wij hem mee naar huis genomen...thuis aangekomen wilde hij meteen eten en drinken en knapte met het uur op alleen 1 pootje werkte niet meer...deze is later bij een andere dierenarts geamputeerd en onze kat leeft al 2 jaar met 3 pootjes en het gaat prima!

Zo kun je zien dat soms bij de slechtste verwachtingen het toch nog goed gaat, ik hoop voor jou dat het niet zo erg zal worden en dat het beesje alleen in shock is...
Your lips keep on moving... but all i hear is " Blah Blah Blah "
pi_33831100
Als je niet over de kat heen rijd en de kat tegen de carrosserie is gerend hoef je nog niet eens te merken dat je een dier hebt aangereden.

Het is en blijft altijd sneu als er een dier word aangereden en als degene die een dier heeft aangereden dit wel wist maar is door gereden is het strafbaar.
De keerzijde van de medaile is dat jezelf verantwoordelijk bent voor je dieren en officieel mogen ze niet eens los lopen en al helemaal niet zonder toezicht... Degene die de kat heeft aangereden zou dus eventuele schade gewoon kunnen declareren (en de verzekering hoeft dit niet te vergoeden waardoor je je eigen knip mag gaan open trekken).

In elk geval sterkte met je poessie , hoop dat het allemaal mee valt.
pi_33831101
Beesten die los niet aangelijnd buiten lopen, worden nou eenmaal aangereden, dat hoort er gewoon bij.
De schuldige is bij aanrijding dus niet de automobilist maar de idioot die zo verschrikkelijk weinig om zijn beesten geeft dat die ze gewoon naar buiten trapt om doodgereden te laten worden.

Ik hoop dat die automobilist niet al te veel schade heeft van die aanrijding, zou ik best wel erg vinden namelijk.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  Moderator zondag 8 januari 2006 @ 14:29:34 #31
42184 crew  DaMart
pi_33831123
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:18 schreef Equinix het volgende:
Een aanrijding kan gebeuren, maar als je daarna door rijdt spoor je niet

succes iig, hoop dat hij het overleeft
Doorrijden na een aanrijding is nog strafbaar ook!

Dus weet de TS toevallig wie het is geweest? Dan zou ik namelijk even aangifte doen...

Ik hoop wel dat de kat niet al teveel mankeert. Dit is een van de redenen waarom onze katten alleen de achtertuin in mogen. Op de een of andere manier hebben ze ook nog niet uitgevonden hoe ze over de schutting moeten klimmen... Vreemd genoeg weten andere katten echter wel binnen te komen
pi_33831124
Stel dat hij het nou niet redt he? 1 tip voor als je een nieuwe koopt/neemt.
Als het beestje nog jong is, zet'm in een kartonnen doos aan de weg. Hierdoor schrikt de kat van het geluid en zal hij z'n verdere leven niet dichtbij de weg komen.

En het werkt echt, wij wonen aan een zeer drukke weg, maar hij komt niet eens in de buurt!!!
pi_33831214
Katten horen binnen te zitten. Het is jouw huisdier. Zegt het al: HUIS-DIER.
Die laat je niet in iemands anders tuin schijten.

Strax wordt het nog een trend om olifanten te houden. En dan die de straat op te sturen en zeggen dat het normaal is en het zit in het instinct van het beestje

pi_33831218
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:29 schreef Flyingdutchman het volgende:
Stel dat hij het nou niet redt he? 1 tip voor als je een nieuwe koopt/neemt.
Als het beestje nog jong is, zet'm in een kartonnen doos aan de weg. Hierdoor schrikt de kat van het geluid en zal hij z'n verdere leven niet dichtbij de weg komen.

En het werkt echt, wij wonen aan een zeer drukke weg, maar hij komt niet eens in de buurt!!!
  zondag 8 januari 2006 @ 14:33:14 #35
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_33831256
katten zijn toch achterlijke beesten.
Remlof is een Spellings Nsb'er
  zondag 8 januari 2006 @ 14:34:52 #36
47047 Herkauwer
pi_33831330
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:33 schreef B_BOY het volgende:
Ik vind jou ook achterlijk maar toch zal ik je niet aanrijden En zo wel, dan ben ik nog wel zo aardig om te stoppen en er voor te zorgen dat je geholpen wordt.... Waarom niet bij dieren?
  zondag 8 januari 2006 @ 14:35:05 #37
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_33831338
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:33 schreef B_BOY het volgende:
Je moeder ook, maar daar heb jij je bestaan aan te danken, dus je mag wel wat dankbaarder zijn.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_33831361
Volgens de fauna wet mag een kat niet op straat komen. Het feit dat je het wel doet is dan je eigen risico. Het is in ieder geval niet de automobilist zijn schuld. Wist je trouwens dat als hij schade heeft jullie het ook nog moesten betalen? Misschien moet je maar blij zijn dat hij is doorgereden.

Ik vind het in ieder geval wel zielig voor jullie kat, maar het is wel jullie schuld dat hij is aangereden en niet die van de automobilist. Ik hoop dat alles goedkomt met het beestje!
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_33831446
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:07 schreef Dirktator het volgende:
Woef
JOHNNY HEITINGA
  zondag 8 januari 2006 @ 14:38:40 #40
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33831474
Als je dat wilt voorkomen moet je er eigenlijk voor zorgen dat je kat niet je eigen tin uit kunt.

Doen wij hier ook want ik vind niet dat de buurt last van onze katten moet hebben.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 8 januari 2006 @ 14:39:37 #41
47047 Herkauwer
pi_33831506
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:38 schreef Martijn_77 het volgende:
Als je dat wilt voorkomen moet je er eigenlijk voor zorgen dat je kat niet je eigen tin uit kunt.

Doen wij hier ook want ik vind niet dat de buurt last van onze katten moet hebben.
Hoe doe je dat eigenlijk? Ervoor zorgen dat de kat geen uitgang kan vinden? Een schutting van 2 meter is te laag....
pi_33831518
me ouders hebben net gebelt! alles is goed! alleen aantal dingen aan de achterkant van zijn lijf zijn gekneust! hij heeft pijnstillers gekregen en een injectie! en me ouders zijn nu opweg naar huis!

en ik weet wel dat een ongelukje kan gebeuren! maar hij rijd hier altijd als een aso! en hij is gewoon doorgereden! en toen we verhaal kwamen halen, zei ie wel dat ie het gemerkt en alles had en dat ie die kant op was geschoten!

maar gewoon niet stoppen! het gebeurde voor me pa zijn ogen!
  Moderator zondag 8 januari 2006 @ 14:40:52 #43
42184 crew  DaMart
pi_33831541
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:39 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Hoe doe je dat eigenlijk? Ervoor zorgen dat de kat geen uitgang kan vinden? Een schutting van 2 meter is te laag....
1 meter 80 is genoeg bij ons hoor... andere katten komen de tuin wel in, maar die van ons hebben geen idee hoe ze er uit moeten. Nu zijn ze sowieso al erg schrikkerig, dus als ze al eens de tuin uit gingen toen de schutting er nog niet stond, dan waren ze zo weer terug bij het minste of geringste geluid.
  zondag 8 januari 2006 @ 14:40:59 #44
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_33831542
Onze kat komt nooit buiten. Dat komt omdat mijn moeder dat niet aandurfde omdat ze bang was dat die kat gejat werd. Was een raskat van dik 500 gulden.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zondag 8 januari 2006 @ 14:41:13 #45
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_33831548
Moet ie maar uitkijken. Dat moet ik namelijk ook doen in het verkeer.
  zondag 8 januari 2006 @ 14:41:45 #46
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33831567
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:39 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Je hebt bij de boerenbond en zo van dat speciale schrikdraad wat je op je schutting kunt zetten.

En dat werkt best goed. Helpt ook erg goed als je juist katten uit je tuin wilt houden of bij je vogelkooi weg.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_33831589
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:35 schreef dahei het volgende:
Volgens de fauna wet mag een kat niet op straat komen. Het feit dat je het wel doet is dan je eigen risico. Het is in ieder geval niet de automobilist zijn schuld. Wist je trouwens dat als hij schade heeft jullie het ook nog moesten betalen? Misschien moet je maar blij zijn dat hij is doorgereden.

Ik vind het in ieder geval wel zielig voor jullie kat, maar het is wel jullie schuld dat hij is aangereden en niet die van de automobilist. Ik hoop dat alles goedkomt met het beestje!
je zal vast wel gelijk hebben! maar een kat binnenhoud of aan lijntje is zielig! terwijl het helemaal niet nodig is! het is hier een grote kattenbuurt! en ik hoor van niemand dat ie zijn kat in de tuin houd en alles! heel veel lopen gewoon over straat heen!
  zondag 8 januari 2006 @ 14:43:09 #48
47047 Herkauwer
pi_33831613
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:40 schreef DaMart het volgende:

[..]

1 meter 80 is genoeg bij ons hoor... andere katten komen de tuin wel in, maar die van ons hebben geen idee hoe ze er uit moeten. Nu zijn ze sowieso al erg schrikkerig, dus als ze al eens de tuin uit gingen toen de schutting er nog niet stond, dan waren ze zo weer terug bij het minste of geringste geluid.
Hmm ok, onze kat kwam de tuin in door over de schutting te springen met een konijn in zijn bek... Dus wees blij, op het moment dat ze het ontdekken zijn ze weg.
Wel vreemd trouwens, want al onze katten zijn klimmers geweest, zaten ook wel schrikkerige tussen maar die sprongen toch over de schutting.... Het blijven rare beesten
pi_33831664
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:29 schreef DaMart het volgende:

[..]

Doorrijden na een aanrijding is nog strafbaar ook!
Aanrijding bij mensen wel, maar bij kleine dieren niet. (anders zouden ook heel wat mensen strafbaar zijn die op de rijksweg een beest aanrijden)

Katten horen gewoon niet buiten.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_33831792
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:42 schreef garnage-patrick het volgende:

[..]

je zal vast wel gelijk hebben! maar een kat binnenhoud of aan lijntje is zielig!
Vet gelul, als een kat nooit buiten komt, weet die ook niet beter. Of vind je het van een cavia ook zielig dat die nooit buiten komt, en van aquarium vissen ook zielig dat die nooit in de grote sloot mogen zwemmen?

Wij hebben thuis altijd katten gehad, en die kwamen echt nooit buiten. Maar dat is denk ik het verschil dat wij wel om onze katten gaven, en ze niet naar buiten schopte om doodgereden te laten worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')