daarvoor tijdens het tillen niet.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:13 schreef skyfire het volgende:
[..]
Klopt het dat hij bij deze handeling de boxer ook vastpakte?
dat is waarschijnlijk wat anders, omdat Derren hier alleen gebruik maakt van suggetie en geen hypnose en ook niet van manipulatie van bloedtoevoer.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:33 schreef skyfire het volgende:
Oke, dit is dan namelijk het zelfde als wat ik eens gezien heb op Discovery Channel. Hierop was altijd het programma Mind, Body and Kick-ass moves te zien, wat voornamelijk ging over oosterse vechtkunsten. Hier paste de presentator een zelfde soort techniek toe maar dan zonder het hypnose gedeelte. Het zit hem juist in de toevoer van het bloed naar de spieren. Door de aanraking vertraagd/verminderd deze waardoor dat op het moment dat kracht gezet moet worden, de spieren niet sterk genoeg zijn.
Ik zal eens kijken of ik op de site van Discovery deze uitzending terug kan vinden.
Hierin wordt duidelijk uitgelegd hoe dit in zijn werk gaat.
Ok, maar je geeft aan dat de boxers weldegelijk aangeraakt worden. Ik ben nog steeds aan het zoeken, maar heb de uitzending nog niet kunnen vinden. Toch denk ik dat hier het gedeelte suggestie niet volledig opgaat en dat dit toch meer met fysieke manipulatie te maken heeft.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:27 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
dat is waarschijnlijk wat anders, omdat Derren hier alleen gebruik maakt van suggetie en geen hypnose en ook niet van manipulatie van bloedtoevoer.
Er bestaat inderdaad een truuc waarmee je de tilbeweging van degene die jou probeert op te tillen kunt blokkeren. Daarbij moet je dan je armen op een bepaalde manier houden en de tillers moeten jou ook op een bepaalde plek vasthouden.quote:Ok, maar je geeft aan dat de boxers weldegelijk aangeraakt worden. Ik ben nog steeds aan het zoeken, maar heb de uitzending nog niet kunnen vinden. Toch denk ik dat hier het gedeelte suggestie niet volledig opgaat en dat dit toch meer met fysieke manipulatie te maken heeft.
devils picture book. !!!!quote:Op maandag 16 januari 2006 12:18 schreef Rasing het volgende:
Ik zou graag zien dat ie t een en ander uitlegt. Hij hoeft niet alles te verklaren, maar zo lijkt het wel allemaal doorgestoken kaart. Leer ons, arme kijkers, dan ook die M&M's tellen!
Die devils picture book aflevering was een lange zit maar wel zeer interessant die kaart trucjes.quote:Op maandag 16 januari 2006 13:08 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
devils picture book. !!!!
ebooks !!!!!
niets doorgestoken kaart maar tricks, psychology en talent.
verbetering: de kaarttricks zijn idd letterlijk doorgestoken kaart![]()
Heyy, heb je dit uitgeprobeerd?quote:Op maandag 16 januari 2006 13:00 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Er bestaat inderdaad een truuc waarmee je de tilbeweging van degene die jou probeert op te tillen kunt blokkeren. Daarbij moet je dan je armen op een bepaalde manier houden en de tillers moeten jou ook op een bepaalde plek vasthouden.
Hier staat ook zo'n truuc uitgelegd.
Nee, nooit geprobeerd. Maar de kneep zit hem waarschijnlijk letterlijk in de plek waar dit dametje de tillers vastpakt, vlakbij de elleboog. Wellicht drukt ze op de goede pezen/bloevaten/zenuwen om de arm krachteloos te maken oid. Misschien is het gewoon een kwestie van kinetica dat je in die houding iemand moeilijk kan optillen.quote:Heyy, heb je dit uitgeprobeerd?
Ik snap het niet helemaal, dus je blijft gewoon aan de grond genageld, als je geloofd dat je blijft staan?
Toch lijkt het verdacht hetzelfde. Het zou kunnen dat hij het meisje het trukje geleerd heeft. Denk er eens over na, als jij vastgepakt wordt, leg je dan je armen op iemand anders zijn armen??quote:Op zondag 15 januari 2006 15:27 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
dat is waarschijnlijk wat anders, omdat Derren hier alleen gebruik maakt van suggetie en geen hypnose en ook niet van manipulatie van bloedtoevoer.
Klinkt als een goede verklaring. Toch eens uitproberen.quote:Op maandag 16 januari 2006 18:54 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Nee, nooit geprobeerd. Maar de kneep zit hem waarschijnlijk letterlijk in de plek waar dit dametje de tillers vastpakt, vlakbij de elleboog. Wellicht drukt ze op de goede pezen/bloevaten/zenuwen om de arm krachteloos te maken oid. Misschien is het gewoon een kwestie van kinetica dat je in die houding iemand moeilijk kan optillen.
Kijk maar eens naar de foto's. De haar handen zitten altijd op dezelfde plek. Maar hoe het echt zit weet ik niet.
tja, je zou soms denken van niet, ook al zegt hij het expliciet bij het begin van de uitzending.quote:Op zondag 22 januari 2006 19:38 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Leuk om te zien, maar is het wel waar, geen enkele acteur ?
Ook zoiets. Naar mijn mening zijn dat soort dingen onmogelijk te bereiken met mind tricks.quote:Op zondag 22 januari 2006 19:54 schreef addictivebeat het volgende:
[..]
tja, je zou soms denken van niet, ook al zegt hij het expliciet bij het begin van de uitzending.
zeg, hoe wist dat meisje nou het adres van die jongen? welke mindtrick is hier toegepast?
Volgens mij moet je je armen helemaal slap houden, zodat de tillers geen weerstand kunnen gebruiken.quote:Op maandag 16 januari 2006 18:44 schreef _Supreme het volgende:
[..]
Heyy, heb je dit uitgeprobeerd?
Ik snap het niet helemaal, dus je blijft gewoon aan de grond genageld, als je geloofd dat je blijft staan?
Tijdens dat gesprek met dat meisje moet hij haar op de een of andere manier verteld wat het adres van die jongen was, niet expliciet, maar op zo een manier dat het meisje opeens aan dat adres dacht. Maar hoe derren het adres wist?? hier denk ik wel eerder aan soort van cheating.quote:Op maandag 23 januari 2006 11:05 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Ook zoiets. Naar mijn mening zijn dat soort dingen onmogelijk te bereiken met mind tricks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |