Hij gebruikt gewoon hypnose , en is verder een ordinaire illusionist , so what ?quote:Op zondag 8 januari 2006 14:03 schreef M_Schtoppel het volgende:
Even een opmerking naar Barbara in het vorige topic en haar opmerking. ALLES, maar dan ook alles wat Derren Brown doet is NEP en heeft NIETS met het paranormale, dus ook telepathie, te maken!
graag gedaan.quote:Op zondag 8 januari 2006 14:30 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Ja maar Halfgedraaide, volgens mij maak jij een denkfout.
Paranormale mensen worden vaak niet geloofd omdat mensen niet in het paranormale geloven: dat is iets wat niet te snappen is.
Derren Brown wordt ineens wel geloofd door veel mensen, en ALLEEN omdat hij het woord paranormaal niet in de mond neemt. Nog steeds doet hij dingen die niemand na kan doen (een deel verklaart ie, een ander deel niet).
Dus alleen omdat hij zichzelf neerzet als een niet-paranormaal persoon is hij te vertrouwen? Daar ga ik niet in mee.
PS bedankt soulsurvivor!
quote:nee ik bedoel niet dat hij paranormaal zou zijn [ik geloof trouwens niet in dat woord, want alles wat is is normaal].
Ik doelde ook niet op het feit dat niemand in de docu hem vroeg of hij eerlijk was.
Ik doel of er kijkers [jij/ik] zich af gevraagt hebben of Derren wel zo eerlijk is.
Het is juist 1 van zijn technieken om mensen te laten denken dat ze hem doorhebben, zodat wanneer ze dat geloven hij vrij is om verder te manipuleren. De perfecte afleiding om gemakkelijk je onderbewuste te beinvloeden.
leuk is dat je dat misschien wel ziet bij zijn "slachtoffers", op het vierkante schermpje, terwijl je vergeet naar jezelf te kijken.
Zo "eerlijk" is hij nl niet hoor. Het is echt een artiest die zijn brood ermee verdient.
Let bv ook eens goed op de intro van zijn dvd "Derren Brown Inside Your Mind 2003".
Geniaal wat hij daar doet .
Nee omdat hij zichzelf neer zet in de hoek van goochelaars en illusionisten. Hij is zelf niet gelovig en geloofd ook niet geesten en dergelijke. Hij toont juist aan dat door middel van trucs alles is na te doen wat zogenaamd paranormale mensen doen. Daarom geloof ik ook nooit in paranormale zaken.quote:Op zondag 8 januari 2006 14:30 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Ja maar Halfgedraaide, volgens mij maak jij een denkfout.
Paranormale mensen worden vaak niet geloofd omdat mensen niet in het paranormale geloven: dat is iets wat niet te snappen is.
Derren Brown wordt ineens wel geloofd door veel mensen, en ALLEEN omdat hij het woord paranormaal niet in de mond neemt. Nog steeds doet hij dingen die niemand na kan doen (een deel verklaart ie, een ander deel niet).
Dus alleen omdat hij zichzelf neerzet als een niet-paranormaal persoon is hij te vertrouwen? Daar ga ik niet in mee.
PS bedankt soulsurvivor!
o ja ok... zal het doenquote:Op zondag 8 januari 2006 14:34 schreef hakkersszz het volgende:
www. isohunt.com, typ in Derren Brown, en dan boven aan "Derren Brown Collection", alle E-books!
Ook staan er de films bij...
Maareh Soulsurvivor, heb je mijn vorige post hier gelezen?
Veel kijk en lees plezier!quote:Op zondag 8 januari 2006 14:35 schreef Genverbrander het volgende:
Maar weet je wat, ik ga de komende dagen eerst eens wat meer van die gozer bekijken en dan zien jullie mij hier nog terug.
Volgens mij is hij veel meerquote:Op zondag 8 januari 2006 14:31 schreef pikki het volgende:
[..]
Hij gebruikt gewoon hypnose , en is verder een ordinaire illusionist , so what ?![]()
Pffff, da's een heel ouwe truc hoor...quote:Op zondag 8 januari 2006 14:49 schreef Halfgedraaide het volgende:
Had iemand trouwens gezien die aflevering waarin hij samen met een man naar de hondenrace gaat. Ik dacht hij weet te voorspellen wie de winnende hond word.Maar dat gebeurde niet. Hij verloor keer op en keer.
Hij ging samen met de man met het verliezende lot naar de uitbetalings kassa. De man moest tegen de vrouw zeggen ik heb het winnende lotDie vrouw controleerde het en zei dat het niet klopte. Vervolgens moest ie weer uitdrukkelijk zeggen dat het winnende lot in zijn handen had. Waarop de vrouw uitbetaalde.
Meerdere keren achter elkaar met een verliezend lot en elke keer uitbetaald.
De vrouw snapte er niets van toen ze haar daarna interviewde waarom ze toch de man ging uitbetalen.
Viel je ook op wat hij zei toen hij tegen die balie aansloeg...quote:Op zondag 8 januari 2006 14:49 schreef Halfgedraaide het volgende:
Had iemand trouwens gezien die aflevering waarin hij samen met een man naar de hondenrace gaat. Ik dacht hij weet te voorspellen wie de winnende hond word.Maar dat gebeurde niet. Hij verloor keer op en keer.
Hij ging samen met de man met het verliezende lot naar de uitbetalings kassa. De man moest tegen de vrouw zeggen ik heb het winnende lotDie vrouw controleerde het en zei dat het niet klopte. Vervolgens moest ie weer uitdrukkelijk zeggen dat het winnende lot in zijn handen had. Waarop de vrouw uitbetaalde.
De vrouw snapte er niets van toen ze haar daarna interviewde waarom ze toch de man ging uitbetalen.
Ja wel gezien. Ik vond het nogal moeilijk om te geloven eerlijk gezegd. Ik hou het nog even in het midden.quote:Op zondag 8 januari 2006 14:49 schreef Halfgedraaide het volgende:
Hij zie het wel precies zo ja...quote:Op zondag 8 januari 2006 14:59 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Gewoon een Jedi-mind-trick, niks moeilijks aan
Waarom vermoed je het; hij zegt zelf dat hij dat is.quote:Op zondag 8 januari 2006 15:49 schreef LostFormat het volgende:
Naar wat ik er van gezien heb, vermoed ik dat het gewoon een illusionist met een goed ingepakt verhaal is.
Ikzelf denk dat heel dat NLP programmeren van hem er omheen verzonnen is om simpele goocheltrucks zoals Blaine en David Copper mooi aan te kleden en zo beter te laten verkopen.quote:Op zondag 8 januari 2006 15:52 schreef hakkersszz het volgende:
LostFormat, Hoe bedoel je illusionist?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |