abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33830583
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:13 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Nouja ik weet niet wat er in die e-books staat, maar als hij daarin een verklaring geeft die met veel oefening gewoon na is te doen dan lijkt het me duidelijk... Maar misshien maakt hij inderdaad ook wel wisselend gebruik van (goochel)trucs en echte manipulatieve psychologie.
Ja precies, dat denk ik dus ook, dat ie een combinatie van technieken hanteert. Maar in ieder geval is dit net zo goed een oplichter als RvdB, omdat er bij hem soms ook simpelweg bedrog achter schuilt en het niet zo gaat als hij wil doen geloven.

Dat denk ik althans! Maar ik ga me nog beter in die man verdiepen, ik vind het heel interessant!! Misschien kom ik nog op andere gedachten.
  zondag 8 januari 2006 @ 14:15:39 #27
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33830594
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:06 schreef Dromenvanger het volgende:
Volgens mij gaat hij zijn geheim niet verklappen. Immers hij wordt ook rijk ervan. Er zit bij hem ook een commerciele gedachte achter.
En als hij zijn geheim verklapt, haalt het toch niets uit. Ik kan dat toch niet.

Net zoals je precies kunt uitleggen hoe je een gitaar moet bespelen, wil nog niet zeggen dat ik Jimi Hendriks wordt
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  zondag 8 januari 2006 @ 14:16:40 #28
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_33830618
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:06 schreef RaymanNL het volgende:
En de theoriën die hij gebruikt, dus eigenlijk het voorspelbare van het menselijk brein, ''geloof'' ik wel
Een tijd geleden waren ook van die mailtjes populair waarbij een hele zooi dingen werden opgenoemd en dan de vraag stond waar je nu aan moest denken. De meeste mensen dachten daan aan een wortel (ofzo) en als je verder scrollde stond dat inderdaad ook in het mailtje.
[KNE]-Mod
pi_33830631
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:15 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Voordat je zo'n uitgesproken mening doet lijkt het mij verstandig om je wat te verdiepen in dit soort ilussies die Derren bij mensen wekt. Lees eens wat boeken erover en je zult verbaasd zijn hoe simpel het eigenlijk allemaal is. Natuurlijk is Derren echt een kei en heeft jaren lang getraind. Maar hij doet niet iets wat nep is hoor.
Nee ik denk juist niet dat ik me er meer in hoef te verdiepen. Het is onmogelijk om een kaartspel van A tot Z te raden zonder een van je 5 zintuigen te gebruiken, met of zonder e-books. Ook hier geldt weer: het is altijd simpeler dan je denkt! Laat je niet zomaar wijsmaken wat zo'n gast vertelt, hij heeft daar ook commercieel belang bij.
  zondag 8 januari 2006 @ 14:17:30 #30
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33830647
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:15 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Ja precies, dat denk ik dus ook, dat ie een combinatie van technieken hanteert. Maar in ieder geval is dit net zo goed een oplichter als RvdB, omdat er bij hem soms ook simpelweg bedrog achter schuilt en het niet zo gaat als hij wil doen geloven.

Dat denk ik althans! Maar ik ga me nog beter in die man verdiepen, ik vind het heel interessant!! Misschien kom ik nog op andere gedachten.
Maar hij gaat niet zogenaamd mensen 'helpen', met vertellen dat het goed gaat met hun opa. Dat deze opa altijd aan hun zeide blijft staan enzo.
  zondag 8 januari 2006 @ 14:17:32 #31
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_33830649
quote:

[..]

Nouja, ligt eraan wat je bedrog wilt noemen. Een goochelaar is ook een soort bedrieger, maar we noemen hem toch niet zo.
[KNE]-Mod
pi_33830675
Een goochelaar (bijv. Hans Kazan) is geen bedrieger omdat ie toegeeft dat ie goochelt. Brown beweert dat ie dat niet doet, en dat geloof ik niet.
  zondag 8 januari 2006 @ 14:19:17 #33
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33830716
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:16 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Nee ik denk juist niet dat ik me er meer in hoef te verdiepen. Het is onmogelijk om een kaartspel van A tot Z te raden zonder een van je 5 zintuigen te gebruiken, met of zonder e-books. Ook hier geldt weer: het is altijd simpeler dan je denkt! Laat je niet zomaar wijsmaken wat zo'n gast vertelt, hij heeft daar ook commercieel belang bij.
(ik heb de uitzending niet gezien)

Maar goochelaars doen ook niet anders.
  zondag 8 januari 2006 @ 14:19:24 #34
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33830722
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:12 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Dat geloof ik dus niet. Zie mijn post hiervoor over het kaartspel.
jammer dat ik niet mag linken naar dit soort downloads, maar ik heb een ebook waar dit in uitgelegt wordt. geweldig!!!
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
pi_33830723
quote:

[..]

Lijkt me verstandig om je eerst te gaan verdiepen in de beste man. Om hem te vergelijken met een medium is erg onverstandig. Alles wat Derren doet is een truc en dit geeft hij toe. Een medium zal dit nooit toegeven. En hem een oplichter noemen zoals RvdB is krankzinnig is niet serieus te noemen. Eerst helemaal verdiepen daarna mening vormen. En dit heeft niets met paranormaal te maken.

En heb jij nooit marketing op school gehad en de achterliggende gedachte van reclame en beinvloeding? Dat werkt ongeveer hetzelfde hoor.
  zondag 8 januari 2006 @ 14:19:45 #36
138227 hakkersszz
The Truth Is Out There
pi_33830736
Zeg, soulsurvivor...
Kan je mijn plaatje effe in de OP zetten? (Wel effe mijn naam eronder zetten )
Desnoods wat informatie van mij overpakken..?

Dan kan mijn topic weg...
Maar het is anders een beetje zonde van het shoppen
Maximaal
4
regels
heur!
pi_33830759
Halfgedraaide, je snapt me duidelijk niet. Lees eerst mijn posts effe goed.
pi_33830778
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:18 schreef Genverbrander het volgende:
Een goochelaar (bijv. Hans Kazan) is geen bedrieger omdat ie toegeeft dat ie goochelt. Brown beweert dat ie dat niet doet, en dat geloof ik niet.
Je weet geen fuck van Brown af. En je doet in dit topic allemaal uitspraken over hem. Ga je eerste en verdiepen in plaats van dit topic te vervuilen met die kwats van je.
  zondag 8 januari 2006 @ 14:21:19 #39
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_33830791
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:19 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

jammer dat ik niet mag linken naar dit soort downloads, maar ik heb een ebook waar dit in uitgelegt wordt. geweldig!!!
Mijn mailadres staat in mijn profiel

Overigens leuk om te zien dat hij ook technieken gebruikt die bekende hackers als Kevin Mitnick ook gebruikten; zelfverzekerdheid en authoriteit uitstralen om iets van iemand gedaan te krijgen.
[KNE]-Mod
pi_33830831
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:19 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

Soulsurvivor, wat is je e-mail? Kun je mij niet effe een mailtje sturen naar het adres zoals dat op mijn RvdB-website staat (link zie signature)?
  zondag 8 januari 2006 @ 14:22:35 #41
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33830851
ik zie niet zo goed waarom dit in tru moet. hij cliamt niet meer dan psychologie.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_33830865
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:20 schreef Genverbrander het volgende:
Halfgedraaide, je snapt me duidelijk niet. Lees eerst mijn posts effe goed.
Nee jij bent het topic hier aan het volspuien met theorien terwijl je er duidelijk niets vanaf weet en weinig van de man hebt gezien.

Ik ga toch ook niet als niet gelover een paranormaal topic over bepaalde onderwerpen vol kalken zonder me er eerst goed in verdiept te hebben. Daarna mag je een mening vormen.
  zondag 8 januari 2006 @ 14:24:20 #43
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33830921
Vandaag bv ook met het raden van de letter M.
Hij gaat eerst die letter opschrijven en als hij dat die zegt hij....emmmmmmmmmmmmm

Wanneer die gozer het woord tractor raad, moet je eens luisteren ghoe hij de mensen in het begin aansprak.
woorden als "atractive podium" waar in hij "trac" benadrukt, en dat soort woorden. gebaren die hij maakt. echt leuk om te zien als je eenmaal begint te begrijpen hoe het werkt.
gelijk
pi_33830936
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:22 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Nee jij bent het topic hier aan het volspuien met theorien terwijl je er duidelijk niets vanaf weet en weinig van de man hebt gezien.

Ik ga toch ook niet als niet gelover een paranormaal topic over bepaalde onderwerpen vol kalken zonder me er eerst goed in verdiept te hebben. Daarna mag je een mening vormen.
Ik heb drie shows gezien en tientallen artikelen gelezen. Aan wie moet ik nu toestemming vragen om een mening te geven? Moet ik dan een brief naar Balkenende schrijven?
  zondag 8 januari 2006 @ 14:25:49 #45
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_33830972
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:24 schreef soulsurvivor het volgende:
Vandaag bv ook met het raden van de letter M.
Hij gaat eerst die letter opschrijven en als hij dat die zegt hij....emmmmmmmmmmmmm
EN hij zei "Ik zet er een streep onder zodat je ziet welke kant onder is" ... dat hoeft alleen maar bij de M,W,P en d !!
[KNE]-Mod
pi_33831052
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:24 schreef Genverbrander het volgende:
Ik heb drie shows gezien en tientallen artikelen gelezen. Aan wie moet ik nu toestemming vragen om een mening te geven? Moet ik dan een brief naar Balkenende schrijven?
Nee maar jij komt een ongenuanceerde mening geven over een persoon die zegt dat hij trucs gebruikt om mensen te manipuleren. Iedereen kan dit leren en je kan hier genoeg over lezen en toch ga jij beweren dat hij een bedrieger en oplichter is zoals RvdB. Maar dit heeft hier niets mee te maken. Snap je wat ik bedoel? Hypnose + psychologie + illusie + sterk getrainede hersenen + fotografisch geheugen = Derren Brown. Je moet het alleen flink trainen net zoals een goochelaar zijn trucs moet oefenen.
  zondag 8 januari 2006 @ 14:28:58 #47
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33831097
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:22 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Soulsurvivor, wat is je e-mail? Kun je mij niet effe een mailtje sturen naar het adres zoals dat op mijn RvdB-website staat (link zie signature)?
done
gelijk
  zondag 8 januari 2006 @ 14:30:43 #48
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33831169
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:22 schreef zoalshetis het volgende:
ik zie niet zo goed waarom dit in tru moet. hij cliamt niet meer dan psychologie.
er zijn nogal wat andere gedachte over hem namelijk.
En omdat deze naam vaak opduikt om al het overklaarbare te verklaren lijkt me dit hier op zijn plaats.
gelijk
pi_33831170
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:27 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Nee maar jij komt een ongenuanceerde mening geven over een persoon die zegt dat hij trucs gebruikt om mensen te manipuleren. Iedereen kan dit leren en je kan hier genoeg over lezen en toch ga jij beweren dat hij een bedrieger en oplichter is zoals RvdB. Maar dit heeft hier niets mee te maken. Snap je wat ik bedoel? Hypnose + psychologie + illusie + sterk getrainede hersenen + fotografisch geheugen = Derren Brown. Je moet het alleen flink trainen net zoals een goochelaar zijn trucs moet oefenen.
Ja maar Halfgedraaide, volgens mij maak jij een denkfout.
Paranormale mensen worden vaak niet geloofd omdat mensen niet in het paranormale geloven: dat is iets wat niet te snappen is.
Derren Brown wordt ineens wel geloofd door veel mensen, en ALLEEN omdat hij het woord paranormaal niet in de mond neemt. Nog steeds doet hij dingen die niemand na kan doen (een deel verklaart ie, een ander deel niet).

Dus alleen omdat hij zichzelf neerzet als een niet-paranormaal persoon is hij te vertrouwen? Daar ga ik niet in mee.

PS bedankt soulsurvivor!
  zondag 8 januari 2006 @ 14:31:29 #50
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_33831194
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:28 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

done
als je info hebt over die ebooks mag je dat wel mailen hoor
[KNE]-Mod
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo