abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35535969
Mja, radon: daardoor moet je ventileren, en ventilatiesystemen, tja, daardoor krijg je infrageluid. Het is ook nooit goed

Als mensen zouden weten dat radon longkanker kan veroorzaken omdat het radioactief is (betastraling die vooral schadelijk is bij inademing: en da's wel bewezen in tegenstelling tot UMTS en infrageluid) dan zouden ze er een stuk meer aan doen ineens denk ik.

"Echt" infrageluid is trouwens onhoorbaar: beneden de 20 Hz, en dat hoort alleen een aantal diersoorten. Het heeft echter wel uitwerking op de mens, alleen spreken die onderzoeken elkaar dus ook (deels) tegen
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
  vrijdag 3 maart 2006 @ 16:52:34 #102
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_35684151
Geen zendmasten meer ?????

Doen ze echt niet voor niks toch ??

Van een verslaggever
Bron; Parool van 3 maart 2006

AMSTERDAM - Stadsdeel Westerpark zal geen toestemming meer geven voor de plaatsing van nieuwe zendmasten. Dit heeft het bestuur besloten naar aanleiding van gezondheidsklachten van bewoners van het gebouw De Roze Olifant aan het Nassauplein, een flatgebouw met veertien zendmasten op het dak.

Het stadsdeel zal geen nieuwe contracten aangaan voor overheidsgebouwen. Ook zal Westerpark woningbouwcorporaties en particuliere eigenaren van hoge gebouwen vragen hetzelfde te doen. Wethouder Evert Bartlema: ''Het stadsdeel geeft alleen vergunningen af voor masten die hoger dan vijf meter zijn. Voor de kleinere masten zijn we afhankelijk van de medewerking van anderen.''

Westerpark is het eerste stadsdeel in Amsterdam dat umts- en gsm-masten gaat weren. Andere stadsdelen hebben laten weten eerst meer duidelijkheid te willen hebben over de schadelijkheid van straling. Westerpark bewandelt de omgekeerde weg en wil geen nieuwe zendmasten toelaten tot vast is komen te staan dat de masten geen bedreiging zijn voor de volksgezondheid.

Volgens de bewoners van De Roze Olifant is dat laatste geen vraag meer. Sinds de plaatsing van de zendmasten in april 2004 kampt bijna een derde van de bewoners met klachten als vermoeidheid, jeuk, infecties, hoofdpijn, astma, hartkloppingen en paniekaanvallen.

Bartlema: ''Er zijn zo langzamerhand te veel signalen dat er iets aan de hand is. De afgelopen jaren zijn te gemakkelijk zendmasten geplaatst. Achteraf gezien is dat niet verstandig geweest.''
Ben gewoon die politiek zat in Amsterdam met zijn vriendjespolitiek en gesjoemel
pi_35695763
Jeuk, die had ik nog niet gehoord
En ik blijf het niet serieus nemen als mensen in een flat last krijgen van dingen op hun dak. Ik heb zelf zitten meten in zo'n flat, en in een woonwijk rondom zo'n flat is de straling tot 100x (20 dB) hoger dan in de flat direct onder de antenne!

Maargoed, ze moeten opschieten met dat Zwitserse onderzoek, want ik heb zo'n idee dat ze toch wel ķets gaan vinden.
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
  zaterdag 4 maart 2006 @ 00:03:09 #104
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_35697211
De tijd zal het leren wie gelijk krijgt helaas............

Ook opgevallen in je omgeving misschien hoeveel vooral jonge mensen getroffen worden door kanker ? Laat eens weten heel eerlijk of je van die gevallen kent in je omgeving ? Ook is de frequentie van de overheid op postbus 51 en op t.v. opgevoerd hoe men snel een beroerte kan herkennen en waarom NU OPEENS zoveel aandacht ervoor en WAT wordt er voor ons verzwegen allemaal ?
Onomstotelijk hebben proefnemingen aangetoond dat die straling z.g. geldrollen ( raar woord misschien) veroorzaakt in de bloedbanen van de hersenen en kleine klonteringen van bloed veroorzaken en kan je alleen maar adviseren eens naar de rapporten te kijken b.v. op www.stopumts.nl of op google in te vullen : geldrollen

Groet.
Eikelraper.

P.s.
Zit nog exact 4 dagen op de sites en stop er dan mee verder want ben het een beetje zat allemaal
7 maart zijn de raadsverkiezingen en om "de meute" in beweging te krijgen ??

gerard Joling zou zeggen: Ik heb er de kracht niet meer voor

Mijn sites www.eikelraper.web-log.nl en op www.rtvnh/forum gaan dan ook half maart dicht en weg en hou ik het verder voor gezien want het is toch "vechten tegen de bierkaai"
heb mijn best gedaan en meer kan ik niet doen toch
Ben gewoon die politiek zat in Amsterdam met zijn vriendjespolitiek en gesjoemel
  zaterdag 4 maart 2006 @ 00:18:22 #105
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_35697757
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 00:03 schreef eikelraper het volgende:
De tijd zal het leren wie gelijk krijgt helaas............

Ook opgevallen in je omgeving misschien hoeveel vooral jonge mensen getroffen worden door kanker ? Laat eens weten heel eerlijk of je van die gevallen kent in je omgeving ? Ook is de frequentie van de overheid op postbus 51 en op t.v. opgevoerd hoe men snel een beroerte kan herkennen en waarom NU OPEENS zoveel aandacht ervoor en WAT wordt er voor ons verzwegen allemaal ?
Onomstotelijk hebben proefnemingen aangetoond dat die straling z.g. geldrollen ( raar woord misschien) veroorzaakt in de bloedbanen van de hersenen en kleine klonteringen van bloed veroorzaken en kan je alleen maar adviseren eens naar de rapporten te kijken b.v. op www.stopumts.nl of op google in te vullen : geldrollen

Groet.
Eikelraper.

P.s.
Zit nog exact 4 dagen op de sites en stop er dan mee verder want ben het een beetje zat allemaal
7 maart zijn de raadsverkiezingen en om "de meute" in beweging te krijgen ??

gerard Joling zou zeggen: Ik heb er de kracht niet meer voor

Mijn sites www.eikelraper.web-log.nl en op www.rtvnh/forum gaan dan ook half maart dicht en weg en hou ik het verder voor gezien want het is toch "vechten tegen de bierkaai"
heb mijn best gedaan en meer kan ik niet doen toch
Wat is je stemadvies, nog steeds Mokum Mobiel? Of is het inmiddels wat anders geworden?
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_35699056
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 00:03 schreef eikelraper het volgende:
[..]
Ook opgevallen in je omgeving misschien hoeveel vooral jonge mensen getroffen worden door kanker ? Laat eens weten heel eerlijk of je van die gevallen kent in je omgeving ?
Je zal altijd concentraties vinden van kankergevallen. En een deel ervan zal rond UMTS masten zijn. Maar dat verwacht je ook, als je ervan uitgaat dat de geografische spreiding van kankergevallen volledig willekeurig is.
quote:
Sorry, nog steeds geen degelijk onderzoek gezien dat deze bevindingen bevestigd.

[ Bericht 18% gewijzigd door Doderok op 04-03-2006 23:25:59 (niet relevant) ]
pi_35701238
eikelraper: ik denk dat je zwaaaar paranoļde bent, vooral met die reclamespotjes over beroertes. Er is nou eenmaal gepleit voor meer bewustwordingscampagnes over dit soort dingen, dat heeft totaal niks met die UMTS-zooi te maken. Bovendien is er nooit, maar dan ook echt nooit een verband tussen bloedklontering en low-intensity EM-straling gevonden.

Zelfs bij radarstraling bij radars van enkele MegaWatts heb ik nog alleen gehoord van het ontstaan van staar en een licht verhoogde kans op tumoren (en dit is bij MegaWatts gebundelde en gepulste straling op hoge frequenties met opwarmende effecten!!!)
  zaterdag 4 maart 2006 @ 19:34:46 #108
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_35718239
Die radarstraling is weer een verhaal apart... http://www.nieuwsbank.nl/inp/2005/02/02/r128.htm
  zaterdag 4 maart 2006 @ 19:47:10 #109
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_35718543
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 00:18 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Wat is je stemadvies, nog steeds Mokum Mobiel? Of is het inmiddels wat anders geworden?
Waar slaat dat nou op ??

heb bij mijn weten nooit een stemadvies gegeven in die richting al was ik ze wel dankbaar dat ik een tijd van hun forum gebruik kon maken EN hebben ze me goed bijgestaan met een aktie die is gevoerd in de Rivierenbuurt d.m.v. inspreken op 2 avonden terwijl die andere klootzakken in die gemeenteraad amper luisteren naar de burgers.

Groet.
Zal mij benieuwen in Amsterdam Dinsdag maar gezien het electoraat zal de PvdA wel de winnaar worden
pi_35732918
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 23:23 schreef Sorcerer8472 het volgende:
En ik blijf het niet serieus nemen als mensen in een flat last krijgen van dingen op hun dak. Ik heb zelf zitten meten in zo'n flat, en in een woonwijk rondom zo'n flat is de straling tot 100x (20 dB) hoger dan in de flat direct onder de antenne!

Maargoed, ze moeten opschieten met dat Zwitserse onderzoek, want ik heb zo'n idee dat ze toch wel ķets gaan vinden.
Als mensen psychische klachten krijgen omdat er zo'n ding op het dak wordt gezet, dan worden die klachten wel veroorzaakt door dat ding. Niet door de straling.
pi_35740269
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 23:23 schreef Sorcerer8472 het volgende:

Feit is (voor mij dan) dat ik er wel last had toen ik ASD noord onder zo'n ding woonde , Stopte spontaan toen ik in een andere buurt ging wonen .
Toeval zeker ??
Ook hebben steeds meer mensen in de omgeving van zo'n mast gezondheids problemen dat zit zeker allemaal tussen hun (en mijn) oren ? lijkt mij niet .....
Imo een goede stap van stadsdeel westerpark (mijn buurt) om te stoppen met plaatsen tot er eens echt duidelijkheid is .
FYI Asbest was ook veilig maar bleek op de lange termijn dat toch niet te zijn ....
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
  zondag 5 maart 2006 @ 17:31:02 #112
20161 Sorcerer8472
Cellar door
pi_35746741
quote:
Op zondag 5 maart 2006 09:09 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Als mensen psychische klachten krijgen omdat er zo'n ding op het dak wordt gezet, dan worden die klachten wel veroorzaakt door dat ding. Niet door de straling.
Nee, die worden dan niet veroorzaakt door dat ding: dan zit het tussen de oren bij die mensen.
quote:
Op zondag 5 maart 2006 14:33 schreef dontcare het volgende:

[..]

Feit is (voor mij dan) dat ik er wel last had toen ik ASD noord onder zo'n ding woonde , Stopte spontaan toen ik in een andere buurt ging wonen .
Toeval zeker ??
Ook hebben steeds meer mensen in de omgeving van zo'n mast gezondheids problemen dat zit zeker allemaal tussen hun (en mijn) oren ? lijkt mij niet .....
Imo een goede stap van stadsdeel westerpark (mijn buurt) om te stoppen met plaatsen tot er eens echt duidelijkheid is .
FYI Asbest was ook veilig maar bleek op de lange termijn dat toch niet te zijn ....
UMTS-masten staan al sinds eind 2003 in Amsterdam! In het begin hoorde je er helemaal niemand over. Bij veel mensen lijkt het uit onderzoek wel tussen de oren te zitten, en uit tests blijkt dat dat niet eens zo onrealistisch is. Vooral als je ook nog eens bedenkt dat mensen steeds meer stress door hun werk ondervinden (evt. alternatieve oorzaak).

Het probleem is het onderzoeken waar inbeelding ophoudt en waar klachten met fysieke oorzaak beginnen! Zelfs als er maar een klein deel van mensen echt last van heeft vind ik al dat dat genoeg zou moeten zijn om bouw in woonomgevingen totaal te verbieden. Probleem is dus het moeizaam verloop van onderzoek en het feit dat een meerderheid van wetenschappers een verband onwaarschijnlijk vindt, en tja, bij de NL overheid (en dan vooral het huidige rechtse kabinet) gaat geldelijk gewin voor

Maar ik blijf erbij dat ik bijna zeker weet dat het grootste deel van de klagers last heeft van psychische problemen en niet van fysieke problemen t.g.v. zo'n zendmast.
pi_35748877
quote:
Op zondag 5 maart 2006 17:31 schreef Sorcerer8472 het volgende:

[..]

Nee, die worden dan niet veroorzaakt door dat ding: dan zit het tussen de oren bij die mensen.
[..]

UMTS-masten staan al sinds eind 2003 in Amsterdam! In het begin hoorde je er helemaal niemand over. Bij veel mensen lijkt het uit onderzoek wel tussen de oren te zitten, en uit tests blijkt dat dat niet eens zo onrealistisch is. Vooral als je ook nog eens bedenkt dat mensen steeds meer stress door hun werk ondervinden (evt. alternatieve oorzaak).

Het probleem is het onderzoeken waar inbeelding ophoudt en waar klachten met fysieke oorzaak beginnen! Zelfs als er maar een klein deel van mensen echt last van heeft vind ik al dat dat genoeg zou moeten zijn om bouw in woonomgevingen totaal te verbieden. Probleem is dus het moeizaam verloop van onderzoek en het feit dat een meerderheid van wetenschappers een verband onwaarschijnlijk vindt, en tja, bij de NL overheid (en dan vooral het huidige rechtse kabinet) gaat geldelijk gewin voor

Maar ik blijf erbij dat ik bijna zeker weet dat het grootste deel van de klagers last heeft van psychische problemen en niet van fysieke problemen t.g.v. zo'n zendmast.
Geen stress, geen problemen , niks vreemds aan de hand in mijn hoofd , toen ik daar woonde legde ik niet eens een verband met die mast.
Pas toen ik daar weg was en opeens geens last meer had legde ik de link.
Ook op het net vind je meer onderzoeken die wel degelijk in de richting van slecht wijzen

Zo rondde Duitsland het Naila-onderzoek af. Daarin volgden huisartsen tien jaar lang duizend patienten. De helft van hen woonde binnen een straal van 400 meter van een GSM-mast. In de eerste vijf jaar na plaatsing van de mast kreeg één op de achttien van hen kanker, de tweede vijf jaar nog eens één op de vierentwintig.

In de mastloze groep lagen cijfers gemiddeld op één op zestig. Conclusie: de kans om kanker te krijgen lag bijna driemaal zo hoog. Bovendien ontwikkelde de kanker zich op jongere leeftijd dan gemiddeld.

In dit zijn dan nog GSM masten , niet eens UMTS of GPRS

Feit is gewoon dat het totaal niet duidelijk is of die dingen nou wel of niet goed voor de gezondheid zijn (lange en korte termijn) en tot die tijd moet er IMO maar eens pas op de plaats gemaakt worden
Maar ja dat kan natuurlijk niet want dat kost miljoenen .....
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
  zondag 5 maart 2006 @ 19:08:35 #114
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_35749373
quote:
Op zondag 5 maart 2006 18:50 schreef dontcare het volgende:

[..]

Geen stress, geen problemen , niks vreemds aan de hand in mijn hoofd , toen ik daar woonde legde ik niet eens een verband met die mast.
Pas toen ik daar weg was en opeens geens last meer had legde ik de link.
Ook op het net vind je meer onderzoeken die wel degelijk in de richting van slecht wijzen

Zo rondde Duitsland het Naila-onderzoek af. Daarin volgden huisartsen tien jaar lang duizend patienten. De helft van hen woonde binnen een straal van 400 meter van een GSM-mast. In de eerste vijf jaar na plaatsing van de mast kreeg één op de achttien van hen kanker, de tweede vijf jaar nog eens één op de vierentwintig.

In de mastloze groep lagen cijfers gemiddeld op één op zestig. Conclusie: de kans om kanker te krijgen lag bijna driemaal zo hoog. Bovendien ontwikkelde de kanker zich op jongere leeftijd dan gemiddeld.

In dit zijn dan nog GSM masten , niet eens UMTS of GPRS

Feit is gewoon dat het totaal niet duidelijk is of die dingen nou wel of niet goed voor de gezondheid zijn (lange en korte termijn) en tot die tijd moet er IMO maar eens pas op de plaats gemaakt worden
Maar ja dat kan natuurlijk niet want dat kost miljoenen .....
Dat onderzoek is niet goed genormaliseerd.
Simpelweg dit verband leggen slaat nergens op. Masten staan nu eenmaal meer in de stad, en je kan dus net zo goed zeggen dat mensen die in de stad wonen een 3 keer zo grote kans hebben op kanker (En feit blijft, mensen in de stad leven nu eenmaal ongezonder als op het platteland)
Je zal dus een verband moeten aantonen tussen GSM en Kanker.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 5 maart 2006 @ 20:33:44 #115
20161 Sorcerer8472
Cellar door
pi_35752094
dontcare: euh, luchtvervuiling is ook plaatsgebonden... en ook bijvoorbeeld infrageluid kan een rol spelen zoals eerder opgemerkt. Er is gewoon totaal niks zeker.

Trouwens, als je zelf actief belt met een GSM dan word je aan 1000en keren hogere stralingswaarden blootgesteld, vooral ook je hersenen. Als het echt zó erg zou zijn, zouden we dan niet meer hebben gemerkt?
  maandag 6 maart 2006 @ 16:03:53 #116
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_35776928
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 19:47 schreef eikelraper het volgende:

[..]

Waar slaat dat nou op ??

heb bij mijn weten nooit een stemadvies gegeven in die richting al was ik ze wel dankbaar dat ik een tijd van hun forum gebruik kon maken EN hebben ze me goed bijgestaan met een aktie die is gevoerd in de Rivierenbuurt d.m.v. inspreken op 2 avonden terwijl die andere klootzakken in die gemeenteraad amper luisteren naar de burgers.

Groet.
Zal mij benieuwen in Amsterdam Dinsdag maar gezien het electoraat zal de PvdA wel de winnaar worden
Ik ken iemand die namens mokum mobiel op de lijst staat voor de binnenstad en die is fel tegen UMTS masten. Ik weet alleen niet welke partij zich het meest bekommert om de veiligheid en de stralingsmasten die zomaar zonder blikken of blozen op het dak gemonteerd mogen worden.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  zaterdag 25 maart 2006 @ 22:08:50 #117
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_36366137
Arts schrijft boek over gevaren van hoogfrequente straling
>
> Boeken over straling worden meestal geschreven door techneuten. Het boek
> van Gerald Goldberg is een uitzondering. Hij is een medicus, werkzaam in
> New York City. Na dertig jaar ervaring met interne geneeskunde komt hij
tot
> de conclusie dat hoogfrequente straling, zoals toegepast bij mobiele
> telefoons, draadloze netwerken, radio/televisie en magnetrons, schadelijk
> is voor de gezondheid.
>
> De titel van het boek "Would you put your head in a microwave oven?" is
> uitdagend. Hij zal wel door de uitgever zijn bedacht om de
nieuwsgierigheid
> te wekken. De ondertitel "Microwave radiation: an emerging healthcare
> crisis" geeft de inhoud van het boek beter weer. Goldberg voorziet een
> crisis in de gezondheidszorg als gevolg van de toenemende dichtheid van de
> elektromagnetische velden om ons heen. Hij gaat niet in op de technische
> eigenschappen van de straling, zoals frequenties en modulaties, maar
> beschrijft de effecten op biologische systemen en de gevolgen daarvan voor
> de gezondheid. Hij spreekt de taal van de medicus, niet van de techneut -
> en dat is de kracht van zijn boek.
>
> De gevolgen van permanente blootstelling aan hoogfrequente
> elektromagnetische velden met een relatief geringe dichtheid (veel minder
> dan in een magnetron) accumuleren, stelt Goldberg. In het eerste hoofdstuk
> laat hij zien welke delen van het lichaam de meeste hoogfrequente straling
> absorberen. In het tweede hoofdstuk legt hij uit hoe de straling schade
> aanricht in levende wezens. De accumulatie van effecten leidt tot een
> gevarieerd patroon van klachten. Goldberg benadrukt dat de straling niet
de
> enige oorzaak is van ziekte, maar dat de schade door permanente
> blootstelling aan hoogfrequente elektromagnetische velden bijdraagt aan de
> ontwikkeling van andere ziekten. In het vierde hoofdstuk geeft hij
voorbeelden.
>
> De dichtheid van de elektromagnetische velden neemt sterk toe door de
> introductie van steeds meer draadloze toepassingen. Volgens Goldberg zijn
> de risico's en de gevolgen voor de gezondheid goed gedocumenteerd. Na elk
> hoofdstuk heeft hij verwijzingen opgenomen naar het wetenschappelijk
> onderzoek. Het is bekend, dat het lang duurt voordat de gevolgen van
> permanente blootstelling aan lage doses hoogfrequente straling zich
> openbaren. Dat kan van vijf tot zeven jaar duren, schrijft Goldberg. De
> straling laat geen bewijzen achter, het is de opstapeling van effecten die
> tot gevolgen voor de gezondheid leidt. Goldberg vergelijkt de
hoogfrequente
> elektromagnetische velden met een 'smoking gun'.
>
> Met zijn boek wil Goldberg het bewustzijn vergroten. De straling gaat door
> mensen heen en treft dus ook de organen en weefsels. De effecten zijn
> cumulatief, een veilige ondergrens bestaat daarom niet. Vette en vaste
> delen van het lichaam zijn het meest gevoelig. Het metabolisme (de
> stofwisseling) van de cellen neemt door de straling af. De onderlinge
> communicatie tussen de cellen wordt verstoord. Goldberg vertelt
> bijvoorbeeld hoe de cellen energie kunnen produceren zonder zichzelf te
> verbranden. Daarbij spelen anti-oxidanten een belangrijke rol. Het lichaam
> houdt zich voortdurend in balans, maar als teveel cellen onherstelbare
> schade oplopen, ontstaan problemen.
>
> Door de effecten van hoogfrequente elektromagnetische velden gaat veel mis
> in het lichaam. De hersenen, de ogen, de cognitie, het gedrag, de
> neurotransmissie, de bloeddoorstroming, het metabolisme, de cholesterol en
> de synthese van proteļne worden beļnvloed. Goldberg geeft als voorbeeld
dat
> mensen moeite krijgen zich warm te houden in de kou of zich te koelen in
de
> warmte, als het metabolisme is aangetast. Plotseling functieverlies kan
> zich voordoen, zoals abrupte vermindering van gezichtsvermogen. De 'bottom
> line' is dat het lichaam langzaam wordt 'gekookt'. Van echt verhitten
zoals
> in een magnetron is natuurlijk geen sprake. Daar zijn hogere dichtheden
van
> de hoogfrequente elektromagnetische velden voor nodig.
>
> Het boek van Goldberg heeft ook zwakke punten. Een groot deel van de
> wetenschappelijke literatuur waarnaar hij verwijst betreft hogere
> dichtheden en soms zelfs ioniserende straling. Waar hij in het derde
> hoofdstuk een verband legt tussen toename van soorten kankers en toename
> van de dichtheid van de straling om ons heen, kan net zo goed sprake zijn
> van een andere gemeenschappelijke factor. Het blijft een hypothese, bewijs
> is het niet. Maar in die leemtes voorzien andere boeken en publicaties.
Van
> mobiel telefoneren staat door grote epidemiologische onderzoeken vast dat
> de kans op hersentumoren na tien jaar is verdubbeld, hoewel in de media
nog
> steeds geruststellende interpretaties verschijnen.
>
> Dat er ook bij relatief lage dichtheden al effecten optreden die in
> toxicologische zin oorzaak zijn van directe en indirecte gevolgen in het
> lichaam, blijkt uit bijvoorbeeld de onderzoeken die de Duitse bouwbioloog
> Wolfgang Maes op zijn website heeft staan (<www.maes.de>, Grenzwerte für
> Mobilfunkwellen). Ook blijkt het uit de ervaringen van mensen die
> bijvoorbeeld hoofdpijn krijgen van een mobiele telefoon of
slaapstoornissen
> ontwikkelen bij de antenne van een draadloos netwerk. Goldberg zegt met
> zijn keuze uit de wetenschappelijke onderzoeken de grote lijn aan willen
> geven. Een definitief wetenschappelijk antwoord op de de vraag wat
> langdurige blootstelling aan de straling met mensen doet, bestaat nog
niet.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 22:13:17 #118
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_36366242
Het is allemaal lange tekst maar trek uw eigen conclusies maar eens:

Hallo,
>
> op http://boemerang.kro.nl/
>
> is de uitzending van donderdag nog te zien.
> Met schuiven naar ongeveer tijd 17:55 begint het over straling.
>
> Opmerkelijk is dat staatsecretaris van Geel duidelijk niet weet waar hij
het
> over heeft.
> Hij *kletst uit zijn nek* als het ware.
>
> Hij ziet wel dat er iets aan de hand is, maar ik zou toch wel graag willen
> weten waar ik een *draadloze* magnetron zou kunnen kopen.
>
> Het is juist, dat dat draadloze elektronische spul thuis zeer grote
> veroorzakers van elektrosmog zijn ( en vaak door mij gemeten veel hogere
> stralingshoeveelheden veroorzaken, evenzeer bij de buren, dan van
> zendmasten!!).
> Maar een magnetron staat slechts enkele minuten te stralen, en dat is
enkele
> tientallen meters verder nog wel te konstateren, maar het is beperkt.
> De DECT telefoon en het draadloze modem/router en de draadloze tv relays
> staan wel 24 uur per dag aan.
>
> Van Geel heeft gelijk dat deze draadloze toestanden een groot gevaar zijn,
> maar dat neemt niet weg, dat al die zendmasten er ook nog eens bijkomen,
en
> dat is de druppel die de emmer doet overlopen.
>
> Het is wel opmerkelijk, dat hij zich nu ineens zorgen maakt. (In 2002 had
> hij mijn waarschuwingen ter kennisname aangenomen)
> Althans dat hij die voor de TV tot uiting brengt.
> (Ik heb nog eens teruggespoeld om er zeker van te zijn dat het van Geel
was
> en niet minister Pechtold.)
> Hij zal wel een behoorlijke uitbrander krijgen, want Gezondheidskwesties
> vallen tegenwoordig onder het ministerie van Economische Zaken.
> Zelfs staatsecretaris Ross verwijst met vragen omtrent gezondheid en
mobiele
> telefonie naar het ministerie van EZ.
>
> Van Geel zegde ook maatregelen toe, als zou blijken dat de straling
> gevaarlijk zou zijn.
> Ik vraag mij af wat voor soort maatregelen hij dan in gedachten heeft.
>
> De mobiele telefonie lobby zal nooit toestaan dat er masten zouden worden
> afgebroken.
> We zullen zien wat het zwitserse ETH onderzoek zal rapporteren.
> Misschien wat speciaal stralingsvrij ondergoed?
>
> Dat ondergoed zie ik niet zo zitten. Het mag maximaal bij 30 graden
Celcius
> gewassen worden.
> In de stof is zilverdraad verwerkt.
> Die stof en de kleding is al jaren bekend.
> Zie http://www.milieuziektes.nl/Pagina68.html .
> Ikzelf heb een T-shirt en een herenhemd en een pet.
> Van dergelijke stof, aan de meter te koop, kan men zelf ook inlays voor
> petten en mutsen maken.
> De beschermende werking is goed.
> Ik had eens een mevrouw, die gewoon op de bank zat te trillen.
> Nadat ik haar dat hemd gewoon had omgehangen hield het trillen binnen
enkele
> minuten op.
>
> Let wel, dergelijke zaken kan men goed dragen, maar niet voor in bed.
> In bed is men niet geaard, en loopt men kans dat er aankoppelingen aan
> elektrische wisselvelden kunnen ontstaan.
> Daarom zijn wij ook tegen zg. baldakijnen rond het bed.
> Het materiaal is op te korte afstand van het lichaam.
>
> Nu zullen er wel mensen zijn die vinden dat ik nogal cynisch te keer ga.
> Maar het is toch een bloedserieuze zaak.
> Ik heb zojuist een Powerpoint presentatie op mijn website geplaatst van
een
> directielid van de *Central Brain Tumor Registry of the United States*,
die
> stelt dat kinderen tussen de 20 en 30 jaar na 5 jaar mobiel bellen 700 %
> meer kans maken op hersentumoren.
> Zal wel weer iedereen schreeuwen dat het niet wetenschappelijk genoeg is,
> maar het is weer het zoveelste punt.
> Ik lees in internationale nieuwsgroepen over vele kankergevallen,
verhoogde
> borstkanker en plotselinge hartkwalen.
> Alle punten bij elkaar geven een echt doem scenario voor de zeer nabije
> toekomst.
> Och arme onze kinderen.
>
> Vroeger was er een gebed: *Oh Lord, help me to keep my big mouth shut,
> untill I know what I am talking about!*
> Nu is het: *Oh Lord, help me to keep my big mouth open, because I know now
> what I am talking about!*
>
> Met vriendelijke groeten,
> Charles Claessens
> lid Verband Baubiologie
> www.milieuziektes.nl
> www.milieuziektes.be
> www.hetbitje.nl
pi_36375632
Je kunt ook links geven naar sites in plaats van telkens onleesbaar ingedeelde teksten te plakken die bijna allemaal geschreven zijn door hypochondrische huisvrouwen. Bovendien ook nog eens allemaal niet-wetenschappelijk geschreven zooi: met andere woorden onbruikbaar bij het gefundeerd vormen van een of theorie erover.

Verder is het nogal irritant dat je nergens op reageert. Je plakt alleen maar teksten maar reageert nooit inhoudelijk op wat anderen zeggen. Ga toch fietsen dan joh...
pi_36377298
Mensen doen hier de statistische onderzoeken af als niet goed genormaliseerd, en die niet wetenschappelijke verklaringen af als huisvrouwen blaat...
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadīs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  zondag 26 maart 2006 @ 19:52:08 #121
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_36385745
Ja, ja het zal allemaal wel......

Klik nou eerst es aan windows media

en ga dan naar 17.55 uur
pi_36386014
Als ik het goed begrijp moet men nu om de elektrosmog tegen te gaan rondlopen in aluminium folie.

Misschien wordt dat wel helemaal hip deze zomer
  zondag 26 maart 2006 @ 20:33:16 #123
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_36386840
We kunnen er wel grappig overdoen en zo maar iedereen vergeet dat NU pas het UMTS netwerk uitgerold gaat worden en de opmerking waarom er zo weinig responce komt is gewoon omdat de
rapporten en feiten voor zich spreken en het enige wat ik je vraag is toch nog eens dat progamma van Boomerang te bekijken en het onderwerp staat op de teller op 17.55 ongeveer en kun je zelf constateren hoe van Geel om de hete brij heen draait.

het t.v.progamma met de staatsecretaris kun je zien op http://boemerang.kro.nl/
staat dus ongeveer op de teller bij 17.55

NIEMAND kan voorspellen welke effecten de continue aanwezige straling zullen zijn over enkele jaren omdat wij als het ware in Nederland in een grote magnetron terechtkomen met weliswaar dan minder straling, maar in ieder geval worden we DAG en NACHT bestookt straks met veel sterkere stralingen als die we ooit hadden met radio en t.v.

Om dit af te doen als huisvrouwengepraat is onzin en helaas zal de toekomst uitwijzen ( net als bij asbest ooit) of de doemdenkers van NU gelijk zullen krijgen maar wordt nu alles ondergeschikt gemaakt aan het grote geldverdienen ( alleen al de frequenties brachten 6 miljard op) en in feite roepen we het zelf over ons af want WIJ consument kopen tenslotte al die spullen

daarom is het niet verkeerd via deze sites te trachten de mensen te wijzen op de eventuele gevaren die er kunnen bestaan en waarvan wetenschappelijk al is bewezen dat er wel degelijk ernstige gevaren optreden door stralingen d.m.v. klontering bloeddeeltjes in de hersenen

Wat is er verkeerd aan dit proberen onder de aandacht te brengen ?

Gr
http://boemerang.kro.nl/
pi_36388035
Ik heb net die aflevering bekeken en ik heb niets nieuws gehoord. De grappen zijn niet leuk en die vent met zijn aluminium folie was hilarisch, had me echt zo'n type voorgesteld. Of je het leuk vindt of niet er is niet vastgesteld dat UMTS schadelijk is. Die folie die je makkelijk kan afscheuren wordt overigens ook gewoon hier verkocht.

Het doet me een beetje aan die millenium bug hype e.a. denken. Ik zou me meer zorgen maken om de luchtvervuiling in de grote steden, daar gaan per jaar meer mensen aan dood dan een beetje straling.
pi_36393991
Niks is verkeerd met dit onder de aandacht brengen, maar die dingen die je het laatste postte, da's gewoon pseudo-wetenschappelijke huisvrouwenpraat. Niet goed genormaliseerde wetenschappelijke onderzoeken zijn waardeloos.

In Japan wordt zowat alle stadsbevolking al sinds ergens in 2001 blootgesteld aan UMTS-straling. In Nederland zowat de hele randstad sinds 2004 (inmiddels veel grotere delen).

Feit blijft verder dat de kans groot is dat het mobiel bellen zelf veel schadelijker is omdat je met een factor ~10.000 (als't niet meer is) sterkere straling te maken hebt als je de bron naast je hoofd hebt (vergeleken met als je naast een mast staat). Hoewel er uiteraard geen wetenschappelijke grond is, lijkt het me waarschijnlijk dat men hier allang klachten van zou ondervinden bij blootstelling van deze grootte!

Verder wil ik wel eens een wetenschappelijk onderzoek zien waarin bloedklontering bewezen is... enige dat ik tot nu toe bewezen heb gezien is verandering in EEG bij zelf bellen (ik persoonlijk vind dat eng, bel zelf ook alleen met headset als het ff kan), en verstoring van bloed-hersenbarričre (licht verhoogde kans op hersentumor en andere hersenaandoeningen). Deze waren enkel bij bellers meetbaar, niet bij mensen die bij een mast in de buurt wonen (meestal factor 1000 minder dan wanneer je zelf belt)...

Overigens wil ik je erop wijzen dat een gemiddelde GSM-mast uitzendt met in totaal een paar honderd Watt ERP (genormaliseerd). De TV-mast bij lopik zendt nog steeds uit met 1 MegaWatt per tv-zender (per zender!!!). Een totaal van meerdere MegaWatts. Daar wonen ook mensen in de buurt En dan te bedenken dat je als je meer straling 'binnenkrijgt' als je je GSM tegen je kop houdt en naast die mast gaat staan...

Ik zou me inderdaad ook stukken meer zorgen maken om het _bewezen_ kankerverwekkende fijnstof dat vooral uit dieselmotoren komt. Da's bewezen en nog steeds zijn roetfilters (ook geen wondermiddel trouwens) niet verplicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')