abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33830641
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:14 schreef partijrechtenkind het volgende:
Voor de lol ,nee dat denk ik ook/hoop ik niet!
Maar vaak wel door de onbezonne LOL!
Of omdat ze geen pil slikken,omdat ze daar dik van worden etc!
Er zijn voldoende voorbehoedsmiddelen aanwezig voor zowel de man als vrouw,dus het zou zeker geen 40000 keer per jaar mogen zijn!
En dan spijt krijgen,en dan vaak te lang wachten!
40.000 is helemaal niet zo hoog, en dan vergeet je nog dat een flink percentage daarvan afkomstig is uit andere landen en speciaal voor een abortus hierheen komt. In 2001 was dat ongeveer eenvijfde van het totale aantal abortussen.
pi_33830878
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

40.000 is helemaal niet zo hoog, en dan vergeet je nog dat een flink percentage daarvan afkomstig is uit andere landen en speciaal voor een abortus hierheen komt. In 2001 was dat ongeveer eenvijfde van het totale aantal abortussen.
40.000 is helemaal niet zo hoog????????????
Ja wat moet ik hierop nog zeggen [...]
Want het lijkt jou echt niets uit te maken
Al waren het er honderd,dan nog is het teveel!

-edit: dat moet je er dus zeker niet op zeggen, lijkt me duidelijk dat dat niet de bedoeling is--

[ Bericht 3% gewijzigd door kLowJow op 08-01-2006 14:37:31 ]
pi_33831670
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:23 schreef partijrechtenkind het volgende:
40.000 is helemaal niet zo hoog????????????
Jij kijkt naar de absolute cijfers, ik naar de relatieve cijfers. In vergelijking met andere landen is het erg laag. Per jaar ondergaan geloof ik 6 of 7 op de 1000 vrouwen een abortus. Dat vind ik vrij weinig inderdaad, zeker als je er daarbij bijvoorbeeld rekening mee houdt dat ongeveer 2 op de duizend pilgebruiksters per jaar zwanger worden ondanks de pil.
quote:
Want het lijkt jou echt niets uit te maken
Abortus is wmb een noodzakelijk kwaad. Het is zaak het aantal abortussen door goede voorlichting en beschikbaarheid van anticonceptiva zo laag mogelijk te houden, maar abortus helemaal voorkomen is onmogelijk.
pi_33832466
Ieder mens maakt fouten.
Als een vrouw voor abortus kiest, kan dat heel zwaar zijn voor een vrouw.
Een man heeft makkelijk praten. ten eerste moet een vrouw het kind dragen en baren en daarna komt het ook nog vaak voor dat een vrouw het kindje alleen moet opvoeden.
Als een man een kind niet willen lopen ze gewoon weg, een vrouw kan dit niet.
Ik ben niet voor abortus als voorbehoedsmiddel, maar er zijn twee partijen nodig om een kind te maken, maar er is een partij die het kind moet dragen en baren, onthoudt dat heren.
pi_33833080
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:48 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Waarom staat er op kindermoord eigenlijk zo'n lage straf in verhouding tot andersoortige moorden?
Omdat waarschijnlijk de omstandigheden in zo'n geval veel zwaarder meetellen, DENK ik. Ik vind 9 jaar ook niet echt lang, maar je weet in dit soort gevallen niet hoe ver die mensen psychisch al heen zijn.
Ik heb er aan de ene kant een beetje een hekel aan, want er wordt naar mijn mening nogal te vaak en te snel geroepen dat de dader van één of ander misdrijf psychisch gestoord is, zodat er weer wat verzachtende omstandigheden zijn. Maar als iemand zijn eigen kind vermoord, dan ben je toch echt heel ver heen, lijkt me
pi_33833119
quote:
Op zondag 8 januari 2006 15:09 schreef silverpearl het volgende:
Ieder mens maakt fouten.
Een man heeft makkelijk praten. ten eerste moet een vrouw het kind dragen en baren en daarna komt het ook nog vaak voor dat een vrouw het kindje alleen moet opvoeden.
Ik ben niet voor abortus als voorbehoedsmiddel, maar er zijn twee partijen nodig om een kind te maken, maar er is een partij die het kind moet dragen en baren, onthoudt dat heren.
Nee beste,Abortus moet juist niet worden gezien als voorbehoedsmiddel!
Daar zijn genoeg andere middelen voor!
En gelijk moet ik je wel geven,dat ook de man hier zijn verantwoording dient te dragen!
  zondag 8 januari 2006 @ 15:39:13 #57
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_33833382
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:49 schreef partijrechtenkind het volgende:

[..]

Uitzonderingen daar gelaten,bv verkrachting,of sterrilisatie en toch zwanger,of als je bij voorbaat weet dat het geen normaal gezond leven zal kunnen hebben .
Als je bij voorbaat weet dat z'n ma en/of pa absoluut geen zin in hem hebben kun je dus ook niet spreken van een * normaal en gezond * leven. Dat is dus een heel goede reden voor abortus
Elk kind heeft er recht op om GEWENST te zijn, en niet worden gedwongen tot een leven waarin het feit dat het zeer ongewenst is een prominente plaats in kan nemen.
Dat jou het idee van abortus tegen de bost stuit in een andere zaak, maar daar hoeft een ongeboren en ongewenst kind * in wording * niet het slachtoffer van te worden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_33833406
quote:
Op zondag 8 januari 2006 15:28 schreef Rasje het volgende:
Omdat waarschijnlijk de omstandigheden in zo'n geval veel zwaarder meetellen, DENK ik. Ik vind 9 jaar ook niet echt lang, maar je weet in dit soort gevallen niet hoe ver die mensen psychisch al heen zijn.
Ik heb er aan de ene kant een beetje een hekel aan, want er wordt naar mijn mening nogal te vaak en te snel geroepen dat de dader van één of ander misdrijf psychisch gestoord is, zodat er weer wat verzachtende omstandigheden zijn. Maar als iemand zijn eigen kind vermoord, dan ben je toch echt heel ver heen, lijkt me
Er kan -bijvoorbeeld- sprake zijn van een postnatale depressie. En ja, dan kun je heel erg ver heen zijn, tot psychose aan toe.
pi_33833449
quote:
Op zondag 8 januari 2006 15:29 schreef partijrechtenkind het volgende:
Nee beste,Abortus moet juist niet worden gezien als voorbehoedsmiddel!
Waar leid jij uit af dat silverpearl dit doet?
quote:
Daar zijn genoeg andere middelen voor!
Die middelen zijn in de praktijk niet 100% veilig. Zoals ik eerder al zei, 2 op de 1000 vrouwen per jaar worden zwanger ondanks het feit dat ze de pil gebruiken.
pi_33833538
Wat ik zelf overigens heel vreemd vind is dat de omgeving niets heeft gemerkt. Als je een vrouw tot 4 keer toe zwanger ziet zijn en je ziet vervolgens geen baby, dan ga je je toch het e.e.a. afvragen.
pi_33833594
quote:
Op zondag 8 januari 2006 15:44 schreef Rasje het volgende:
Wat ik zelf overigens heel vreemd vind is dat de omgeving niets heeft gemerkt. Als je een vrouw tot 4 keer toe zwanger ziet zijn en je ziet vervolgens geen baby, dan ga je je toch het e.e.a. afvragen.
Er zijn vrouwen bij wie je een zwangerschap niet of nauwelijks opmerkt, hetzij omdat ze van zichzelf flink dik is, hetzij omdat ze nauwelijks aankomt. Er zijn zelfs vrouwen die tot vlak voor hun bevalling zelf niet merken dat ze zwanger zijn.
pi_33834219
quote:
Op zondag 8 januari 2006 15:09 schreef silverpearl het volgende:
Ieder mens maakt fouten.
Goed lezen, beste.
  zondag 8 januari 2006 @ 18:04:05 #63
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_33838245
hoe kan het dat een omgeving niet 4x niet opmerkt dat een vrouw zwanger is en daarna 'er niets meer is'. je mag toch ook aannemen dat iemand die zwanger is onder controle staat bij een verloskundige of arts? of ben ik nu te goed van vertrouwen.
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_33838440
Volgens mij gaat het in deze zaak helemaal niet over abortus maar over het doden van voldragen kinderen. Over abortus kan je Interessante discussies voeren, maar het lijkt me hier vreselijk offtopic.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2006 18:14:06 ]
pi_33838510
quote:
Op zondag 8 januari 2006 15:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Er zijn vrouwen bij wie je een zwangerschap niet of nauwelijks opmerkt, hetzij omdat ze van zichzelf flink dik is, hetzij omdat ze nauwelijks aankomt. Er zijn zelfs vrouwen die tot vlak voor hun bevalling zelf niet merken dat ze zwanger zijn.
dat laatste is gewoon een kwestie van niet "willen weten".

Godsonmogelijk dat je volkomen verrast wordt na 9 maanden als moeder in spé
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 8 januari 2006 @ 18:12:23 #66
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_33838521
quote:
Op zondag 8 januari 2006 18:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Volgens mij gaat het in deze zaak helemaal niet over abortus maar over het doden van voldragen kinderen. Over aborits kan je Interessante discussies voeren, maar het lijkt me hier vreselijk offtopic.
precies, het waren pasgeboren kinderen.
  zondag 8 januari 2006 @ 18:12:55 #67
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_33838539
quote:
Op zondag 8 januari 2006 18:11 schreef milagro het volgende:

[..]

en zeker 4x
  zondag 8 januari 2006 @ 18:35:29 #68
138514 1ofthefew
always on the run
pi_33839149
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:35 schreef partijrechtenkind het volgende:
Moet toch maar even,want het blijkt dat veel mensen niet eens weten hoe een ongeboren kind eruit ziet!
Nou zie hier http://www.schreeuwomleve(...)_Stuart_campbell.doc

En dat 40000 keer per jaar

Ik ben niet tegen abortus,maar er moet een duidelijke grens komen!
waar bemoei je je eigenlijk mee? als iemand een kind om wat voor reden dan niet wil hebben dan moet ze hem laten weghalen.

alsof een kind opvoeden makkelijk is en alsof alle kinderen van tienermoeders een goede opvoeding krijgen.

gelukkig nooit gehad dat een meid door mij abortus hoefde te plegen maar als het zou moeten dan moet het maar
De wereld is op hol geslagen
pi_33840585
quote:
Op zondag 8 januari 2006 18:35 schreef 1ofthefew het volgende:

alsof een kind opvoeden makkelijk is en alsof alle kinderen van tienermoeders een goede opvoeding krijgen.
Dan moet je er ook niet voor kiezen.
  zondag 8 januari 2006 @ 19:33:59 #70
39190 bbstreams
011010101101
pi_33840833
gaat een raar 2006 worden
  zondag 8 januari 2006 @ 19:37:36 #71
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_33840958
Absurt dat er op babymoord slechts 9 jaar staat. Ik hoop dat in dit geval de ouders dan minimaal 4x 9 jaar kunnen krijgen.
pi_33843721
quote:
Op zondag 8 januari 2006 18:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Volgens mij gaat het in deze zaak helemaal niet over abortus maar over het doden van voldragen kinderen. Over abortus kan je Interessante discussies voeren, maar het lijkt me hier vreselijk offtopic.
offtopic?,juist niet
Want waarom geen abortus maar wachten tot ze het daglicht zien?
Dus ik vind het juist nu hier ook op zijn plaats!
1-Er zijn zoveel mogelijkheden om niet zwanger te worden!
2-Mocht je dan toch ongewild zwanger raken,dan is er abortus mogelijk!
3-Dus waarom wachten tot de geboorte??
pi_33844254
quote:
Op zondag 8 januari 2006 20:43 schreef partijrechtenkind het volgende:

[..]

offtopic?,juist niet
Die drie punten die jij nu noemt die begrijp ik niet van het nieuwsbericht. Eng vier babies die nu dood zijn. Dat kan toch nooit van 1 moeder zijn?
Verder snap ik je ook wel, sommige vrouwen ondergaan zo gemakkelijk abortus maar ik geloof gelukkig dat meer vrouwen dat niet doen dan wel hoor.
  zondag 8 januari 2006 @ 21:06:28 #74
138514 1ofthefew
always on the run
pi_33844887
quote:
Op zondag 8 januari 2006 20:43 schreef partijrechtenkind het volgende:

[..]

offtopic?,juist niet
ikzelf en velen van mijn leeftijd en met een beetje opleiding weten hoe je zwangerschap kunt voorkomen. kan altijd misgaan, en soms gebeurt dat ook. dan is abortus een goed laatste redmiddel om in een ongewenste situatie een vrucht weg te halen.

het zusje van een vriendin van mij moest ik ooit eens een condoom geven (van de vriend van der zus) omdat ze uit ging en ging neuken

paar dagen later sprak ik der weer en ze had het ding opgeblazen en gewoon onveilige sex gehad.
vertel ik haar dus waarom het gevaarlijk is en dat de kansen op geslachtsziekte en dergelijke groot zijn. weet die meid daar niks van

wil je een meid van 15 a 16 die van condooms balonnen maakt een kind laten opvoeden?

daarnaast kan ik wel begrijpen dat het bij studentes zoals eerder werd vermeld ook vaker voorkomt.
heftig uitgaans/sex leven waarbij je wel eens pil of rubber vergeet. gelukkig zijn die dames zo slim om hun toekomst niet weg te gooien.

en daarnaast vind ik de acties zoals je die soms voor abortusklinieken ziet echt mega irritant
pi_33845331
Maar volgens mij bedoelt die Zorro niet dat hij tegen abortus is maar wel tegen hoe sommige vrouwen ermee omgaan of heb ik dat misschien verkeerd begrepen?
  zondag 8 januari 2006 @ 22:34:27 #76
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_33848759
Echt ziek dit. Echt angstaanjagend, nee doe mij dan maar die Marokkaanse kruimeldiefjes en drugskoeriertjes, dit soort "criminelen" kom je bij "ons" gelukkig zelden tegen. Ik krijg het er koud van.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 8 januari 2006 @ 22:37:22 #77
138514 1ofthefew
always on the run
pi_33848884
quote:
Op zondag 8 januari 2006 22:34 schreef BansheeBoy het volgende:
Echt ziek dit. Echt angstaanjagend, nee doe mij dan maar die Marokkaanse kruimeldiefjes en drugskoeriertjes, dit soort "criminelen" kom je bij "ons" gelukkig zelden tegen. Ik krijg het er koud van.

²
idd die vermoorden de baby met de verpakking er nog omheen.

gek
pi_33849589
quote:
Op zondag 8 januari 2006 18:11 schreef milagro het volgende:

Een paar jaar geleden stond er hier in de plaatselijke krant een stuk over een vrouw die in de vijftig was en een kind had gekregen. Ze was al jaren niet meer ongesteld en dacht dus dat ze de overgang gehad had en onvruchtbaar was. Daarenboven was ze ook nog erg dik. Zij kwam er dus echt pas achter toen ze al lag te bevallen. Zal niet vaak voorkomen, maar het *kan* dus wel...
  † In Memoriam † zondag 8 januari 2006 @ 23:13:19 #79
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_33850510
quote:
Op zondag 8 januari 2006 22:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Zal niet vaak voorkomen, maar het *kan* dus wel...
Dit artikel gaat volgens mij dan over meerdere malen een zwangerschap negeren...
pi_33850622
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:13 schreef Loedertje het volgende:
Dit artikel gaat volgens mij dan over meerdere malen een zwangerschap negeren...
Nah, wie zegt dat ze de zwangerschappen genegeerd heeft? Ze heeft de baby's gedood, misschien was ze wel psychotisch ofzo.
pi_33850794
quote:
Op zondag 8 januari 2006 22:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Een paar jaar geleden stond er hier in de plaatselijke krant een stuk over een vrouw die in de vijftig was en een kind had gekregen. Ze was al jaren niet meer ongesteld en dacht dus dat ze de overgang gehad had en onvruchtbaar was. Daarenboven was ze ook nog erg dik. Zij kwam er dus echt pas achter toen ze al lag te bevallen. Zal niet vaak voorkomen, maar het *kan* dus wel...
ach, ook dat soort gevallen gooi ik op "niet willen weten"...
al zou je in de overgang zijn al, en totaal niet aan zwanger kunnen raken denken, een baby trapt en draait , echt niet te verwarren met wat "rommelende darmen"....
maar goed, off topic, ik denk dat we hier te maken hebben met minimaal 1 volkomen gestoorde
pi_33851210
quote:
Op zondag 8 januari 2006 21:17 schreef Gronings_Mopje het volgende:
Maar volgens mij bedoelt die Zorro niet dat hij tegen abortus is maar wel tegen hoe sommige vrouwen ermee omgaan of heb ik dat misschien verkeerd begrepen?
Nou wat een geluk heb ik vandaag weer!
Eindelijk iemand die het begrijpt,THXXXXXXXXXX
En dat meen ik oprecht!
pi_33851276
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:20 schreef milagro het volgende:
maar goed, off topic, ik denk dat we hier te maken hebben met minimaal 1 volkomen gestoorde
Ik *hoop* inderdaad dat ze gestoord is. Als je zoiets doet terwijl je bij je volle verstand bent, is er pas echt iets goed mis.
pi_33851457
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik *hoop* inderdaad dat ze gestoord is. Als je zoiets doet terwijl je bij je volle verstand bent, is er pas echt iets goed mis.
ja en dan kom je weer uit op 'volkomen gestoord' dus
pi_33851527
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:36 schreef milagro het volgende:
ja en dan kom je weer uit op 'volkomen gestoord' dus
Bij 'gestoord' dacht ik meer aan (verminderd) ontoerekeningsvatbaar.
pi_33852093
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:29 schreef partijrechtenkind het volgende:

[..]

Nou wat een geluk heb ik vandaag weer!
Eindelijk iemand die het begrijpt,THXXXXXXXXXX
En dat meen ik oprecht!
Dan heb ik je gelukkig wel begrepen en ik weet natuurlijk niet waarom je zo fel bent, dat zal ook wel zo zijn reden hebben natuurlijk. Maar echt, ik geloof dat het een heel erge minderheid is die maar even zo licht over abortus denkt hoor.
pi_33858619
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:50 schreef Gronings_Mopje het volgende:

[..]

Dan heb ik je gelukkig wel begrepen en ik weet natuurlijk niet waarom je zo fel bent, dat zal ook wel zo zijn reden hebben natuurlijk. Maar echt, ik geloof dat het een heel erge minderheid is die maar even zo licht over abortus denkt hoor.
40000 is niet licht!
  maandag 9 januari 2006 @ 12:42:26 #88
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_33862244
Ik voorspel dat dit thema lang de media blijft beheersen, rondom tien, twee vandaag, noem maar op.

Was vorig jaar hier in D ook zo een geval, en in frankrijk ook, het schijnt vaker voor te komen dan je denkt dat moeders hun pasgeborenen ombrengen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_33862884
quote:
Op zondag 8 januari 2006 22:34 schreef BansheeBoy het volgende:

²
Dan wordt het hoog tijd voor je om naar Marokko te gaan. Dit soort dingen komen namelijk alleen in de westerse wereld voor......(dream on).
pi_33862917
quote:
Op maandag 9 januari 2006 12:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Was vorig jaar hier in D ook zo een geval, en in frankrijk ook, het schijnt vaker voor te komen dan je denkt dat moeders hun pasgeborenen ombrengen.
pi_33866426
Te gek voor woorden. Dit is nou typisch zoiets waarvoor ik, als ik rechter was, de dader(s?) zou veroordelen tot een dodelijke injectie, uit te voeren per direct.
  maandag 9 januari 2006 @ 14:59:40 #92
45206 Pietverdriet
pi_33866455
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:58 schreef progrock het volgende:
Te gek voor woorden. Dit is nou typisch zoiets waarvoor ik, als ik rechter was, de dader(s?) zou veroordelen tot een dodelijke injectie, uit te voeren per direct.
Denk eerder dan een moeder die dit doet in een inrichting hoort.
pi_33878687
Daarom ben ik er ook fel op tegen dat mensen met psychische problemen kinderen mogen krijgen.
Je hebt tegenwoordig overal vergunningen voor nodig, voor de meest onbenullige zaken moet je wel weer ergens een bevoegdheid zien te halen. Maar mensen bij wie de schroeven volledig los zitten en die compleet incapabel zijn tot wat dan ook die mogen wel zonder problemen kinderen uitpoepen om ze vervolgens volledig naar de kanker te helpen of zelfs te doden.
  maandag 9 januari 2006 @ 20:32:59 #94
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_33878853
quote:
Op maandag 9 januari 2006 13:04 schreef Rasje het volgende:

[..]

Dan wordt het hoog tijd voor je om naar Marokko te gaan. Dit soort dingen komen namelijk alleen in de westerse wereld voor......(dream on).
Dat is pertinent niet waar, ik ga van de zomer weer, met mijn auto van de zaak. Gaat helemaal goed komen.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_33879540
quote:
Op maandag 9 januari 2006 10:07 schreef partijrechtenkind het volgende:

[..]

40000 is niet licht!
Nee het is een verschrikkelijk aantal maar ik geloof niet dat alle vrouwen die een abortus ondergaan daar zomaar licht over denken. Ik lees genoeg verhalen van vrouwen die een abortus hebben gehad en daar psychisch zoveel last van hebben en dan hoop ik zelfs dat het slijt om een nuchtere reden want al dat lijden is eigenlijk niet nodig. Vind jij dan dat ik er ook te licht over denk? Ik vind 40000 kinderen die op moeten groeien in omgeving waarin ze niet gewenst erger hoor. Maar het is gewoon moeilijk als sommige vrouwen een abortus als voorbehoedsmiddel zien en dat maar keer op keer ondergaan maar dan zit er al een steekje los want anders zorg je gewoon dat je de pil gebruikt met condoom en je niet zwanger wordt.
pi_33880052
Vreemd dat haar man niks heeft gemerkt.
Dat beweert hij tenminste.
Zouden ze maar een keer per jaar sex hebben gehad?
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  dinsdag 10 januari 2006 @ 11:18:16 #97
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_33896850
Ik snap hier dus echt niks van. 4 keer zwanger, en ik las ergens dat het niet duidelijk is of de babies voor of na de bevalling zijn gedood? Man wist van niks ??

Echt een heel vreemd verhaal.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_33901629
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:32 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat is pertinent niet waar, ik ga van de zomer weer, met mijn auto van de zaak. Gaat helemaal goed ikke niet meer terugkomen.

²
(geintje)
  dinsdag 10 januari 2006 @ 14:01:09 #99
45206 Pietverdriet
pi_33901713
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:30 schreef thabit het volgende:
Daarom ben ik er ook fel op tegen dat mensen met psychische problemen kinderen mogen krijgen.
Je hebt tegenwoordig overal vergunningen voor nodig, voor de meest onbenullige zaken moet je wel weer ergens een bevoegdheid zien te halen. Maar mensen bij wie de schroeven volledig los zitten en die compleet incapabel zijn tot wat dan ook die mogen wel zonder problemen kinderen uitpoepen om ze vervolgens volledig naar de kanker te helpen of zelfs te doden.
Die denkwijze noemt men Eugenetica.
pi_33901835
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 14:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Die denkwijze noemt men Eugenetica.
From: jos aalders <aaldersjos@hotmail.com>
To: d66@tk.parlement.nl, S.Buma@tweedekamer.nl, cie.just@tweedekamer.nl, groenlinks@tk.parlement.nl, M.dePater@tweedekamer.nl, balkenende@cda.nl, mc.drewes@minvws.nl, bbb@minaz.nl, r.buzing@minjus.nl, Bernsen@amsarr.drp.minjus.nl, wodc@wodc.minjust.nl, e.groenhuijsen@rvdk.minjus.nl, KvanVelzen@sp.nl, c.rijk@tweedekamer.nl, vwsinfo@postbus51.nl, voorlichting@ind.minjus.nl, voorlichting@tk.parlement.nl
Subject: Waarom staat er op Kindermoord maar negen jaar?
Sent: dinsdag 10 januari 2006 13:27:08
Geachte,

Waarom staat er op Kindermoord maar maximaal negen jaar?
Boetes en geweldsdelicten werden verhoogd,ook levenslang,werd hoger en moord kan niet meer verjaren!
Maar waarom geen levenslang voor Baby moord??

Mvgr Zorro Familie4justice
Rietgansplein 23
6883 DT
Velp gld
Tel 025 8440431

De wijziging van het Wetboek van Strafrecht wordt per 1 februari van kracht, nu ook de Eerste Kamer met de strafverzwaring heeft ingestemd.

Maximumstraffen flink verhoogd op verzoek Kamer
De maximale straffen in Nederland gaan flink omhoog. Na levenslang wordt de langste gevangenisstraf 30 jaar. Nu is dat nog 20 jaar. Ook komt er een hogere maximale straf voor wie iemand in het verkeer doodrijdt.

De wijziging van het Wetboek van Strafrecht wordt per 1 februari van kracht, nu ook de Eerste Kamer met de strafverzwaring heeft ingestemd.

De voorstellen komen van minister Piet Hein Donner (CDA) van Justitie. De Tweede Kamer had hem gevraagd de straffen aan te passen omdat het parlement de straffen niet meer bij deze tijd vond passen.

Maximumstraf -op levenslang na- wordt 30 jaar cel

Vooral het verschil tussen levenslang en de maximale straf van twintig jaar vond de Kamer te groot.

Risico
Ook de verkeersboetes worden aangepast. Voor kleine overtredingen wordt de boete lager, maar wie een grove fout maakt gaat een stuk meer betalen dan nu. Justitie wil dat het risico van de overtreding meteen de hoogte van de boete bepaalt.

Te hard rijden in de buurt van wegwerkzaamheden bijvoorbeeld levert straks een hogere boete op dan elders te hard rijden (lees Risico gaat hoogte verkeersboete bepalen).

MAAR KINDERMOORD WORD NIET ZWAARDER/LANGER BESTRAFT ??
Laatste artikelen: 291 Sr

Wetboek van Strafrecht (Sr)

Artikel 291 | Sr, Boek 2, Titel 19
De moeder die, ter uitvoering van een onder de werking van vrees voor de ontdekking van haar aanstaande bevalling genomen besluit, haar kind bij of kort na de geboorte opzettelijk van het leven berooft, wordt, als schuldig aan kindermoord, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste negen jaren of geldboete van de vijfde categorie.

ID191554 - BIJGEWERKT 25-JUL-05
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')