verdacht dus van het vermoorden van 4 kinderen.quote:De politie heeft in Beverwijk drie babylijkjes aangetroffen in en om een woning. Justitie maakte dit zondagochtend bekend en bevestigde daarmee een bericht in De Telegraaf. De moeder van de kinderen zit vast, de vader is inmiddels weer op vrije voeten.
De politie onderzocht eind december de mysterieuze dood van een pasgeboren baby in Beverwijk. Het lichaam van dat kindje was aangetroffen in een woning in Alkmaar, maar het onderzoek verplaatste zich naar Beverwijk toen bleek dat de baby daar geboren was.
Commotie
In Beverwijk vond de politie kort daarop de drie andere lichaampjes. Volgens persofficier E. Hartjes is dat toen niet bekend gemaakt "omdat de commotie rondom zulk nieuws het onderzoek zou storen". Daarnaast wilde justitie eerst een DNA-onderzoek uitvoeren om te zien of de vier kinderen allemaal van dezelfde ouders waren.
Kindermoord
Het zou gaan om zeer jonge baby's die uit vrees voor ontdekking van de zwangerschap en bevalling zijn gedood. Justitie verdenkt de vader (35) en moeder (29) van kindermoord of doodslag. Op kindermoord staat een maximumstraf van negen jaar.
Vader en moeder zijn recent voorgeleid aan de rechter-commissaris. Justitie vroeg daar beiden vast te zetten, maar de rechter besloot anders. Er waren geen gronden om de vader langer vast te houden. Bij de moeder was dat wel het geval.
Een rechercheteam van 25 mensen doet verder onderzoek naar de zaak.
wat denk je zelf einstein...het moorden natuuriljkquote:Op zondag 8 januari 2006 10:46 schreef Ciurlizza het volgende:
Wat is ziekelijk? Die 4 moorden of het feit dat ze er van verdacht worden?
Zorroquote:Op zondag 8 januari 2006 12:20 schreef partijrechtenkind het volgende:
Verschrikkelijk,WAAROM????? Hoeveel moeten er nog komen,hoeveel moeten er nog gaan? Heb er gewoon geen woorden meer voor,maar wij blijven strijden tegen ook deze ONMENSEN!
Het ongeboren kind word nog steeds niet voldoende beschermd,tegen bv-drank drugs psychische mishandeling,stress,verwaarlozing etc! Waarom niet?,er is wel een wet tegen abortus,je kunt ook wel de ongeboren vrucht aangeven bij de gemeente als bv wettelijke vader maar dan heb je het toch echt wel gehad! Waarom word de ongeboren vrucht niet beter beschermd tegen het gebruik van roken,harddrugs,alcohol verslaving en psychische mishandeling,verwaarlozing,zou het niet zo moeten zijn dat je als zwangere vrouw rekenschap dient te houden met het kind dat op komst is!Waarom word dat niet eens wettelijk vastgelegd. Want de abortus wet is er toch gekomen om het kind tegen vroegtijdige onderbreking te beschermen,maar dat zou dan ook moeten inhouden dat je moet waken over de gezondheid van het ongeboren kind en dus het ongeboren kind niet aan gevaren die schadelijk zijn voor de gezondheid mag blootstellen,erger nog zij zouden aan de gevolgen ook kunnen overlijden! Nu nog doet iedereen maar waar zij of hij zin in heeft zonder na te denken over de gevolgen die het kan hebben voor het ongeboren kind! Wij partijrechtenkind de kinderombudsman en familie4justice eisen een betere wettelijke bescherming voor het ongeboren kind!
Een heel Boze Zorro![]()
![]()
Nee niet verboden,daarom word het steeds vaker misbruikt!quote:Op zondag 8 januari 2006 12:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Euh, abortus is niet verboden hoor.
Abortus is geen voorbehoedsmiddel!quote:Op zondag 8 januari 2006 12:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dit gaat trouwens over geboren kinderen en niet over ongeboren kinderen. Als die mensen gewoon naar de abortuskliniek waren gegaan dan was er niets aan de hand geweest. Nu is het moord.
Negen jaar??quote:Op zondag 8 januari 2006 12:40 schreef amaranta het volgende:
Het zou 9 jaar per kind moeten zijn... en daarboven op nog eens 90 jaar
Dat beweert ook niemand. Abortus is er voor als de voorbehoedsmiddelen hebben gefaald.quote:Op zondag 8 januari 2006 12:40 schreef partijrechtenkind het volgende:
Abortus is geen voorbehoedsmiddel!
Aha, een embryo heeft dus volgens jou wel recht op lichamelijke integriteit (al kan het in de eerste weken met de beste wil van de wereld geen 'mens' genoemd worden), maar sommige volwassen mensen blijkbaar niet.quote:Op zondag 8 januari 2006 12:45 schreef partijrechtenkind het volgende:
Negen jaar??
Echt te weinig,maar hoeveel jaar zij ook krijgen,als ze ooit weer vrij komen moet hen verboden worden om ooit nog zwanger te worden!!
Dus gelijk beide steriliseren en castreren!!!
Dan kunnen zij het ook nooit meer doen!
Nee maar het word wel steeds vaker gezien als voorbehoedsmiddel,en dat is FOUT!!quote:Op zondag 8 januari 2006 12:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat beweert ook niemand. Abortus is er voor als de voorbehoedsmiddelen hebben gefaald.
Doe eens rustig.quote:Op zondag 8 januari 2006 12:47 schreef partijrechtenkind het volgende:
Nee maar het word wel steeds vaker gezien als voorbehoedsmiddel,en dat is FOUT!!
Waarom. ????quote:Op zondag 8 januari 2006 12:47 schreef partijrechtenkind het volgende:
[..]
Nee maar het word wel steeds vaker gezien als voorbehoedsmiddel,en dat is FOUT!!
Je weet de omstandigheden nog niet eens. Ben blij dat jij geen rechter bent.quote:Op zondag 8 januari 2006 12:40 schreef amaranta het volgende:
Het zou 9 jaar per kind moeten zijn... en daarboven op nog eens 90 jaar
Boeien geen enkele omstandigheid geeft iemand het recht tot moord.quote:Op zondag 8 januari 2006 12:52 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Je weet de omstandigheden nog niet eens. Ben blij dat jij geen rechter bent.
Hoezo laag?quote:Op zondag 8 januari 2006 12:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Doe eens rustig.
Onzin. Nederland heeft een erg laag abortuscijfer. Wel komt abortus steeds meer voor onder allochtonen en dat heeft o.a. te maken met gebrek aan voorlichting.
Dat beweer ik ook niet (hoewel zelfverdediging wel een uitzondering is, maar daarvan kan hier geen sprake zijn). Maar voordat je een strafmaat kunt bepalen, moet je weten hoe en wat.quote:Op zondag 8 januari 2006 13:20 schreef amaranta het volgende:
Boeien geen enkele omstandigheid geeft iemand het recht tot moord.
Juist omdat een baby weerloos is en een volwassene dat niet hoeft te zijn is een babymoord erger.quote:Op zondag 8 januari 2006 13:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat beweer ik ook niet (hoewel zelfverdediging wel een uitzondering is, maar daarvan kan hier geen sprake zijn). Maar voordat je een strafmaat kunt bepalen, moet je weten hoe en wat.
Overigens -en dat komt me waarschijnlijk duur te staan- vind ik het vermoorden van een pasgeboren baby minder erg dan het vermoorden van een volwassene. Waarom? Ten eerste omdat een baby geen besef heeft van wat de dood is. Ten tweede omdat er nog niemand is die van die baby houdt. Als je een volwassene vermoordt, dan maak je ook van zijn vrienden en familie slachtoffers. Als je je eigen pasgeboren baby vermoordt, is dat niet zo. De meesten zullen het in dit geval echter vanuit de dader bekijken: "Hoe kun je zo'n weerloos wezen doden?"
Oke, zelfverdediging kan inderdaad een uitzondering zijn. Of dat het perongeluk gebeurd ofzo, dan kan natuurlijk ook.quote:Op zondag 8 januari 2006 13:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat beweer ik ook niet (hoewel zelfverdediging wel een uitzondering is, maar daarvan kan hier geen sprake zijn). Maar voordat je een strafmaat kunt bepalen, moet je weten hoe en wat.
Overigens -en dat komt me waarschijnlijk duur te staan- vind ik het vermoorden van een pasgeboren baby minder erg dan het vermoorden van een volwassene. Waarom? Ten eerste omdat een baby geen besef heeft van wat de dood is. Ten tweede omdat er nog niemand is die van die baby houdt. Als je een volwassene vermoordt, dan maak je ook van zijn vrienden en familie slachtoffers. Als je je eigen pasgeboren baby vermoordt, is dat niet zo. De meesten zullen het in dit geval echter vanuit de dader bekijken: "Hoe kun je zo'n weerloos wezen doden?"
Erg laag in vergelijking met andere landen.quote:Op zondag 8 januari 2006 13:29 schreef partijrechtenkind het volgende:
Hoezo laag?
Bij die groep is er sprake van een toename.quote:Hoezo allochtonen?
In de meeste gevallen gaat het om embryo's of foetussen en niet om 'kinderen'. Verreweg de meeste abortussen vinden plaats in een vroeg stadium van de zwangerschap.quote:Het gaat om KINDEREN!
Waarom is het doden van een dier dan niet erg?quote:Op zondag 8 januari 2006 13:38 schreef Redux het volgende:
Juist omdat een baby weerloos is en een volwassene dat niet hoeft te zijn is een babymoord erger.
quote:Op zondag 8 januari 2006 13:38 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Waarom is het doden van een dier dan niet erg?
Wat zijn jouw bronnen eigenljik? Je eigen mening? Want eerlijk gezegd vind ik partijrechtenkind sterk overkomen.quote:Op zondag 8 januari 2006 13:38 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Erg laag in vergelijking met andere landen.
[..]
Bij die groep is er sprake van een toename.
[..]
In de meeste gevallen gaat het om embryo's of foetussen en niet om 'kinderen'. Verreweg de meeste abortussen vinden plaats in een vroeg stadium van de zwangerschap.
Jij zegt dat het doden van een baby erger is dan het doden van een volwassene omdat die baby weerloos is. Een dier is ook weerloos en het bewustzijn van een baby is imo vergelijkbaar met dat van een dier. Dus vraag ik waarom het ene erg is en het andere niet.quote:Op zondag 8 januari 2006 13:39 schreef Redux het volgende:Je spiegelt het daaraan af? Wie heeft het hier over dieren?
quote:Op zondag 8 januari 2006 13:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Jij zegt dat het doden van een baby erger is dan het doden van een volwassene omdat die baby weerloos is. Een dier is ook weerloos en het bewustzijn van een baby is imo vergelijkbaar met dat van een dier. Dus vraag ik waarom het ene erg is en het andere niet.
Ik vind hem vooral hysterisch overkomen eigenlijk.quote:Op zondag 8 januari 2006 13:40 schreef Redux het volgende:
Wat zijn jouw bronnen eigenljik? Je eigen mening? Want eerlijk gezegd vind ik partijrechtenkind sterk overkomen.
quote:Op zondag 8 januari 2006 13:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik vind hem vooral hysterisch overkomen eigenlijk.Maar ik zou zeggen, ga zelf eens op zoek naar de cijfers e.d.
Ja. Omdat ik het niet zover uiteen vind liggen, zeker op basis van jouw argument van weerloosheid.quote:Op zondag 8 januari 2006 13:44 schreef Redux het volgende:We hebben het hier over een vergelijking tussen een baby en een volwassene en jij haalt er dan opeens een dier bij?
Ja, nee, helemaal logisch.quote:Ik vind het doden van een baby net zo erg of misschien wel erger dan het doden van een baby. Punt.
Waarom staat er op kindermoord eigenlijk zo'n lage straf in verhouding tot andersoortige moorden?quote:Op kindermoord staat een maximumstraf van negen jaar.
Waar zie je mij roepen dat ik het doden van dieren niet erg vindt?? Ik zie het nergens in een reactie van mij staan hoor. Toch haal jij dat erbij op. Raar.quote:Op zondag 8 januari 2006 13:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ja. Omdat ik het niet zover uiteen vind liggen, zeker op basis van jouw argument van weerloosheid.
Ah, mijn fout, dat laatste moet 'dan een volwassene; zijn.quote:Ja, nee, helemaal logisch.
Een laag abortuscijfer en het feit dat abortussen doorgaans vroeg in de zwangerschap plaatsvinden, zijn feiten, geen meningen.quote:Op zondag 8 januari 2006 13:46 schreef Redux het volgende:Of hij hysterisch overkomt of niet, het maakt zijn argumentatie niet minder sterk. Jij daarintegen komt met -lijkt mij- meningen. Plus, wanneer jij iets roept moet ik zoeken naar de cijfers? Vreemde manier van discusseren hou je erop na
Als je het al zover laat komen dat je zwanger word,dan moet je ook de verantwoording nemen!quote:Op zondag 8 januari 2006 13:43 schreef silverpearl het volgende:
Abortus is het goed recht van een vrouw.
Als je niet voor een kind kan zorgen is het niet het beste voor een kind om het te laten komen.
En begin nou niet over adopteren, want er zijn genoeg kinderen in opvang tehuizen die niet worden geadopteerd.
Als je een kind laat komen en dan verlaat is erger dan dat je de zwangerschap vroegtijdig beeindigd.
Mooizo, goed dat je die link erbij post, het maakt je meteen een stuk geloofwaardiger.quote:Op zondag 8 januari 2006 13:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Een laag abortuscijfer en het feit dat abortussen doorgaans vroeg in de zwangerschap plaatsvinden, zijn feiten, geen meningen.
http://www.minbuza.nl/default.asp?CMS_ITEM=MBZ460896#TOC_6
Ik beweer nergens dat ij het doden van dieren niet erg vindt, ik stel er een vraag over naar aanleiding van iets dat je zegt.quote:Op zondag 8 januari 2006 13:48 schreef Redux het volgende:
Waar zie je mij roepen dat ik het doden van dieren niet erg vindt?? Ik zie het nergens in een reactie van mij staan hoor. Toch haal jij dat erbij op. Raar.
Kleineren? Je leest teveel dingen die er niet staan.quote:Ah, mijn fout, dat laatste moet 'dan een volwassene; zijn.
Kleineer je altijd mensen die het anders zien dan jij?
Een van de door jou genoemde redenen is meestal aan de orde in het geval van een abortus. Vrouwen die goed voorgelicht zijn, zullen iha alles doen om een ongewenste zwangerschap te voorkomen. Vrouwen ondergaan niet voor de lol abortussen.quote:Op zondag 8 januari 2006 13:49 schreef partijrechtenkind het volgende:
Als je het al zover laat komen dat je zwanger word,dan moet je ook de verantwoording nemen!
Uitzonderingen daar gelaten,bv verkrachting,of sterrilisatie en toch zwanger,of als je bij voorbaat weet dat het geen normaal gezond leven zal kunnen hebben .
Ik plaatste er in de eerste instantie geen link bij omdat dit in mijn hoofd onder het kopje 'algemeen bekende feiten' staat, maar dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen zo te zijn.quote:Op zondag 8 januari 2006 13:50 schreef Redux het volgende:
Mooizo, goed dat je die link erbij post, het maakt je meteen een stuk geloofwaardiger.
abortus is ook een manier van verantwoording nemen, als jij gewoon je voorzorgsmaatregelen neemt om niet zwanger te worden en dat faalt (en dat doet het nou eenmaal) dan zie ik niet in waarom abortus onverantwoord is.quote:Op zondag 8 januari 2006 13:49 schreef partijrechtenkind het volgende:
[..]
Als je het al zover laat komen dat je zwanger word,dan moet je ook de verantwoording nemen!
dat ongeboren kind kan er toch ook niets aan doen dat de moeder is verkracht... wat maakt die vrucht minder dan de andere... of wat is je definitie van geen normaal leven...? beetje krom hoor...quote:Uitzonderingen daar gelaten,bv verkrachting,of sterrilisatie en toch zwanger,of als je bij voorbaat weet dat het geen normaal gezond leven zal kunnen hebben .
Als het je overkomt praat je wel anders!quote:Op zondag 8 januari 2006 13:56 schreef Re het volgende:
[..]
abortus is ook een manier van verantwoording nemen, als jij gewoon je voorzorgsmaatregelen neemt om niet zwanger te worden en dat faalt (en dat doet het nou eenmaal) dan zie ik niet in waarom abortus onverantwoord is.
[..]
dat ongeboren kind kan er toch ook niets aan doen dat de moeder is verkracht... wat maakt die vrucht minder dan de andere... of wat is je definitie van geen normaal leven...? beetje krom hoor...
De ultieme troef van de anti-abortus-activist: "Alle vrouwen die een abortus hebben ondergaan, worden daardoor vroeg of laat getraumatiseerd" (en als je nog geen trauma hebt, dan praten we het je wel aan, vuile kindermoordenares). Niet dus. Zeker een overtijdbehandeling stelt geen ruk voor en ik ken genoeg vrouwen die er verder helemaal geen problemen mee hebben (gehad).quote:Op zondag 8 januari 2006 14:04 schreef partijrechtenkind het volgende:
Als het je overkomt praat je wel anders!
als wat me overkomt...?quote:Op zondag 8 januari 2006 14:04 schreef partijrechtenkind het volgende:
[..]
Als het je overkomt praat je wel anders!
Voor de lol ,nee dat denk ik ook/hoop ik niet!quote:Op zondag 8 januari 2006 13:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Een van de door jou genoemde redenen is meestal aan de orde in het geval van een abortus. Vrouwen die goed voorgelicht zijn, zullen iha alles doen om een ongewenste zwangerschap te voorkomen. Vrouwen ondergaan niet voor de lol abortussen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |