Psies, goeie 400 kilometer volgens Mapquest.com (via orderville), als je via de Mt. Carmel Highway door Zion gaat ben je wel een aardig tijdje aan het rijden.quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:54 schreef fanneke het volgende:
[..]
een uurtje of 6 rijden is het toch wel van LV naar Bryce.
klopt, had even m'n oude route gepakt van 2003 (via Zion dus). Die gaf aan 550 km.quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:20 schreef matthijst het volgende:
[..]
Psies, goeie 400 kilometer volgens Mapquest.com (via orderville), als je via de Mt. Carmel Highway door Zion gaat ben je wel een aardig tijdje aan het rijden.
Das altijd nog geen hele dag.quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:54 schreef fanneke het volgende:
[..]
een uurtje of 6 rijden is het toch wel van LV naar Bryce.
Neu, maar ze heeft natuurlijk wel een punt; als je om een uur of 9 uit Bryce weggaat en, zoals je zou verwachten, via Zion gaat (en daar in het park minimaal anderhalf uur met het busje, twee stops, stukje lopen), dan kom je ergens aan het eind van de middag in Vegas aan -> Inchecken etc... hou je een avond over.quote:
Mooie reis, maar waarom zoveel tijd kwijt aan Bryce Canyon, is maar een klein park en in een halve dag ben je daar echt wel doorheen en heb je alles gezien. Dan kun je al naar LV rijden. Tevens is het jammer dat je maar zo relatief kort in Yosemite bentquote:Op woensdag 3 mei 2006 22:55 schreef Dezz het volgende:
Wij hebben vandaag onze reis helemaal rond!![]()
Dag 1 Düsseldorf – Los Angeles
Dag 2 Los Angeles – Palm Springs
Dag 3 Palm Springs – Laughlin
Dag 4 Laughlin – Grand Canyon/Tusayan
Dag 5 Grand Canyon/Tusayan – Lake Powell/Page
Dag 6 Lake Powell/Page – Mexican Hat
Dag 7 Mexican Hat – Moab
Dag 8 Moab
Dag 9 Moab – Capitol Reef National Park
Dag 10 Capitol Reef NP – Bryce Canyon NP
Dag 11 Bryce Canyon NP
Dag 12 Bryce Canyon NP – Las Vegas
Dag 13 Las Vegas – Visalia
Dag 14 Visalia
Dag 15 Visalia – Yosemite NP/Mariposa
Dag 16 Yosemite NP/Mariposa – San Francisco
Dag 17 San Francisco
Dag 18 San Francisco
Dag 19 San Francisco – Santa Maria
Dag 20 Santa Maria – Los Angeles
Dag 21 Los Angeles
Dag 22 Los Angeles - Düsseldorf
Dag 23 Aankomst Düsseldorf
Neem aan dat dit alleen de overnachtingsplaatsen zijn, anders mist ie wel erg veelquote:Op donderdag 4 mei 2006 08:09 schreef Jaguarized het volgende:
Er staat niet bij dat de tour via Zion gaat dus dan ben je geen dag onderweg.
We rijden van Bryce naar Las Vegas via Zion en komen daar dan laat op de middag aan. Dan pikken we daar een avond mee. Dat is ook wel genoeg, want overdag is het niet heel spetterend.quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:47 schreef fanneke het volgende:
[..]
Waarom maar 1 dag(avond) Las Vegas en 2 dagen Visalia???
Bryce Canyon-Las Vegas is ruim 550 kilometer! Je komt dan pas laat in LV aan. Zonde, er is zoveel te zien en te doen in LV.
Dus je raad aan om de auto pas te huren bij vertrek in SF tm einde LA.quote:Op woensdag 3 mei 2006 22:45 schreef matthijst het volgende:
In LA heb je wel een auto nodig, in SF op zich niet; alles is daar goed te lopen of met de tram te doen... LA is alles een aardig eind van elkaar, zou misschien ook best met OV kunnen maar lijkt me niet echt handig.
Rijden in de stad? Valt mee, maar de snelwegen rondom LA zijn wel teringdruk
LA is echt zo tering groot! Zo'n beetje half Nederlandquote:Op donderdag 4 mei 2006 10:07 schreef forzaola het volgende:
[..]
Dus je raad aan om de auto pas te huren bij vertrek in SF tm einde LA.
Als LA echt zo tering groot is is dat misschien wel handig.
En echt om het geld hoef je het niet te doen.
Zou dan toch 2 nachten Las Vegas doen, kun je eventueel nog een mooie show bezoeken en toch veel hotels van binnen zien, wat al een belevenis op zich is. De sfeer daar is heel apartquote:Op donderdag 4 mei 2006 09:07 schreef Dezz het volgende:
[..]
We rijden van Bryce naar Las Vegas via Zion en komen daar dan laat op de middag aan. Dan pikken we daar een avond mee. Dat is ook wel genoeg, want overdag is het niet heel spetterend.
Waarom 2 dagen Visalia? Dan hebben we genoeg tijd om Sequoia NP te bezoeken
De reis is al helemaal geregeld, dus zo gaat het ook worden. Ik heb er echt goed over nagedacht en ben tot deze reis gekomen op advies van mensen op het alles amerika forumquote:Op donderdag 4 mei 2006 10:18 schreef Blik het volgende:
[..]
Zou dan toch 2 nachten Las Vegas doen, kun je eventueel nog een mooie show bezoeken en toch veel hotels van binnen zien, wat al een belevenis op zich is. De sfeer daar is heel apart
Sequioa NP is naar mijn mening niet indrukwekkend genoeg om doorheen te gaan, kies voor Yosemite NP, daar staan ook sequioa's en het park zelf is vele malen mooier dan Sequioa en Kings Canyon bij elkaar.
All je krap in je tijd zit (zoals jullie) zou ik nooit naar Sequioa gaan in eder geval
Je kan over deze reis 10 verschillende meningen krijgen op 10 verschillende. Je hebt het zo geboekt en uitgezocht dus prima verder toch....quote:Op donderdag 4 mei 2006 10:28 schreef Dezz het volgende:
De reis is al helemaal geregeld, dus zo gaat het ook worden. Ik heb er echt goed over nagedacht en ben tot deze reis gekomen op advies van mensen op het alles amerika forum
quote:Op donderdag 4 mei 2006 10:29 schreef Jaguarized het volgende:
Moeilijk zeg, posten zonder het woord "tering" te gebruiken.
Ik zie dat je overnacht in Mariposa helaas is de Highway 140 de rest van het jaar Dicht door aardverschuivingen je zult dus via de higway 41 of de 120 moeten rijden naar Mariposa houd daar rekening mee. btw de Tioga pass is ook nog gesloten en er is nog niet bekend wanneer deze weer opengaat suc6quote:Op woensdag 3 mei 2006 22:55 schreef Dezz het volgende:
Wij hebben vandaag onze reis helemaal rond!![]()
De vliegtickets hadden we via expedia.nl twee weken terug besteld en de rondreis hebben we bij WRC reizen geboekt. We hebben voor de Value for Money Tour gekozen en deze op een aantal punten aangepast![]()
Dag 1 Düsseldorf – Los Angeles
Dag 2 Los Angeles – Palm Springs
Dag 3 Palm Springs – Laughlin
Dag 4 Laughlin – Grand Canyon/Tusayan
Dag 5 Grand Canyon/Tusayan – Lake Powell/Page
Dag 6 Lake Powell/Page – Mexican Hat
Dag 7 Mexican Hat – Moab
Dag 8 Moab
Dag 9 Moab – Capitol Reef National Park
Dag 10 Capitol Reef NP – Bryce Canyon NP
Dag 11 Bryce Canyon NP
Dag 12 Bryce Canyon NP – Las Vegas
Dag 13 Las Vegas – Visalia
Dag 14 Visalia
Dag 15 Visalia – Yosemite NP/Mariposa
Dag 16 Yosemite NP/Mariposa – San Francisco
Dag 17 San Francisco
Dag 18 San Francisco
Dag 19 San Francisco – Santa Maria
Dag 20 Santa Maria – Los Angeles
Dag 21 Los Angeles
Dag 22 Los Angeles - Düsseldorf
Dag 23 Aankomst Düsseldorf
* Dezz heeft er zin in![]()
Ik zie wel dat de weg is afgesloten, maar nergens dat dit voor de rest van het jaar zal zijn. Heb je dit daar terplekke gehoord misschien??quote:Op maandag 12 juni 2006 01:48 schreef gigatech het volgende:
[..]
Ik zie dat je overnacht in Mariposa helaas is de Highway 140 de rest van het jaar Dicht door aardverschuivingen je zult dus via de higway 41 of de 120 moeten rijden naar Mariposa houd daar rekening mee. btw de Tioga pass is ook nog gesloten en er is nog niet bekend wanneer deze weer opengaat suc6
voor meer info http://inciweb.org/incident/236/ en http://www.nps.gov/yose/now/conditions.htm
mooie trip hoor! wat kost dat nu ongeveer?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:03 schreef Remzz het volgende:
Wij hebben ook geboekt, ook bij WRC
Ik had nog een vraagje, ik lees op pagina 1 van dit topic iets over een groen briefje in het vliegtuig, wat is dat precies?
Volgensmij met z'n 4en inclusief autohuur 6000 euro.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:47 schreef nelisb het volgende:
[..]
mooie trip hoor! wat kost dat nu ongeveer?
dat groene briefje, hier vul je het adres in waar je verblijft de 1ste dag., hoelang je blijft. dat was het volgens mij. was alweer eind maart toen ik hem moest invullen
Dat is je visum, die moet je invullen samen met nog een wit formulier. Deze lever je in bij de douane.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:03 schreef Remzz het volgende:
Ik had nog een vraagje, ik lees op pagina 1 van dit topic iets over een groen briefje in het vliegtuig, wat is dat precies?
Dan is er in 5 jaar veel veranderd, ik vond Downtown LA niet super, maar best aardig om eens rond te lopen. Nog regelmatig zie ik in series en films plekken waarvan ik denk: "hé, daar heb ik gelopen". Best geinig. Mexicanen heb ik er niet gezien, die wonen vooral in de "buitenwijken", gemakkelijk te herkennen aan de taalgrens. Zodra je zo'n buurt binnenrijdt, zie je alleen nog reclame en borden in 't spaans.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:25 schreef Pat-man het volgende:
Mooie prijs! Denk niet dat dat heel slecht is. Dag 9 LA, ga "niet" downtown LA in.... Echt een afrader stikt er van de Mexicanen en van de armoede. Niet echt super als vakantieplekje. Zou de tijd daar beter besteden aan het bezoeken van Hollywood, een van de badplaatsen en misschien nog iets anders in de omgeving.
Veel plezier verders, wel jammer dat je aan zo''n strakke planning zit zou het volgende keer anders doen als ik jou was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |