abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33811528
Al enige tijd ben ik bezig met Electronic Voice Phenomena of anders gezegd bandstemmen.Er is heel veel onderzoek naar gedaan.Zijn het stemmen van overleden mensen of komen de stemmen vanuit je onder bewustzijn.Dat ze bestaan is wetenschappelijk onomstotelijk bewezen.Wat is jullie mening daarover?
pi_33813216
Lees handboek van Derren Brown eens Leet hij je ook evp stemmen maken. Het is wat je zelf wilt, niets met geesten te maken
weet niet...weet niet...weet niet...
pi_33813606
Ik heb wel veel gelezen over Hans Kennis.Ook oude uitzendingen van "Het zwarte gat" beluisterd.Ik ken Derren Brown maar nog nooit in zijn visie verdiept
pi_33813740
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 21:01 schreef Osato het volgende:
(...)Dat ze bestaan is wetenschappelijk onomstotelijk bewezen.(...)
Tof. Door wie is dat onderzocht en waar kan ik dat bewijs vinden?
pi_33814164
Ik raad je aan om je daar niet mee in te laten.
pi_33814419
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:00 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Tof. Door wie is dat onderzocht en waar kan ik dat bewijs vinden?
http://www.mivak.com op de link Multimedia klikken daar staat een opname van Tros Aktua waarin een aantal wetenschappers aan het woord zijn over EVP's daarin wordt ook uitgelegd hoe het wetenschappelijk is onderzocht.De rest van de site met de nodige skepsis bekijken
pi_33814476
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:12 schreef Integrity het volgende:
Ik raad je aan om je daar niet mee in te laten.
Heb je er ervaring mee?
pi_33814709
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:20 schreef Osato het volgende:

[..]

Heb je er ervaring mee?
Jep, toen ik 14 jaar was heb ik glaasje gedraaid. Dat komt op hetzelfde neer, alleen dan minder freaky. Het glas ging over de vloerbedekking rechtstreeks naar het programma van de begrafenis van mn opa. We hadden allemaal een vinger op het glas, maar een glas over ruwe vloerbedekking... het glas had om moeten vallen, want 1 richting (de mijne) manipuleerde niets. Ik durfde een week niet op mn kamer te komen, was helemaal freaked out.

EVP is nog een stapje erger, je stelt wat vragen, doet de recorder een paar minuten aan. Stel dat je een reactie krijgt.... dan is dat psychologisch niet zo best voor je. Voor mij niet althans.
pi_33814733
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:19 schreef Osato het volgende:

[..]

http://www.mivak.com op de link Multimedia klikken daar staat een opname van Tros Aktua waarin een aantal wetenschappers aan het woord zijn over EVP's daarin wordt ook uitgelegd hoe het wetenschappelijk is onderzocht.De rest van de site met de nodige skepsis bekijken
Ik bekijk altijd alles met de nodige skepsis. Daarom vroeg ik ook om bewijs, ik geloof er namelijk niet in.
pi_33814780
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:27 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Ik bekijk altijd alles met de nodige skepsis. Daarom vroeg ik ook om bewijs, ik geloof er namelijk niet in.
Ik raad je aan om er eens naar te luistern is erg interessant
pi_33814898
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:26 schreef Integrity het volgende:

[..]

Jep, toen ik 14 jaar was heb ik glaasje gedraaid. Dat komt op hetzelfde neer, alleen dan minder freaky. Het glas ging over de vloerbedekking rechtstreeks naar het programma van de begrafenis van mn opa. We hadden allemaal een vinger op het glas, maar een glas over ruwe vloerbedekking... het glas had om moeten vallen, want 1 richting (de mijne) manipuleerde niets. Ik durfde een week niet op mn kamer te komen, was helemaal freaked out.

EVP is nog een stapje erger, je stelt wat vragen, doet de recorder een paar minuten aan. Stel dat je een reactie krijgt.... dan is dat psychologisch niet zo best voor je. Voor mij niet althans.
Ik heb wel heel veel geexperimenteerd maar altijd met mensen die weten wat ze doen.Zal zelf nooit iets doen voordat ik weet waar ik aan begin.Een kwade entiteit ben je niet zomaar kwijt en inderdaad je hebt gelijk als je zegt dat EVP's net weer een stapje verder is.
pi_33815182
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:32 schreef Osato het volgende:

[..]

Ik heb wel heel veel geexperimenteerd maar altijd met mensen die weten wat ze doen.Zal zelf nooit iets doen voordat ik weet waar ik aan begin.Een kwade entiteit ben je niet zomaar kwijt en inderdaad je hebt gelijk als je zegt dat EVP's net weer een stapje verder is.
Voor mij is het eens en nooit weer. In de bijbel wordt er ook wel iets over gezegd, ik weet niet exact wat maar het komt erop neer dat je altijd een kwaaie hebt en dat je spreekt met demonen en niet met overleden mensen. Je kunt daar sceptisch tegenover staan, maar als je nog nooit dood bent geweest weet je ook niet of het zo is.
pi_33815596
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:39 schreef Integrity het volgende:

[..]

Voor mij is het eens en nooit weer. In de bijbel wordt er ook wel iets over gezegd, ik weet niet exact wat maar het komt erop neer dat je altijd een kwaaie hebt en dat je spreekt met demonen en niet met overleden mensen. Je kunt daar sceptisch tegenover staan, maar als je nog nooit dood bent geweest weet je ook niet of het zo is.
Ik ben zelf wetenschappelijk onderzoeker, op een ander gebied hoor, maar ik moet je gelijk geven.Je kunt het gewoon niet zeker weten.Je refereerde naar de bijbel.God heeft zelf goede en kwade geesten naar de aarde gestuurd.De goede om ons te helpen maar wat doen de kwade geesten?
In opnamen van bandstemmen hoor je vaak "hades ja" en hades is wel de onderwereld.Voorzichtigheid is dus echt op zijn plaats.In de film "White Noise" wordt een dergelijke situatie geschets, iemand die door kwade entiteiten tot moorden wordt gedreven.Volgens kenners kan dat nooit en wordt de film afgedaan als fictie.Volgens wetenschappers en parapsychologen is het zeer zeker mogelijk.De meningen en visie hierin lopen sterk uiteen.
pi_33816759
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:49 schreef Osato het volgende:

[..]

Ik ben zelf wetenschappelijk onderzoeker, op een ander gebied hoor, maar ik moet je gelijk geven.Je kunt het gewoon niet zeker weten.Je refereerde naar de bijbel.God heeft zelf goede en kwade geesten naar de aarde gestuurd.De goede om ons te helpen maar wat doen de kwade geesten?
In opnamen van bandstemmen hoor je vaak "hades ja" en hades is wel de onderwereld.Voorzichtigheid is dus echt op zijn plaats.In de film "White Noise" wordt een dergelijke situatie geschets, iemand die door kwade entiteiten tot moorden wordt gedreven.Volgens kenners kan dat nooit en wordt de film afgedaan als fictie.Volgens wetenschappers en parapsychologen is het zeer zeker mogelijk.De meningen en visie hierin lopen sterk uiteen.
Vanuit de bijbel zou ik beredeneren dat het demonen zijn die je op een dwaalspoor zetten. Ik vraag me dan af waarom ik die niet in het echt zie, maar vanuit de bijbel zou ik kunnen zeggen: wie zoekt zal vinden. Ik vind dan liever God, eerlijk gezegd.
pi_33817509
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:16 schreef Integrity het volgende:

[..]

Vanuit de bijbel zou ik beredeneren dat het demonen zijn die je op een dwaalspoor zetten. Ik vraag me dan af waarom ik die niet in het echt zie, maar vanuit de bijbel zou ik kunnen zeggen: wie zoekt zal vinden. Ik vind dan liever God, eerlijk gezegd.
Dan moeten het inderdaad demonen zijn maar met God aan onze zijde hoeven we geen angst te hebben.De bijbel zegt dat we elke dag onze wapenrusting moeten aantrekken door te bidden en altijd ons wapen bij ons moeten dragen:De bijbel.Met dat in mijn gedachten en God in mijn hart ben ik ook niet bang om mij met EVP's bezig te houden.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 23:53:00 #16
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33817954
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:26 schreef Integrity het volgende:

[..]

Nee dit klopt niet.
E.V.P is contact zoeken doormiddel van band opnames. Bij glaasje draaien laat je echter de entiteit in je huis.
Een geest is een overleden persoon, dat dit altijd kwade geesten zijn is onzin. Niet elke persoon op aarde is geweldadig of kwaadaardig, en niet elk dood persoon wat reageert is per difinitie "fout".
Veel mensen zeggen dit zodat andere mensen sneller hier afblijven en zich er niet mee bemoeien, maar je moet zelf wel een beetje besef hebben van de wereld.
Jij en ik zullen na onze dood ook geesten zijn.. Zijn wij dan ook gelijk slecht?
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_33818809
Zijn wij dan ook gelijk slecht?

Hans Kennis, iemand die zich al jaren bezig houdt met bandstemmen, zegt hierover dat mensen die een kwaadaardig leven hadden na de overgang ook niet bepaald de aardigste zullen zijn.En ik moet je volkomen gelijk geven dat er wel verschil is tussen ECP en "glaasje draaien", maar ook bij EVP kunnen entiteiten in jouw directe omgeving aanwezig zijn.
pi_33819021
Hier vindt je een hoop info over EVP

http://www.transcommunicatie.nl/index.htm
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_33819235
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:53 schreef Ticker het volgende:

[..]

Nee dit klopt niet.
E.V.P is contact zoeken doormiddel van band opnames. Bij glaasje draaien laat je echter de entiteit in je huis.
Een geest is een overleden persoon, dat dit altijd kwade geesten zijn is onzin. Niet elke persoon op aarde is geweldadig of kwaadaardig, en niet elk dood persoon wat reageert is per difinitie "fout".
Veel mensen zeggen dit zodat andere mensen sneller hier afblijven en zich er niet mee bemoeien, maar je moet zelf wel een beetje besef hebben van de wereld.
Jij en ik zullen na onze dood ook geesten zijn.. Zijn wij dan ook gelijk slecht?
Het klopt wel, niet meteen roepen. EVP is een geluidsopname maken van een lage geluidsfrequentie. Ik heb software ervoor gehad. Je laat je microfoon een paar minuten (of uren) geluid opnemen (lage frequentie uiteraard) en de software analyseert het geluidsfragment op geluidsfragmentjes binnen de opname van een aantal seconden. Je kunt dus op woorden zoeken of op zinnen. Ik ben dus zelf wel te scheiterig om er iets serieus mee te doen.

Je hebt ook het 2e gedeelte niet begrepen. Vanuit de bijbel ga je naar de hemel, dus kun je niet op EVP je geluidje laten horen. Het is simpelweg een demoon die dat doet, zich voordoet als een mens. JIj en ik zitten dan al ergens anders. Dat is een idee die je best serieus kunt nemen, als je dat niet wilt vind ik het ook prima.
  zondag 8 januari 2006 @ 01:23:39 #20
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33820473
quote:
Op zondag 8 januari 2006 00:35 schreef Integrity het volgende:

[..]

Het klopt wel, niet meteen roepen. EVP is een geluidsopname maken van een lage geluidsfrequentie. Ik heb software ervoor gehad. Je laat je microfoon een paar minuten (of uren) geluid opnemen (lage frequentie uiteraard) en de software analyseert het geluidsfragment op geluidsfragmentjes binnen de opname van een aantal seconden. Je kunt dus op woorden zoeken of op zinnen. Ik ben dus zelf wel te scheiterig om er iets serieus mee te doen.

Je hebt ook het 2e gedeelte niet begrepen. Vanuit de bijbel ga je naar de hemel, dus kun je niet op EVP je geluidje laten horen. Het is simpelweg een demoon die dat doet, zich voordoet als een mens. JIj en ik zitten dan al ergens anders. Dat is een idee die je best serieus kunt nemen, als je dat niet wilt vind ik het ook prima.
Ik weet wat E.V.P. is, ander reageer ik natuurlijk niet.

Wat de bijbel zegt, maakt me eigenlijk niet veel uit.. de bijbel praat over hemel en hel.. daar geloof ik totaal niet in. Er is een hiernamaals.. dat zeker, maar er zal niet iemand zijn die bepaald waar jij terecht komt.
Geesten (lees: overleden mensen) die reageren op E.V.P. kunnen mensen zijn die een boodschap hebben, of die familie waren. Natuurlijk kunnen dit ook geesten/entiteiten zijn die nog iets af moeten maken (voor hun zelf dan) op aarde.
Een demoon zie ik meer als een kwaadaardig persoon.. die dood is en daardoor net iets andere dingen kan dan jij en ik. Zie zoiets niet als iets met hoorns e.d.
De bijbel is oud, maar gebaseerd op iets veel ouders, veel is verzonnen en verheerlijkt door het Cristendom e.d. zie de wereld dus niet zo zwart/wit is als het daar beschreven is. Niet alles is in hokjes te plaatsen.
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_33820534
quote:
Op zondag 8 januari 2006 01:23 schreef Ticker het volgende:

[..]

Ik weet wat E.V.P. is, ander reageer ik natuurlijk niet.

Wat de bijbel zegt, maakt me eigenlijk niet veel uit.. de bijbel praat over hemel en hel.. daar geloof ik totaal niet in. Er is een hiernamaals.. dat zeker, maar er zal niet iemand zijn die bepaald waar jij terecht komt.
Geesten (lees: overleden mensen) die reageren op E.V.P. kunnen mensen zijn die een boodschap hebben, of die familie waren. Natuurlijk kunnen dit ook geesten/entiteiten zijn die nog iets af moeten maken (voor hun zelf dan) op aarde.
Een demoon zie ik meer als een kwaadaardig persoon.. die dood is en daardoor net iets andere dingen kan dan jij en ik. Zie zoiets niet als iets met hoorns e.d.
De bijbel is oud, maar gebaseerd op iets veel ouders, veel is verzonnen en verheerlijkt door het Cristendom e.d. zie de wereld dus niet zo zwart/wit is als het daar beschreven is. Niet alles is in hokjes te plaatsen.
Ik zou lering trekken uit je allerlaatste zin, door die zin op je voorgaande stuk te betrekken. Je bevestigt namelijk in die zin iets van jezelf.
  zondag 8 januari 2006 @ 07:57:33 #22
106570 hardcorehooligans
No one likes us, but we don&am
pi_33824595
Friedrich Jürgenson,branton de geus,hans kennis en jan van aers ik heb al hun lezingen gehoord.
erg boeiend en het bestaat echt die bandstemmen. maar wat Friedrich Jürgenson ontving heb ik nog nooit gehoord. hij nam in zijn tuin vogelgeluiden op. en toen hij het afluisterde stond tussen de vogelgeluiden de stem van zuin overleden moeder. die vroeg Friedrich waarom praat je niet meer met mij. zo is link met de bandstemmen ontstaan. zelf heb ik het ook geprobeert maar geen stem gehoord. wel met glaasje draaien daar lukte het wel mee. maar dat heeft niets met bandstemmen temaken.
they not gonna get us
pi_33824824
quote:
Op zondag 8 januari 2006 07:57 schreef hardcorehooligans het volgende:
Friedrich Jürgenson,branton de geus,hans kennis en jan van aers ik heb al hun lezingen gehoord.
erg boeiend en het bestaat echt die bandstemmen. maar wat Friedrich Jürgenson ontving heb ik nog nooit gehoord. hij nam in zijn tuin vogelgeluiden op. en toen hij het afluisterde stond tussen de vogelgeluiden de stem van zuin overleden moeder. die vroeg Friedrich waarom praat je niet meer met mij. zo is link met de bandstemmen ontstaan. zelf heb ik het ook geprobeert maar geen stem gehoord. wel met glaasje draaien daar lukte het wel mee. maar dat heeft niets met bandstemmen temaken.
Ik heb zelf ook al een aantal malen geprobeerd maar ik ben waarschijnlijk nog niet geoefend genoeg om de stemmen te onderscheidden in de ruis.
pi_33825274
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:19 schreef Osato het volgende:

[..]

Ten eerste komt je geluidsfragment uit 1976. Op zich niets mis mee, maar als toen al "onomstotelijk" bewezen was dat EVP bestaat, men nu toch wel EVP in de mainstream wetenschap mocht verwachten.
Ten tweede zeg je dat EVP wetenschappelijk is/wordt onderzocht. Dat staat niet gelijk met "onomstotelijk" bewezen.
Ten derde, er kunnen wel drie (of welk getal dan ook) wetenschappers zijn die menen bewezen te hebebn dat EVP bestaat, echter ook dat is geen "bewijs" dat ht ook echt bestaat. Een grote groep wetenschappers moet na een peer review en dergelijke tot dezelfde conclusie komen om het enigszins plausibel te maken.

Hiermee wil ik niet zeggen dat EVP onzin is, dat laat ik in het midden, maar ik wens wel meer "bewijs" dan een fragment uit 1976.

ps. zou je niet verwachten dat een van de genoemde wetenschappers, ir. Martin van Geelkerken, wat meer gedaan zou hebben met het "bewijs" sinds 1976?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 10 januari 2006 @ 03:17:54 #25
106570 hardcorehooligans
No one likes us, but we don&am
pi_33892698
quote:
Op zondag 8 januari 2006 09:26 schreef Osato het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook al een aantal malen geprobeerd maar ik ben waarschijnlijk nog niet geoefend genoeg om de stemmen te onderscheidden in de ruis.
je hoef niet geoefend genoeg te zijn om stemmen te horen.
soms is het wat je wil horen.
maar goede bandstemmen hoor je zo.
zoals bij hans kennis,f jurgenson dat zijn gelijk goed hoorbare stemmen.
daar heb je geen ruisonderdrukker bij nodig.
they not gonna get us
pi_33897236
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 03:17 schreef hardcorehooligans het volgende:

[..]

je hoef niet geoefend genoeg te zijn om stemmen te horen.
soms is het wat je wil horen.
maar goede bandstemmen hoor je zo.
zoals bij hans kennis,f jurgenson dat zijn gelijk goed hoorbare stemmen.
daar heb je geen ruisonderdrukker bij nodig.
De software zoekt zelf de woorden eruit, je kunt kiezen uit een aantal seconden. Zoals geluidsfragmenten die 1, 2, 3 tot en met 6 seconden duren. De software selecteert fragmenten uit het opgenomen bestand en zoekt naar aaneengesloten geluiden binnen een lage frequentie.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 13:19:19 #27
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33900363
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 11:33 schreef Integrity het volgende:

[..]

De software zoekt zelf de woorden eruit, je kunt kiezen uit een aantal seconden. Zoals geluidsfragmenten die 1, 2, 3 tot en met 6 seconden duren. De software selecteert fragmenten uit het opgenomen bestand en zoekt naar aaneengesloten geluiden binnen een lage frequentie.
Welk programma gebruik jij? Ik ben wel bekend met E.V.P. Maker, maar in de tijd dat ik die gebruikte was deze nog maar net uit, en had deze niet de functies die jij nu beschrijft.
pi_33902324
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 13:19 schreef Ticker het volgende:

[..]

Welk programma gebruik jij? Ik ben wel bekend met E.V.P. Maker, maar in de tijd dat ik die gebruikte was deze nog maar net uit, en had deze niet de functies die jij nu beschrijft.
Ik gebruik geen programma meer, ik heb m ooit gedownload en ik weet niet meer waarvan. Blijkbaar zijn er meerdere EVP programma's op het internet.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 14:34:15 #29
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33903055
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 14:16 schreef Integrity het volgende:

[..]

Ik gebruik geen programma meer, ik heb m ooit gedownload en ik weet niet meer waarvan. Blijkbaar zijn er meerdere EVP programma's op het internet.
http://www.stefanbion.de/evpmaker/index_e.htm Dit is welke ik ken. Echt gebruikt heb ik het nooit. Veel tutorials op internet over E.V.P. zijn niet duidelijk genoeg.

Hoe doe jij het trouwens nu? Of doe je het niet meer?
Misschien wel interessant om over je ervaringen te vertellen.
pi_33903741
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 14:34 schreef Ticker het volgende:

[..]

http://www.stefanbion.de/evpmaker/index_e.htm Dit is welke ik ken. Echt gebruikt heb ik het nooit. Veel tutorials op internet over E.V.P. zijn niet duidelijk genoeg.

Hoe doe jij het trouwens nu? Of doe je het niet meer?
Misschien wel interessant om over je ervaringen te vertellen.
Ik heb het een paar keer geprobeerd en zonder resultaat. Ik denk dat je wel een paar uur geluidsmateriaal moet opnemen. Ik vind het heel erg eng en daarom ben ik er niet mee doorgegaan, heb ik de software van mn schijf gehaald en ben ik vrolijk verder gaan leven zonder EVP.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 15:04:10 #31
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33904085
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 14:54 schreef Integrity het volgende:

[..]

Ik vind het heel erg eng en daarom ben ik er niet mee doorgegaan
Laat me raden, je zat 's nachts in het pikkendonker, met je geluid belachelijk hard (om alle geluiden, hard en zacht) zo goed mogelijk te horen. En ja dan schrik je je de tering als je ineens je eigen stem tussendoor hoort.

Niet? Oh hmm dan had dit verhaal betrekking tot mijzelf.
pi_33906258
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 15:04 schreef Ticker het volgende:

[..]

Laat me raden, je zat 's nachts in het pikkendonker, met je geluid belachelijk hard (om alle geluiden, hard en zacht) zo goed mogelijk te horen. En ja dan schrik je je de tering als je ineens je eigen stem tussendoor hoort.

Niet? Oh hmm dan had dit verhaal betrekking tot mijzelf.
Als je weinig van zulke dingen af weet, dan kan de schade wel eens heel groot zijn.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 16:18:44 #33
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33906656
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 16:06 schreef Integrity het volgende:

[..]

Als je weinig van zulke dingen af weet, dan kan de schade wel eens heel groot zijn.
ja, als de angst best groot is, zoals je zelf al aangeeft, is het inderdaad beter om zulke dingen links te laten liggen.
  maandag 30 januari 2006 @ 06:13:11 #34
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_34604131
Mag ik zo vrij zijn dit topic weer omhoog te schoppen. Ik stuitte gisteravond per toeval op deze site: http://www.evp-voices.com

Hier vind je een enorme hoeveelheid aan opnames van Nederlandse bandstemmen. Ik heb er een behoorlijk aantal beluisterd en uit een groot gedeelte is amper iets op te maken (of je kunt er vanalles uit opmaken, wat je zelf wilt horen) maar er is ook een gedeelte waarbij duidelijk iets gezegd wordt, wat je niet kunt ontkennen. Er wordt veel om hulp gevraagd, maar er worden ook boodschappen gegeven in de zin van: "er is leven na de dood", "ik sta bij de poort", etc. Best interessant, maar ook best spooky.

Ik ben zelf niet religieus, maar voor de gelovigen onder ons: op de site wordt wel gewaarschuwd dat er ook slechte geesten bestaan die door kunnen komen. De makers van de site en opnamen zijn die ook tegengekomen en je kan bij hen de geluidsbestanden opvragen, mocht je willen horen hoe een kwade geest klinkt. Maar je kunt je volgens hen hiertegen beschermen door een gebed ter bescherming op te zeggen en jezelf te "vullen met wit licht" (visualiseren). Dit houdt al het kwade buiten de deur. En als je echt gelovig bent, dan zou ik ook maar wat meer vertrouwen hebben in je beschermengelen. Dan zouden er geen redenen hoeven zijn (anders dan regelrechte angst of desinteresse) om je er niet mee bezig te houden.

Goed ik ben dus zelf niet religieus, ik probeer er alleen erachter te komen wat er nu precies na de dood is, want voor mij staat vast dat het bij de dood niet ophoudt. Maar alle info over het paranormale dat mijn pad kruist bekijk ik wel met argusogen, want ik laat me niet bedriegen. Maar die site is dus misschien wel interessant om te bekijken. Er staat ook op de site hoe je met je webcam geesten zou moeten kunnen opnemen: draai de webcam naar je scherm en creëer een loop en schijn eventueel met een rode lamp op je scherm. In het rode licht kunnen geesten zich beter manifesteren en zijn ze beter te zien. Ik heb het geprobeerd, maar nog niet veel gezien. Ik kijk hier nogal sceptisch tegenaan, want de foto's die ze tonen zijn niet overtuigend. Neem een foto van een muur met een paar willekeurige stippen en vlekken en vroeg of laat zie je er ook gezichten in, dus jah.
Ik houd het voorlopig even bij de duidelijke bandstemmen. Wat is daarvan echt en wat niet. In ieder geval leuke stof om mee te spelen.
pi_34604136
quote:
Op maandag 30 januari 2006 06:13 schreef Sh0g het volgende:
een hoop geknip

In ieder geval leuke stof om mee te spelen.
EVP is niet om te spelen. Het is misschien wel leuke stof om over na te denken. Maar het is niet iets waar je mee speelt, of zomaar even aan begint.
ijs_beer fan!
pi_34610682
Nee, je zet als het ware een poort open.
  maandag 30 januari 2006 @ 14:08:59 #37
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_34612281
quote:
Op maandag 30 januari 2006 06:19 schreef NanKing het volgende:

[..]

EVP is niet om te spelen. Het is misschien wel leuke stof om over na te denken.
dat bedoelde ik. leuke stof om je in te verdiepen.
quote:
Op maandag 30 januari 2006 13:11 schreef CarDani het volgende:
Nee, je zet als het ware een poort open.
Iedereen die een geluidsrecorder aanzet van een radio, pc, videorecorder, mp3 speler, minidisc, etc zet een poort open en dan staat er nooit iets vreemds op. Zelfs niet als er genoeg achtergrond geluid is om stemmen mee te bouwen. En daarnaast wordt er dan ook nog eens een poort gemaakt waarbij geen beschermingsgebed is opgezegd of wat dan ook. Het enige verschil is dat je het dan niet bewust doet, maar dat hoeft dus niets uit te maken. Je hoeft niet persé te vragen of de geesten willen komen en je hoeft ze zelf ook niets te vragen, je kan de recorder gewoon aanzetten en weggaan en later terugkomen. Als er dan geesten in de buurt zijn die wat te zeggen hebben, dan kunnen ze gebruik maken van de situatie, maar verder kunnen ze niks doen.

Zo denk ik er ongeveer over. Aangezien je niets leest over vreemde gebeurtenissen in huizen nadat mensen er EVP's hebben opgenomen, maar met dat glaasje draaien lees je er bijna constant over dat het gevaarlijk is. Misschien komt dit omdat je bij het glaasje draaien de geest echt de mogelijkheid geeft om een object te laten bewegen via de mensen die een vinger op het glas hebben gelegd. Die geest manifesteert zich dan via de personen die meedoen. Dat lijkt me gevaarlijker dan een geest alleen de mogelijkheid te geven om een beetje te ouwehoeren.
Maar als er ergens een site is die zegt dat EVP's opnemen net zo gevaarlijk kan zijn, ik hoor het graag.

(Trouwens, heb ergens gelezen dat je ook een poort openzet als je een spiegel recht tegenover een deur hangt. Maar d'r zullen er genoeg zijn die dit hebben en die nooit iets hebben meegemaakt.)
pi_34975190
schopje

Als er hier iemand wat bekender is met evp heb ik een vraag:
wanneer weet je of een geluid(sopname) een evp is in plaats van iets anders?
Ik had vandaag namelijk een ervaring op dit gebied denk ik. Ik zet de pc aan en opeens
hoor ik een een geruis met iemand die kruist om hulp en iemand die op de
achtergrond hard hey hey hey! schreeuwt. Dit geheel bleef zich achterelkaar afspelen tot ik
de pc opnieuw opstartte. Ik heb geen idee wat het was,, maar dat het niet egt 'lekker' klonk
weet ik wel. Ik heb het opgeslagen op stick.
Nostra operatio est naturam mutation
pi_34975257
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:06 schreef cognito_1987 het volgende:
schopje

Als er hier iemand wat bekender is met evp heb ik een vraag:
wanneer weet je of een geluid(sopname) een evp is in plaats van iets anders?
Ik had vandaag namelijk een ervaring op dit gebied denk ik. Ik zet de pc aan en opeens
hoor ik een een geruis met iemand die kruist om hulp en iemand die op de
achtergrond hard hey hey hey! schreeuwt. Dit geheel bleef zich achterelkaar afspelen tot ik
de pc opnieuw opstartte. Ik heb geen idee wat het was,, maar dat het niet egt 'lekker' klonk
weet ik wel. Ik heb het opgeslagen op stick.
EVP is een geluidsopname met zo'n lage frequentie, dat normaal gesproken niet hoorbaar is door het menselijk oor. Een gewone opname en een geluid daarin is dus geen EVP. Je hebt EVP software dat die lage geluidsfrequentie filtert als het ware.
pi_34975527
Ok. Ik was gewoon een beetje geschrokken om dit nu te horen omdat ik gisteravond
misschien nogal iets te uitgebreid geprobeerd heb om in contact te komen, via gebed, met
'de overkant' en dan dit schelle geluid continue bleef horen vandaag. Ik geloof niet
in toevalligheden en dus was ik al snel met de conclusie evp gekomen. Maargoed, ik laat me
er verder ook niet gek van maken. was gewoon benieuwd naar meningen van experts op dit gebied. Het klonk iig erg 'vreemd', veel geruis en heel hard geschreeuw om 'hulp'.
pi_34975707
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:17 schreef cognito_1987 het volgende:
Ok. Ik was gewoon een beetje geschrokken om dit nu te horen omdat ik gisteravond
misschien nogal iets te uitgebreid geprobeerd heb om in contact te komen, via gebed, met
'de overkant' en dan dit schelle geluid continue bleef horen vandaag. Ik geloof niet
in toevalligheden en dus was ik al snel met de conclusie evp gekomen. Maargoed, ik laat me
er verder ook niet gek van maken. was gewoon benieuwd naar meningen van experts op dit gebied. Het klonk iig erg 'vreemd', veel geruis en heel hard geschreeuw om 'hulp'.
Waarom zou je dit willen?
pi_34976216
Sommige mensen vragen altijd waarom, terwijl anderen waarom niet prefereren. Ik reken mezelf tot de laatste groep.
Ik ga hier geen analyse van mezelf neerzetten, maar in het kort komt het er op neer dat ik mezelf totaler wil maken: ook bewust zijnde van al dat meer dat er is. Daanaast vraag ik via deze vorm van gebed mezelf en anderen om inzicht en soms om hulp. Ik weet dat het effect heeft. Sommigen geloven in groepen, ik doe het voor mezelf, daarin vind ik meer de weg van de waarheid.
pi_34988071
Sommige mensen vragen zich ook af waarom en waarom niet, alleen in dit geval schuilt er een gevaar.. al is het alleen maar psychologisch.

Als je voor een trein springt, zeg je ook niet waarom niet..
pi_35007913
Ik bedoel er mee te zeggen dat veel mensen altijd alleen maar waarom vragen en verder op de achtergrond mee blijven spelen in de schaduw. De waarom vraag speelt voor mij natuurlijk ook een rol. Alleen ik zie het als een uitdaging om ook waarom niet uit te dragen en te gaan experimenteren met het een en ander om mijn eigen weg te verkennen.
Van het psychologische gevaar ben ik me trouwens bewust. Maar ik denk dat er een potentieel gevaar ligt in heel veel nieuwe beslissingen en wegen die je inslaat. Ikzelf ben juist sterker geworden door dit alles te facen en het niet uit de weg te gaan. Het ligt in mijn aard, het idealistische. Je doet het of je doet het niet, in elke bergbeklimming ligt een risico om door een sterke windvlaag naar beneden te worden geworpen. Maar is het daarom reden om nooit andere gebieden te verkennen?
pi_35008702
EVP lijken mij het auditieve equivalent van het zien van figuren in wolken.

Op een duitse site zag ik dat ze op de PC opnamen maken en die door een ruisfilter halen.Nou werk ik zelf ook veel met digitale geluidbestanden en als je een streng filter over een geluidopname loslaat blijft er een merkwaardig geluid over dat een beetje kabbelt en fluit. Als je je best doet kun je daar een soort fluisterende stem in horen. Als je geluidopname lang genoeg is dan komt er vanzelf wel een passage langs waar je met een beetje goede wil een woord van kunt maken.

In de jaren 70 was er zo'n hausse over geluidopnamen die je achterstevoren kon afspelen en dan hoorde je boodschappen van satan. (Verschillende artiesten werden beschuldigd van het verbergen van deze boodschappen) Ik weet niet of je daar wel eens voorbeelden van gehoord hebt maar dat was ook allemaal heel vergezocht. Op zich is het niet raar dat als je naar reeksen van klanken luistert, er ook nog wel iets voorbij komt dat lijkt op een woord of een zin.
pi_35009562
quote:
Op zondag 12 februari 2006 18:25 schreef cognito_1987 het volgende:
Ik bedoel er mee te zeggen dat veel mensen altijd alleen maar waarom vragen en verder op de achtergrond mee blijven spelen in de schaduw. De waarom vraag speelt voor mij natuurlijk ook een rol. Alleen ik zie het als een uitdaging om ook waarom niet uit te dragen en te gaan experimenteren met het een en ander om mijn eigen weg te verkennen.
Van het psychologische gevaar ben ik me trouwens bewust. Maar ik denk dat er een potentieel gevaar ligt in heel veel nieuwe beslissingen en wegen die je inslaat. Ikzelf ben juist sterker geworden door dit alles te facen en het niet uit de weg te gaan. Het ligt in mijn aard, het idealistische. Je doet het of je doet het niet, in elke bergbeklimming ligt een risico om door een sterke windvlaag naar beneden te worden geworpen. Maar is het daarom reden om nooit andere gebieden te verkennen?
Been there, done that en ja je haalt er geen nieuwe dingen uit die je echt zullen helpen. Je kunt die stap zetten en dat achter een mooi theoretisch plaatje plaatsen van: je moet de uitdaging uitgaan. Nu ga ik zelf ook uitdagingen aan, maar dan de uitdaging die meer met emoties te maken hebben... dus ook bepaalde angsten. Maar dit is iets minder concreet dan bijvoorbeeld een angst om te presenteren, gillend weg willen lopen en dan toch daar voor de klas staan om een presentatie (goed) te houden. Sommige angsten moet je overwinnen om verder te komen, dat principe hanteer ik zelf. Deze angst.... wat win ik daarmee?
pi_35048748
Been there done that.. die uitspraak hoor ik vaker vallen. Ieder mens is anders en zit in een totaal andere situatie. Daarnaast heb ik geen idee waar je op doelt als je het hebt over experimenteren?
Ik was namelijk erg abstract in mijn omschrijving, maar ik kan je wel zeggen dat ik met dit 'experimenteren' wel ontzettend veel nieuwe inzichten heb verkregen in wat ik wel en niet moet doen. En in wat de effecten van een bepaald iets kunnen zijn op bijvoorbeeld sociaal of mentaal gebied. Vervolgens is het om te bepalen om er mee door te gaan of om een andere weg in te slaan die je misschien meer bevalt op een bepaald moment. Als ik me altijd keurig aan de regeltjes had gehouden en geheel volgens het boekje had geleefd zou ik op dit moment iemand zijn zonder overzicht en zonder ervaringen. Dat is niet mijn ding.

Alles wat ik doe doe ik niet zonder reden. Op het betreffende moment denk ik met iets goed te doen, met een vaak onervaren, betweterige insteek van ik weet het allemaal tog wel beter. Na een tijdje ga je evalueren en heb je overzicht in de situatie. Wat zijn de effecten, wat heb ik er van geleerd? wat zegt mijn intuitie?.. hoe ga ik verder in dit leerproces.

Het is allemaal slechts het completer worden van mijn wereldbeeld, het trainen van mijn intuitie en het bepalen van de vraag,, waarheen nu? Welke ervaring maakt me nu completer of wil ik nu beleven?
Waarheen maakt in absolute zin totaal niks uit,, er is geen plaats om heen te gaan en juist van gemaakte fouten word je sterker. Ik ben dan ook van mening dat je die onbevangenheid op een bepaald gebied moet behouden, zolang het geheel maar niet omslaat in roekeloos gedrag.
pi_35054685
quote:
Op maandag 13 februari 2006 19:37 schreef cognito_1987 het volgende:
Been there done that.. die uitspraak hoor ik vaker vallen. Ieder mens is anders en zit in een totaal andere situatie. Daarnaast heb ik geen idee waar je op doelt als je het hebt over experimenteren?
Ik was namelijk erg abstract in mijn omschrijving, maar ik kan je wel zeggen dat ik met dit 'experimenteren' wel ontzettend veel nieuwe inzichten heb verkregen in wat ik wel en niet moet doen. En in wat de effecten van een bepaald iets kunnen zijn op bijvoorbeeld sociaal of mentaal gebied. Vervolgens is het om te bepalen om er mee door te gaan of om een andere weg in te slaan die je misschien meer bevalt op een bepaald moment. Als ik me altijd keurig aan de regeltjes had gehouden en geheel volgens het boekje had geleefd zou ik op dit moment iemand zijn zonder overzicht en zonder ervaringen. Dat is niet mijn ding.

Alles wat ik doe doe ik niet zonder reden. Op het betreffende moment denk ik met iets goed te doen, met een vaak onervaren, betweterige insteek van ik weet het allemaal tog wel beter. Na een tijdje ga je evalueren en heb je overzicht in de situatie. Wat zijn de effecten, wat heb ik er van geleerd? wat zegt mijn intuitie?.. hoe ga ik verder in dit leerproces.

Het is allemaal slechts het completer worden van mijn wereldbeeld, het trainen van mijn intuitie en het bepalen van de vraag,, waarheen nu? Welke ervaring maakt me nu completer of wil ik nu beleven?
Waarheen maakt in absolute zin totaal niks uit,, er is geen plaats om heen te gaan en juist van gemaakte fouten word je sterker. Ik ben dan ook van mening dat je die onbevangenheid op een bepaald gebied moet behouden, zolang het geheel maar niet omslaat in roekeloos gedrag.
Ben het met je eens, hoewel je nu je eigen ontwikkeling beschrijft. Ik merk wel enige onzekerheid die je opvult met wellicht een soort van minachting over het gedrag van een ander. Dat herleid ik uit je reactie op been there, done that... In dit geval zou ik dat herleiden naar de projectie die je maakt van jezelf naar een ander.

Je kunt jezelf ook ontwikkelen op een ander gebied, maar niet met geesten of wat ik geloof demonen. Ik geloof in ontwikkeling, ow heel erg. Maar ik geloof ook een in samenspel van gelijkheid in het hier en nu en als ik jouw teksten lees... twijfel ik nog over het bewustzijn van je eigen ego. Dit kan overigens ook rustig een weerspiegeling zijn van mijn eigen ik. Daarom kun je dit zien als een bevestigende vraag.
pi_35057952
Knap dat je zo van een beeldscherm iemand kan doorgronden. Het klopt ook nog wel redelijk. Maar we zullen hier maar geen psychiatrisch topic van maken.

Aangezien we allebei ontwikkeling stimuleren, had ik de vraag of je me kan uitleggen wat je precies bedoeld met 'het bewustzijn van mijn ego', en dan met 'het bewustzijn van het ego' in het algemeen?
Ik denk zelf namelijk dat dit onderwerp vrij dubbelzinnig en complex in elkaar steekt.
Moet je perse opgaan in, je niet afzetten tegen enz. om maar dat heilige ego te bereiken? Dat lijkt me namelijk niet. Er is bijvoorbeeld totaal niks mis met verscheidenheid.
Ik ben benieuwd waar je op doelde.
pi_35058319
quote:
Op maandag 13 februari 2006 22:27 schreef cognito_1987 het volgende:
Knap dat je zo van een beeldscherm iemand kan doorgronden. Het klopt ook nog wel redelijk. Maar we zullen hier maar geen psychiatrisch topic van maken.

Aangezien we allebei ontwikkeling stimuleren, had ik de vraag of je me kan uitleggen wat je precies bedoeld met 'het bewustzijn van mijn ego', en dan met 'het bewustzijn van het ego' in het algemeen?
Ik denk zelf namelijk dat dit onderwerp vrij dubbelzinnig en complex in elkaar steekt.
Moet je perse opgaan in, je niet afzetten tegen enz. om maar dat heilige ego te bereiken? Dat lijkt me namelijk niet. Er is bijvoorbeeld totaal niks mis met verscheidenheid.
Ik ben benieuwd waar je op doelde.
Het ego wat ik bedoel, is een vrij kinderachtige vorm van het ego. Je kunt het herleiden naar: ik ben slimmer dan jij, ik ben beter dan jij, ik... Het ego ontwikkelt zich mee, maar het gaat in mijn verhaal erom dat je die gedachten niet kunt wegdenken, maar je wel bewust kunt zijn van dergelijke gedachten. Soms botst jouw ego met dat van een ander, je kunt dan alles op die ander projecteren, maar dan vergeet je jezelf..

Het is dus eigenlijk veel simpeler dan je denkt. Zodra je jezelf leert kennen in je positieve en negatieve eigenschappen en daar bewust mee bezig bent... dan leer je vanzelf waar je eigen valkuilen liggen. Als je dan bijvoorbeeld let op een ander, waar je kritiek over hebt... dan is het ff moeilijk om naar jezelf te kijken, maar diep in jezelf ligt dan wel de waarheid. Dat het iets is van jezelf dat je zelf ook denkt, maar bijvoorbeeld niet naar handelt omdat je een hekel hebt aan dat karaktereigenschap van jezelf. Zo ervaar ik dat althans.
pi_35059561
Ik blijf me erover verbazen hoeveel manieren er zijn om geesten op te roepen...
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_36052794
Ik ook... ik vroeg me af is er een mogelijkheid om te uploaden ergens mijn ervaringen om zo maar te zeggen kan beluisteren ik heb wel degelijk berichten ontvangen van gene zijde..en na er een filter over te laten ken ik er duidelijk iets van maken maar nu wil ik het graag laten horen aan jullie mochten jullie geintresseerd zijn
Greets And with much Wisdom PP
pi_36054933
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 13:09 schreef ProphedeusPridal het volgende:
Ik ook... ik vroeg me af is er een mogelijkheid om te uploaden ergens mijn ervaringen om zo maar te zeggen kan beluisteren ik heb wel degelijk berichten ontvangen van gene zijde..en na er een filter over te laten ken ik er duidelijk iets van maken maar nu wil ik het graag laten horen aan jullie mochten jullie geintresseerd zijn
Mijn ervaringen & bezigheden
Dit is misschien wel een interessant topic voor je. De TS heeft een eigen site over EVP enzo en is er geloof ik ook nogal aardig goed van op de hoogte.
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he ever wants to see a fuckin' cross? It's kind of like going up to Jackie Onassis with a rifle pendant on."
pi_36055565
Ok bedankt en ik zal eens kijken wat het voor me ken betekenen.
Greets And with much Wisdom PP
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')