Dat is denk ik ook de bedoeling
![]()
Maar dat openstellen doe je vanzelf al als je bezig bent met iets. Als ik nu hier met jou bezig ben met praten via internet dan stel ik me vanzelf open. Ik open mijn mind en er komt wat uit. Als ik helemaal gesloten zou zijn dan zou ik niets zeggen en zou ik continu stil zijn.
Maar dat is dus de uitgaande poort. Als ik wat zeg of schrijf. Als ik jou lees of hoor dan open ik de ingaande poort.
Dus dan zijn er 2 poorten van verkeer? En dan heb je nog meerdere poorten van andere zaken en daar wil ik zaken nog beter afsluiten. Energie is ook een poort misschien? Waar energie naar buiten kan gaan of naar binnen kan komen.
![]()
Kan zijn dat ik mijn mens-zijn technisch wil verklaren een beetje, maar dat is wel een manier om beter in het vel te komen te zitten. Ik bedoel, ik wil het voor mezelf duidelijk hebben waar mankementen zitten.
En soms denk ik dus dat er een poort is waar de omgeving te zwaar wordt opgevangen. Dan ervaar ik 1000 dingen tegelijk en staat iets te zwaar open. Dan zijn er ook teveel gedachtes en nog meer.
![]()
Damn ik lijk wel Freud. Ik wil mezelf ook zien als "patient" en mezelf zien als dokter Freud. Ik zie mezelf als gezond persoon met hier en daar klachten en voor mezelf probeer ik soms te ervaren waar de mankementen zitten en daar werk ik aan dus.
Om zo richting de toekomst helemaal gezond te worden en stabiel en nog meer.
Als ik soms praat met een dokter dan lachen ze wederom omdat ik gewoon zoveel aan mezelf werk altijd. Dan zeggen ze dat ik geen dokter nodig heb. En tevens zeggen ze altijd dat er maar 3 woorden nodig zijn als ze praten met mij. Dat ik de rest zelf doe allemaal.
Maar goed, ik wil niet teveel schrijven over mezelf. Ik merk gelukkig wel dat er altijd vooruitgang inzit. Enige waar ik nog aan wil werken is de dromen/nachtmerries zodat ik 's morgens meteen kan beginnen waar ik 's avonds mee gestopt was.
De nacht tussen 2 dagen is gewoon nog klote. Alsof ik soms 's morgens helemaal opnieuw moet opstarten.
Alsof keuze's overdag door de nacht teniet worden gedaan ook.