Dat gevoel heb ik nou ook. ookal doe ik echt wel mijn best er zo veel mogelijk voor haar te zijn.quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:02 schreef Suikerzakje het volgende:
Ik ben blij dat ze erkent dat ze een probleem heeft, maar ik vind het heel erg moeilijk om haar te helpen. Ik kan me gewoon erg moeilijk in haar situatie verplaatsen. Ze heeft gelukkig een vriendin die dit veel beter kan. Ik ben erg blij voor haar dat dit zo is, maar je begrijpt dat ik niets liever wil dan haar helpen en ik voel me hierin echt tekort schieten als haar vriend.
Maar nu? Ze wil (vooralsnog) helemaal op eigen kracht proberen om uit deze situatie te komen, ook al heb ik al voorzichtig het fenomeen professionele hulp bij haar aangekaart. Maar zoals ik al zei ben ik erg bang voor het jojo effect en ik vraag me af of ze hier op eigen kracht uit gaat komen.
Ik hoop dat jullie tips hebben op basis van je eigen ervaring. Is het ergste nu voorbij of moet het nog komen? Valt dit allemaal nog wel mee of moeten we er heel alert op zijn dat het echt ernstige vormen gaat aannemen? Hoe kan ik haar helpen???
En ook ik voel me tekort schieten...quote:Op vrijdag 29 september 2006 23:23 schreef oldenzaaltjuh het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik nou ook. ookal doe ik echt wel mijn best er zo veel mogelijk voor haar te zijn.
Heart_Worm is mijn vriendin. Ze weet zelf gelukkig dat het een probleem is. Ze moet het ook zelf doen, alleen ik kan er wel voor haar zijn en dat is denk ik het belangrijkste. Ook voor jou
CleeJee aan jou een vraag ,quote:Op maandag 2 oktober 2006 21:01 schreef CleeJee het volgende:
Eerste stap: maak 100% duidelijk dat je er voor haar wil zijn en graag meer over de ziekte te weten wil komen.
Het beste wat je kunt doen: eye-openers geven. Vaak zijn ze bijna bij een antwoord op een vraag, maar net niet voldoende....geef ze dus klein zetje over de drempel!
Net heb k wat gezegd , wat ze verkeerd opvatte.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 17:44 schreef CleeJee het volgende:
Ruzie is een groot woord, wel eens meningsverschillen....
Weet je, ik ben gewoon wat toleranter over de dingen die zij zegt, ik slik meer, omdat ik weet dat veel dubbel zo hard is gezegd dan bedoeld....en later kwam ze er dan ook wel weer op terug.... wat je niet moet doen is op alles wat zij zegt er keihard op in gaan, en zeker niet zeggen dat de dingen die zij zegt onzin is.....
Wow, wat fijnquote:Op woensdag 3 januari 2007 10:27 schreef CleeJee het volgende:
Met mijn vriendin gaat het wel redelijk oké eigenlijk, tijdje geleden dipje gehad omdat ze aan nieuwe baan was begonnen en ineens veel sneller dan verwacht een eigen huisje kreeg....maar daar is ze goed uitgekomen!
Sugar, weten je ouders hoe je hier nu mee bezig bent? Aangezien zij degenen zijn die je toen ook konden helpen, is het misschien goed om ze te waarschuwen dat je je in je hoofd weer net zo voelt als toen, ook al is dat nog niet zichtbaar. Ze maakten zich natuurlijk zorgen om dat lage gewicht, maar nog veel meer om wat daar achter schuilt. Hopelijk kom je er met alle hulp die je aangeboden krijgt weer bovenop. Je mag best schreeuwen om hulp, woedend zijn op die kl*te wereld die je zo laat voelen, op de maatschappij die nu weer voor je bevestigt hoe slecht dat dik zijn toch eigenlijk is, dat het toch allemaal alleen maar daar om draait. Hou het echt niet allemaal bij jezelf, dan kan je steeds verder wegzakken in die emoties. Heb je vriendinnen waarbij je eerlijk kan zijn hierover?quote:Op vrijdag 29 december 2006 09:26 schreef Sugar
Ik was door de zwangerschap veel zwaarder dan ik normaal ben. Die kilo's gaan er nu snel af. Ik krijg complimenten, mensen zien dat ik weer mijn normale figuur krijg. Maar ik wil geen complimenten!!! Ik ben er elke minuut van de dag mee bezig, dwangmatig mee bezig!!!! Ik wil dat mensen mijn probleem zien en niet zien: goh, ze begint weer normaal eruit te zien. Ik vind het hartstikke oneerlijk en gemeen dat ik nu hetzelfde gevecht lever als toen (4 jaar terug) maar dat nu niemand zich zorgen maakt, omdat ik gewoon een normaal gewicht heb nog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |