Sorry dat ik even kom binnenvallen maar ik moet even mijn verhaal kwijt
Bij mijn jongere zusje (19) is een paar jaar terug boulima geconstateerd.
Na een lang getouwtrekkerij om haar te kunnen helpen heb ik het opgegeven
Mijn ouders wilde het niet inzien dat mijn zusje een probleem had
mijn zusje wilde niet geholpen worden
Ik ging er zelf behoorlijk aan onderdoor omdat ik machteloos aan het toekijken was hoe mijn zusje der leven aan het verwoesten was
Ik heb me toen terug getrokken omdat ik het gewoon niet meer trok
Nu was ik vandaag met een vriendin in de stad
die begon ineens dat ze me iets moest vertellen maar niet wist hoe ze dit moest zeggen
het kwam er op neer dat ze op een forum had zitten rondneuzen en mijn zusje was tegen gekomen
op dat forum zei ze duidelijk dat het weer niet goed ging met haar en dat ze weer aan het "lijnen was"
Ik schrok me rot omdat het toch wel weer lekker ging met haar (met vriendje gaat het goed en tussen mijn ouders en mijn zusje ook) Nu woon ik niet meer thuis dus krijg ook dingen vaak niet mee
Ik voel me zo vreselijk machteloos en ben zo geneigt om het haar gewoon te vragen waar ze toch mee bezig is
en waarom en te laten merken dat ik haar wil helpen en dat we er samen heus wel uitkomen
de vorige keer werkte dat dus totaal niet, ze werd woest op mij en wilde absoluut niet toegeven dat ze verkeerd bezig was en moest me niet met haar bemoeien.
ik ben juist bang dat dit ook dit keer weer niet gaat helpen en dat ze zich juist voor me af sluit...
ik weet even niet meer wat ik moet doen
hebben jullie misschien tips/adviezen ?