quote:maar toch is het goed dit onderwerp aan te snijden om de focus op moslims enigzins weg te halen
Maar dat wist ik nietquote:Op vrijdag 6 januari 2006 08:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[Centraal] Conflict Palestina & Israel #55
ik mag hopen van niet.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 08:40 schreef romancrovatto het volgende:
... en ik meen de laatste politicus die het bestaan van israel heeft meegemaakt.
Zo kun je elk topic wel insteken.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 08:43 schreef romancrovatto het volgende:
Niet dan?
Israël kampt met omvangrijke begrotingstekorten, die gedekt worden door grote bankoverschrijvingen uit het buitenland en door buitenlandse leningen. Ruwweg de helft van de buitenlandse overheidsschulden staan uit in de Verenigde Staten, die Israëls voornaamste leverancier is van economische en militaire hulp.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 08:45 schreef zoalshetis het volgende:
pfeeew gelukkig maar. ik zou het zonde vinden als mensen, die van die kale kutvlakte een bloeiende economie weten op te bouwen, weg zouden moeten.
Luister nou eens. Allemaal leuk en aardig wat je zegt, maar je vergeet dat het op dit moment eindelijk een stuk rustiger is geworden in de omgeving. Zolang de Amerikanen zich blijven bemoeien met dit conflict (wat door Amerika zelf veroorzaakt is) zal het blijven bestaan.quote:
BEst wel kinderachtig ja. Het is tenslotte ook maar een uit de hand gelopen kunstproject.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 08:40 schreef romancrovatto het volgende:
Gigantische muren door palestijns grondgebied heen waardoor mensen hun dagelijks ding, moeilijk tot onmogelijk gemaakt word. Kinderachtig zelfs.
Wat hij zegtquote:
Een stuk rustiger met betrekking tot wat?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:08 schreef Vipers het volgende:
[..]
Luister nou eens. Allemaal leuk en aardig wat je zegt, maar je vergeet dat het op dit moment eindelijk een stuk rustiger is geworden in de omgeving. Zolang de Amerikanen zich blijven bemoeien met dit conflict (wat door Amerika zelf veroorzaakt is) zal het blijven bestaan.
Sharon heeft daar gelukkig nog een goede wending aan weten te geven om te zorgen dat beide partijen dichter bij elkaar kunnen komen. De druk op de moslims verminderen, mag ik je even attenderen dat die druk niet zomaar uit de lucht is komen vallen.
Dat is niet helemaal waar. Hij is de eerste leider die iets wilde toegeven. Ik zeg niet dat het probleem opgelost wordt maar het is in ieder geval een stap in de goede richting.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:14 schreef romancrovatto het volgende:
[..]
Een stuk rustiger met betrekking tot wat?
de palestijnen hebben nog steeds een bloedhekel aan de joden,
en de joden houden nog steeds vanzichzelf, niks is er verandert door sharon.
Nee het staat er in het belang van staatsveiligheid, althans de israelische regering.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:11 schreef Henk_sjoerd het volgende:
[..]
BEst wel kinderachtig ja. Het is tenslotte ook maar een uit de hand gelopen kunstproject.
Denk jij werkelijk dat dat ding daar alleen maar staat om palastijntje te pesten?![]()
Je doelt op de gaza strook?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:15 schreef Vipers het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Hij is de eerste leider die iets wilde toegeven. Ik zeg niet dat het probleem opgelost wordt maar het is in ieder geval een stap in de goede richting.
precies en derhalve is het dus tijd voor de palestijnen om eens te proberen een staat op te richten en niet al het geld in 'bloedhekel' zouden steken.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:14 schreef romancrovatto het volgende:
Nou als belgie een stuk land van nederland zou afnemen, (laten we limburg niet ter sprake brengen) zou ik het ook koste wat het kost terug willen hebben.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
precies en derhalve is het dus tijd voor de palestijnen om eens te proberen een staat op te richten en niet al het geld in 'bloedhekel' zouden steken.
de ontstaansgeschiedenis van israel ligt net ff wat genuanceerder...quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:16 schreef romancrovatto het volgende:
[..]
Nou als belgie een stuk land van nederland zou afnemen, (laten we limburg niet ter sprake brengen) zou ik het ook koste wat het kost terug willen hebben.
Het land is inderdaad weggeven in plaats van weggenomen inderdaad.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de ontstaansgeschiedenis van israel ligt net ff wat genuanceerder...![]()
Hoho misschien even terug, het is niet eens van de palastijnen helaas ook niet van de Joden.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:16 schreef romancrovatto het volgende:
[..]
Nou als belgie een stuk land van nederland zou afnemen, (laten we limburg niet ter sprake brengen) zou ik het ook koste wat het kost terug willen hebben.
ze hebben er wel heel veel geld en opbouw voor teruggekregen ja.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:19 schreef romancrovatto het volgende:
Heeft palestina destijds ingestemd met het besluit een deel land op tegeven voor een joodse staat?
die info heb je waarvandaan?quote:in land wat van de moslims is
En amerika word bewoond door nederlanders, als je terug in de tijd gaat zul je zien dat de wereld veelvuldig in grote delen in handen van bevolkinsgroepen zijn geweest, maar laten we dat even buiten sprake houden ok?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:19 schreef Vipers het volgende:
[..]
Hoho misschien even terug, het is niet eens van de palastijnen helaas ook niet van de Joden.
Vroeger werd het bewoond door verschillende bevolkingsgroepen zoals christenen, joden arabieren en zelfs engelsen.
ach de omringende landen hebben al drie oorlogen stukgebeten op de israelisch, de aanslagen zijn ontelbaar. we kunnen dus niet echt spreken van die zielige arme buurlanden die het te verduren hebben van het reusachtige israel.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:22 schreef romancrovatto het volgende:
[..]
En amerika word bewoond door nederlanders, als je terug in de tijd gaat zul je zien dat de wereld veelvuldig in grote delen in handen van bevolkinsgroepen zijn geweest, maar laten we dat even buiten sprake houden ok?
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_Isra%C3%ABlquote:Geschiedenis in vogelvlucht
eind 19e eeuw: opkomst van het zionisme, het streven naar een joodse staat in Palestina als uitweg voor de vervolging en onderdrukking in Europa. Leider van de beweging is de Hongaarse journalist Theodor Herzl.
1917: de Britten nemen de macht in Palestina over van het uiteengevallen Ottomaanse rijk. In de zgn. Balfour-declaratie zegt de Britse regering de zionisten steun toe voor de komst van een 'joods nationaal tehuis' in Palestina. Na afloop van de Eerste Wereldoorlog wordt Palestina een door de Britten bestuurd mandaatgebied van de Volkenbond. De immigratiestroom van zowel joden als Arabieren neemt toe.
1930 - 1939 Door het antisemitisme in Duitsland vluchten veel Joden naar Palestina.
Tussen 1936 en 1939 vindt 'de grote opstand' plaats. Dit is onder andere een staking van Arabieren. Zij protesteren hiermee tegen de joodse immigrantie. De Britten leggen hierop scherpe bepekingen aan de immigratie, hetgeen tot toenemende wrijvingen met de joods-Palestijnse bevolking leidt.
1939 - 1945: Tweede Wereldoorlog, massale vervolging van Europese joden en moord op ongeveer 6 miljoen van hen (Holocaust)
1947 de Algemene Vergadering van Verenigde Naties stemt in met een Brits plan voor de deling van het mandaatgebied Palestina in twee delen. Er wonen op dat moment tussen de Jordaan (rivier) en de Middellandse Zee ongeveer 1 miljoen Arabieren en 600.000 joden. 6,7% van het grondgebied is joods eigendom, de rest openbaar eigendom en privé-eigendom van moslims, christenen en Druzen. Vrijwel onmiddellijk breekt een burgeroorlog uit tussen joden en Arabieren.
Je hoort mij daar ook niet over, ik denk zelf ook dat het een mate van jaloezie is van de moslims tegeover israel.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:24 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ach de omringende landen hebben al drie oorlogen stukgebeten op de israelisch, de aanslagen zijn ontelbaar. we kunnen dus niet echt spreken van die zielige arme buurlanden die het te verduren hebben van het reusachtige israel.
die 'vogelvlucht' is idd niets teveel gezegd.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:25 schreef romancrovatto het volgende:
[..]
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_Isra%C3%ABl
weet ik wel zeker. helaas is er een zondebok.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:26 schreef romancrovatto het volgende:
[..]
Je hoort mij daar ook niet over, ik denk zelf ook dat het een mate van jaloezie is van de moslims tegeover israel.
Trouwens hebben de moslims nog wel een aardig punt dat, wij europeanen de joden maar moeten nemen als ze zo graag een stuk land willen hebben.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:24 schreef Vipers het volgende:
Maar het is uiteindelijk onderverdeeld in een arabische staat en een joodse. Dus technisch gesproken vechten ze om een stukje land wat van geen van beiden is.
Ik weet niet waar jij die informatie vandaan hebt, maar ik kan je verzekeren dat die muur wel degelijk helpt tegen zelfmoordenaars etc. Er zijn hier nu een stuk minder aanslagenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:15 schreef romancrovatto het volgende:
[..]
Nee het staat er in het belang van staatsveiligheid, althans de israelische regering.
Maar de functie ervan gebleken is wel palestijntje pesten.
vindt je het niet raar, dat all arabische landen zien de palastijnen als het grootste afval wat er rond loopt, waar denk je dat het palestijnse volk uitbestaat? denk je echt dat het al een eeuwenoude stam is.... WRONG! palestijnen zijn arabieren die nergens meer welkom zijn, wist je dat de syriërs die palestijnen die de grens proberen over te vluchten dat ze gewoon worden dood geschoten, hetzelfd egeld voor als ze naar egypte willen. Die nagash(=slang in het hebreeuws) van egypte wil niets ,met de palastijnen te maken hebben. Vind je het niet gek dat geen enkel arabisch land zegt kom jongens wij helpen jullie....omdat ze worden uitgekotst in de moslim wereld daar....quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:14 schreef romancrovatto het volgende:
[..]
Een stuk rustiger met betrekking tot wat?
Een goed gefinancieerde zondebok welteverstaanquote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:26 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
weet ik wel zeker. helaas is er een zondebok.
wikipedia is wel de slechste bron die je kan hebben, is geen betrouwbare bron sorry,.... dat hoor je te weten, het is voor simpel zoeken makkelijk je kan er geen dingen mee onderbouwenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:25 schreef romancrovatto het volgende:
[..]
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_Isra%C3%ABl
en dat is nodig omdat de agressie van buitenaf nogal groot is.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:28 schreef romancrovatto het volgende:
[..]
Een goed gefinancieerde zondebok welteverstaan
Ik meen eerlijk gezegt het omgekeerde, Ik hoor juist over palestijnse aanslagen op israel, en niet andersomquote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:27 schreef haagse_elfje het volgende:
[..]
vindt je het niet raar, dat all arabische landen zien de palastijnen als het grootste afval wat er rond loopt, waar denk je dat het palestijnse volk uitbestaat? denk je echt dat het al een eeuwenoude stam is.... WRONG! palestijnen zijn arabieren die nergens meer welkom zijn, wist je dat de syriërs die palestijnen die de grens proberen over te vluchten dat ze gewoon worden dood geschoten, hetzelfd egeld voor als ze naar egypte willen. Die nagash(=slang in het hebreeuws) van egypte wil niets ,met de palastijnen te maken hebben. Vind je het niet gek dat geen enkel arabisch land zegt kom jongens wij helpen jullie....omdat ze worden uitgekotst in de moslim wereld daar....
ik zelf kom uit israël en je kan het land niet beoordelen als je er zelf nog nooit ben geweest, want het nieuws wat je hier krijgt te zien is maar 1% wat er gebeurt plus die hufters van NOS journaal verdraaien die boel ook heel veel, ik heb hier nooit te horen gekregen dat er vorig jaar daar een hele grote aanslag was in Eliat waarbij een hele goeie vriendin van mij en mijn nichtje zijn verkracht en geexcuteerd.....nee want dat is geen nieuws hier in NL, alleen maar als palastijnse kids dood gaan dan is het nieuws, zodra Israëlische kids het looodje leggen wordt er niets gezegd....
Ontkracht alle genoemde opmerkingen maar zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:29 schreef haagse_elfje het volgende:
[..]
wikipedia is wel de slechste bron die je kan hebben, is geen betrouwbare bron sorry,.... dat hoor je te weten, het is voor simpel zoeken makkelijk je kan er geen dingen mee onderbouwen
he he eindelijk ieman die het snapt, er zijn minder aanslagen, mijn tante kan in iedere geval in gilo weer over straat lopen....quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:27 schreef Henk_sjoerd het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij die informatie vandaan hebt, maar ik kan je verzekeren dat die muur wel degelijk helpt tegen zelfmoordenaars etc. Er zijn hier nu een stuk minder aanslagen
Klinkt aardig amerikaans, die opmerking.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en dat is nodig omdat de agressie van buitenaf nogal groot is.
Jah, in idd apart dat mensen hier denken dat het land van moslims is, zegt wat over kennis van de mensen die dat denken.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:22 schreef haagse_elfje het volgende:
[..]
die info heb je waarvandaan?
ik als Israëlische ben benieuwd waar je dat sprookje vandaan hebt
Ik was even vergeten dat als je ergens niet bent geweest je geen recht van spreken hebt.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:30 schreef haagse_elfje het volgende:
[..]
he he eindelijk ieman die het snapt, er zijn minder aanslagen, mijn tante kan in iedere geval in gilo weer over straat lopen....
die gozer die dit nu loopt allemaal te verkondingen is waarschijnlijk never ever in israel geweest of heeft iets met het land te maken....
Ok maar dat hebben wij westerse landen toch gedaan?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:32 schreef Geesoes het volgende:
[..]
Jah, in idd apart dat mensen hier denken dat het land van moslims is, zegt wat over kennis van de mensen die dat denken.
sowieso vind ik het al stom dat mensen een land claimen. Het is toch een beetje vreemd om te zeggen dit land is van mij, dan is dat van jou. Maarja..
lolquote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ze hebben er wel heel veel geld en opbouw voor teruggekregen ja.
weet je je hebt het wel over palestina. maar dat bestaat dus niet en daar hebben de palestijnse bewindsvoerders tot nu toe ook geen zin in gehad. heel gek eigenlijk.
nee dan lok je voor normale mensen eenmate van jaloezie uit. agressie komt alleen voor bij barbaren. overigens werken en wonen er meer dan een miljoen arabieren in israel.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:31 schreef romancrovatto het volgende:
[..]
Klinkt aardig amerikaans, die opmerking.
Ik denk dat als je te midden van respectievelijk arme landen, een sterk en rijk land creeert, dan lok je inderdaad een sterke mate van agressie uit. Extreem kinderachtig maar helaas de waarheid.
Zoals ik al zei, ontkracht de wikipedia informatie dan, ik ben benieuwdquote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:32 schreef Geesoes het volgende:
[..]
Jah, in idd apart dat mensen hier denken dat het land van moslims is, zegt wat over kennis van de mensen die dat denken.
sowieso vind ik het al stom dat mensen een land claimen. Het is toch een beetje vreemd om te zeggen dit land is van mij, dan is dat van jou. Maarja..
in dit geval niet.... het gaat in israel er heel anders toe dan hier wordt verteld...quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:32 schreef romancrovatto het volgende:
[..]
Ik was even vergeten dat als je ergens niet bent geweest je geen recht van spreken hebt.![]()
Maar dan kan je het nergens meer over hebbenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:30 schreef haagse_elfje het volgende:
[..]
he he eindelijk ieman die het snapt, er zijn minder aanslagen, mijn tante kan in iedere geval in gilo weer over straat lopen....
die gozer die dit nu loopt allemaal te verkondingen is waarschijnlijk never ever in israel geweest of heeft iets met het land te maken....
Je vergeet gemakshalve dat de palastijnen ook enorm veel geld krijgen. Alleen Arafat heeft al dat geld weggesluisd naar eigen rekeningen en naar al die terroristen organisatiesquote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:28 schreef romancrovatto het volgende:
[..]
Een goed gefinancieerde zondebok welteverstaan
Zolang het een strijd blijft tussen Amerika en Rusland zal dit niet opgelost worden. Het vreemde is gewoon dat de mensen daar ermee doorgaan. Niemand wordt hier beter van en de welvaart van het land loopt ook steeds verder achteruit.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:34 schreef Henk_sjoerd het volgende:
[..]
Je vergeet gemakshalve dat de palastijnen ook enorm veel geld krijgen. Alleen Arafat heeft al dat geld weggesluisd naar eigen rekeningen en naar al die terroristen organisaties
Nou ben ik toevallig atheist en geloof ik inderdaad niet dat een religieus geschreven boek 100% waarheidsgetrouw is helaasquote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:33 schreef haagse_elfje het volgende:
is goed 19e eeuw!!!!! laten we maar beginnen,
de joden zitten in israel al honderden eeuwen lang, israel is van de halve wereld al geweest, de engelsen kunnen het terug claimen, zelfs de italianen onder "romeins"beleid.
Palastijnen arabisch volk er zijn tientallen arabische grote landen waar ze heen kunnen, dat kan niet want die willen hun niet
Israel een klein volkje, maar een klein land. In de tenach staat dat het land van hun is, je gaat toch nou niet verkondigen dat de tenach vol leugens staat
wil ik graag weten staat het bij de palastijnen ook zeker ergens geschreven dat israel hun beloofde land is..... nee dat staat nergens...
Nou komen we ergens...quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:33 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
lol
Het gebied is al stedelijk bewoond vanaf +/- 8000 voor Christus. De huidige Palestijnen zijn rechtstreeks afstammelingen van deze mensen die steden als Jericho en Eru-Salem (jeruzalem) hebben gesticht. Ver-ver-hèèèl ver voordat er maar sprake was van Israel of Joden.
Daarbij komen de huidige joden voornamelijk uit Khazaria en hebben niks met de oorspronkelijke Hebreers te maken.
The Thirteenth Tribe
En tenslotte hebben de Israeli's honderduizenden mensen uit Israel en de bezette gebieden weggedreven (en duizenden vermoord) in plaats van "het land gekocht".
Sinds eind 19e eeuw is er weer een stroom Joden naar het huidige Israel gegaan. Er zaten namelijk een een stuk minder joden. Ook is de sitchting van de staat Israel ten koste gegaan van enkele Arabieren.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:33 schreef romancrovatto het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, ontkracht de wikipedia informatie dan, ik ben benieuwd
Lees de post boven de uwe.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:38 schreef Geesoes het volgende:
[..]
Sinds eind 19e eeuw is er weer een stroom Joden naar het huidige Israel gegaan. Er zaten namelijk een een stuk minder joden. Ook is de sitchting van de staat Israel ten koste gegaan van enkele Arabieren.
Maar nu de ontkrachting: waar kwamen de joden die van Europa naar M-O zijn gegaan oorspronkelijk vandaan, en wie woonden niet oorspronkelijk in dat gebied, die er nu wel aanspraak op maken?
Heeft ze wel gelijk in. Veel dingen die er gebeuren komen hier neit in de media. Nu kiest de Israelische media wel de Israelische kant. Maar al een keer de gebieden bezoeken zal je veel kennis over het probleem geven.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:34 schreef haagse_elfje het volgende:
[..]
in dit geval niet.... het gaat in israel er heel anders toe dan hier wordt verteld...
Nou ben ik nog niet in israel geweest maar ben je ook in palestina geweest?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:40 schreef Geesoes het volgende:
[..]
Heeft ze wel gelijk in. Veel dingen die er gebeuren komen hier neit in de media. Nu kiest de Israelische media wel de Israelische kant. Maar al een keer de gebieden bezoeken zal je veel kennis over het probleem geven.
Dat is altijd zo. Je krijgt alleen maar te horen wat zij willen dat je hoort. Dat is nou eenmaal de media, maar dat wil niet zeggen dat je geen mening mag hebben over de situatie en daar gaat het om.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:40 schreef Geesoes het volgende:
[..]
Heeft ze wel gelijk in. Veel dingen die er gebeuren komen hier neit in de media. Nu kiest de Israelische media wel de Israelische kant. Maar al een keer de gebieden bezoeken zal je veel kennis over het probleem geven.
Het valt op, dat er inderdaad veel word gezegt, ben je er nog niet geweest dan mag je er geen mening over hebben.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:43 schreef Vipers het volgende:
[..]
Dat is altijd zo. Je krijgt alleen maar te horen wat zij willen dat je hoort. Dat is nou eenmaal de media, maar dat wil niet zeggen dat je geen mening mag hebben over de situatie en daar gaat het om.
over welke situatie spreek je dan als media je eenzijdig voorlichten?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:43 schreef Vipers het volgende:
[..]
Dat is altijd zo. Je krijgt alleen maar te horen wat zij willen dat je hoort. Dat is nou eenmaal de media, maar dat wil niet zeggen dat je geen mening mag hebben over de situatie en daar gaat het om.
oh nu zijn het stiekem toch ineens 'de joden'. ik dacht dat dit topic over israel gaat.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:45 schreef romancrovatto het volgende:
Ik zal nog een Harde stelling neerzetten die iedereen voorzichzelf mag beantwoorden:
Joden kiezen snel het verdomhoekje op.
Het conflict israel - palestinaquote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
over welke situatie spreek je dan als media je eenzijdig voorlichten?
Ik heb een Stelling neergezet. heeft verder niks met het topic te makenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
oh nu zijn het stiekem toch ineens 'de joden'. ik dacht dat dit topic over israel gaat.
ik had tegen die user over een mening gebaseerd op eenzijdige berichtgeving.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:45 schreef romancrovatto het volgende:
[..]
Het conflict israel - palestina
Dan zou je het tegen geesoes moeten hebbenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:46 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik had tegen die user over een mening gebaseerd op eenzijdige berichtgeving.
Vreselijk gebied ;/ De meeste palastijnse gebieden hier zijn chaos. Het is zo gevaarlijk dat Israeli niet in gebieden zoals Hebron, Jericho en Gaza worden toegelaten door de IDF omdat ze dan worden vermoord. Ook voor toeristen is het heel onveilig. Veel kans op ontvoeringen enzo.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:42 schreef romancrovatto het volgende:
[..]
Nou ben ik nog niet in israel geweest maar ben je ook in palestina geweest?
Nee, zou het overigens graag willenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:42 schreef romancrovatto het volgende:
[..]
Nou ben ik nog niet in israel geweest maar ben je ook in palestina geweest?
te triest voor woorden.......zo anno 2006quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:47 schreef Henk_sjoerd het volgende:
[..]
Vreselijk gebied ;/ De meeste palastijnse gebieden hier zijn chaos. Het is zo gevaarlijk dat Israeli niet in gebieden zoals Hebron, Jericho en Gaza worden toegelaten door de IDF omdat ze dan worden vermoord. Ook voor toeristen is het heel onveilig. Veel kans op ontvoeringen enzo.
Het is bewezen dat Abbas, net als Arafat, ontvoerders en belagers beloond met werk en geld als ze de ontvoeringen stoppen of de aanvallen op de stembussen etc stoppen.
Beste anarchie hier en er wordt niets aan gedaan. De palastijnse politie is zo corrupt als de pest en hebben sinds ze aangesteld zijn nog geen enkele kidnapper of belager opgepakt en gevangen gezet, omdat ze of worden uitgekocht door abbas of omdat het simpelweg vrienden van hen zijn.
Idemquote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:48 schreef Geesoes het volgende:
[..]
Nee, zou het overigens graag willen
Ja, je kan natuurlijk he ook eens proberen om informatie in te winnen. Dat heb ik gedaan dus die eenzijdige blik van de media daar geloof ik niet in. Na alles wat ik erover gelezen heb, heb ik een menig gevormd en of deze nou terecht of onterecht is daar mogen jullie over oordelen. Ik heb het over meningen geen feiten.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
Grootste voorbeeld die ik nu op kan noemen is Jenin. Palestijnen spraken over massaslachting. Westerse media nam het klakkeloos over. Achteraf bleek daarvan totaal geen sprake.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
Iedereen wordt subjectief voorgelicht, iemand die een israelische palestijn is, of een palestijnse israeli die is wellicht het meest objectiefquote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:49 schreef Vipers het volgende:
[..]
Ja, je kan natuurlijk he ook eens proberen om informatie in te winnen. Dat heb ik gedaan dus die eenzijdige blik van de media daar geloof ik niet. Na alles wat ik erover gelezen heb, heb ik een menig gevormd en of deze nou terecht of onterecht is daar mogen jullie over oordelen. Ik heb het over meningen geen feiten.
Klopt maar zorgt dit gegeven ervoor dat wij hier niks over mogen zeggen?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:50 schreef romancrovatto het volgende:
[..]
Iedereen wordt subjectief voorgelicht, iemand die een israelische palestijn is, of een palestijnse israeli die is wellicht het meest objectief
ik heb me er ook al jaren geleden in verdiept en mijn interesse is onverminderd blijven bestaan.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:49 schreef Vipers het volgende:
[..]
Ja, je kan natuurlijk he ook eens proberen om informatie in te winnen. Dat heb ik gedaan dus die eenzijdige blik van de media daar geloof ik niet in. Na alles wat ik erover gelezen heb, heb ik een menig gevormd en of deze nou terecht of onterecht is daar mogen jullie over oordelen. Ik heb het over meningen geen feiten.
Absoluut niet maar, volgens een aantal hierboven dus welquote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:51 schreef Vipers het volgende:
[..]
Klopt maar zorgt dit gegeven ervoor dat wij hier niks over mogen zeggen?
Heilige boeken zijn irrelevant. Wat een feit is, is dat de staat Israël op een niet-nette manier gesticht is en daar nu nog de "vruchten" van plukt. Het Palestijnse probleem is door henzelf veroorzaakt.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:33 schreef haagse_elfje het volgende:
de joden zitten in israel al honderden eeuwen lang, israel is van de halve wereld al geweest, de engelsen kunnen het terug claimen, zelfs de italianen onder "romeins"beleid.
Palastijnen arabisch volk er zijn tientallen arabische grote landen waar ze heen kunnen, dat kan niet want die willen hun niet
Israel een klein volkje, maar een klein land. In de tenach staat dat het land van hun is, je gaat toch nou niet verkondigen dat de tenach vol leugens staat
wil ik graag weten staat het bij de palastijnen ook zeker ergens geschreven dat israel hun beloofde land is..... nee dat staat nergens...
eens...quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:50 schreef romancrovatto het volgende:
[..]
Iedereen wordt subjectief voorgelicht, iemand die een israelische palestijn is, of een palestijnse israeli die is wellicht het meest objectief
En daar wordt ik een beetje moe van. Als ze het daar al niet op kunnen lossen hoe kunnen we hier dan van goede of slechte informatie spreken, wat de meeste hierboven dus wel doen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:52 schreef romancrovatto het volgende:
[..]
Absoluut niet maar, volgens een aantal hierboven dus wel![]()
Nou als ik even lomp nadenk, zou ik zeggen dat duitsland toch wel de helft mag afstaan aan alle joden wereldwijd, en dat ze daar mogen gaan wonen, dan is het conflict opgelost,quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:52 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Heilige boeken zijn irrelevant. Wat een feit is, is dat de staat Israël op een niet-nette manier gesticht is en daar nu nog de "vruchten" van plukt. Het Palestijnse probleem is door henzelf veroorzaakt.
Ook een onomstotelijk feit is dat Israël er nu is, en dat het een gepasseerd station is om te gaan lopen kijven waar het beter gesticht had kunnen worden.
Het is nú zaak om de rotzooi op te ruimen op een zo bevredigend mogelijke wijze voor alle partijen.
Helaas is dit onmogelijk, en dus hebben we nog een eeuw of wat voer voor het journaal.
Nee maar wellicht dat als Sharon wegvalt dat mensen, oude dingen gaan vergeten.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:52 schreef Geesoes het volgende:
[..]
eens...
Ik praat overigens het beleid van Israel niet goed. Ik vind het alleen dom dat mensen denkken dat het goed is dat Sharon wegvalt. Een Netanyahu is een stuk erger. Ook vind ik het landje pak onzin, dat is nu niet aan de orde. Aanspraak maken op het land helpt niet met vrede, want de Arabieren willen Israel van de kaart en de joden willen groot Israel, om maar ff generaliserend te doen.
Laten we dat probleem mooi bij de arabsquote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:55 schreef Vipers het volgende:
Dat is het probleem wie is de rechthebbende?
Zal wel mooi zijn, qua staat is Israel meer Europees dan Arabisch. Echter, je kan niet ff een hoop joden 'deporteren' naar Europa.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:54 schreef romancrovatto het volgende:
[..]
Nou als ik even lomp nadenk, zou ik zeggen dat duitsland toch wel de helft mag afstaan aan alle joden wereldwijd, en dat ze daar mogen gaan wonen, dan is het conflict opgelost,
Israel verdeel je tussen de rechthebbenden omwonenden, en dan lijkt mij dat het is opgelost
Nee tuurlijk niet, maar zoals je zegt passen de joden in alle opzichten meer bij europeanen, qua denkgoed en qua economie, dus op zich lijkt het me geen gek idee.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:57 schreef Geesoes het volgende:
[..]
Zal wel mooi zijn, qua staat is Israel meer Europees dan Arabisch. Echter, je kan niet ff een hoop joden 'deporteren' naar Europa.
De oplossing ligt daar, niet hier. Je kan ook zeggen: 'alle Palestijnen naar Iran, namelijk ruimte zat'. Willen de Palestijnen ook niet.
Kan je ze hebben dan?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:00 schreef Vipers het volgende:
Wil jij ze hebben dan?
Das inderdaad een positief iets. Maar.... Sharon was een sterk leider. Alleen hij kon terugtrekking uit de gazastrook voor elkaar krijgen. DIt was een ander Israelisch politicus niet gelukt. Voor vrede moet Israel stappen nemen die kwaad bloed zetten bij een deel van de eigen bevolking. Er is geen kandidaat die de macht heeft om het te kunnen doen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:56 schreef romancrovatto het volgende:
[..]
Nee maar wellicht dat als Sharon wegvalt dat mensen, oude dingen gaan vergeten.
Veel haat in palestina is persoonlijk tegen Sharon.
Hopelijk zal het allemaal wat afkoelen, na zijn binnenkort aankomende dood, vermoed ik
Eens, maar dat had ik al vele post geleden gezegd toen het nog over sharon ging.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:02 schreef Geesoes het volgende:
[..]
Das inderdaad een positief iets. Maar.... Sharon was een sterk leider. Alleen hij kon terugtrekking uit de gazastrook voor elkaar krijgen. DIt was een ander Israelisch politicus niet gelukt. Voor vrede moet Israel stappen nemen die kwaad bloed zetten bij een deel van de eigen bevolking. Er is geen kandidaat die de macht heeft om het te kunnen doen.
Daarom is het een nadeel. De Arbeidspartij heeft niet veel draagkracht. Likud is nu zonder Sharon een stuk gevaarlijker geworden. Kadima is nu niets over te zeggen, tis kijken wat daar van komt en als Perez de leider van Kadima wordt, kan die partij het ook schudden.
Oftewel grote kans dat er iets slechters voor Sharon in de plaats komt.
Het zou mooi zijn als het kan, maar het kan niet. De staat Israel hoort waar ie nu is. Anders is het geen staat Israel, omdat dit in het boekje staat.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:58 schreef romancrovatto het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet, maar zoals je zegt passen de joden in alle opzichten meer bij europeanen, qua denkgoed en qua economie, dus op zich lijkt het me geen gek idee.
Omdat het het meest op het heilige land lijkt meende ik?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:04 schreef Geesoes het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn als het kan, maar het kan niet. De staat Israel hoort waar ie nu is. Anders is het geen staat Israel, omdat dit in het boekje staat.
Hoef je het niet mee eens te zijn. Maar de bevolking daar wil het. Dus wij kunnen moeilijk zeggen, allemaal hiernaartoe.
En is dit een realistische oplossing? Neen. De Israëli's willen daar helemaal niet wonen. Ze zijn nu immers gehecht aan dit stuk land. Dit zou destijds al gebeurd moeten zijn, en ik gok dat de zionisten in die dagen helemaal niet meer naast hun voormalige beulen hadden willen wonen en ook dat ze hoe dan ook hetzelfde stuk grond hadden willen claimen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:54 schreef romancrovatto het volgende:
[..]
Nou als ik even lomp nadenk, zou ik zeggen dat duitsland toch wel de helft mag afstaan aan alle joden wereldwijd, en dat ze daar mogen gaan wonen, dan is het conflict opgelost,
Israel verdeel je tussen de rechthebbenden omwonenden, en dan lijkt mij dat het is opgelost
Eenschquote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:20 schreef retteketet het volgende:
Laat Duitsland maar een stuk land afstaan voor de joden. De Palestijnen zijn er aan hun haren bijgesleept, ze moeten boeten voor iets waar ze niets mee te maken hebben gehad. Israël is bedacht om een tweede holocaust te voorkomen. Prima, maar de Palestijnen hoeven niet voor de misdaden van de Duitsers op te draaien.
Dan was destijds israel dus een belangrijke schakel in het conflict, wat dus door de joden word aangewakkerd?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:20 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En is dit een realistische oplossing? Neen. De Israëli's willen daar helemaal niet wonen. Ze zijn nu immers gehecht aan dit stuk land. Dit zou destijds al gebeurd moeten zijn, en ik gok dat de zionisten in die dagen helemaal niet meer naast hun voormalige beulen hadden willen wonen en ook dat ze hoe dan ook hetzelfde stuk grond hadden willen claimen.
De joden Israëli's hoeven helemaal niets aan te wakkeren, hun aanwezigheid is al genoeg. En ja, dit is een belangrijke schakel in het conflict. Ik vrees dat dit conflict er ook wel was geweest als de Israëlische staat destijds wél keurig netjes de grond had opgekocht naar waarde in plaats van de inwonenden domweg neer te knallen/eruit te jagen. Want of ze nu uitgekocht waren of weggejaagd, de landen eromheen hoefden de Palestijnen evengoed niet.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:23 schreef romancrovatto het volgende:
[..]
Dan was destijds israel dus een belangrijke schakel in het conflict, wat dus door de joden word aangewakkerd?
Het is realistischer dan de oplossing die nu gekozen is. Het gaat niet alleen om de Israëli's, maar ook om de Palestijnen, die worden geslachtofferd om de joden een staat te geven. Ik ben er voor dat de joden een eigen staat krijgen, maar dan hoeven de Palestijnen, die niks met de holocaust te maken hebben, daar niet voor te boeten.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:20 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En is dit een realistische oplossing? Neen. De Israëli's willen daar helemaal niet wonen. Ze zijn nu immers gehecht aan dit stuk land. Dit zou destijds al gebeurd moeten zijn, en ik gok dat de zionisten in die dagen helemaal niet meer naast hun voormalige beulen hadden willen wonen en ook dat ze hoe dan ook hetzelfde stuk grond hadden willen claimen.
Bron?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:26 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
De joden Israëli's hoeven helemaal niets aan te wakkeren, hun aanwezigheid is al genoeg. En ja, dit is een belangrijke schakel in het conflict. Ik vrees dat dit conflict er ook wel was geweest als de Israëlische staat destijds wél keurig netjes de grond had opgekocht naar waarde in plaats van de inwonenden domweg neer te knallen/eruit te jagen. Want of ze nu uitgekocht waren of weggejaagd, de landen eromheen hoefden de Palestijnen evengoed niet.
klopt.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:27 schreef retteketet het volgende:
[..]
Het is realistischer dan de oplossing die nu gekozen is. Het gaat niet alleen om de Israëli's, maar ook om de Palestijnen, die worden geslachtofferd om de joden een staat te geven. Ik ben er voor dat de joden een eigen staat krijgen, maar dan hoeven de Palestijnen, die niks met de holocaust te maken hebben, daar niet voor te boeten.
Dus jij stelt voor 4 miljoen joden gedwongen te laten verhuizen, 1 miljoen arabische Israëli's achter te laten blijven, een stuk Duitsland te ontvolken en ze daar opnieuw te laten beginnen? Wat laat je überhaupt denken dat mensen dat zouden willen?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:27 schreef retteketet het volgende:
[..]
Het is realistischer dan de oplossing die nu gekozen is. Het gaat niet alleen om de Israëli's, maar ook om de Palestijnen, die worden geslachtofferd om de joden een staat te geven. Ik ben er voor dat de joden een eigen staat krijgen, maar dan hoeven de Palestijnen, die niks met de holocaust te maken hebben, daar niet voor te boeten.
Voor wat? Dat de Palestijnen gewoon uit hun eigen huizen getrapt zijn? Bewijs jij eerst maar eens dat er wél betaald is.quote:
Sterk punt, maar helaas geeft niemand om wat "mensen" willen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:32 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dus jij stelt voor 4 miljoen joden gedwongen te laten verhuizen, 1 miljoen arabische Israëli's achter te laten blijven, een stuk Duitsland te ontvolken en ze daar opnieuw te laten beginnen? Wat laat je überhaupt denken dat mensen dat zouden willen?
Dat zou destijds geregeld moeten zijn, nu is het daar te laat voor. Israël is er.
Je legt mij de woorden in mijn mond, en laat de bron maar zien inderdaadquote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:34 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Voor wat? Dat de Palestijnen gewoon uit hun eigen huizen getrapt zijn? Bewijs jij eerst maar eens dat er wél betaald is.
Of wou jij beweren dat die mensen met hun verse kapitaal voor hun lol in vluchtelingenkampen gingen wonen ipv een fatsoenlijk huis kopen?
Nou, het lijkt me dat er wel degelijk rekening gehouden is wat de joden wilden en de Israëli's nu nog steeds willen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:34 schreef romancrovatto het volgende:
[..]
Sterk punt, maar helaas geeft niemand om wat "mensen" willen.
Ik ben het er sterk mee eens dat er inderdaad na de 2e WO er alles is gedaan om de joden geen enkel leed meer te geven, waardoor alle regels maar zijn geschonden om het stuk land te verkrijgen. Maar ik wil eerst een (betrouwbare) bron zien die bevestigd dat het niet is afgekocht, wellicht voor te weinig geld.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:36 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nou, het lijkt me dat er wel degelijk rekening gehouden is wat de joden wilden en de Israëli's nu nog steeds willen.
Er werd alleen niet gegeven om wat de Palestijnen wilden, blijkbaar.
Zo'n fout moet je niet nog eens maken.
Optimistquote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:39 schreef Geesoes het volgende:
De mooiste oplossing zou natuurlijk zijn als beide volken geen eigen staat meer willen, maar een gezamenlijke staat. Dit is op het moment echter niet denkbaar.
http://www.mideastweb.org/nutshell.htmquote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:38 schreef romancrovatto het volgende:
[..]
Ik ben het er sterk mee eens dat er inderdaad na de 2e WO er alles is gedaan om de joden geen enkel leed meer te geven, waardoor alle regels maar zijn geschonden om het stuk land te verkrijgen. Maar ik wil eerst een (betrouwbare) bron zien die bevestigd dat het niet is afgekocht, wellicht voor te weinig geld.
Kijk dat zijn bronnen, waar blijft het tegengas nu?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:46 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
http://www.mideastweb.org/nutshell.htm
http://www.palestineremem(...)mbered/Story412.html
http://www.globalexchange(...)ne/refugeeFacts.html
Eigenlijk zijn alle niet-Israëlische bronnen het er wel over eens dat het niet netjes is afgehandeld met de Palestijnen, om het maar zacht te zeggen.
Maar als jij mij een koopakte kunt laten zien, dan houd ik mijn mond hoor.
Ja, en met die instelling komen we ergens.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:51 schreef Capa het volgende:
Die Arabieren moeten niet zeiken, die zijn groot geworden door kolonistje te spelen. En dan nu moeilijk doen over die postzegel aan de Middellandse Zee.
Toch moeten de meeste Arabieren niet zeiken, zij hebben er immers geen last van. De gene die moeten zeiken zijn de Palestijnen, niet de andere landen. In plaats van dat de Arabische landen de Palestijnen helpen, zijn ze alleen Israel aan het bashen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:55 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja, en met die instelling komen we ergens.
Elk volk dat nu een groot oppervlak bezet is ooit begonnen met kolonistje spelen, niet alleen die verschrikkelijke enge Arabieren. Het is een beetje raar om te stellen dat mensen niet mogen zeiken dat ze onteigend worden omdat Saladdin honderden jaren eerder dat stukje land afpikte. Daar hebben zijniks mee te maken.
Idem dito met irak...quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:58 schreef Geesoes het volgende:
[..]
Toch moeten de meeste Arabieren niet zeiken, zij hebben er immers geen last van. De gene die moeten zeiken zijn de Palestijnen, niet de andere landen. In plaats van dat de Arabische landen de Palestijnen helpen, zijn ze alleen Israel aan het bashen.
Een tijdje terug kreeg Palestina 500 miljoes usd en Israel 2 miljard usd in zelfde periodenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:34 schreef Henk_sjoerd het volgende:
[..]
Je vergeet gemakshalve dat de palastijnen ook enorm veel geld krijgen. Alleen Arafat heeft al dat geld weggesluisd naar eigen rekeningen en naar al die terroristen organisaties
Dat is de ummah hè, de eenheid van alle moslims. Ik vind het lovenswaardig dat er met de Palestijnen meegevoeld wordt door andere Arabieren, die er dus zelf geen last van hebben zoals jij zegt.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:58 schreef Geesoes het volgende:
[..]
Toch moeten de meeste Arabieren niet zeiken, zij hebben er immers geen last van. De gene die moeten zeiken zijn de Palestijnen, niet de andere landen. In plaats van dat de Arabische landen de Palestijnen helpen, zijn ze alleen Israel aan het bashen.
Gewaagde uitspraken, bronnen?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:47 schreef Henk_sjoerd het volgende:
[..]
Vreselijk gebied ;/ De meeste palastijnse gebieden hier zijn chaos. Het is zo gevaarlijk dat Israeli niet in gebieden zoals Hebron, Jericho en Gaza worden toegelaten door de IDF omdat ze dan worden vermoord. Ook voor toeristen is het heel onveilig. Veel kans op ontvoeringen enzo.
Het is bewezen dat Abbas, net als Arafat, ontvoerders en belagers beloond met werk en geld als ze de ontvoeringen stoppen of de aanvallen op de stembussen etc stoppen.
Beste anarchie hier en er wordt niets aan gedaan. De palastijnse politie is zo corrupt als de pest en hebben sinds ze aangesteld zijn nog geen enkele kidnapper of belager opgepakt en gevangen gezet, omdat ze of worden uitgekocht door abbas of omdat het simpelweg vrienden van hen zijn.
Dat klopt. Maar dan hebben de Palestijnen ook nog steeds iets te zeiken, ondanks "dat ze dat stuk land zelluf ook hebben gekoloniseerd".quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:58 schreef Geesoes het volgende:
[..]
Kijk het meevoelen komt niet veel verder dan het bashen van Israel. Als de Arabieren nou is zouden helpen. Ze zouden kunnen helpen het land opbouwen. De Palestijnse economie is afhankelijk van Israel. Dat is een kwalijke zaak. Als de Arabieren ze nu zouden helpen met het land onafhankelijk te maken. Dat zou ik dan wel lovenswaadig vinden.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:10 schreef retteketet het volgende:
[..]
Dat is de ummah hè, de eenheid van alle moslims. Ik vind het lovenswaardig dat er met de Palestijnen meegevoeld wordt door andere Arabieren, die er dus zelf geen last van hebben zoals jij zegt.
Alsof er ooit vanuit een bron van Moslims het bericht komt dat Israel wel de staat die het nu heeft, eerlijk heeft verkegen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:48 schreef romancrovatto het volgende:
Kijk dat zijn bronnen, waar blijft het tegengas nu?
Even moslims en Joden aan een kant.. Is er sowieso wel sprake van eerlijkheid dan?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:20 schreef flyin-hawk het volgende:
[..]
Alsof er ooit vanuit een bron van Moslims het bericht komt dat Israel wel de staat die het nu heeft, eerlijk heeft verkegen.
Ik ben van mening van niet, je kan een volk niet zomaar met veen geld ergens tussen kopen!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Even moslims en Joden aan een kant.. Is er sowieso wel sprake van eerlijkheid dan?
Mooi,quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:23 schreef romancrovatto het volgende:
[..]
Ik ben van mening van niet, je kan een volk niet zomaar met veen geld ergens tussen kopen!
De immigratie van Joden naar Palestina (toen nog onder Britse controle nadat het Ottomaanse Rijk was verslagen in WO1) begon al vlak na de Eerste Wereld Oorlog. Hadden die ook weer naar Duitsland moeten vertrekken?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:20 schreef retteketet het volgende:
Laat Duitsland maar een stuk land afstaan voor de joden. De Palestijnen zijn er aan hun haren bijgesleept, ze moeten boeten voor iets waar ze niets mee te maken hebben gehad. Israël is bedacht om een tweede holocaust te voorkomen. Prima, maar de Palestijnen hoeven niet voor de misdaden van de Duitsers op te draaien.
Dat weet ik niet zeker. Er zijn al ellelange discussies over gevoerd die uiteindelijk tot niets hebben geleden volgens mij. Verder heb ik ook nog nooit van rechtzaken gehoord over stukken land dat Israel 'ingepikt' zou hebben. Feit is wel dat het land officeel erkend is en dus is opgericht. Dus degenen die daar verantwoordelijk voor zijn, waren of blind voor de wanpraktijken of er was daadwerkelijk geen sprake van oneerlijkheid.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:22 schreef Triggershot het volgende:
Even moslims en Joden aan een kant.. Is er sowieso wel sprake van eerlijkheid dan?
Theoretisch gezien wel, als je genoeg geld neertelt voor een stuk land en dat allemaal eerlijk verloopt is die grond in principe van jouw en dan heb jij het recht om er een hek om te zetten. In de praktijk is dit dus ook gebeurd. Ik zou als ik destijds in Israel woonde hetzelfde hebben gedaan en misschien de Arabieren ook wel.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:23 schreef romancrovatto het volgende:
Ik ben van mening van niet, je kan een volk niet zomaar met veen geld ergens tussen kopen!
Een van grootste problemen is helaas dat Israel wel officieel erkend is en dus ook opgericht als een staat die door alle naties geaccepteerd moet worden (wil je lid zijn van VN). Maar nu ziet de meeste radicalen (moslims) als schoothondje van Israel. Een vereniging die alleen dient als een beschermende instantie voor Israel. En steeds meer niet radicale Arabische nationalisten die zo een overtuiging aan nemen. Dus in feite wanneer je met een 'gemiddelde' Palestijn gesprek voert, doe je het niet op zelfde niveau.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:30 schreef flyin-hawk het volgende:
[..]
Dat weet ik niet zeker. Er zijn al ellelange discussies over gevoerd die uiteindelijk tot niets hebben geleden volgens mij. Verder heb ik ook nog nooit van rechtzaken gehoord over stukken land dat Israel 'ingepikt' zou hebben. Feit is wel dat het land officeel erkend is en dus is opgericht. Dus degenen die daar verantwoordelijk voor zijn, waren of blind voor de wanpraktijken of er was daadwerkelijk geen sprake van oneerlijkheid.
Denk je dat een Israëlische rechtbank de zaak überhaupt aan zou nemen?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:30 schreef flyin-hawk het volgende:
[..]
Dat weet ik niet zeker. Er zijn al ellelange discussies over gevoerd die uiteindelijk tot niets hebben geleden volgens mij. Verder heb ik ook nog nooit van rechtzaken gehoord over stukken land dat Israel 'ingepikt' zou hebben.
Blind idd. Politiek he. Net zoals wij nu met zijn allen lekker blind zijn voor dergelijke praktjken in Sudan etc.quote:Feit is wel dat het land officeel erkend is en dus is opgericht. Dus degenen die daar verantwoordelijk voor zijn, waren of blind voor de wanpraktijken of er was daadwerkelijk geen sprake van oneerlijkheid.
Ik wist niet eens dat de moderne bevolking zo oud was minstens 20.000 jaar dan als men er al honderden eeuwen woont.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:33 schreef haagse_elfje het volgende:
Wat dacht je van het International Court of Justice? Waarschijnlijk heeft zo'n rechtzaak nooit kans van slagen maar toch... Volgens mij worden er ook geen pogingen ondernomen. Het enige waar veel Palestijnen mee bezig zijn is de totale destructie van Israel.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:42 schreef Mwanatabu het volgende:
Denk je dat een Israëlische rechtbank de zaak überhaupt aan zou nemen?
Blind idd. Politiek he. Net zoals wij nu met zijn allen lekker blind zijn voor dergelijke praktjken in Sudan etc.
En er is vast wel een kleitablet dat in keurig spijkerschrift een claim plaatst op dit stuk land. Aantoonbaar het oudste ook nog dan, dus daar kunnen we dan niet omheen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:52 schreef Triggershot het volgende:
Ik stel voor dat Israel weer van Sumerie wordt. Abraham de vader der Joden/Arabieren was toch een Sumerier?
Typ in google eens in: 20.000 BC. Dan krijg je een hoop sites met informatie dat er duizendend jaren geleden al mensen op de aarde leefden.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:43 schreef Basp1 het volgende:
Ik wist niet eens dat de moderne bevolking zo oud was minstens 20.000 jaar dan als men er al honderden eeuwen woont.
En in dat geval kunnen we Isräel met een gerust hart toewijzen aan de Neanderthaler.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:01 schreef flyin-hawk het volgende:
[..]
Typ in google eens in: 20.000 BC. Dan krijg je een hoop sites met informatie dat er duizendend jaren geleden al mensen op de aarde leefden.
http://www.google.com/search?hl=en&q=20.000+BC
Grappig johquote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:15 schreef Jappie het volgende:
Wat ik niet snap is dat dit illegaal op oneigenlijke grond gestichtte topic nog bestaansrecht heeft.....![]()
Waarom probeer je dan grappig te doen?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:26 schreef Jappie het volgende:
[..]
Zie jij de humor niet ? Nee he ? Datzelfde had ik nou ook!
Heeft niets met grappig willen doen te maken. Dit topic had gesloten moeten worden direct na de openingspost. Dan had je net als alle anderen gewoon mee kunnen lullen in het topic wat wel bestaanrecht heeft.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:30 schreef romancrovatto het volgende:
[..]
Waarom probeer je dan grappig te doen?
Stil maar kindjequote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:33 schreef Jappie het volgende:
[..]
Heeft niets met grappig willen doen te maken. Dit topic had gesloten moeten worden direct na de openingspost. Dan had je net als alle anderen gewoon mee kunnen lullen in het topic wat wel bestaanrecht heeft.
Zie hiervoor post 2 van dit topic --> Israel
ik denk dat het juist andersom is..quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:27 schreef haagse_elfje het volgende:
[..]
vindt je het niet raar, dat all arabische landen zien de palastijnen als het grootste afval wat er rond loopt, waar denk je dat het palestijnse volk uitbestaat? denk je echt dat het al een eeuwenoude stam is.... WRONG! palestijnen zijn arabieren die nergens meer welkom zijn, wist je dat de syriërs die palestijnen die de grens proberen over te vluchten dat ze gewoon worden dood geschoten, hetzelfd egeld voor als ze naar egypte willen. Die nagash(=slang in het hebreeuws) van egypte wil niets ,met de palastijnen te maken hebben. Vind je het niet gek dat geen enkel arabisch land zegt kom jongens wij helpen jullie....omdat ze worden uitgekotst in de moslim wereld daar....
ik zelf kom uit israël en je kan het land niet beoordelen als je er zelf nog nooit ben geweest, want het nieuws wat je hier krijgt te zien is maar 1% wat er gebeurt plus die hufters van NOS journaal verdraaien die boel ook heel veel, ik heb hier nooit te horen gekregen dat er vorig jaar daar een hele grote aanslag was in Eliat waarbij een hele goeie vriendin van mij en mijn nichtje zijn verkracht en geexcuteerd.....nee want dat is geen nieuws hier in NL, alleen maar als palastijnse kids dood gaan dan is het nieuws, zodra Israëlische kids het looodje leggen wordt er niets gezegd....
Verschil tussen palestijnen en joden is dat palestijnen oorspronkelijk uit het midden oosten komen, de joden in israel komen allemaal wereldwijd uit verschillende landen, dus ga nou niet zeggen dat je Palestijnen naar Iran moet deporteren want dat is niet te vergelijken met het deporteren van Joden naar Europa.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:57 schreef Geesoes het volgende:
[..]
Zal wel mooi zijn, qua staat is Israel meer Europees dan Arabisch. Echter, je kan niet ff een hoop joden 'deporteren' naar Europa.
De oplossing ligt daar, niet hier. Je kan ook zeggen: 'alle Palestijnen naar Iran, namelijk ruimte zat'. Willen de Palestijnen ook niet.
Oorpsoronkelijk kwamen de Europese joden uit het midden-oosten en de Palestijnen niet uit het huidige Israel. Het heeft ook helemaal geen zin om te zeggen, dat de één wel daar vandaan kwam en de ander niet. Beide volken zijn er nu en ze willen beide niet weg. Daar zit dan ook geen oplossing. Israel bestaat en zal blijven bestaan, dan dat kan je neit terugdraaien. Israel zal vrede MET de Palestijnen moeten hebben en niet zonder en voor de Palestijnen geldt hetzelfde.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 02:10 schreef DR878 het volgende:
[..]
Verschil tussen palestijnen en joden is dat palestijnen oorspronkelijk uit het midden oosten komen, de joden in israel komen allemaal wereldwijd uit verschillende landen, dus ga nou niet zeggen dat je Palestijnen naar Iran moet deporteren want dat is niet te vergelijken met het deporteren van Joden naar Europa.
quote:
Dit is onzin. Heb je een bron van je bewering dat Palestijnen uit de regio Gaza/Israel komen en Israeli's daar helemaal niet vandaan komen?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 02:10 schreef DR878 het volgende:
Verschil tussen palestijnen en joden is dat palestijnen oorspronkelijk uit het midden oosten komen, de joden in israel komen allemaal wereldwijd uit verschillende landen, dus ga nou niet zeggen dat je Palestijnen naar Iran moet deporteren want dat is niet te vergelijken met het deporteren van Joden naar Europa.
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:33 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
lol
Het gebied is al stedelijk bewoond vanaf +/- 8000 voor Christus. De huidige Palestijnen zijn rechtstreeks afstammelingen van deze mensen die steden als Jericho en Eru-Salem (jeruzalem) hebben gesticht. Ver-ver-hèèèl ver voordat er maar sprake was van Israel of Joden.
Daarbij komen de huidige joden voornamelijk uit Khazaria en hebben niks met de oorspronkelijke Hebreers te maken.
The Thirteenth Tribe
Breng je het dan echt niet verder dan dit soort op niets slaande one-liners en ''losse opmerkingen'' over ''de Joden''? Is dat een levensvatbare oplossing? Enigzins nadenken voor je besluit een bericht te plaatsen is toch niet al te moeilijk?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:27 schreef romancrovatto het volgende:
[..]
Trouwens hebben de moslims nog wel een aardig punt dat, wij europeanen de joden maar moeten nemen als ze zo graag een stuk land willen hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |