quote:maar toch is het goed dit onderwerp aan te snijden om de focus op moslims enigzins weg te halen
Maar dat wist ik nietquote:Op vrijdag 6 januari 2006 08:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[Centraal] Conflict Palestina & Israel #55
ik mag hopen van niet.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 08:40 schreef romancrovatto het volgende:
... en ik meen de laatste politicus die het bestaan van israel heeft meegemaakt.
Zo kun je elk topic wel insteken.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 08:43 schreef romancrovatto het volgende:
Niet dan?
Israël kampt met omvangrijke begrotingstekorten, die gedekt worden door grote bankoverschrijvingen uit het buitenland en door buitenlandse leningen. Ruwweg de helft van de buitenlandse overheidsschulden staan uit in de Verenigde Staten, die Israëls voornaamste leverancier is van economische en militaire hulp.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 08:45 schreef zoalshetis het volgende:
pfeeew gelukkig maar. ik zou het zonde vinden als mensen, die van die kale kutvlakte een bloeiende economie weten op te bouwen, weg zouden moeten.
Luister nou eens. Allemaal leuk en aardig wat je zegt, maar je vergeet dat het op dit moment eindelijk een stuk rustiger is geworden in de omgeving. Zolang de Amerikanen zich blijven bemoeien met dit conflict (wat door Amerika zelf veroorzaakt is) zal het blijven bestaan.quote:
BEst wel kinderachtig ja. Het is tenslotte ook maar een uit de hand gelopen kunstproject.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 08:40 schreef romancrovatto het volgende:
Gigantische muren door palestijns grondgebied heen waardoor mensen hun dagelijks ding, moeilijk tot onmogelijk gemaakt word. Kinderachtig zelfs.
Wat hij zegtquote:
Een stuk rustiger met betrekking tot wat?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:08 schreef Vipers het volgende:
[..]
Luister nou eens. Allemaal leuk en aardig wat je zegt, maar je vergeet dat het op dit moment eindelijk een stuk rustiger is geworden in de omgeving. Zolang de Amerikanen zich blijven bemoeien met dit conflict (wat door Amerika zelf veroorzaakt is) zal het blijven bestaan.
Sharon heeft daar gelukkig nog een goede wending aan weten te geven om te zorgen dat beide partijen dichter bij elkaar kunnen komen. De druk op de moslims verminderen, mag ik je even attenderen dat die druk niet zomaar uit de lucht is komen vallen.
Dat is niet helemaal waar. Hij is de eerste leider die iets wilde toegeven. Ik zeg niet dat het probleem opgelost wordt maar het is in ieder geval een stap in de goede richting.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:14 schreef romancrovatto het volgende:
[..]
Een stuk rustiger met betrekking tot wat?
de palestijnen hebben nog steeds een bloedhekel aan de joden,
en de joden houden nog steeds vanzichzelf, niks is er verandert door sharon.
Nee het staat er in het belang van staatsveiligheid, althans de israelische regering.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:11 schreef Henk_sjoerd het volgende:
[..]
BEst wel kinderachtig ja. Het is tenslotte ook maar een uit de hand gelopen kunstproject.
Denk jij werkelijk dat dat ding daar alleen maar staat om palastijntje te pesten?![]()
Je doelt op de gaza strook?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:15 schreef Vipers het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Hij is de eerste leider die iets wilde toegeven. Ik zeg niet dat het probleem opgelost wordt maar het is in ieder geval een stap in de goede richting.
precies en derhalve is het dus tijd voor de palestijnen om eens te proberen een staat op te richten en niet al het geld in 'bloedhekel' zouden steken.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:14 schreef romancrovatto het volgende:
Nou als belgie een stuk land van nederland zou afnemen, (laten we limburg niet ter sprake brengen) zou ik het ook koste wat het kost terug willen hebben.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
precies en derhalve is het dus tijd voor de palestijnen om eens te proberen een staat op te richten en niet al het geld in 'bloedhekel' zouden steken.
de ontstaansgeschiedenis van israel ligt net ff wat genuanceerder...quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:16 schreef romancrovatto het volgende:
[..]
Nou als belgie een stuk land van nederland zou afnemen, (laten we limburg niet ter sprake brengen) zou ik het ook koste wat het kost terug willen hebben.
Het land is inderdaad weggeven in plaats van weggenomen inderdaad.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de ontstaansgeschiedenis van israel ligt net ff wat genuanceerder...![]()
Hoho misschien even terug, het is niet eens van de palastijnen helaas ook niet van de Joden.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:16 schreef romancrovatto het volgende:
[..]
Nou als belgie een stuk land van nederland zou afnemen, (laten we limburg niet ter sprake brengen) zou ik het ook koste wat het kost terug willen hebben.
ze hebben er wel heel veel geld en opbouw voor teruggekregen ja.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:19 schreef romancrovatto het volgende:
Heeft palestina destijds ingestemd met het besluit een deel land op tegeven voor een joodse staat?
die info heb je waarvandaan?quote:in land wat van de moslims is
En amerika word bewoond door nederlanders, als je terug in de tijd gaat zul je zien dat de wereld veelvuldig in grote delen in handen van bevolkinsgroepen zijn geweest, maar laten we dat even buiten sprake houden ok?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:19 schreef Vipers het volgende:
[..]
Hoho misschien even terug, het is niet eens van de palastijnen helaas ook niet van de Joden.
Vroeger werd het bewoond door verschillende bevolkingsgroepen zoals christenen, joden arabieren en zelfs engelsen.
ach de omringende landen hebben al drie oorlogen stukgebeten op de israelisch, de aanslagen zijn ontelbaar. we kunnen dus niet echt spreken van die zielige arme buurlanden die het te verduren hebben van het reusachtige israel.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:22 schreef romancrovatto het volgende:
[..]
En amerika word bewoond door nederlanders, als je terug in de tijd gaat zul je zien dat de wereld veelvuldig in grote delen in handen van bevolkinsgroepen zijn geweest, maar laten we dat even buiten sprake houden ok?
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_Isra%C3%ABlquote:Geschiedenis in vogelvlucht
eind 19e eeuw: opkomst van het zionisme, het streven naar een joodse staat in Palestina als uitweg voor de vervolging en onderdrukking in Europa. Leider van de beweging is de Hongaarse journalist Theodor Herzl.
1917: de Britten nemen de macht in Palestina over van het uiteengevallen Ottomaanse rijk. In de zgn. Balfour-declaratie zegt de Britse regering de zionisten steun toe voor de komst van een 'joods nationaal tehuis' in Palestina. Na afloop van de Eerste Wereldoorlog wordt Palestina een door de Britten bestuurd mandaatgebied van de Volkenbond. De immigratiestroom van zowel joden als Arabieren neemt toe.
1930 - 1939 Door het antisemitisme in Duitsland vluchten veel Joden naar Palestina.
Tussen 1936 en 1939 vindt 'de grote opstand' plaats. Dit is onder andere een staking van Arabieren. Zij protesteren hiermee tegen de joodse immigrantie. De Britten leggen hierop scherpe bepekingen aan de immigratie, hetgeen tot toenemende wrijvingen met de joods-Palestijnse bevolking leidt.
1939 - 1945: Tweede Wereldoorlog, massale vervolging van Europese joden en moord op ongeveer 6 miljoen van hen (Holocaust)
1947 de Algemene Vergadering van Verenigde Naties stemt in met een Brits plan voor de deling van het mandaatgebied Palestina in twee delen. Er wonen op dat moment tussen de Jordaan (rivier) en de Middellandse Zee ongeveer 1 miljoen Arabieren en 600.000 joden. 6,7% van het grondgebied is joods eigendom, de rest openbaar eigendom en privé-eigendom van moslims, christenen en Druzen. Vrijwel onmiddellijk breekt een burgeroorlog uit tussen joden en Arabieren.
Je hoort mij daar ook niet over, ik denk zelf ook dat het een mate van jaloezie is van de moslims tegeover israel.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:24 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ach de omringende landen hebben al drie oorlogen stukgebeten op de israelisch, de aanslagen zijn ontelbaar. we kunnen dus niet echt spreken van die zielige arme buurlanden die het te verduren hebben van het reusachtige israel.
die 'vogelvlucht' is idd niets teveel gezegd.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:25 schreef romancrovatto het volgende:
[..]
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_Isra%C3%ABl
weet ik wel zeker. helaas is er een zondebok.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:26 schreef romancrovatto het volgende:
[..]
Je hoort mij daar ook niet over, ik denk zelf ook dat het een mate van jaloezie is van de moslims tegeover israel.
Trouwens hebben de moslims nog wel een aardig punt dat, wij europeanen de joden maar moeten nemen als ze zo graag een stuk land willen hebben.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:24 schreef Vipers het volgende:
Maar het is uiteindelijk onderverdeeld in een arabische staat en een joodse. Dus technisch gesproken vechten ze om een stukje land wat van geen van beiden is.
Ik weet niet waar jij die informatie vandaan hebt, maar ik kan je verzekeren dat die muur wel degelijk helpt tegen zelfmoordenaars etc. Er zijn hier nu een stuk minder aanslagenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:15 schreef romancrovatto het volgende:
[..]
Nee het staat er in het belang van staatsveiligheid, althans de israelische regering.
Maar de functie ervan gebleken is wel palestijntje pesten.
vindt je het niet raar, dat all arabische landen zien de palastijnen als het grootste afval wat er rond loopt, waar denk je dat het palestijnse volk uitbestaat? denk je echt dat het al een eeuwenoude stam is.... WRONG! palestijnen zijn arabieren die nergens meer welkom zijn, wist je dat de syriërs die palestijnen die de grens proberen over te vluchten dat ze gewoon worden dood geschoten, hetzelfd egeld voor als ze naar egypte willen. Die nagash(=slang in het hebreeuws) van egypte wil niets ,met de palastijnen te maken hebben. Vind je het niet gek dat geen enkel arabisch land zegt kom jongens wij helpen jullie....omdat ze worden uitgekotst in de moslim wereld daar....quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:14 schreef romancrovatto het volgende:
[..]
Een stuk rustiger met betrekking tot wat?
Een goed gefinancieerde zondebok welteverstaanquote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:26 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
weet ik wel zeker. helaas is er een zondebok.
wikipedia is wel de slechste bron die je kan hebben, is geen betrouwbare bron sorry,.... dat hoor je te weten, het is voor simpel zoeken makkelijk je kan er geen dingen mee onderbouwenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:25 schreef romancrovatto het volgende:
[..]
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_Isra%C3%ABl
en dat is nodig omdat de agressie van buitenaf nogal groot is.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:28 schreef romancrovatto het volgende:
[..]
Een goed gefinancieerde zondebok welteverstaan
Ik meen eerlijk gezegt het omgekeerde, Ik hoor juist over palestijnse aanslagen op israel, en niet andersomquote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:27 schreef haagse_elfje het volgende:
[..]
vindt je het niet raar, dat all arabische landen zien de palastijnen als het grootste afval wat er rond loopt, waar denk je dat het palestijnse volk uitbestaat? denk je echt dat het al een eeuwenoude stam is.... WRONG! palestijnen zijn arabieren die nergens meer welkom zijn, wist je dat de syriërs die palestijnen die de grens proberen over te vluchten dat ze gewoon worden dood geschoten, hetzelfd egeld voor als ze naar egypte willen. Die nagash(=slang in het hebreeuws) van egypte wil niets ,met de palastijnen te maken hebben. Vind je het niet gek dat geen enkel arabisch land zegt kom jongens wij helpen jullie....omdat ze worden uitgekotst in de moslim wereld daar....
ik zelf kom uit israël en je kan het land niet beoordelen als je er zelf nog nooit ben geweest, want het nieuws wat je hier krijgt te zien is maar 1% wat er gebeurt plus die hufters van NOS journaal verdraaien die boel ook heel veel, ik heb hier nooit te horen gekregen dat er vorig jaar daar een hele grote aanslag was in Eliat waarbij een hele goeie vriendin van mij en mijn nichtje zijn verkracht en geexcuteerd.....nee want dat is geen nieuws hier in NL, alleen maar als palastijnse kids dood gaan dan is het nieuws, zodra Israëlische kids het looodje leggen wordt er niets gezegd....
Ontkracht alle genoemde opmerkingen maar zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:29 schreef haagse_elfje het volgende:
[..]
wikipedia is wel de slechste bron die je kan hebben, is geen betrouwbare bron sorry,.... dat hoor je te weten, het is voor simpel zoeken makkelijk je kan er geen dingen mee onderbouwen
he he eindelijk ieman die het snapt, er zijn minder aanslagen, mijn tante kan in iedere geval in gilo weer over straat lopen....quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:27 schreef Henk_sjoerd het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij die informatie vandaan hebt, maar ik kan je verzekeren dat die muur wel degelijk helpt tegen zelfmoordenaars etc. Er zijn hier nu een stuk minder aanslagen
Klinkt aardig amerikaans, die opmerking.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en dat is nodig omdat de agressie van buitenaf nogal groot is.
Jah, in idd apart dat mensen hier denken dat het land van moslims is, zegt wat over kennis van de mensen die dat denken.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:22 schreef haagse_elfje het volgende:
[..]
die info heb je waarvandaan?
ik als Israëlische ben benieuwd waar je dat sprookje vandaan hebt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |