abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 januari 2006 @ 18:51:50 #156
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_34655175
Van de films voor de oscar van beste film/acteur/actrice/regisseur/bijrol-acteur/bijrol-actrice heb ik er slechts één gezien (Crash).

Dat wordt dan maar gokken op beste animatiefilm:
Ik hoop dat Wallace & Gromit wint, maar het zal vast wel Howl's Moving Castle worden.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  dinsdag 31 januari 2006 @ 18:59:01 #157
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_34655463
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 17:41 schreef jimjim1983 het volgende:
Hustle & Flow. als die een oscar wint, dat zou wel echt schandalig zijn.
Terrence Howard is nog thans een goed acteur
  dinsdag 31 januari 2006 @ 19:07:00 #158
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_34655768
Philip Seymour Hoffman verdient echt een oscar.
Hij is een van de meest ondergewaardeerde acteurs.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  woensdag 1 februari 2006 @ 00:22:42 #159
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_34667638
Crash voor beste acteur en picture. Goed gespeeld en een geweldig film natuurlijk. Snijdt dit onderwerp op een hele ontroerende manier aan. Beste film die ik het afgelopen jaar heb gezien.
pi_34667948
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 17:41 schreef jimjim1983 het volgende:
Hustle & Flow. als die een oscar wint, dat zou wel echt schandalig zijn.
Hustle & Flow is een prima film, lees mijn review maar anders mocht je twijfels hebben
  woensdag 1 februari 2006 @ 02:21:24 #161
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_34669756
Ik heb geen enkele foreign film gezien ben ook een filmsnob van niks.

Acteurs lijken te gaan tot PSH, die eigenlijk meer de award lijkt te krijgen omdat die altijd buiten de boot valt dan voor deze rol (maar zo redeneert de academy wel vaker) en Phoenix waarover iedereen larisch is, met als gevaarlijke outsider nog Heath Ledger.
(Ik heb Capote en Walk the Line nog niet gezien dus kan geen oordeel vellen.)
  † In Memoriam † woensdag 1 februari 2006 @ 02:30:56 #162
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_34669850
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 02:21 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik heb geen enkele foreign film gezien ben ook een filmsnob van niks.

Acteurs lijken te gaan tot PSH, die eigenlijk meer de award lijkt te krijgen omdat die altijd buiten de boot valt dan voor deze rol (maar zo redeneert de academy wel vaker) en Phoenix waarover iedereen larisch is, met als gevaarlijke outsider nog Heath Ledger.
(Ik heb Capote en Walk the Line nog niet gezien dus kan geen oordeel vellen.)
Als PSH 'm krijgt is 't gewoon vanwege deze rol hoor. Met name hen die de echte Truman Capote hebben meegemaakt zijn lyrisch.
Sheridana +1
  woensdag 1 februari 2006 @ 03:55:35 #163
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_34670396
Ik vind de nominaties voor Spielberg en Munich wel verrassend eigenlijk. Ook gaf ik zowel Russell Crowe als Ralph Fiennes meer kans dan Howard (maar dat komt ook doordat ik hem graag in Supp. voor Crash had gezien).
Dat Weisz wel is genomineerd en Fiennes niet, klopt eigenlijk ook gewoon niet.
Hoera voor Gaghan en Allen .

Memoirs of a Geisha heeft evenveel nominaties als Crash, dat zag ik niet aankomen .
The short weekend begins with longing...
  woensdag 1 februari 2006 @ 04:17:20 #164
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_34670424
  • In 77 jaar tijd is dit pas de vierde keer dat Picture en Director precies overeenkomen.
  • Brokeback Mountain is verrassend genoeg niet genomineerd voor de montage. Best Picture-winnaars die niet genomineerd waren voor Editing, zijn zeldzaam (9 keer in 72 jaar).
  • Oh my fucking God, John Williams heeft nu 45 Oscarnominaties.
  • De studio die als hoogste is geëindigd, is Focus Features met 16 nominaties.
  • The short weekend begins with longing...
      Redactie Frontpage woensdag 1 februari 2006 @ 06:16:17 #165
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_34670546
    Dat Memoirs of a Geisha is wel gigantisch geflopt, deed niks aan de boxoffice en ook hier een derderangs oscarnominatie, ze hadden er vast meer van verwacht
      woensdag 1 februari 2006 @ 17:01:35 #166
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_34684999
    Hier een NYT-artikel over het nominatieproces voor documentaires. Vrolijk word je er niet van...
    quote:
    And the Documentary Nominees Aren't . . .

    By JOHN ANDERSON
    Published: January 29, 2006

    COME Oscar night, the nominees for best documentary will most likely be relegated once again to the back row of the orchestra. And, along with the balcony, what will again cast a shadow on the winner are the category's seemingly perennial controversies.

    Each year, the documentary branch of the Academy of Motion Picture Arts and Sciences winnows the eligible films down to a shortlist - this year, 15 movies, 5 of which will receive nominations on Tuesday and 1 the Oscar. Just as traditional are the subsequent laments about what was nominated, what was not and why.

    This year's shortlist includes the obvious front-runner for the prize, "March of the Penguins," Luc Jacquet's study of the reproductive cycle of the emperor penguin. The movie has made more than $77 million - a high profile and high profits no longer count as handicaps in winning this award.

    Why, then, did Werner Herzog's much-admired "Grizzly Man" not make the cut? The film, about the naturalist and ecologist Timothy Treadwell, who was killed by the same Alaskan grizzly bears that he studied, was chosen best nonfiction film last month by the New York Film Critics Circle.

    Simple explanation, said the documentarian Arthur Dong, a member of both the documentary executive committee and the academy's board of governors: "It didn't get enough votes." He explained that volunteers from the documentary branch conducted initial screenings of all eligible films, voted and put their highest vote-getters on the shortlist.

    How many volunteers? Mr. Dong referred the question to the academy's publicity office. A spokeswoman there declined to answer. So it could be two people? she was asked. "I hope not," she answered. For years, accusations of cronyism and bad taste plagued the selection of Oscar documentaries - in the 1990's, films that were denied nominations included the epic basketball documentary "Hoop Dreams"; "Crumb," the portrait of the maverick cartoonist R. Crumb; the true-crime documentary "Brother's Keeper"; Michael Moore's debut, "Roger & Me"; and "The Thin Blue Line," in which Errol Morris (who finally won for his 2003 documentary "The Fog of War") dismantled the case against a man on death row in Texas.

    Moreover, films with Holocaust or other Jewish themes were seen to have a lock on the category: Between 1995 and 2000, the winners included "Anne Frank Remembered," three other Holocaust films - "The Long Way Home," "The Last Days" and "Into the Arms of Strangers: Stories of the Kindertransport" - and "One Day in September," about the 1972 Munich Olympics murders. "There are not many sure things in life, but that was a sure thing," Spike Lee said in 1998, when his "4 Little Girls" - about the 1963 Birmingham church bombing - lost to "The Long Way Home."

    What Mr. Morris once referred to as the "Mother Teresa school of filmmaking" - the perception that if a film's subject is exemplary, the film must be, too - has always held sway at the academy. So has the voters' penchant for movies about the mentally or physically disabled. This year seems no different: both "Unknown White Male," about a man who loses his memory, and "Murderball," a forceful movie about wheelchair-bound rugby players, are on the shortlist. So is "39 Pounds of Love," about the painfully wizened Ami Ankilewitz, a victim of spinal muscular atrophy, who seeks to travel across the United States. It is said to be his long-held dream, but there is nothing in the film that does not feel stage-managed.

    However the documentary nominations are ultimately decided, some films - as usual - were out of the running before the shortlist voting even began. Others were considered certainties, including "After Innocence" by Jessica Sanders, whose mother Freida Lee Mock, is the head of the documentary branch. Mr. Dong said Ms. Mock had recused herself from the voting, just as she did when her own 1994 film, "Maya Lin: A Strong Clear Vision," won the Oscar.

    There's an inherent conflict between how the academy determines eligibility and how most documentary filmmakers make money. Because European television has government money and spends it on films that tackle controversial subjects, American documentarians often look there for financing, in exchange for the chance to show the film on the air.

    To be considered for an Oscar, however, a documentary must have made its debut in theaters and played for at least a week in New York or Los Angeles, and films that appeared only on television - or even those that appeared on television before moving to theaters - are disqualified.

    Some - the BBC in Britain, HBO in the United States - have been willing to delay broadcast to preserve a film's Oscar eligibility. But that doesn't mean that they are happy about the rules.

    "I do not think it should matter whether films have been broadcast on TV outside the U.S.," said Nick Fraser, editor of the BBC's "Storyville" series. Agnès Varda's meditation on aging and eating, "The Gleaners and I," was cited as one of the best films of 2000 by many of the major American critics' groups, but it was ineligible for an Oscar because it had been broadcast in Italy and France before opening in the United States. And last year, "Control Room," in which Jehane Noujaim examined American and Arab news coverage in the opening stages of the Iraq War, was similarly shut out, even though it was shelved by its producers for six months before being shown on European television; in the interim the required blackout period had been extended to nine months.

    That rule has since been eliminated. But it doesn't help Eugene Jarecki.

    The director of "Why We Fight," which opened on Jan. 20, Mr. Jarecki has produced an ambitious treatise on the American military-industrial complex, the philosophy of perpetual war and the prescience of Dwight D. Eisenhower. It won him the prize for best documentary at the Sundance Film Festival last January - just as the documentary branch announced another set of rule changes.

    Ms. Mock said in an academy press release that "films with a true theatrical rollout would be 'exempt' - in quotes - from the television blackout provision," said Mr. Jarecki, whose previous documentary was "The Trials of Henry Kissinger." Mr. Jarecki's legal counsel, John Sloss; members of the Sundance Institute; and executives at the BBC concluded that the academy had at last recognized that a television debut is sometimes a financial necessity for documentaries. Mr. Jarecki allowed "Why We Fight" to be shown on British television.

    But according to the academy, Mr. Fraser said, the film violated the broadcast ban. "We were informed that these clauses had been dropped," he said. "Had we known that the rules had retained some obligation to show first in a cinema in America, we would have rescheduled our screening."

    Mr. Dong said the rule banning broadcast before theatrical release applies to all Oscar contenders, not just documentaries. But he conceded that some of the documentary branch rules are about survival - at one point the academy's board of governors wanted to eliminate the short-documentary category altogether and banish documentary features to the science and technical awards, which are presented in a separate ceremony.

    "I think the academy, with the best of intentions," Mr. Jarecki said, "sought to make the rules evolve in a way that recognized the realities facing the financing of certain documentary films, to make it more relevant whether a film had a theatrical life in America than what its television pedigree was. That was clearly the direction they were moving in."
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      woensdag 1 februari 2006 @ 19:00:05 #167
    130081 manou
    me love me boyfriend
    pi_34688892
    kut nominaties dit jaar!!!!
      Moderator woensdag 1 februari 2006 @ 19:07:05 #168
    1212 crew  Mike
    Excellent!
    pi_34689143
    quote:
    Op woensdag 1 februari 2006 19:00 schreef manou het volgende:
    kut nominaties dit jaar!!!!
    Ik vind juist van niet. Ik was niet zo'n fan van Crash (had liever een nominatie gezien voor Jarhead) maar verder kan ik me goed vinden in de nominaties van dit jaar.
    In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
      woensdag 1 februari 2006 @ 19:44:10 #169
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_34690344
    quote:
    Op woensdag 1 februari 2006 06:16 schreef SunChaser het volgende:
    ... en ook hier een derderangs oscarnominatie...
    Dat vind ik toch nog meevallen. Had niet verwacht dat ie zoveel nominaties zou krijgen, afgaande op de overwegend redelijk negatieve recensies
      woensdag 1 februari 2006 @ 20:49:03 #170
    30408 California
    Ondergewaardeerd mysterie.
    pi_34692821
    En SoK, geen L'Enfant, maar aan de andere kant: ook geen Kung Fu Hustle.
    Geen Johansson, maar wel Hoffman en Giamatti.
    Compenseert dat elkaar een beetje? .
    The short weekend begins with longing...
      woensdag 1 februari 2006 @ 21:02:53 #171
    67640 SaintOfKillers
    Hold me closer, Tony Danza
    pi_34693492
    quote:
    Op woensdag 1 februari 2006 20:49 schreef California het volgende:
    Geen Johansson, maar wel Hoffman en Giamatti.
    Compenseert dat elkaar een beetje? .
    Het zijn 2 interessante duo's. Dan moeten Hoffman en Giamatti natuurlijk wel winnen. En Reese ook, Huffman mag Emmy's winnen.
    The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
      woensdag 1 februari 2006 @ 21:11:57 #172
    77898 EricusMaximus
    A vicious fanfare cries...
    pi_34693933
    PSH moet wel de oscar krijgen voor beste acteur. Ik heb de film net gekeken en ik moet zeggen dat hij echt buitengewoon goed in zijn rol zit en dan nog niet zozeer omdat hij Capote de excentrieke homofiel met zijn, op zijn minst gezegd, aparte stem geloofwaardig neerzet, want ik heb nooit archiefbeelden van Capote gezien, maar omdat hij compleet geloofwaardig een excentrieke homofiel met een rare stem neerzet, zonder ook maar een moment te overdreven te acteren.
    Audioscrobbler -[ A Nervous Tic Motion of the Head to the Left ]-
      woensdag 1 februari 2006 @ 21:15:54 #173
    100054 Quarks
    little Eiffel! little Eiffel!
    pi_34694149
    quote:
    Op woensdag 1 februari 2006 21:11 schreef EricusMaximus het volgende:
    PSH moet wel de oscar krijgen voor beste acteur. Ik heb de film net gekeken en ik moet zeggen dat hij echt buitengewoon goed in zijn rol zit en dan nog niet zozeer omdat hij Capote de excentrieke homofiel met zijn, op zijn minst gezegd, aparte stem geloofwaardig neerzet, want ik heb nooit archiefbeelden van Capote gezien, maar omdat hij compleet geloofwaardig een excentrieke homofiel met een rare stem neerzet, zonder ook maar een moment te overdreven te acteren.
    Helemaal mee eens, PSH staat min of meer aan de top van het lijstje met grote acteurs, die niet beschouwd worden als grote acteurs (snap je?).
    * 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
      † In Memoriam † woensdag 1 februari 2006 @ 21:50:10 #174
    4571 Sokolsky
    Wil eigenlijk geen ondertitel
    pi_34695637
    Waarom zou PSH niet beschouwd worden als groot acteur?
    Sheridana +1
      woensdag 1 februari 2006 @ 22:02:05 #175
    100054 Quarks
    little Eiffel! little Eiffel!
    pi_34696195
    quote:
    Op woensdag 1 februari 2006 21:50 schreef Sokolsky het volgende:
    Waarom zou PSH niet beschouwd worden als groot acteur?
    Ik bedoel meer dat hij ondergewaardeerd is.
    * 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
      woensdag 1 februari 2006 @ 22:07:17 #176
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_34696415
    quote:
    Op woensdag 1 februari 2006 21:50 schreef Sokolsky het volgende:
    PSH
    And if you listen very hard
    The tune will come to you at last
    When all are one and one is all
    To be a rock and not to roll
      woensdag 1 februari 2006 @ 22:14:19 #177
    100054 Quarks
    little Eiffel! little Eiffel!
    pi_34696685
    quote:
    Op woensdag 1 februari 2006 22:07 schreef Fir3fly het volgende:

    [..]

    Philip Seymour Hoffman
    * 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
      † In Memoriam † woensdag 1 februari 2006 @ 23:15:33 #178
    4571 Sokolsky
    Wil eigenlijk geen ondertitel
    pi_34699388
    quote:
    Op woensdag 1 februari 2006 22:02 schreef Quarks het volgende:

    [..]

    Ik bedoel meer dat hij ondergewaardeerd is.
    Ik hoor de laatste tijd zo ontzettend veel mensen roepen dat PSH ondergewaardeerd is, dat ik er spontaan niet meer in geloof.
    Sheridana +1
      woensdag 1 februari 2006 @ 23:27:40 #179
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_34699873
    quote:
    Op woensdag 1 februari 2006 23:15 schreef Sokolsky het volgende:

    [..]

    Ik hoor de laatste tijd zo ontzettend veel mensen roepen dat PSH ondergewaardeerd is, dat ik er spontaan niet meer in geloof.
    Dan hebben ontzetten veel mensen wel gelijk, hij is ondergewaardeerd. Voor z`n rol in Almost Famous had ie al een Oscar moeten winnen...
      woensdag 1 februari 2006 @ 23:31:32 #180
    30408 California
    Ondergewaardeerd mysterie.
    pi_34700032
    Dus jij vindt dat Del Toro zijn Oscar niet verdiende?
    The short weekend begins with longing...
      woensdag 1 februari 2006 @ 23:33:40 #181
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_34700135
    quote:
    Op woensdag 1 februari 2006 23:31 schreef California het volgende:
    Dus jij vindt dat Del Toro zijn Oscar niet verdiende?
    voor welke rol kreeg die `m ook weer?
      woensdag 1 februari 2006 @ 23:34:09 #182
    100054 Quarks
    little Eiffel! little Eiffel!
    pi_34700163
    quote:
    Op woensdag 1 februari 2006 23:15 schreef Sokolsky het volgende:

    [..]

    Ik hoor de laatste tijd zo ontzettend veel mensen roepen dat PSH ondergewaardeerd is, dat ik er spontaan niet meer in geloof.
    Misschien wel vervelend, maar daarom wordt het niet meteen onwaar.
    * 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
      woensdag 1 februari 2006 @ 23:39:39 #183
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_34700343
    quote:
    Op woensdag 1 februari 2006 23:34 schreef Quarks het volgende:

    [..]

    Misschien wel vervelend, maar daarom wordt het niet meteen onwaar.

    Als heel veel mensen hem ondergewaardeerd vinden, waarderen heel veel mensen hem en is die dus niet meer ondergewaardeerd per definitie.

    Ik denk dat het meer is dat PSH een acteur is die het bji de critici en "kenners" het altijd heel goed doet en veel lof krijgt, maar bij het grote publiek nooit is doorgebroken.
      woensdag 1 februari 2006 @ 23:43:46 #184
    30408 California
    Ondergewaardeerd mysterie.
    pi_34700513
    Del Toro won voor Traffic.

    Hoffman is geen Tom Cruise qua bekendheid, maar hij zal door een stuk meer mensen herkend worden dan zes of zelfs twee jaar geleden.
    The short weekend begins with longing...
      Redactie Frontpage donderdag 2 februari 2006 @ 00:36:21 #185
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_34702206
    Hoffman kennen we nog van Twister
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 februari 2006 @ 00:38:20 #186
    862 Arcee
    Look closer
    pi_34702263
    quote:
    Op donderdag 2 februari 2006 00:36 schreef SunChaser het volgende:
    Hoffman kennen we nog van Twister
    Ja, jij.

    Oh: Del Toro
    Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')