abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34474914
Leuk hoor die prijzenoorlog.
We mogen later alles terugbetalen!

donderdag 26 januari 2006 @ 11:29:06 #102
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_34474987
Ik moest aan Maikuuul denken toen ik de TT zag
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_34475013
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:29 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ok wie start photoshop op vandaag?
pi_34475032
Moeten ze wel van naam veranderen want C1000 is een kutnaam.
pi_34475258
quote:
Teletekst do 26 jan
**********************EN DAN DIT... ***
Franse politie doet curieuze vangst

MULHOUSE De politie heeft in de Franse
stad Mulhouse een vrouw aangehouden die
een nepbiljet van 250 euro bij zich
had.Ze liep tegen de lamp tijdens een
routine-controle.

De vervalsing was opmerkelijk,omdat er
helemaal geen biljetten van 250 euro
bestaan.Volgens de Franse politie was
het biljet in elkaar geknutseld met een
scanner en een computer.Daarbij zouden
een briefje van 50 en een briefje van
200 met elkaar zijn vermengd.

De 34-jarige vrouw,die ook geen geldig
rijbewijs kon laten zien,zei dat ze het
curieuze biljet had gekregen van een
schroothandelaar.
Ik moest meteen denken aan een aflevering van Bottom waar Eddie Hitler de meest rare biljetten drukt.
  donderdag 26 januari 2006 @ 11:47:35 #106
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_34475503
Om het sjieker te maken upgraden ze zich tot C2000.
The Internets, I needs it..
  donderdag 26 januari 2006 @ 11:49:36 #107
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_34475558
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:29 schreef sungaMsunitraM het volgende:
same here
C1000 en sjiek in 1 zin
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  donderdag 26 januari 2006 @ 11:54:37 #108
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_34475706
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:22 schreef TheMassive het volgende:
Overigens gaat het nieuwsbericht niet specifiek over de prijzenoorlog, maar over een doel van de c1000. De prijzenoorlog heeft daar weinig tot niets mee te maken.
tsja een kar boodschappen kost nu ipv 100 euro 97 euro , jeez we can now retire!

en veldmuis voor de TT
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_34475733
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:54 schreef BarraCupraCuda het volgende:

en veldmuis voor de TT
Klik op de bron gek!
Die TT is rechtstreeks van nu.nl, daarom is de garp zo garpig!
  donderdag 26 januari 2006 @ 11:56:04 #110
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_34475759
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:52 schreef veldmuis het volgende:
Waarom denk je dat ik dit topic geopend heb
Alsof het NWS mij boeit
Zo, en dan toch nog met bronvermelding en je eigen mening i.p.v. alleen een nieuwsdump, petje af hoor!
pi_34475789
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:54 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

tsja een kar boodschappen kost nu ipv 100 euro 97 euro , jeez we can now retire!

en veldmuis voor de TT
Niet echt een logische opmerking door prijsverlagingen te bagataliseren, wel? Jij hebt er blijkbaar geen moeite voor producten de volle pond te betalen?
pi_34475926
Haha, dat is wel heel erg dom.
pi_34475972
LOL
pi_34476992
Dan ben je dubbel zo dom!
pi_34486639
quote:
Veiling schilderij prins Bernhard geen succes

De veiling van een schilderij van prins Bernhard heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd. Het schilderij moest volgens veilinghuis Christies in Amsterdam minimaal 8000 euro opbrengen, maar niemand wilde er zoveel voor betalen.
Het gaat om de prent Uitzicht vanaf een heuvel een uur buiten Kathmandu, Nepal dat in 1978 door de prins is geschilderd. Het schilderij was als beloning weggegeven bij een prijsvraag ten bate van het Wereldnatuurfonds. De winnaar wilde het veilen, maar heeft het schilderij uiteindelijk weer mee naar huis genomen.
http://www2.rnw.nl/rnw/nl/news/zijlijn/#4730392
pi_34488296
quote:
Kwart Britten gooit pc weg bij virusinfectie

Een kwart van de Britten die slachtoffer worden van een computervirus, gooit de pc weg en koopt een nieuwe. Dat blijkt uit een onderzoek van kabelbedrijf Telewest. Dit kost miljarden euro's. Mede door dit gedrag, dat Telewest "viruswoede" noemt, ligt de prijs van het herstellen van een virusinfectie in Groot-Brittannië gemiddeld op 260 pond oftewel zo'n 390 euro. Volgens Telewest zullen de Britten dit jaar in totaal zo'n 3 miljard dollar (4,5 miljard euro) kwijt zijn aan het verwijderen (al dan niet inclusief pc) van virussen.
http://nieuwsblad.typepad(...)kwart_britten_g.html

pi_34530058
geen commissie Dijkstal voor Bolivia:
quote:
Boliviaanse president levert helft salaris in

LA PAZ- De recent geïnstalleerde Boliviaanse president Evo Morales heeft zoals beloofd zijn eigen salaris gehalveerd en zijn kabinetsleden opdracht gegeven zijn voorbeeld te volgen. Dat heeft hij gisteren bekendgemaakt. Het geld dat op deze manier wordt bespaard, zal ten goede komen aan het openbaar onderwijs, zei de president, die het nu zal moeten doen met een maandsalaris van 15.000 bolivianos (bijna 1.400 euro).
"We hebben 6.000 nieuwe leerkrachten nodig en er is slechts geld voor 2.200", aldus Morales. De vorige Boliviaanse president verdiende per maand 34.900 bolivianos (ruim 3.200 euro), en tijdens zijn verkiezingscampagne had Morales beloofd het voor veel minder te zullen doen.
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=GSINFTDI
  maandag 30 januari 2006 @ 09:40:15 #118
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34605535
Onhandige museumbezoeker vernielt drie dure Chinese vazen
Een onhandige bezoeker heeft drie vazen van de Qing-dynastie gebroken in een museum in Cambridge nadat hij met zijn voeten verstrikt raakte in zijn veters. Het museum wil de scherven alsnog lijmen.

Lijmen
Het incident vond afgelopen week plaats in het Fitzwilliam Museum in Cambridge. Een bezoeker verloor zijn evenwicht en viel tussen drie Chinese vazen die dateren uit het eind van de XVIIde en het begin van de XVIIIste eeuw. Op de foto, die door een andere bezoeker vanop de trap werd genomen, ziet men duidelijk de schuldige. Hoewel de vazen nu in kleine stukjes liggen, heeft het museum de intentie om ze te lijmen. De vazen behoren tot de bekendste werken van het museum.

Bron: HLN

Dat is best wel lullig als je dat overkomt
Nou maar hopen dattie goed verzekerd is
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  maandag 30 januari 2006 @ 09:42:54 #119
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34605588
En dit dan, die vent roept ook alles om in de publiciteit te komen:

Berlusconi belooft geen seks meer tot verkiezingen

Berlusconi en zijn vrouw Veronica. Hij zal er een poosje moeten afblijven. De Italiaanse premier Silvio Berlusconi heeft beloofd dat hij tot de verkiezingen op 9 april geen seks meer zal hebben. Dat heeft de Italiaanse krant Il Giornale gemeld. Volgens de conservatieve Milanese krant, die in handen is van Paolo Berlusconi, de broer van de premier, deed Berlusconi de belofte zaterdag toen hij op campagne was op Sardinië.

De populaire tv-priester Massimiliano Pusceddu prees Berlusconi omdat hij de familiewaarden hoog in het vaandel heeft en beloofde dat zijn eigen aanhangers de premier zouden steunen omdat "als links de verkiezingen wint, dat het morele einde betekent van dit land". Daarna gaf hij hem zijn zegen.

Berlusconi antwoordde, lachend: "Beste Vader Massimiliano. Ik wil u hartelijk bedanken. Ik zal proberen aan uw verwachtingen te voldoen, en ik beloof u vanaf nu tweeënhalve maand van volledige seksuele onthouding, tot 9 april." Berlusconi neemt het bij de verkiezingen op tegen de centrumlinkse oud-premier Romano Prodi.

Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  maandag 30 januari 2006 @ 12:11:22 #120
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  maandag 30 januari 2006 @ 13:59:44 #121
89730 Drugshond
pi_34612032
quote:
Op maandag 30 januari 2006 09:40 schreef Marietje_34 het volgende:
Onhandige museumbezoeker vernielt drie dure Chinese vazen
Een onhandige bezoeker heeft drie vazen van de Qing-dynastie gebroken in een museum in Cambridge nadat hij met zijn voeten verstrikt raakte in zijn veters. Het museum wil de scherven alsnog lijmen.

Lijmen
Het incident vond afgelopen week plaats in het Fitzwilliam Museum in Cambridge. Een bezoeker verloor zijn evenwicht en viel tussen drie Chinese vazen die dateren uit het eind van de XVIIde en het begin van de XVIIIste eeuw. Op de foto, die door een andere bezoeker vanop de trap werd genomen, ziet men duidelijk de schuldige. Hoewel de vazen nu in kleine stukjes liggen, heeft het museum de intentie om ze te lijmen. De vazen behoren tot de bekendste werken van het museum.

Dat is best wel lullig als je dat overkomt
Nou maar hopen dattie goed verzekerd is
Lijkt me nou net een reclame voor even Apeldoorn bellen.
Je zou hem zo op TV kunnen verwachten.
pi_34633837
quote:
Betere seks met sla

Het witte melksap in sla werkt potentieverhogend. De Italiaanse wetenschapper Giorgio Samorini zegt dat in het Duitse tijdschrift Der Spiegel .
De Egyptenaren teelden 4.500 jaar geleden al sla en kenden het potentieverhogende effect. Zij teelden de groente vooral voor het oliehoudende zaad, want door het overvloedige melksap waren de bladen te bitter om te eten.

Moderne sla bevat minder melksap, maar helaas vertelt Samorini niet hoeveel je wel moet eten om je potentie merkbaar op te krikken.
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=G58NGIUA

pi_34657101
Als je weet dat sla 'n behoorlijke dosis broom bevat is de sex slaapverwekkend
  dinsdag 31 januari 2006 @ 22:32:03 #124
89730 Drugshond
pi_34663707
quote:
Bron : Nieuws.nl
Man overleeft val van veertig meter

(Novum/AP) - Een Oostenrijker is van veertig meter hoogte uit een helikopter gevallen. Doordat zijn val werd gebroken door een diepe laag verse sneeuw, liep de 42-jarige man geen verwondingen op. Dat heeft de politie in Hallstatt in het westen van Oostenrijk gezegd.

De man was bezig met een reparatie en hing aan een touw dat was vastgemaakt aan de helikopter. Toen de knoop van het touw losliet, viel de man naar beneden.
Ik geloof dat het record op 4500 meter stond zonder parachute.
Tijdens WO-II moest een Amerikaanse vlieger zijn bommenwerper verlaten zonder parachute. En wonder boven wonder overleefde hij ook de val door gebroken takken en een dikke sneeuwberg.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 23:27:10 #125
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34665737
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 22:32 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik geloof dat het record op 4500 meter stond zonder parachute.
Tijdens WO-II moest een Amerikaanse vlieger zijn bommenwerper verlaten zonder parachute. En wonder boven wonder overleefde hij ook de val door gebroken takken en een dikke sneeuwberg.
pfff, toevallig een bronnetje waar ik het verhaal kan nalezen, lijkt me erg mooi om te lezen!
De wereld is op hol geslagen
pi_34670567
Voorstel voedselhulp valt niet in goede aarde

Officials in drought-stricken Kenya recoiled with outrage to a plan by a New Zealand woman to send "dog food" for starving children, even as she said the product was fit for human consumption.

[..]

Under the headline "For starving children of Kenya, 42 tons of dog food ..." the Nation heaped scorn on the scheme presented to the New Zealand paper by Drummond, the founder of Mighty Mix dog food.

In an interview with Television New Zealand late on Monday, Drummond said the relief, NZ's Raw Dry Nourish, is fit for humans. Both she and her children used it, but she allowed it contains the same ingredients as Mighty Mix dog biscuits.

The Press quoted her as saying she initially thought of sending biscuits to Kenya but decided against it when she discovered the need.

"The first plan was to send dog biscuits and change the vitamins then when I heard there were so many little children I could not send them a bicky," The Press quoted her as saying.

So she created a powdered form of the ingredients -- freeze-dried beef, mutton, pork and chicken, deer velvet, green lip mussel, kelp, garlic, egg, whole grain cereals and cold-pressed flax seed flour -- to mix with water.

"The dogs thrive on it," Mighty Mix agent Gaynor Siviter told The Press. "They have energy, put on weight. It's bizarre but if it's edible and it works for these people then it's a brilliant idea. It beats eating rice."

Bron
  woensdag 1 februari 2006 @ 07:10:35 #127
89730 Drugshond
pi_34670678
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:27 schreef 1ofthefew het volgende:
pfff, toevallig een bronnetje waar ik het verhaal kan nalezen, lijkt me erg mooi om te lezen!
Het record staat nog veel hoger.
People surviving free fall

Ik wist dat er zulke maffe incidenten waren, was ooit een item op discovery. Maar erg grappig om het weer terug te lezen.
pi_34696402
quote:
,,Geen seks was grapje''

epa

ROME - De belofte van de Italiaanse premier Silvio Berlusconi om tot de verkiezingen op 9 april geen seks meer te hebben, was maar een grapje. Dat heeft hij gisteravond laat gezegd in een talkshow op de Italiaanse staatstelevisie.
,,Ik onthoud me nergens van'', zei hij en voegde eraan toe dat matigheid wel noodzakelijk is gezien zijn vele verplichtingen.

Zondag schreef een Italiaanse krant dat Berlusconi op campagne in Cagliari tegen een beroemde tv-priester, Massimiliano Pusceddu, had gezegd dat hij zich tot de verkiezingen volledig zou onthouden van seks. De priester had de premier geprezen omdat hij de familiewaarden hoog in het vaandel heeft.

Berlusconi zei gisteren dat hij en de tv-priester maar een beetje aan het dollen waren.
http://www.standaard.be/A(...)elId=DMF01022006_060

pi_34697952
quote:
Bank: geld maakt niet gelukkig

LONDEN (ANP) – Een internationale bank heeft talrijke klanten gewaarschuwd dat geld niet gelukkig maakt. In een rondzendbrief stelt bankier James Montier van de investeringsbank Dresdner Kleinwort Wasserstein dat mensen psychische problemen riskeren in hun dwang naar meer materieel genoegen. Het maakt ze steeds ontevredener.

Montier spreekt over vervolgingswaanzin en de permanente behoefte aandacht te trekken, meldde de Duitse omroep ARD woensdag. Volgens de bankier went een mens snel aan een nieuw huis of een nieuwe wagen: „In het begin was je je auto elk weekeinde. Maar na een half jaar ben je het beu. Dan hebben de kinderen de achterbank vernield en zit de kofferbak vol hondenhaar".
http://www.refdag.nl/arti(...)t+niet+gelukkig.html

nieuwe vorm van de debiteuren manen hun rekeningen eens te betalen?
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:00:02 #130
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34744558
edit
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_34748185
quote:
IJsman Ötzi was waarschijnlijk onvruchtbaar

Ötzi was waarschijnlijk onvruchtbaar. Dit denkt althans de Italiaanse wetenschapper Franco Rollo. Zijn bevinding ondersteunt de stelling als zou de ijsman maar weinig sociaal aanzien hebben gehad, zo heeft het nieuwsagentschap Ansa vrijdag bericht.
De onderzoeken op de meer dan 5.000 jaar oude gletsjermummie zijn uiterst nauwkeurig uitgevoerd op het mitochondriaal DNA, dat uitsluitend via de moeder wordt geërfd. Helemaal zeker is de onvruchtbaarheid echter niet, aldus Rollo.
De studie weerlegt de \"romantisch-patriottische theorie\", die zegt dat de ijsman de voorvader van alle Tirolers was. De bevinding ondersteunt wel de theorie van de ondertussen overleden onderzoeker Konrad Spindler, die in de jaren negentig stelde dat Ötzi een eenzaat was die uit de gemeenschap werd verstoten en in de bergen om het leven kwam.
Ötzi werd in september 1991 door het Nürnbergse echtpaar Erika en Helmut Simo op de Similaungletsjer in het Otztal gevonden. Het 5.300 jaar oude lijk wordt in een museum in Bolzano bewaard.
http://www.hbvl.be/nieuws(...)0-BC67-76BD8CBC3DE2}
quote:
Belgische pantsers zoek in hartje Afrika

De volledig Belgische uitrusting van een bataljon Beninese blauwhelmen voor Congo is nu al bijna 4 weken in beslag genomen door Equatoriaal Guinea. Daarbij onder meer 15 dure Pandur-pantsers en radio-apparatuur.

Veel wijst er op dat het materieel in dit dictatoriale landje reeds is geplunderd. Zelfs een telefoontje van VN-secretaris-generaal Kofi Annan kon de situatie tot dusver niet deblokkeren.

Wat aanvankelijk lacherig werd afgedaan als typisch Afrikaanse ‘kafka’, krijgt nu veel ernstiger allures. Niet alleen is voor vele miljoenen euro Belgisch militair materieel zoek, bovendien komt ook de ontplooiing van een Beninees VN-bataljon in het onrustige Noord-Katanga nu serieus in het gedrang. De VN wezen het transport uit Zeebrugge toe aan de Franse bevrachter Geodis die op zijn beurt een Oekrainse reder charterde met een spookadres op het Caribische staatje Saint Kitts en Nevis.

Geodis verklaarde ons donderdag dat de kapitein zonder toestemming Malabo op het eiland Biako, deel van Equatoriaal Guinea, aanliep. Volgens het regime moest het materieel dienen voor een putsch.

Het ongenoegen groeit, vooral omdat de autoriteiten in Malabo geen haast maakt om een VN-inspectieploeg toe te laten. België zelf is vrij gerust over de eindfactuur: het materieel is uitgeleend aan de VN, de VN draaien dus op voor alle verlies of schade.
http://www.hbvl.be/nieuws(...)B-A227-DE77D1D86F91}

:')
  maandag 6 februari 2006 @ 12:36:01 #132
140801 26ron
En dan nu de mening van.......
pi_34790894
Veel vraag naar blowverbodsborden
AMSTERDAM De Amsterdamse verkeersborden die blowen verbieden, vliegen als warme broodjes over de toonbank. Op de borden, die in stadsdeel De Baarsjes hangen, is een rokende joint te zien in een rode cirkel.

Omdat ze de afgelopen tijd al een paar keer zijn gestolen, zette het stadsdeel de borden voor 90 euro op het internet te koop. Inmiddels zijn al 333 aanvragen binnengekomen, waarvan de helft uit de VS. Ook vanuit Australië en Singapore is belangstelling.

Na de eerste diefstallen zijn de borden vastgelast, maar er is al een bord met paal en al ontvreemd.
......
pi_34791173
Ze zijn te koop op internet

klik
pi_34796352
opmerkelijk nieuws mag dat ook?

Het resultaat van de 1e gezichtstransplantatie
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_34796489
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:45 schreef milagro het volgende:

[afbeelding]
Is er ook een foto van ervoor?
pi_34819287
quote:
Geslachtloze Enschedeër wil als onzijdig door het leven

’HET’ MAG NIET!

’Het gaat puur om erkenning’

door BERT HUISJES

ENSCHEDE, dinsdag
Al jaren is ’HET’ met de gemeente Enschede in conflict, omdat hij niet als man of vrouw ingeschreven wil staan. ’Het’ werd geboren als jongen, maar liet zich ombouwen tot vrouw. Maar ook dat voldeed niet bij ’het’ en daarop volgde een nieuwe operatie.
De inwoner van Enschede gaat nu door het leven als ’het’, en eist sindsdien dat de gemeente doorhaalt dat hij vrouw is. Maar de ambtenaren mogen zijn geslacht niet veranderen in ’man’. ’Het’ wil op zijn rijbewijs, paspoort en in de burgerlijke stand vermeld staan als onzijdig.

Keuze
Volgens woordvoerder Roelink van de gemeente is dat onmogelijk. „Wat die meneer of mevrouw, of hoe je het ook moet noemen, wil, kan gewoon niet. We kennen maar twee soorten mensen, mannen en vrouwen. Daar moet een keuze uit worden gemaakt. De wet voorziet er gewoon niet in.” ’Het’ liet het er echter niet bij zitten en nam een advocaat in de arm en spande een rechtszaak aan. Bij de rechtbank in Almelo werd de eis afgewezen, en vorig jaar november verloor ’het’ opnieuw bij het hof in Arnhem. Toch geeft ’het’ het niet op. Binnenkort volgt een procedure bij de Hoge Raad. De advocaat Paul Luttikhuis staat de ex-man én ex-vrouw al vanaf het eerste uur bij. Hij zegt: „Ik heb van mijn cliënt weinig ruimte gekregen om hier iets over te zeggen. ’Het’ wil niet met naam of leeftijd bekend worden, maar vindt dit wel zo belangrijk dat het bereid is het op het hoogste niveau uit te vechten.”
Volgens Luttikhuis is de zaak uniek. „Over geslachtsverandering is al veel jurisprudentie. Maar mijn cliënt wil juist niet als man of vrouw worden ingedeeld, omdat het geen van beiden is. Elk mens heeft er recht op dat de overheid zijn identiteit erkent. En dat gebeurt in dit geval niet. Het gaat puur om erkenning.”
Wetboek

De advocaat bestrijdt dat de wet geen mogelijkheden biedt, zoals de gemeente Enschede zegt. „In ons land worden elk jaar kindertjes geboren, waarvan niet is vast te stellen welk geslacht zij hebben. De wet houdt daar rekening mee. In het burgerlijk wetboek, artikel 19b, is geregeld dat deze kinderen voorlopig als onzijdig worden geadministreerd.”
„Binnen drie maanden moeten de ouders dan aangeven wat het is, maar als het ook dan nog niet bekend is, blijft die aantekening staan. Dat is wat mijn cliënt dus ook wil. Want hoe hij zo geworden is, maakt in principe niet uit. Hij is en voelt zich geen man en vrouw.”
De laatste hoop van ’het’ is nu gericht op een oordeel van de Hoge Raad, waar een verzoek om cassatie is ingediend.
Advocaat Luttikhuis denkt dat hij met een beroep op de mensenrechten de zaak moet kunnen winnen voor ’het’. „Er is al veel geschreven over de rechten van geslachtloze mensen, onder meer in de V.S. Ook in ons land moet er nu duidelijkheid over komen.”
De gemeente Enschede zegt het oordeel met een gerust hart af te wachten. „De rechtbank en het hof hebben ons eerder al in het gelijk gesteld”, zegt woordvoerder Roelink. „Als de wetgever vindt dat wij deze meneer, mevrouw of hoe het ook te noemen, als onzijdig moet worden ingeschreven moet de wet worden gewijzigd. Dat is niet aan ons. Tot het zover is, is er alleen de keuze tussen man of vrouw

Telegraaf
  dinsdag 7 februari 2006 @ 08:07:18 #137
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_34819441
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:45 schreef milagro het volgende:

toen ik dat gisteren op de radio hoorde moest ik aan Hannibal denken, dat boek dat na Silence of the lambs komt. Een van de personages daarin heeft zijn gezicht aan zijn honden gevoert...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 10:31:54 #138
89730 Drugshond
pi_34823853
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 08:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

toen ik dat gisteren op de radio hoorde moest ik aan Hannibal denken, dat boek dat na Silence of the lambs komt. Een van de personages daarin heeft zijn gezicht aan zijn honden gevoert...
en als je dat verhaal van deze vrouw leest, dan is dat feitelijk ook zo gebeurd, erg vreemd verhaal, ik ga maar uit van een erg zieke hond

wel frappant dat deze dame, die na een zelfmoordpoging dit lot stond te wachten, nu het gezicht heeft gekregen van een dame die gestorven is door zelfdoding.
pi_34844703
quote:
Rusland zoekt dubbelspionnen

MOSKOU - Sinds eind januari een spionageschandaal uitbrak, is Rusland er veel aan gelegen, buitenlandse spionnen de wind uit de zeilen te nemen. Maar het antwoord hoeft niet altijd repressie te zijn, moeten Poetin en de zijnen gedacht hebben. Men kan ook gaan voor de ’win-win’-situatie.
De geheime dienst FSB, de opvolger van de KGB, heeft op zijn website een aanbieding die buitenlandse spionnen niet kunnen weigeren: ze kunnen dubbelagent worden, met behoud van loon.

In het begeleidende weringstekstje worden er geen doekjes om gewonden. ,,Russische burgers die samenwerken met buitenlandse inlichtingendiensten, kunnen naar het vertrouwelijk nummer van de FSB telefoneren om dubbelagent te worden'', luidt het. Waarop dat ,,vertrouwelijke nummer'' en een mailadres worden gegeven.

De FSB garandeert dat de dubbelspionnen kunnen samenwerken met FSB-agenten van het hoogste niveau. De ex-KGB stelt zich ook borg voor ,,anonimiteit en confidentialiteit''.

llc
http://www.standaard.be/A(...)elId=DMF07022006_036

hmm
  woensdag 8 februari 2006 @ 01:12:00 #141
89730 Drugshond
pi_34877493
quote:
Vlaggenoorlog

Tientallen zwarte vlaggen met één enkele ster wapperen voortaan voor het gebouw waar de Amerikaanse missie in de Cubaanse hoofdstad Havana is gevestigd. Een monument om de duizenden Cubanen te gedenken die vielen in het geweld tegen het land, zegt het regime. Fidel Castro zelf woonde maandag in olijfgroen uniform de openingsceremonie bij (foto links).
Of is er meer aan de hand? Want de vlaggen blokkeren toevallig ook het zicht op de elektronische boodschappen die vanuit de missie worden geprojecteerd en die behalve wereldnieuws ook berichten over mensenrechten Havana binnensturen.

Eerder bouwde de Cubaanse regering al enorme afficheborden rondom de VS-missie. Op één ervan werd een blikvanger van jewelste geplakt: een affiche voor de film ,,De moordenaar'', met in de hoofdrol een man die - alweer geheel toevallig - enige gelijkenis vertoont met president Bush.

08/02/2006
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GI4NUSRI

pi_34916228
nationale ramp in Rusland:
quote:
Russen moeten het zonder hun geliefde vodka stellen

Rusland staat op de rand van een nationale ramp. Door een bureaucratische blunder wordt er geen wodka meer gestookt. Sinds begin dit jaar wordt geen druppel meer gestookt. De Russische krant Komsomolskaya Pravda schreeuwt moord en brand. ,,Hoe kon in 40 dagen alle Russische wodka opraken'', stond eergisteren op hun eerste pagina.
De krant deed onderzoek naar de oorzaken van de wodkaschaarste en riep op dat de schuldigen zouden worden gestraft. De lezers kon ook adviezen lezen van ,,Bekende Russen'' hoe te overleven zonder wodka. Daarnaast stond een cartoon van een man die een wodkafles uitwringt als een dweil om er nog één druppeltje uit te krijgen. Hoewel sinds het einde van het communisme de bierconsumptie stilaan stijgt, speelt wodka een centrale rol in het leven van de Rus. Een liter kost amper 3,5 euro. Het spul wordt gedronken in kleine glaasjes die in één teug achterover worden geslagen. Meestal hoort daar een sneetje augurk bij.

Oorzaak van deze bijna-ramp is een typische Russische incompetentie. Sinds 1 januari is in Rusland een wet van kracht die namaak moet bestrijden. Daarom moet iedere fles ,,echte Russische wodka'' een speciaal label krijgen. Maar de verantwoordelijke ambtenaren hebben vergeten die labels te laten drukken. Resultaat: de wodkastokerijen hebben de productie noodgedwongen stil gelegd. Alleen voor de uitvoer wordt nog een beetje gestookt.

(JOLO)
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GT3O15D9

zullen wel veel slachtoffers vallen straks, maar nu met illegale stokerijbrouwsels

Italie op zijn kop:
quote:
Te veel Berlusconi op tv

ROME - De Italiaanse televisiemaatschappij Mediaset is veroordeeld tot een boete van 150.000 euro omdat ze de Italiaanse premier Silvio Berlusconi te veel zendtijd had gegeven. Berlusconi, die eigenaar van Mediaset is, barstte na de veroordeling in woede uit.
De Italiaanse premier noemde de beslissing van de Italiaanse autoriteit die toeziet op het verloop van de verkiezingscampagnes, een ,,politiek initiatief''. ,,De autoriteit is geen onpartijdige instantie meer, maar een politieke instantie'', brieste hij.

Sinds begin januari is de Italiaanse regeringsleider prominent aanwezig op radio en tv. Terwijl rivaal Romano Prodi in totaal acht minuten op de Italiaanse buis verscheen, was Berlusconi 8 uur en 16 minuten te zien.

Ontbinding

Volgens de autoriteit hield Mediaset zich niet aan de regels. De Italiaanse wetgeving schrijft immers voor dat alle politieke partijen na de officiële start van de verkiezingscampagne precies evenveel zendtijd moeten krijgen. Die campagne start officieel na de ontbinding van het parlement, voorzien op 29 januari. Berlusconi verkreeg echter een uitstel van de ontbinding van het parlement tot 11 februari.

De regulerende autoriteit had de privézenders echter gevraagd ook voor de start van de campagne de regels toe te passen om te vermijden dat Berlusconi veel meer zendtijd zou krijgen dan zijn rivaal Romano Prodi.

Mediaset gaat in beroep tegen de veroordeling.

kld (afp)
http://www.nieuwsblad.be/(...)leID=DMF09022006_080

[ Bericht 16% gewijzigd door zakjapannertje op 09-02-2006 21:56:10 ]
pi_34919285
ingrijpende vorm van integratie, dit, lijkt wel Latijns-Amerika (of Afrika) zo:
quote:
Turkse vrouwen willen westerse neuzen

door onze correspondent Fidan Ekiz

ISTANBUL - Steeds meer Turkse vrouwen gaan naar een plastisch chirurg voor een neuscorrectie. De ingreep is een trend geworden in een land, waar veel vrouwen lijden aan het 'groteneussyndroom'. Ze willen graag een westerse neus want 'die zijn tenminste klein, mooi en vrouwelijk'. Maar de operatie loopt niet altijd goed af.Turkije staat bekend om zijn uitstekende chirurgen. 'Schoonheidsreisjes' naar Turkije zijn dan ook populair onder buitenlanders. De wachtlijsten zijn kort en de ingrepen goedkoop. Maar voor Turken ligt dat vaak anders. Vooral jonge Turkse vrouwen die graag een kleine, rechte neus willen, kunnen de operaties die daarvoor nodig zijn vaak niet betalen. Ouders willen hun dochters wel helpen, mits de kosten binnen de perken blijven. Dus kiezen ze voor de goedkoopste ingrepen.

,,Had ik het maar nooit gedaan'', klaagt Zeliha Öksöz (26). Zij liet haar haakneus in 2004 voor 600 euro - eenderde van de normale prijs - rechtzetten. Zeliha wilde graag een wipneusje en dat kreeg ze. Maar twee maanden na de operatie wees het puntje van haar neus plotseling naar beneden, in plaats van vrolijk omhoog. ,,Ik trok een coltrui aan en ineens stortte mijn neus in.''

Volgens de chirurg kwam het door haar eigen onvoorzichtigheid, dus moest Zeliha betalen voor een correctie. Bij haar ouders kon ze daarvoor niet meer aankloppen. Ze zocht een baantje en spaarde de benodigde 2000 euro. Nu zoekt ze nog naar een geschikte chirurg.

Ook bij vrouwen die zich wél een wat duurdere neuscorrectie kunnen veroorloven, lopen operaties niet altijd goed af. Het probleem: de vrouwen willen westerse neuzen, die echter niet altijd 'passen' in een oosters gezicht. De eigen neus is veelal te groot en kan moeilijk worden omgebouwd tot een klein, westers reukorgaan. Maar de klant is koning, dus werken de chirurgen mee.

,,Ze komen binnen en zeggen dat ze een neus willen zoals Jennifer Lopez of Angelina Jolie'', zegt dr. Nevzat Demirbilek. ,,Ik vind het resultaat in veel gevallen niet mooi. Die neuzen passen niet in hun gezicht. Maar zíj zijn tevreden.''

Volgens de arts is het niet zo gek dat de vrouwen een westerse neus willen. Die worden als schattig en 'sexy' gezien. De grotere, oosterse neuzen drukken dominantie uit. Een verfijnde neus geeft vrouwen meer zelfvertrouwen. Dat moet volgens de chirurg niet worden onderschat. Het maakt vrouwen assertiever en initiatiefrijker. Ze krijgen meer status en kunnen ook makkelijker werk vinden. ,,Zo'n ingreep is geaccepteerd, niemand zegt er iets van.''

Dat er in het Westen anders over wordt gedacht, erkent Demirbilek. ,,Een vrouw die weinig make-up draagt, is daar veel mooier. Hier ben je dan juist onverzorgd en arm. Een opgemaakte vrouw met een mooie neus is hier het symbool van economische onafhankelijkheid en schoonheid.''

In Demirbileks wachtkamer zitten twee vrouwen van in de twintig. Ze lijken als twee druppels water op elkaar. Beiden hebben geblondeerde haren, dezelfde make-up en dezelfde neuzen. Types uit de luxere wijken van Istanbul. ,,Dokter Demirbilek is zo goed'', zegt Füsun Calisir verrukt. Zij spoorde haar vriendin Secil aan haar neuscorrectie ook door hem te laten doen. De vrouwen zijn erg blij met hun nieuwe uiterlijk.

,,Ik voel me veel zelfverzekerder'', zegt Secil. Ze ontkent dat alle Turkse vrouwen een westerse neus willen. Secil wilde de neus van Denniz Akkaya, 's lands beroemdste model. Van Akkaya is echter bekend dat ze vrijwel haar hele gezicht liet ombouwen. En haar neus wilde ze zoals die van Elizabeth Taylor.

,,Ja, dat is wel zo'', erkent Secil. Füsun valt haar in de rede. ,,Het is een feit dat vrouwen met kleinere neuzen aantrekkelijker zijn. Daarom vallen onze mannen als bosjes voor buitenlandse toeristen. Maar ik heb het gewoon voor mezelf gedaan hoor. Zo voel ik me mooier.''

Ook mannen gaan steeds vaker onder het mes, zegt dr. Demirbilek. Die willen graag de neus van Brad Pitt. ,,Gelukkig denken mannen beter na voor ze hier aankloppen. De liefhebbers zijn meestal mannen met enorme haakneuzen; dan snap ik die wens wel.''

Volgens de arts staan mannen ook vaker stil bij de religieuze kant van de zaak. Volgens de islam is de neus een heilig lichaamsdeel. Volgens de islam mag je niet ingrijpen in het werk van Allah. Demirbilek: ,,Vrouwen trekken zich daar weinig van aan. Toen de Koran werd geschreven, bestond er nog geen plastische chirurgie, zeggen ze. Ze rekenen op de barmhartigheid van Allah.''
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=67319
pi_34947140
3-Feet-Tall Woman Has Healthy Son

A woman who is 3 feet tall and weighed 37 pounds before she got pregnant has given birth to her first child — a healthy boy.
Eloysa Vasquez, who uses a wheelchair and had two miscarriages, suffers from Type 3 osteogenesis imperfecta, a disorder that makes bones soft and brittle.

Vasquez gained 20 pounds during pregnancy and delivered the 3 pound, 7 ounce baby on Jan. 24 at Stanford University's Lucile Packard Children's Hospital.

Niet meteen een klein ventje, haar man
yahoo news
pi_34951920
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 22:55 schreef zakjapannertje het volgende:
ingrijpende vorm van integratie, dit, lijkt wel Latijns-Amerika (of Afrika) zo:
[..]
Ze willen graag een westerse neus want 'die zijn tenminste klein, mooi en vrouwelijk'.
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=67319
Worden westerlingen in China niet "big nose" genoemd? Alles is relatief ...
pi_34992369
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:39 schreef Toffe_Ellende het volgende:

Ik moest meteen denken aan een aflevering van Bottom waar Eddie Hitler de meest rare biljetten drukt.
'en hier hebben we een biljet van 27-en-een-halve pond waar sylvester stallone smerige dingen doet met margaret thatcher'
pi_35061850
quote:
Soldaten zijn vaker ziek

Militairen zijn gemiddeld negentien dagen per jaar thuis wegens ziekte, dat is meer dan de twaalf dagen van een gemiddelde Belg. Zo antwoordde minister van defensie Flahaut (PS) op een vraag van Ingrid Meeus (VLD).
Een verklaring voor die cijfers geeft Flahaut niet. Meeus pleit voor een preventiebeleid, zo schrijft Het Belang van Limburg.
Meeus vroeg ook naar de gemiddelde activiteit van het Belgisch leger. Vorig jaar werd er bij het leger over de hele lijn weer minder gevlogen, gereden en gevaren, zo schrijven de VUM-kranten.
De luchtmacht haalde de vooropgestelde vlieguren maar die werden in vergelijking met twee jaar eerder fors teruggeschroefd. Het rollend materieel van de landmacht heeft geen vooraf bepaalde rijplannen, maar er wordt bitter weinig gereden. De twee fregatten, zes mijnenvegers en het logistieke steunschip Godetia voeren vorig jaar veertig procent minder dan in 2003.

Sp.a-voorzitter Johan Vande Lanotte heeft nog meer plannen het leger minder te doen werken: hij wil tussen dit en tien jaar het Belgisch leger afschaffen en doen opgaan in een Europese defensiemacht. Het geld dat daardoor vrijkomt, moet worden besteed aan ontwikkelingshulp. Dat staat in zijn voorstel tot beginselverklaring voor zijn partij, schrijft De Morgen maandag.
De lokale partijafdelingen kunnen de tekst de komende weken bespreken en amenderen. Op 18 maart wordt er op een congres over gestemd.
Wanneer het leger zou opgaan in een Europees geheel, zou het van 40.000 naar 20.000 manschappen worden gereduceerd. De kosten zouden met veertig procent moeten verminderen en daarmee zou het budget voor ontwikkelingssamenwerking moeten worden verhoogd worden met ongeveer één miljard euro. "Dat is belangrijker dan de NAVO-verplichtingen", zegt Vande Lanotte.
http://www.hbvl.be/nieuws(...)B-A8C0-A0A2B0EC671E}
pi_35098107
quote:
Nieuw onderkomen voor bedreigde huismus

van onze redactie binnenland

DEN HAAG - Een ieder met een beetje hart voor onze huismus kan er straks eentje voor nog geen tien euro aanschaffen: de 'vogelvide'. Deze speciaal voor de passer domesticus - huismus - ontworpen broedruimte moet helpen de bedreigde vogelsoort te laten terugkeren in het Nederlandse straatbeeld.Je hoeft er je huis niet voor te verbouwen en je overtreedt ook niet het Bouwbesluit, zegt Hans Borra. Hij is directeur van Comfort-dak, een ingenieursbureau dat regelmatig milieu- en diervriendelijke uitvindingen presenteert voor op en rond het dak. In dat dak zit hem de kneep, want dat de huismus zich niet meer laat zien, komt voor een belangrijk deel door de strenge bouwvoorschriften.

Huismussen nestelen graag in groepen en onder dakpannen. Maar dat kan zorgen voor problemen met luchtcirculatie, vochtophoping en uiteindelijk zelfs rot. Volgens het Bouwbesluit moeten nieuwe of gerenoveerde daken daarom zijn voorzien van vogelschroten, een soort plank of ijzeren kam die de onderste rij dakpannen afsluit. Vogels maar ook ratten en muizen kunnen zo niet meer naar binnen.

De huismus lijkt het belangrijkste kind van de rekening. De afgelopen twintig jaar halveerde het aantal broedende paartjes tot minder dan een miljoen. ,,We hebben dat uitgebreid onderzocht. Het gebrek aan nestgelegenheid is samen met de te opgeruimde wereld waarin we vandaag leven, de belangrijkste oorzaak van de teruggang'', zegt Han Peeters van Vogelbescherming Nederland, die nauw betrokken was bij de ontwikkeling van de vogelvide.

De constructie is simpel. Borra: ,,Je haalt een paar dakpannen uit de onderste rij weg en schuift de vogelschroot omhoog tot het begin van de tweede rij dakpannen. Op de tengels van het vrijgekomen stuk dak wordt een plastic plaat aangebracht met aan het uiteinde inkepingen, die als de dakpan er weer overheen wordt geschoven dienst doen als toegangspoortjes. Alles blijft prima ventileren en de mussen hebben een huis.''

Vandaag wordt de uitvinding in Noordwijk gepresenteerd, waarna plaatsing volgt in honderd huizen in Noordwijk, Alkmaar, Amsterdam en Hardenberg. Nadrukkelijk is contact gezocht met woningcorporaties, die tot nu met interesse hebben gereageerd. Borra: ,,Ze hebben 2,3 miljoen woningen dichtgestopt en kunnen nu voor weinig geld de mussen een dienst bewijzen.''

Het gaat overigens nog wel om een experiment, onderstreept Borra. ,,Pas als de mussen onze plannen blijken te waarderen, gaan we over tot massaproductie.''
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=67542

pi_35104828
Politie schiet man neer in Bladel
quote:
De politie heeft in Bladel voor het stadhuis een man neergeschoten. De man maakte amok in het stadhuis, zo maakte de politie woensdag bekend.

Het slachtoffer is naar het ziekenhuis vervoerd. Nadere informatie ontbreekt nog
Ik ben benieuwd hoeveel amok die heeft getrapt dat ie zelfs neergeschoten wordt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')