Mooi! Ze zouden een soort gigantische klok moeten maken in dat ronde. Zonder plaat erachter, alleen wijzers in de lucht. Zou wel tof zijn.quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:12 schreef zjroentje het volgende:
Shanghai World Financial Building
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwachte opleverdatum is ergens in 2008.
Nog steeds idd.quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:13 schreef komrad het volgende:
@Zjroentje idd bekend gebouwen/concepten. Zit je nog steeds op de TuD?
Ken je ene Peperkamp, mechanica/beton/staal docent?quote:
Hmm ik zal eens kijken morgen als ik er weer kom.quote:
Tuurlijk. Heb ik dit blok nog college van gehad.quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:16 schreef komrad het volgende:
[..]
Ken je ene Peperkamp, mechanica/beton/staal docent?
Doen het niet.quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:19 schreef zjroentje het volgende:
Melbourne
[afbeelding]
Perth
[afbeelding]
Sydney
[afbeelding]
CTRL+F5, doen ze het dan nog steeds?quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:22 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Vreemd. Hier doen ze het gewoon wel. Anders check gewoon deze site. Genoeg foto's.![]()
kan die knakker inmiddels wel lesgeven of is het nog steeds het typje, onbegrepen geniequote:Op donderdag 5 januari 2006 22:20 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Tuurlijk. Heb ik dit blok nog college van gehad.
idd een ontzettende leuke vent, en uit ervaring kan ik je vertellen dat je gewoon met hem praaat in een beperkte groep tot een man/vrouw of 5 hij dus wel heel goed dingen kan overbrengen. wist je trouwens dat hij ook bij TNO gewerkt heeft.quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:26 schreef zjroentje het volgende:
Type onbegrepen genie idd.
Maar wel een leuke vent.
quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:13 schreef komrad het volgende:
http://www.skyscrapercity.info/301.php?id=4
ik neem aan dat jullie deze link al kennen. [...]
Doet het ook niet.quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:33 schreef zjroentje het volgende:
Busan Lotte Tower
[afbeelding]
494 meter hoog, en klaar in 2006.
Zeker. Kop van Zuid is trouwens, samen met De Kuip, het enige goede stukje Zuid.quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:32 schreef Hammet het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Ik vind Rotterdam steeds mooier worden, zeker de Kop van Zuid ziet er goed uit![]()
Ja inderdaad, de rest is allemaal lelijke troep uit de jaren 50/60 dat snel uit de grond gestampt moest wordenquote:Op donderdag 5 januari 2006 22:35 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zeker. Kop van Zuid is trouwens, samen met De Kuip, het enige goede stukje Zuid.
De voorkant vind ik erg mooi. De achterkant is drie keer niks.quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:36 schreef komrad het volgende:
Kop van zuid is niet onverdeeld mooi, met name het KPN gebouw van Renzo Piano vind ik niet zo geslaagd hoewel de meningen daarover verschillen
Dat heb ik nu ook bij Monte Video. De zijde die aan de Maas staat vind ik dus heel mooi, maar als je de andere kant boven de horizon uit ziet stekenquote:Op donderdag 5 januari 2006 22:37 schreef TC03 het volgende:
[..]
De voorkant vind ik erg mooi. De achterkant is drie keer niks.
Doen het niet.quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:40 schreef zjroentje het volgende:
In Madrid timmeren zo ook flink de hoogte in.
Torre Repsol
[afbeelding]
250m hoog en klaar in 2007.
Torre de Cristal
[afbeelding]
249m hoog en klaar in 2007.
Torre Espacio
[afbeelding]
223m hoog en klaar in 2007.
Deze gebouwen komen allemaal in hetzelfde gebied te liggen, Madrid Arena.
En dan nog deze gebouwen, de Puerta de Europe. Prachtig als je het mij vraagt.
[afbeelding]
Welke kant bedoel je?quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:39 schreef Hammet het volgende:
[..]
Dat heb ik nu ook bij Monte Video. De zijde die aan de Maas staat vind ik dus heel mooi, maar als je de andere kant boven de horizon uit ziet steken![]()
Doen het ook allemaal niet.quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:40 schreef zjroentje het volgende:
In Madrid timmeren zo ook flink de hoogte in.
Torre Repsol
[afbeelding]
250m hoog en klaar in 2007.
Torre de Cristal
[afbeelding]
249m hoog en klaar in 2007.
Torre Espacio
[afbeelding]
223m hoog en klaar in 2007.
Deze gebouwen komen allemaal in hetzelfde gebied te liggen, Madrid Arena.
En dan nog deze gebouwen, de Puerta de Europe. Prachtig als je het mij vraagt.
[afbeelding]
Niet de meest fotogenieke zijde idd, maar ik vind het wle meevallen.quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:42 schreef Hammet het volgende:
Het 2e plaatje dus
Die onderdrempel wordt in Rotterdam dacht ik sowieso niet heel makkelijk gehaald. Er zijn vele gebouwen die daar voor een groot deel leeg staan. Rotterdam wil zich kennelijk profileren als architectuurhoofstad van Nederland, maar veel mensen zitten er niet op te wachten.quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:40 schreef komrad het volgende:
Montevideo van de immens irritant mevrouw Houben, wat mij betreft hopeloos overschat en qua gebouwconcept niet bepaald hoogstaand. Niet voor niets hebben ze er, voor een woontoren, enorm lang over gedaan om de onderdrempel qua verkoop voor de bouw te halen
Voor woontorens is dat niet zo heel erg denk ik, het lijkt me stug dat ze op lange termijn onbewoond blijven.quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:44 schreef Hammet het volgende:
[..]
Die onderdrempel wordt in Rotterdam dacht ik sowieso niet heel makkelijk gehaald. Er zijn vele gebouwen die daar voor een groot deel leeg staan. Rotterdam wil zich kennelijk profileren als architectuurhoofstad van Nederland, maar veel mensen zitten er niet op te wachten.
En daar komt natuurlijk bij dat hier de koop- en huurprijzen naar mijn menig niet geheel reëel waren.
Doet me denken aan deze.quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:49 schreef zjroentje het volgende:
CITIC Plaza, Guangzhou
[afbeelding]
391m hoog.
Wat een slechte smaak hebben ze daar in het oosten tochquote:Op donderdag 5 januari 2006 22:53 schreef zjroentje het volgende:
Millenium Tower, Tokyo
[afbeelding]
840m hoog, en hij zou in 2009 klaar moeten zijn.
Eindhovenquote:Op donderdag 5 januari 2006 20:38 schreef RichardQuest het volgende:
http://tinypic.com/jr9tn4.jpg
Regent in Eindhoven. Tot in de wolken (was gewoon mistig die dag)
Electrabelquote:Op donderdag 5 januari 2006 20:15 schreef nozem het volgende:
Goed topic. En dan volgt nu de inzending uit Nijmegen:
[afbeelding]
Het hoogste gebouw van de regio.
Mwoah, het heeft op zich wel iets, ja.quote:Op donderdag 5 januari 2006 23:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Eindhoven![]()
Niet vergelijkbaar met wereldsteden natuurlijk, maar het is afgelopen 5 jaar wel hard gegaan met de hoogbouw hier.
Misschien gaat Eindhoven nog ergens op lijken!![]()
Een dergelijk gebouw zou ook ooit in Istanbul gebouwd worden. Ook in het water, met zo'n kring er omheen.quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:53 schreef zjroentje het volgende:
840m hoog, en hij zou in 2009 klaar moeten zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |