Auckland! Ik wist het zonder naar de URL's te kijken.quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:01 schreef Jaguarized het volgende:
Mijn uitzicht vanaf 3 februari.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Niet echte hoogbouw.quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:06 schreef Godlike02 het volgende:
Las vegas - The Strip
[afbeelding]
[afbeelding]
Die arch vind ik zo mooi vanuit het Busch Stadium gezien.quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:13 schreef MrX1982 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
St. Louis
Niet super veel hoogbouw. Toch een fraaie skyline met 'The Arch' als hét gezicht van St. Louis en op de voorgrond de Mississippi rivier.
Die foto's zijn waarschijnlijk vanaf de Stratosphere Tower gemaakt. Die is wel aardig hoogquote:
quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:15 schreef Leatherface het volgende:
Die arch vind ik zo mooi vanuit het Busch Stadium gezien.
Hoe dat!quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:08 schreef TC03 het volgende:
[..]
Auckland! Ik wist het zonder naar de URL's te kijken.
Correct.quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:03 schreef Leatherface het volgende:
Auckland, ook een fijne
Die televisiemast is toch het hoogste bouwwerk van het zuidelijk halfrond?
Het geld wat ze ervoor gebruiken heeft wel met iets werelds te maken.quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:38 schreef Leatherface het volgende:
Kolere, wat ze daar in Dubai uit de grond stampen is echt niet meer van deze wereld![]()
nog wat plannen daar in rotterdam. puik werk.quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:02 schreef TC03 het volgende:
Ook in Amsterdam wordt de komende tijd het nodige gebouwd. Helaas wordt de 100 meter grens zelden doorbroken. Maar daar mag iemand anders wat over posten als ie zin heeft.
Eindelijk eens een gebouw dat hoger is dan de Delftse Poort. Ookal is het maar 75cmquote:Op donderdag 5 januari 2006 20:02 schreef TC03 het volgende:
Rotterdam: Maastoren - 165 meter. Bouw start in 2006.
[afbeelding]
[afbeelding]
kutschipholquote:Op donderdag 5 januari 2006 20:11 schreef Godlike02 het volgende:
Volgens mij zit amsterdam heel erg met problemen met betrekking tot schiphol
ABN Amro wilde hoogste gebouw van nederland/amsterdam neerzetten maar dat mocht dus niet van schiphol![]()
Vooruit.quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:05 schreef Fokkedop het volgende:
[..]
nog wat plannen daar in rotterdam. puik werk.
Maarre, plaats ook's wat van Amsterdam dat gaat komen?![]()
quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:15 schreef nozem het volgende:
Goed topic. En dan volgt nu de inzending uit Nijmegen:
[afbeelding]
Het hoogste gebouw van de regio.
75 cm? Delfse Poort is 151m. Dus ze gaan er 14 meter overheen. Ook New Orleans wordt hoger.quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:09 schreef speknek het volgende:
[..]
Eindelijk eens een gebouw dat hoger is dan de Delftse Poort. Ookal is het maar 75cm.
Zo zijn er nog wel meer horrorverhalen vanuit Rotterdam. Naast de Euromast waren er serieuze plannen voor een toren van 392 meter (nee, geen typfout). Is niet door gegaan omdat dit één van de weinige parkjes in Rotterdam zou over schaduwen.quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:11 schreef Godlike02 het volgende:
Volgens mij zit amsterdam heel erg met problemen met betrekking tot schiphol
ABN Amro wilde hoogste gebouw van nederland/amsterdam neerzetten maar dat mocht dus niet van schiphol![]()
thxquote:Op donderdag 5 januari 2006 20:16 schreef TC03 het volgende:
[..]
Vooruit.
Amsterdam: Symphony - 105 m. Bouw start in 2006 als het goed is.
[afbeelding]
Lokatie:
[afbeelding]
Hier zie je de plaats waar hij komt, alleen is in dit plaatje nog het oude ontwerp te zien
Voor de rest zou ik even deze pagina bekijken.![]()
Ach, jullie hebben de Donjon.quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:15 schreef nozem het volgende:
Goed topic. En dan volgt nu de inzending uit Nijmegen:
[afbeelding]
Het hoogste gebouw van de regio.
Heb je ook foto's van Porthos?quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:38 schreef RichardQuest het volgende:
Regent in Eindhoven. Tot in de wolken (was gewoon mistig die dag)
Wat ik heb begrepen welquote:Op donderdag 5 januari 2006 20:43 schreef katlief het volgende:
Wat een schitterende gebouwen! Maar even over Schiphol en Amsterdam, is het echt een drama wat eventuele toekomstige hoogbouw betreft?
Valt wel mee denk ik. Ze willen bij de Arena twee woontorens van 150 meter neer zetten. En er is altijd wel wat op te verzinnen, New York staat vol met gebouwen twee keer zo hoog, en daar vliegen ook vliegtuigen hoor.quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:43 schreef katlief het volgende:
Wat een schitterende gebouwen! Maar even over Schiphol en Amsterdam, is het echt een drama wat eventuele toekomstige hoogbouw betreft?
Zo enorm veel is het niet.quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:50 schreef Leatherface het volgende:
Bangkok
[afbeelding]
[afbeelding]
Opvallend dat Bangkok met zijn enorme hoeveelheid hoogbouw nog niet eerder genoemd is.
Dat gevoel heb ik dus ook. Een grauwe massa, vind ik het.quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:53 schreef Merkie het volgende:
Vind 't vaak allemaal maar lelijk bij die Aziatische steden. De gebouwen in Bangkok zijn spuuglelijk.
Nope, ik kom daar nooit. Ik zal volgende week wat skyline-foto's maken, dan zie je wat voor architectonisch gedrocht de Eindhovense skyline is...quote:
Is nog niks vergelijken bij Brazilië. Daar zijn wel 20 steden met minstens zoveel hoogbouw als Bangkok, maar het is zo lelijk. Niet normaal.quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:53 schreef Merkie het volgende:
Vind 't vaak allemaal maar lelijk bij die Aziatische steden. De gebouwen in Bangkok zijn spuuglelijk.
Sao Paulo:quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:02 schreef TC03 het volgende:
[..]
Is nog niks vergelijken bij Brazilië. Daar zijn wel 20 steden met minstens zoveel hoogbouw als Bangkok, maar het is zo lelijk. Niet normaal.
Wel leuk, zoveel kranen. Doet me denken aan deze foto:quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |