Die ken ik ja. Netjes.quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:28 schreef zjroentje het volgende:
Heb wat foto's gevonden van het te bouwen gebouw van Calatrava in Chicago, de Fordham Spire.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij zou in 2009 klaar moeten zijn.quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:32 schreef speknek het volgende:
[..]
Kijk, zo doe je dat. Wanneer wordt ie gebouwd?
Calatrava had in Madrid ook twee 'bewegende naalden' voorgesteld. Of is dat plan inmiddels al aangenomen?quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:30 schreef zjroentje het volgende:
Speaking of Calatrava, hij vind het idee van een twist in een toren wel erg leuk.
We hebben dus al Malmo en Chicago, en deze staan ook in de planning.
Valencia
[afbeelding]
Napoli
[afbeelding]
GMTAquote:Op donderdag 5 januari 2006 17:35 schreef Steve-O het volgende:
Ze moeten is op houden met die lange antennes zo kan ik ook een hoog gebouw plaatsen met een tiefuslange antenne ...
Tsja, zo ging dat vroeger ook.quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:35 schreef Godlike02 het volgende:
Voor de hoogte vind ik die punt zoals op de Calatrava in Chicago altijd wel erg nep.
of kunnen er mensen in?
Misschien beetje raar maar zo lang je het niet kan betreden en er geen mensen in kunnen is het een beetje kunstmatig de hoogste worden naar mijn mening. Een kleintje ok maar zo lang?![]()
Voor de rest prachtig gebouw
Inderdaad. Vind ik ook nergens op slaan.quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:35 schreef Steve-O het volgende:
Ze moeten is op houden met die lange antennes zo kan ik ook een hoog gebouw plaatsen met een tiefuslange antenne ...
Mooie is ook nog dat ze ze die punt op het empire state wilden gebruik als aanlegplaats voor zeppelins , Ze hebben er toch maar vanaf gezien omdat het een beetje winderig wasquote:Op donderdag 5 januari 2006 17:38 schreef Jerruh het volgende:
weet je wat ik een gaaf verhaal vond: in de jaren 20 werd het chryslerbuilding gebouwd en de architecten in die tijd wedijverden om hoogte. William van Alen heeft toen in het geniep een grotere spits ontworpen, en tot op het laatste moment werd deze verborgen. toen het andere gebouw waarmee ze ijverden klaar was, takelden ze de spits van de chryslerbuilding van binnenuit op zijn plaats en daarmee werd de toren 19 meter hoger (geloof ik) dan hij eerst zou zijn en dus de recordhouder tot het empire state building kwam.
[afbeelding]
Tegenwoordig houden ze het ook bij in verschillende categoriën. Hoogste punt, Hoogste verdieping en nog eentje. Volgens mij iets met de hoogte vanaf de onderkant van de fundering ofzoiets.quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:35 schreef Godlike02 het volgende:
Voor de hoogte vind ik die punt zoals op de Calatrava in Chicago altijd wel erg nep.
of kunnen er mensen in?
Misschien beetje raar maar zo lang je het niet kan betreden en er geen mensen in kunnen is het een beetje kunstmatig de hoogste worden naar mijn mening. Een kleintje ok maar zo lang?![]()
Voor de rest prachtig gebouw
Het is relatief goedkoop scoren met de hoogte lijkt me. Ik vind het ook wat overdreven maar wellicht denkt de arcitect daar anders over. Onderdeel van het design oidquote:Op donderdag 5 januari 2006 17:40 schreef Steve-O het volgende:
Ik bedoel maar...
[afbeelding]
Dat aankomende ding in chicago erg mooi onttwerp daar niet van maar waarom zo'n antenne van ruim 300 ft
ja en toen gebeurde ook nog eens die hindeburgrampquote:Op donderdag 5 januari 2006 17:42 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Mooie is ook nog dat ze ze die punt op het empire state wilden gebruik als aanlegplaats voor zeppelins , Ze hebben er toch maar vanaf gezien omdat het een beetje winderig was
zie mijn avatarquote:Op donderdag 5 januari 2006 17:31 schreef Jerruh het volgende:
[..]
calatrava moet het houden bij andere bouwwerken dan wolkenkrabbers... zoals zijn operahouse, TGV station etc..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |