abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 januari 2006 @ 17:32:58 #126
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_33735788
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 17:28 schreef zjroentje het volgende:
Heb wat foto's gevonden van het te bouwen gebouw van Calatrava in Chicago, de Fordham Spire.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Die ken ik ja. Netjes. Hij had alleen wel wat dikker gemogen.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_33735804
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 17:32 schreef speknek het volgende:

[..]

Kijk, zo doe je dat . Wanneer wordt ie gebouwd?
Hij zou in 2009 klaar moeten zijn.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_33735812
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 17:30 schreef zjroentje het volgende:
Speaking of Calatrava, hij vind het idee van een twist in een toren wel erg leuk.

We hebben dus al Malmo en Chicago, en deze staan ook in de planning.

Valencia
[afbeelding]

Napoli
[afbeelding]
Calatrava had in Madrid ook twee 'bewegende naalden' voorgesteld. Of is dat plan inmiddels al aangenomen?
pi_33735857
Voor de hoogte vind ik die punt zoals op de Calatrava in Chicago altijd wel erg nep.
of kunnen er mensen in?

Misschien beetje raar maar zo lang je het niet kan betreden en er geen mensen in kunnen is het een beetje kunstmatig de hoogste worden naar mijn mening. Een kleintje ok maar zo lang?

Voor de rest prachtig gebouw
pi_33735858
Ze moeten is op houden met die lange antennes zo kan ik ook een hoog gebouw plaatsen met een tiefuslange antenne ...
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_33735876
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 17:35 schreef Steve-O het volgende:
Ze moeten is op houden met die lange antennes zo kan ik ook een hoog gebouw plaatsen met een tiefuslange antenne ...
GMTA
  donderdag 5 januari 2006 @ 17:35:58 #132
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_33735896
gmta2 . maar dan in gedachten .
put
your
clothes
on!
pi_33735899
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 17:35 schreef Godlike02 het volgende:
Voor de hoogte vind ik die punt zoals op de Calatrava in Chicago altijd wel erg nep.
of kunnen er mensen in?

Misschien beetje raar maar zo lang je het niet kan betreden en er geen mensen in kunnen is het een beetje kunstmatig de hoogste worden naar mijn mening. Een kleintje ok maar zo lang?

Tsja, zo ging dat vroeger ook.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  donderdag 5 januari 2006 @ 17:36:44 #134
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_33735920
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 17:35 schreef Steve-O het volgende:
Inderdaad. Vind ik ook nergens op slaan.
Ten percent faster with a sturdier frame
  donderdag 5 januari 2006 @ 17:38:59 #135
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_33736000
weet je wat ik een gaaf verhaal vond: in de jaren 20 werd het chryslerbuilding gebouwd en de architecten in die tijd wedijverden om hoogte. William van Alen heeft toen in het geniep een grotere spits ontworpen, en tot op het laatste moment werd deze verborgen. toen het andere gebouw waarmee ze ijverden klaar was, takelden ze de spits van de chryslerbuilding van binnenuit op zijn plaats en daarmee werd de toren 19 meter hoger (geloof ik) dan hij eerst zou zijn en dus de recordhouder tot het empire state building kwam .

put
your
clothes
on!
pi_33736012
Ik heb deze dingen in Koeweit - Stad ook altijd apart gevonden.

pi_33736022
Miami
pi_33736048
Ik bedoel maar ...

Dat aankomende ding in chicago erg mooi onttwerp daar niet van maar waarom zo'n antenne van ruim 300 ft
pi_33736093

Detroit, de rust belt pur sang...
pi_33736130
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 17:38 schreef Jerruh het volgende:
weet je wat ik een gaaf verhaal vond: in de jaren 20 werd het chryslerbuilding gebouwd en de architecten in die tijd wedijverden om hoogte. William van Alen heeft toen in het geniep een grotere spits ontworpen, en tot op het laatste moment werd deze verborgen. toen het andere gebouw waarmee ze ijverden klaar was, takelden ze de spits van de chryslerbuilding van binnenuit op zijn plaats en daarmee werd de toren 19 meter hoger (geloof ik) dan hij eerst zou zijn en dus de recordhouder tot het empire state building kwam .

[afbeelding]
Mooie is ook nog dat ze ze die punt op het empire state wilden gebruik als aanlegplaats voor zeppelins , Ze hebben er toch maar vanaf gezien omdat het een beetje winderig was
  donderdag 5 januari 2006 @ 17:43:51 #141
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_33736163

hier zijn we in geweest

overgens, het leuke aan istanbul is dat veel hoogbouw illegaal is gebouwd en dat ze serieus streng zijn dat ze ze moeten afbreken er staat nu eentje van 150 meter hoog die dit jaar weg moet zijn...
put
your
clothes
on!
pi_33736170
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 17:35 schreef Godlike02 het volgende:
of kunnen er mensen in?

Tegenwoordig houden ze het ook bij in verschillende categoriën. Hoogste punt, Hoogste verdieping en nog eentje. Volgens mij iets met de hoogte vanaf de onderkant van de fundering ofzoiets.
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
pi_33736188

Maar toch heeft Detroit zijn Renaissance Building wel iets.
pi_33736224
Vegas is ook mooi.
pi_33736228
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 17:40 schreef Steve-O het volgende:
Ik bedoel maar ...
[afbeelding]

Dat aankomende ding in chicago erg mooi onttwerp daar niet van maar waarom zo'n antenne van ruim 300 ft
Het is relatief goedkoop scoren met de hoogte lijkt me. Ik vind het ook wat overdreven maar wellicht denkt de arcitect daar anders over. Onderdeel van het design oid .
  donderdag 5 januari 2006 @ 17:46:01 #146
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_33736230
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 17:42 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Mooie is ook nog dat ze ze die punt op het empire state wilden gebruik als aanlegplaats voor zeppelins , Ze hebben er toch maar vanaf gezien omdat het een beetje winderig was
ja en toen gebeurde ook nog eens die hindeburgramp
overigens is chicago de stad van de wolkenkrabbers, officieel . daar staan echt een hoop oude gebouwen die nog precies de sfeer van die jaren uitstralen.
put
your
clothes
on!
pi_33736634
PITTSBURGH:

Ook zo'n typische industriestad van het Noordoosten. Qua hoogte is de skyline ook niet zo heel imponerend. Maar ik vind hem toch best fraai, tussen de rivieren.
pi_33736659
Mijn uitzicht vanaf 3 februari.

Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_33736732
Auckland, ook een fijne

Die televisiemast is toch het hoogste bouwwerk van het zuidelijk halfrond?
  FOK!fotograaf donderdag 5 januari 2006 @ 18:06:02 #150
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_33736808
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 17:31 schreef Jerruh het volgende:

[..]

calatrava moet het houden bij andere bouwwerken dan wolkenkrabbers... zoals zijn operahouse, TGV station etc..
zie mijn avatar
Xilantof Flickrt
foto-nerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')