Ja.quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:10 schreef Merkie het volgende:
Die Erasmusbrug is nog tamelijk hoog trouwens.
Hee ze hebben daar al bijna net zo'n dildo als in Barcelona!quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:04 schreef zjroentje het volgende:
De toekomstige skyline van London, aangezien daar nog een shitload aan hoogbouw in de planning staat.
[afbeelding]
indrukwekkend ...quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:16 schreef Ltd. het volgende:
Hee ze hebben daar al bijna net zo'n dildo als in Barcelona!
[afbeelding].
Bedankt. Ik vind het ook wel een tof topic.quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:19 schreef the900 het volgende:
Nu al de 100 posts gepasseerd, goed topic TC03
Blijkbaar was er behoefte aan zo'n topic, en de OP was ook niet van de lucht
Dicht bij elkaar vind ik juist goed, maar het zijn allemaal niet echt aansprekende gebouwen.. Je moet er een paar echt tussenuit hebben springen, zoals die Turning Torso. En dan het liefst nog een beetje stijlzuiver. Ik denk dat dat de reden is dat voor veel mensen New York er tussenuit springt. Zo'n Chrysler building, Empire State of World Trade Center.. Allemaal vrij standaard maar groot en heel erg statig, en dat statige past nou juist bij New York.quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:11 schreef Leatherface het volgende:
[afbeelding]
In Singapore hebben ze de laatste jaren ook een shitload aan hoogbouw neergezet in hun CBD, maar ik ben er niet zo kapot van. Staat net iets te dicht ook elkaar, waardoor het voor mijn gevoel teveel op een lego - blokkendoos lijkt.
Ik vind de nieuwe wel mooi, maar past imo niet zo in de skyline van New Yorkquote:Op donderdag 5 januari 2006 17:20 schreef speknek het volgende:
[..]
Dicht bij elkaar vind ik juist goed, maar het zijn allemaal niet echt aansprekende gebouwen.. Je moet er een paar echt tussenuit hebben springen, zoals die Turning Torso. En dan het liefst nog een beetje stijlzuiver. Ik denk dat dat de reden is dat voor veel mensen New York er tussenuit springt. Zo'n Chrysler building, Empire State of World Trade Center.. Allemaal vrij standaard maar groot en heel erg statig, en dat statige past nou juist bij New York.
Speaking of which.
[afbeelding]
De koning is dood...
[afbeelding].
Lang leve de koning!
(alhoewel deze dan weer net niet stijlvast begin vorige eeuw lijkt, maar goed).
Dat maakt hem zo mooi, hij springt er echt uit.quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:24 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik vind de nieuwe wel mooi, maar past imo niet zo in de skyline van New York
Ik mis ze niet echt eigenlijk. Ze waren best lelijk.quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:25 schreef MrX1982 het volgende:
De skyline van New York blijft toch de allermooiste vind ik persoonlijk.
Alleen mis ik nog steeds de twee WTC torens als ik de nieuwe skyline zie. Eeuwig zonde.
Hij is erg frivool, maar de meest andere gebouwen zijn allemaal erg statig. Als ze in NY nog wat meer 'frivole' hoogbouw hadden, was er een mooie balans tussen traditionele hoogbouw en innovatieve hoogbouw. Maar op deze manier ben ik er geen enorme fan van.quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:24 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat maakt hem zo mooi, hij springt er echt uit.
bunkertoren? nimbus? heb ik wat gemist? waar staan diequote:Op donderdag 5 januari 2006 16:23 schreef blieblie het volgende:
[..]
Owkee
Maar Amsterdam:
[..]
Eindhoven
[..]
Hmmmm... laat maar![]()
.
Nouja, downtown heeft wel meer moderne gebouwen, ik denk dat ie er wel redelijk tussenpast. Maar omdat het een enkele toren is, wordt het al snel zo'n vergelijking met de Empire State Building, en ik denk dat die dan toch net wat meer bewondering trekt. Wel weer leuk dat je nu zo'n vergelijking met vorige eeuw en deze eeuw hebt, uptown en downtown.quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:24 schreef Leatherface het volgende:
Ik vind de nieuwe wel mooi, maar past imo niet zo in de skyline van New York
In dat laatste heb je wel ergens gelijk.quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:26 schreef TC03 het volgende:
Ik mis ze niet echt eigenlijk. Ze waren best lelijk.
calatrava moet het houden bij andere bouwwerken dan wolkenkrabbers... zoals zijn operahouse, TGV station etc..quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:30 schreef zjroentje het volgende:
Speaking of Calatrava, hij vind het idee van een twist in een toren wel erg leuk.
We hebben dus al Malmo en Chicago, en deze staan ook in de planning.
Valencia
[afbeelding]
Napoli
[afbeelding]
Kijk, zo doe je datquote:Op donderdag 5 januari 2006 17:28 schreef zjroentje het volgende:
Heb wat foto's gevonden van het te bouwen gebouw van Calatrava in Chicago, de Fordham Spire.
[afbeelding]
Dat is zeker waar. Het is ook wel zonde dat ze weg zijn, maar missen doe ik ze toch niet echt.quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:31 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar toch waren het twee hele statige gebouwen die in het geheugen gegrift staan als hét beeld van de New Yorkse skyline.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |