abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:39:25 #1
121825 -beyond-
Mensen gaan naar de klote!!
pi_33730970
Het doet voorkomen alsof het iets natuurlijks is, alsof het altijd al zo is geweest.
Dit is zeker niet het geval.

Monogamie is tot een burgelijk moraal omgedoopt. (Grieks: monos=enkel ;gamos=huwelijk)
Historisch gezien kwam monogamie nauwelijks voor. Sex met meerdere partners was normaal.
Naar mijn mening is dit historisch beeld veranderd door de opkomst van het huwelijk dat is ontstaan uit religieuze overtuigingen. Het huwelijk gaf rechten en plichten, schepte status en creërde eigendommen. Het kwam vroeger dan ook voornamelijk voor in de elite kringen.

Nu is het inmiddels zo ingeburgerd, dat het moraal van onze samenleving monogamie vereist.
Het hebben van seks binnen een relatie volstaat enkel maar met eigen partner.
Heb je sex buiten je partner om, wordt dit door vele gezien als "vreemdgaan".

Naar mijn mening gaat dit tegen de natuur in. En ik baseer mijn mening niet alleen op het feit dat dit vanuit de oorsprong niet het geval was, maar tevens op het feit dat in ons huidige samenleving het merendeel van de mensen vreemd gaat. Er is dus duidelijk een menselijke drang naar sex met meerdere partners!

Het hebben van een liefdesrelatie betekent meer dan alleen maar seks. En dit is naar mijn inziens slechts bestemd voor 1 partner.
Seks aan de andere kant is iets dat je wel met meerdere kan delen. Dit gaat puur en enkel om genot.

Hierin speelt jaloezie een grote rol. Stellen met een open relatie hebben vaak alleen maar een liefdesrelatie met elkaar, maar hebben wel sex met meerdere partners. Ze zijn niet bang om de liefdesrelatie te verliezen door sex te hebben met meerdere partners.
Naar mijn mening gunnen open stellen elkaar meer. Ik baseer dit op het feit dat in de meerderheid van de gevallen sex met meerdere partners meer genot oplevert. Dus zij geven prioriteit aan het hebben van genotsgevoelens i.p.v. gehoor te geven aan jaloeziegevoelens.

Wat is jullie mening hierover?
Het begin van het begin begint.....
Waar het einde van het einde eindigt....
pi_33731078
Polygami -> Bezint, eer ge begint!
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:44:46 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_33731190
Monogamie is . Het betekent dat je maar 1 schoonmoeder hebt
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:45:18 #4
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_33731217
In de tijd van sexuele vrijheid ontstonden uiteindelijk ook koppels en onderlinge wrijvingen in de oh zo gezellige 'communities'. De enige werkbare situatie van polygamie is harems en daarvoor is een onderdrukte vrouw nodig. Dat redelijk veel mensen de neiging hebben om vreemd te gaan betekend niet dat polygaam zijn de natuurijke situatie is.
Bovendien is vreemdgaan zeer zeker niet hetzelfde als polygamie, je veruilt daarmee meestal de ene partner voor een ander en probeert zo lang mogelijk van twee walletjes te eten. Ik zie dat meer als "het gras is altijd groener bij de buren".

Daarnaast zijn heel veel mensen gewoon niet in staat om intimiteit en seks los te zien (ik niet iig) en dat kan je ze moeilijk kwalijk nemen.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:45:59 #5
121825 -beyond-
pi_33731248
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:41 schreef Developersrus het volgende:
Polygami -> Bezint, eer ge begint!
Maar Polygami is ook een echtelijke verbintenis.

Ik heb het niet over echtelijke verbintenissen, ik heb het over sex hebben met meerdere partners zonder dat je hiervoor in het echt verbonden hoeft te worden.
pi_33731340
Een mens is niet geschapen om monogaam te zijn.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:47:57 #7
121825 -beyond-
pi_33731346
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:45 schreef kingmob het volgende:
In de tijd van sexuele vrijheid ontstonden uiteindelijk ook koppels en onderlinge wrijvingen in de oh zo gezellige 'communities'. De enige werkbare situatie van polygamie is harems en daarvoor is een onderdrukte vrouw nodig. Dat redelijk veel mensen de neiging hebben om vreemd te gaan betekend niet dat polygaam zijn de natuurijke situatie is.
Bovendien is vreemdgaan zeer zeker niet hetzelfde als polygamie, je veruilt daarmee meestal de ene partner voor een ander en probeert zo lang mogelijk van twee walletjes te eten. Ik zie dat meer als "het gras is altijd groener bij de buren".

Daarnaast zijn heel veel mensen gewoon niet in staat om intimiteit en seks los te zien (ik niet iig) en dat kan je ze moeilijk kwalijk nemen.
Ik heb het niet over polygamie. Laat dat even voorop staan.
Ik heb het over seksuele vrijheid ondanks dat je een liefdesrelatie hebt met elkaar.

Seks is puur genot, dus waarom niet zoveel mogelijk genieten in het o zo korte leventje???

En tuurlijk kan je sex en intimiteit niet los zien.
Liefde kan niet zonder sex, maar sex kan wel zonder liefde.
pi_33731652
Ik ben het wel met je eens alleen zou ik de huidige situatie niet willen veranderen omdat sex met meer dan 1 partner ontzettend vaak jalouzie oproept en dat roept op zijn beurt weer agressie op. Het is ook heel erg natuurlijk om je dood te vechten om een vrouwtje waar je 1x mee neukt en weer naar de volgende gaat, zo werkt de natuur, maar wij zijn beschaafd dus bij ons werkt het anders Met als logisch gevolg dat je om die gevoelens te vermijden je het liefst ook maar aan 1 partner moet binden om problemen te voorkomen.
-
  donderdag 5 januari 2006 @ 16:00:14 #9
71513 _Liquid_
Pimp maintenance
pi_33731932
Ik ga vreemd bij het leven, al 5 jaar een relatie maar heb nu ongeveer 7 vriendinnen
:r Patty Brard :r
pi_33732345
Als jij zo graag met meer mensen wil neuken, moet je geen relatie aangaan, punt.
Dan is er niets aan t handje.

Je hebt voor een deel wel gelijk, dat het zo niet in de natuur van de mens zit.
Maar je geeft me toch wel gelijk als ik zeg dat het dan een chaotische rotzooi wordt met ruzie omdat mensen je toch voor zichzelf willen houden, kinderen overal....
Je snapt me wel

En het is toch ook fijn om te zeggen dat iemand helemaal voor jou is? (niet VAN jou, dat klinkt nergens naar) Als je met iedereen in t nest duikt wanneer het je maar uitkomt, kan je nooit iets moois opbouwen en zal niemand jou ooit bijzonder genoeg vinden. En andersom ook niet.

Of maakt de waarde van een relatie jou niet veel uit?
Stress: the confusion created when the mind must override the body's basic desire to choke the living daylights out of some idiot who desperately deserves it.
pi_33732401
Waarom neemt iedereen aan dat polygamie de natuurlijke vorm is en monogamie onszelf is opgelegd? Ik zie daar helemaal geen onderbouwing voor. Wat is er zo natuurlijk aan polygamie?
pi_33732485
Seks met een ander kun je best hebben als je een relatie hebt, maar de vraag is wil je dat ook? Die vraag doet er meer toe dan het wel of niet bestaan van monogamie.
High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
pi_33732635
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Monogamie is . Het betekent dat je maar 1 schoonmoeder hebt

Daarbij zijn er ook genoeg dieren monogaam.
Vroeger was het zo, dat mannen meerdere vrouwen hadden, maar andersom moesten de vrouwen wachten op hun beurt.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_33732670
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 16:11 schreef R_ON het volgende:
Seks met een ander kun je best hebben als je een relatie hebt, maar de vraag is wil je dat ook? Die vraag doet er meer toe dan het wel of niet bestaan van monogamie.
Daarbij, wil je partner het ook.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_33732961
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 16:15 schreef paddy het volgende:

[..]

Daarbij, wil je partner het ook.
Ja, ook een goeie vraag.
High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
  donderdag 5 januari 2006 @ 16:25:55 #16
121825 -beyond-
pi_33733092
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 16:09 schreef SlaadjeBla het volgende:
Waarom neemt iedereen aan dat polygamie de natuurlijke vorm is en monogamie onszelf is opgelegd? Ik zie daar helemaal geen onderbouwing voor. Wat is er zo natuurlijk aan polygamie?
Eerst goed lezen, dan je punt maken

Polygamie is meerdere mensen in het "echt" verbinden. En ik heb het over seksuele vrijheid.
pi_33733307
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 16:25 schreef -beyond- het volgende:

[..]

Polygamie is meerdere mensen in het "echt" verbinden. En ik heb het over seksuele vrijheid.
Als jij eens niet zo hoog van de toren blaast en me dan uitlegt waarom het zo natuurlijk is om met meerdere mensen sex te hebben? Daar doelde ik namelijk ook op.

Het hele trouwen is natuurlijk door onszelf opgelegd en staat los van de sexuele moraal.
  donderdag 5 januari 2006 @ 16:33:45 #18
121825 -beyond-
pi_33733448
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:53 schreef splendor het volgende:
Ik ben het wel met je eens alleen zou ik de huidige situatie niet willen veranderen omdat sex met meer dan 1 partner ontzettend vaak jalouzie oproept en dat roept op zijn beurt weer agressie op. Het is ook heel erg natuurlijk om je dood te vechten om een vrouwtje waar je 1x mee neukt en weer naar de volgende gaat, zo werkt de natuur, maar wij zijn beschaafd dus bij ons werkt het anders Met als logisch gevolg dat je om die gevoelens te vermijden je het liefst ook maar aan 1 partner moet binden om problemen te voorkomen.
Dat is nou het probleem. Dat onze samenleving zich zodanig heeft ontwikkeld, dat jaloezie het wint boven genot!
En nu is onze samenleving ook niet zo dat je sex hebt met één partner. In veel gevallen wordt er gekozen voor meerdere sex partners. Alleen wordt het merendeel stiekem gedaan.

En ik weet niet of de causaliteit zo loopt zoals jij veronderstelt. Dat door meerdere partners te hebben er meer agressie zou komen en men er uiteindelijk vor kiest om 1 partner te hebben.
Men heeft gewoon geen keus. Het is wordt door de samenleving opgelegd.
Daarom doet het merendeel het gewoon stiekem.
pi_33733451
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 16:25 schreef -beyond- het volgende:

[..]

je zult het wel niet met me eens zijn, maar dan denk ik aan vervelende ziektes, en nooit kinderen kunnen krijgen, want zou dan niet meer zonder bescherming met mijn vriend willen vrijen.
Ik ben er dus eigenlijk op tegen.
Ik vind seks juist het enige, wat echt intiem is.
Maar dit is dan mijn mening
  donderdag 5 januari 2006 @ 16:34:18 #20
8369 speknek
Another day another slay
pi_33733475
Je kunt wel zeggen dat de mens meer gebouwd is in groepen te leven zoals bij de apen, waar je alfamannetjes hebben en verschillende sociale rangen voor de mannetjes daaronder. Maar ik denk dat de mensen populaties op een gegeven moment te groot zijn geworden om dat vol te kunnen houden. Hoe doe je zoiets in een stad met honderdduizend inwoners? Tenzij je het opbreekt in aparte communes, maar ook die zullen denk ik niet sterk genoeg zijn.

Ik denk dus dat monogamie een passend resultaat is, omdat je anders in een continue staat van burgeroorlog verkeerd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 5 januari 2006 @ 16:38:21 #21
121825 -beyond-
pi_33733649
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 16:30 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Als jij eens niet zo hoog van de toren blaast en me dan uitlegt waarom het zo natuurlijk is om met meerdere mensen sex te hebben? Daar doelde ik namelijk ook op.

Het hele trouwen is natuurlijk door onszelf opgelegd en staat los van de sexuele moraal.
Zo bedoelde ik het niet hoor

Seksuele gevoelens naar personen buiten je eigen partner komt vaak voor.
Ik wil niet zeggen dat je hier meteen naar handelen hiernaar, maar dat zegt toch ook al genoeg.
Verliefd zijn op ander dan je eigen partner komt veel minder vaak voor.

En wat ik stel is dat door het trouwen ons seksuele moraal aanzienlijk ver af is komen te staan van ons "natuurlijk" gevoel.
pi_33733713
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:47 schreef -beyond- het volgende:

[..]
En tuurlijk kan je sex en intimiteit niet los zien.
Liefde kan niet zonder sex, maar sex kan wel zonder liefde.
Die sex zonder liefde werkt echter WEL vaak door in de liefdesrelatie. Er zijn natuurlijk ook best stellen waar dat prima samen gaat (partnerclubs enzo worden volgens mij best aardig goed bezocht), maar dan moet je dus een partner hebben die hetzelfde denkt over het concept 'liefde'.

Zelf kan ik dat niet los zien, ik zou vreselijk jaloers en ongelukkig worden als mijn partner sex met andere personen zou hebben. Hij heeft dat omgekeerd ook bij mij, dus wat dat betreft passen we prima bij elkaar. Uiteindelijk gaat het erom dat je een relatie kan vinden waarin je gelukkig bent en dat verschilt per stel.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_33733896
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 16:40 schreef Étoile het volgende:

[..]

Zelf kan ik dat niet los zien, ik zou vreselijk jaloers en ongelukkig worden als mijn partner sex met andere personen zou hebben. Hij heeft dat omgekeerd ook bij mij, dus wat dat betreft passen we prima bij elkaar. Uiteindelijk gaat het erom dat je een relatie kan vinden waarin je gelukkig bent en dat verschilt per stel.
Precies mijn gedachte hierover.
  donderdag 5 januari 2006 @ 16:47:44 #24
121825 -beyond-
pi_33734035
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 16:33 schreef paddy het volgende:

[..]

je zult het wel niet met me eens zijn, maar dan denk ik aan vervelende ziektes, en nooit kinderen kunnen krijgen, want zou dan niet meer zonder bescherming met mijn vriend willen vrijen.
Ik ben er dus eigenlijk op tegen.
Ik vind seks juist het enige, wat echt intiem is.
Maar dit is dan mijn mening
Je hebt hier zeker wel gelijk in. Natuurlijk heeft het ook nadelen. Veel meer kinderen zullen er komen, onbeschermd sex, meer ziektes e.d. Maar ook hier kan weer op geanticipeerd worden.

Liefde vind ik een stuk intiemer.
Het knuffelen met elkaar met gevoel, het zoenen uit liefde en niet uit geiligheid e.d. heeft voor mij meer waarde in de context van intimiteit. En deze intimiteit zal ik nooit delen met een ander.
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 16:34 schreef speknek het volgende:
Je kunt wel zeggen dat de mens meer gebouwd is in groepen te leven zoals bij de apen, waar je alfamannetjes hebben en verschillende sociale rangen voor de mannetjes daaronder. Maar ik denk dat de mensen populaties op een gegeven moment te groot zijn geworden om dat vol te kunnen houden. Hoe doe je zoiets in een stad met honderdduizend inwoners? Tenzij je het opbreekt in aparte communes, maar ook die zullen denk ik niet sterk genoeg zijn.

Ik denk dus dat monogamie een passend resultaat is, omdat je anders in een continue staat van burgeroorlog verkeerd.
Je doet net alsof iedereen monogaam is in onze huidige samenleving, terwijl dit helemaal niet het geval is.
Het merendeel van diegene die een partner heeft gaat vreemd. Dus doet het stiekem.
Er is eigenlijk sprake van een verkapte individuele seksuele vrijheid.
  donderdag 5 januari 2006 @ 16:51:03 #25
8369 speknek
Another day another slay
pi_33734147
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 16:47 schreef -beyond- het volgende:
Je doet net alsof iedereen monogaam is in onze huidige samenleving, terwijl dit helemaal niet het geval is.
Het merendeel van diegene die een partner heeft gaat vreemd. Dus doet het stiekem.
Er is eigenlijk sprake van een verkapte individuele seksuele vrijheid.
Ja, het gebeurt in stiekemheid, omdat bij wetenschap ervan de twee partners ruzie zouden krijgen. De drift is er dus nog wel, maar het zou niet meer werken.

Overigens zeg ik dat nou wel, maar in apenculturen moet de seks van de niet-alfa mannetjes met de alfa vrouwtjes ook stiekem gebeuren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')