Maar Polygami is ook een echtelijke verbintenis.quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:41 schreef Developersrus het volgende:
Polygami -> Bezint, eer ge begint!
Ik heb het niet over polygamie. Laat dat even voorop staan.quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:45 schreef kingmob het volgende:
In de tijd van sexuele vrijheid ontstonden uiteindelijk ook koppels en onderlinge wrijvingen in de oh zo gezellige 'communities'. De enige werkbare situatie van polygamie is harems en daarvoor is een onderdrukte vrouw nodig. Dat redelijk veel mensen de neiging hebben om vreemd te gaan betekend niet dat polygaam zijn de natuurijke situatie is.
Bovendien is vreemdgaan zeer zeker niet hetzelfde als polygamie, je veruilt daarmee meestal de ene partner voor een ander en probeert zo lang mogelijk van twee walletjes te eten. Ik zie dat meer als "het gras is altijd groener bij de buren".
Daarnaast zijn heel veel mensen gewoon niet in staat om intimiteit en seks los te zien (ik niet iig) en dat kan je ze moeilijk kwalijk nemen.
quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Monogamie is. Het betekent dat je maar 1 schoonmoeder hebt
Daarbij, wil je partner het ook.quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:11 schreef R_ON het volgende:
Seks met een ander kun je best hebben als je een relatie hebt, maar de vraag is wil je dat ook? Die vraag doet er meer toe dan het wel of niet bestaan van monogamie.
Ja, ook een goeie vraag.quote:
Eerst goed lezen, dan je punt makenquote:Op donderdag 5 januari 2006 16:09 schreef SlaadjeBla het volgende:
Waarom neemt iedereen aan dat polygamie de natuurlijke vorm is en monogamie onszelf is opgelegd? Ik zie daar helemaal geen onderbouwing voor. Wat is er zo natuurlijk aan polygamie?
Als jij eens niet zo hoog van de toren blaast en me dan uitlegt waarom het zo natuurlijk is om met meerdere mensen sex te hebben? Daar doelde ik namelijk ook op.quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:25 schreef -beyond- het volgende:
[..]
Eerst goed lezen, dan je punt maken![]()
Polygamie is meerdere mensen in het "echt" verbinden. En ik heb het over seksuele vrijheid.
Dat is nou het probleem. Dat onze samenleving zich zodanig heeft ontwikkeld, dat jaloezie het wint boven genot!quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:53 schreef splendor het volgende:
Ik ben het wel met je eens alleen zou ik de huidige situatie niet willen veranderen omdat sex met meer dan 1 partner ontzettend vaak jalouzie oproept en dat roept op zijn beurt weer agressie op. Het is ook heel erg natuurlijk om je dood te vechten om een vrouwtje waar je 1x mee neukt en weer naar de volgende gaat, zo werkt de natuur, maar wij zijn beschaafd dus bij ons werkt het andersMet als logisch gevolg dat je om die gevoelens te vermijden je het liefst ook maar aan 1 partner moet binden om problemen te voorkomen.
je zult het wel niet met me eens zijn, maar dan denk ik aan vervelende ziektes, en nooit kinderen kunnen krijgen, want zou dan niet meer zonder bescherming met mijn vriend willen vrijen.quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:25 schreef -beyond- het volgende:
[..]
Eerst goed lezen, dan je punt maken![]()
Polygamie is meerdere mensen in het "echt" verbinden. En ik heb het over seksuele vrijheid.
Zo bedoelde ik het niet hoorquote:Op donderdag 5 januari 2006 16:30 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Als jij eens niet zo hoog van de toren blaast en me dan uitlegt waarom het zo natuurlijk is om met meerdere mensen sex te hebben? Daar doelde ik namelijk ook op.
Het hele trouwen is natuurlijk door onszelf opgelegd en staat los van de sexuele moraal.
Die sex zonder liefde werkt echter WEL vaak door in de liefdesrelatie. Er zijn natuurlijk ook best stellen waar dat prima samen gaat (partnerclubs enzo worden volgens mij best aardig goed bezocht), maar dan moet je dus een partner hebben die hetzelfde denkt over het concept 'liefde'.quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:47 schreef -beyond- het volgende:
[..]
En tuurlijk kan je sex en intimiteit niet los zien.
Liefde kan niet zonder sex, maar sex kan wel zonder liefde.
Precies mijn gedachte hierover.quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:40 schreef Étoile het volgende:
[..]
Zelf kan ik dat niet los zien, ik zou vreselijk jaloers en ongelukkig worden als mijn partner sex met andere personen zou hebben. Hij heeft dat omgekeerd ook bij mij, dus wat dat betreft passen we prima bij elkaar. Uiteindelijk gaat het erom dat je een relatie kan vinden waarin je gelukkig bent en dat verschilt per stel.
Je hebt hier zeker wel gelijk in. Natuurlijk heeft het ook nadelen. Veel meer kinderen zullen er komen, onbeschermd sex, meer ziektes e.d. Maar ook hier kan weer op geanticipeerd worden.quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:33 schreef paddy het volgende:
[..]
je zult het wel niet met me eens zijn, maar dan denk ik aan vervelende ziektes, en nooit kinderen kunnen krijgen, want zou dan niet meer zonder bescherming met mijn vriend willen vrijen.
Ik ben er dus eigenlijk op tegen.
Ik vind seks juist het enige, wat echt intiem is.
Maar dit is dan mijn mening
Je doet net alsof iedereen monogaam is in onze huidige samenleving, terwijl dit helemaal niet het geval is.quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:34 schreef speknek het volgende:
Je kunt wel zeggen dat de mens meer gebouwd is in groepen te leven zoals bij de apen, waar je alfamannetjes hebben en verschillende sociale rangen voor de mannetjes daaronder. Maar ik denk dat de mensen populaties op een gegeven moment te groot zijn geworden om dat vol te kunnen houden. Hoe doe je zoiets in een stad met honderdduizend inwoners? Tenzij je het opbreekt in aparte communes, maar ook die zullen denk ik niet sterk genoeg zijn.
Ik denk dus dat monogamie een passend resultaat is, omdat je anders in een continue staat van burgeroorlog verkeerd.
Ja, het gebeurt in stiekemheid, omdat bij wetenschap ervan de twee partners ruzie zouden krijgen. De drift is er dus nog wel, maar het zou niet meer werken.quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:47 schreef -beyond- het volgende:
Je doet net alsof iedereen monogaam is in onze huidige samenleving, terwijl dit helemaal niet het geval is.
Het merendeel van diegene die een partner heeft gaat vreemd. Dus doet het stiekem.
Er is eigenlijk sprake van een verkapte individuele seksuele vrijheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |