Als je van Phil Ochs houdt moet je es naar Woody Guthrie luisteren. En met Bob Dylan is het bij mij allemaal begonnen. T is een soort van verslaving geworden;(bijna) altijd als ik cd's koop koop ik er 1 van Bob Dylan bij. Da's gewoon standaard. Ik heb nou 14 albums van die gast en 3 LP's...quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:21 schreef Svyatagor het volgende:
Joan Baez check. Vooral van mijn zus toen die gitaar leerde spelen, Donna Donna enzo. Mooi hoor. Maar na Bob Dylan en Phil Ochs houdt het bij mij wel op
Tuurlijk mag dat. Ik ken zelf alleen geen fuck van Joni...wel van dr gehoord ofzo maar verder...quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:25 schreef Lienekien het volgende:
Joni Mitchell, mag die ook onder het kopje folk?
Ik ben zelf wel gecharmeerd van Ierse folk en dan met name van Luka Bloom![]()
Het laatste wat ik van bluegrass zag en hoorde waren The Hackensaw Boys op Lowlands. Een van de vetste optredens van alle 3 de dagen. Samen met the Magic Numbers natuurlijk.quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:09 schreef heijx het volgende:
Ik doe meestal weinig met namen van artiesten, maar ik luister ook naar Cajun, Zydeco, TexMex en Bluegrass. Trucker songs (rubber duckie en zo) zijn ook wel leuk om naar te luisteren met hun melodrama.
Allemaal prachtige namen behalve Joan Baezquote:Op donderdag 5 januari 2006 12:18 schreef Route het volgende:
Van jazz tot Ja Rule...je vind alles op dit forum. Maar waar is de folk?? Nooit van Woody Guthrie gehoord? Geen Eric von Schmidt, Dave van Ronk, Pete Seeger (my momma said not to put beans in my ears) Joan Baez of Cisco Houston?
Als je er ooit van gehoord hebt..laat het weten (en wat vind je ervan?) ! Voel me nogal buitengesloten....![]()
Zekersteweten.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:31 schreef Route het volgende:
[..]
Het laatste wat ik van bluegrass zag en hoorde waren The Hackensaw Boys op Lowlands. Een van de vetste optredens van alle 3 de dagen. Samen met the Magic Numbers natuurlijk.
De bluegrass van tegenwoordig is echtquote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:42 schreef Zanderrr het volgende:
Ik hou wel van Pentangle, Fairport Convention en Steeleye Span. Amerikaanse folk vind ik vaak een beetje te hoog 'redneck' gehalte hebben, al zitten er ook veel mooie dingen tussen.
Misschien wordt het dan eens fucking time ofzo.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:30 schreef Route het volgende:
[..]
Tuurlijk mag dat. Ik ken zelf alleen geen fuck van Joni...wel van dr gehoord ofzo maar verder...
Maar natuurlijk, was die nog niet genoemd dan?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:19 schreef nozem het volgende:
Waarom noem je niet ook gewoon Bob Dylan, die kent iedereen.
Ik niet.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:19 schreef nozem het volgende:
Waarom noem je niet ook gewoon Bob Dylan, die kent iedereen.
Ja, in de tweede post.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:20 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Maar natuurlijk, was die nog niet genoemd dan?
Verdomd, die dag werken is me behoorlijk opgebroken, dat blijkt wel weer.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:20 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Maar natuurlijk, was die nog niet genoemd dan?
Prachtig toch? Ik vond dat ook een geweldig stuk. Overdreven gedoe allemaal..quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:27 schreef nozem het volgende:
[..]
Verdomd, die dag werken is me behoorlijk opgebroken, dat blijkt wel weer.
Overigens heb ik tijdens de Dylan-docu laatst smakelijk moeten lachen om de bekrompen 'folkies' die hem uitjouwden toen hij met een voltallige en versterkte band op Newport aantrad. Wat deed hun favoriete folkidool daar nu ineens met die electrische gitaar?
Toch eens gaan luisteren, jongen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:23 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik niet.
Ik heb me altijd ver, heel ver van Dylan gehouden. Waarom weet ik eigenlijk niet.
Jij moet dit topic in de gaten houden! Kan je veel van leren!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:35 schreef ARKON het volgende:
Wat is eigenlijk folkmuziek? wat luister je dan eigenlijk
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |