Ook hier maar proberen:
Ik studeer nu voor het derde jaar in nijmegen, maar heb nog maar sinds een maand mijn zaterdagbaantje in Zeeland opgezegd. Daarom ben ik in het weekend nu regelmatig hier.
In zeeland bezoek ik altijd de kerk bij ons op t dorp, dat is een PKN gemeente.
De preken daar vind ik over het algemeen goed, maar het is een beetje doods. Dat heeft er misschien ook mee te maken dat de gemiddelde leeftijd ongeveer 73 is, maar goed.
Ik heb een beetje bij andere kerken rondgekeken. In Goes, een plaats vlak bij mijn dorp heb je onder andere een artikel 31 kerk en de rafaelgemeente.
Positief an artikel 31 is dat er veel jongeren komen. Mijn zusje ging er ook erg lang naartoe, maar toen ik een keer meeging ging de preek over moslims en de conclusie was dat ze helaas allemaal naar de hel gingen en aangesloten waren bij de duivel.
Hoeveel jongeren er ook zitten, ik wil me niet aansluiten bij een kerk die zulke ideeen heeft.
De rafael gemeente vond ik leuker, de diensten waren 's middags, dat is natuurlijk erg prettig. Ze zongen veel, er was altijd een bandje bij de diensten.
Maar wat mij betreft werd ook daar iets teveel de nadruk gelegd op vrees en de duivel ipv de goede boodschap. Het was wat zeiig EO achtig, maar wel met een scherp randje, wat me beiden niet erg beviel.
Zijn er hier mensen die een kerk bezoeken in Nijmegen?
Ik ben dus protestant, en het lijkt me leuk om hier wat gemeenten te bezoeken.
Bij voorkeur dus een kerk waar veel jongeren (studenten) komen, waar veel gezongen wordt maar waar de preken wel richting PKN gaan. En als het dan ook nog 's middags dienst is is het helemaal geweldig
![]()
Ik ben een keer naar de studentenkerk geweest maar daar waren toch met name ouderen, niet erg veel jongeren.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!