abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33721706
Van 16 t/m 29 januari wordt op Melbourne Park de eerste Grand Slam van het nieuwe jaar gespeeld.

Op het rebound ace wonnen Marat Safin en Serena Williams vorig jaar de titel.

Het is vrij onwaarschijnlijk dat Safin zijn titel kan gaan verdedigen, vanwege een blessure. De deelname van Rafael Nadal, de nummer 2 van de wereld is ook uiterst onzeker, eveneens vanwege blessureleed. Als dat nog niet genoeg is heeft Andre Agassi zich ook al afgemeld voor Melbourne, vanwege, je raadt het al; een blessure.

Ook de deelname van Neerlands hoop Martin Verkerk is onwaarschijnlijk. Net herstelt van een blessure is hij nu weer getroffen door de ziekte van pfeiffer. Het blijft kwakkelen met de Alphenaar.

'S werelds beste tennisser Roger Federer zal wel gewoon van de partij zijn. Hij is gebrand om te winnen en zal de torenhoge favoriet zijn. Concurrentie zal vooral moeten komen van thuisfavoriet Lleyton Hewitt, die na zijn verloren finale vorig jaar nu toch echt eens op eigen bodem wil winnen; Andy Roddick en David Nalbandian, die de Fed Express meer dan een maand geleden wist te kloppen in de Masters - finale in China. Verder kunnen Davis Cup - held Ivan Ljubicic en de vorig jaar verrassend sterke Nikolai Davydenko misschien verrassen.

Bij de dames zullen de ogen vooral gericht zijn op Martina Hingis.

De Zwitserse was in 2002 gestopt vanwege een voetblessure, maar maakt dit jaar een opmerkelijke comeback. In haar eerste toernooi in Gold Coast heeft ze al verrassend de kwartfinale gehaald. Zou ze kunnen stunten in Australie?

Verder zijn we als Nederlanders natuurlijk benieuwd naar de verrichtingen van onze Michaele Krajicek.

Tot slot nog de website van het toernooi: http://www.australianopen.com/en_AU/index.html
  donderdag 5 januari 2006 @ 10:36:19 #2
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_33721738
is ook weer live via internet te volgen, neem ik aan ??

Gok op Roddick - Federer finale met Hewitt als gevaalijke outsider voor de finale !
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_33721899
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 10:36 schreef Bjoro het volgende:
is ook weer live via internet te volgen, neem ik aan ??
Via de officiële site is er altijd een scorebord beschikbaar .
sig verwijderd door FA
pi_33722066
Veel wedstrijden zijn ook live op eurosport, voor degenen die het in hun kabelpakket hebben.
pi_33722121
Als ik goed reken beginnen ze daar rond middernacht in NL en gaan ze door tot een uur of 10 ?

Dat worden weer wat kortere nachtjes
sig verwijderd door FA
pi_33722171
Zonder Safin en Nadal zal het echt een spannende aangelegenheid worden bij de mannen ....
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_33722194
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 10:53 schreef Ambrosius het volgende:
Als ik goed reken beginnen ze daar rond middernacht in NL en gaan ze door tot een uur of 10 ?

Dat worden weer wat kortere nachtjes
Als ik me niet vergis hadden ze daar vorig jaar voor het eerst in de geschiedenis de herenfinale in de avond gepland, zodat het in Europa in de ochtend en vroege middag te zien is. Finale eindigde om ogeveer 13.00 uur onze tijd als ik me niet vergis.

Ik neem aan dat de Australiers dat nu weer doen.
pi_33722257
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 10:55 schreef zjroentje het volgende:
Zonder Safin en Nadal zal het echt een spannende aangelegenheid worden bij de mannen ....
Een Federer in vorm heeft meestal geen kind aan Roddick en Hewitt.

Misschien dat angstgegner Nalbandian weet te verrassen. Anders zou ik niet weten wie Federer kan kloppen, behalve Federer zelf.
pi_33723357
Wordt weer leuk. Vorig jaar was het de beste grand slam ooit (van de laatste 10 jaar tenminste )
Federer zou wel weer winnen en jammer dat Safin waarschijnlijk niet meedoet of in ieder geval weinig kans maakt. Bij de vrouwen ook wel interessant wat Misa, Hingis en de Belgischen gaan doen
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 5 januari 2006 @ 12:06:07 #10
125669 Postlezer
Leest al je post...
pi_33723888
Ik voorspel dat Olivier Rochus weer ver gaat komen
De favorieten zijn natuurlijk Federer en Clijsters.
  donderdag 5 januari 2006 @ 12:46:10 #11
42466 EdPowers
Professional Pervert
pi_33724944
Als Federer nou last van de extreme hitte krijgt en daardoor verliest van Nalbandian in de halve finales dan kan hij daarna in de finale van opper-etter Hewitt winnen! 3-6 5-7 7-6 6-1 6-4

De kentering kwam na 0-4 in de derde set als Hewitt weer eens extreem irritant gedrag laat zien nadat hij van dichtbij expres Nalbandian de bal in zijn gezicht mept. Dan wordt Nalbi boos en turnt de wedstrijd
  Trouwste user 2022 donderdag 5 januari 2006 @ 20:10:12 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_33741023
Hup Hingis

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_33741075
Hup Hingis en Nadal

Als Nadal fit is
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
  vrijdag 6 januari 2006 @ 05:41:18 #14
37305 BushRanger
in Wellington
pi_33755194
Voor de echte fans, een aanrader: ga er eens in het echt kijken! Ik was er in 2001 en 2004 en de sfeer is echt super! Ze noemen het de Friendly Open. Een dag ziet er meestal zo uit: beetje tennis kijken in het zonnetje, praatje maken met de mensen om je heen. Biertje halen, wat eten, biertje halen. Tennis kijken, biertje halen etc. Echt super! Ook altijd veel Nederlanders in het oranje, samen met de Zweden de beste aanhang.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 07:34:55 #15
42466 EdPowers
Professional Pervert
pi_33755379
Is het niet gloeiend heet op zo'n tribune?
pi_33773819
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 11:43 schreef Norrage het volgende:
Wordt weer leuk. Vorig jaar was het de beste grand slam ooit (van de laatste 10 jaar tenminste )
Ik vind het zowieso wel de leukste Grand Slam.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_33778145
Het tennis wat er gespeeld wordt staat me ook gewoon veel meer aan. Het is niet zo snel en saai als grastennis en niet zo sloom en eentonig als gravel...De baansoort zit gewoon net tussen hardcourt/gras en gravel in. Perfect.

En je hebt geen stomme amerikanen als publiek of muziek tijdens de pauzes en die verdomde commercie...Australie is gewoon echt een fantastisch sportland. Ze leven echt voor de sport.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_33780165
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 20:29 schreef Norrage het volgende:
Australie is gewoon echt een fantastisch sportland. Ze leven echt voor de sport.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 21:47:15 #19
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33780612
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 20:29 schreef Norrage het volgende:
Het tennis wat er gespeeld wordt staat me ook gewoon veel meer aan. Het is niet zo snel en saai als grastennis en niet zo sloom en eentonig als gravel...De baansoort zit gewoon net tussen hardcourt/gras en gravel in. Perfect.

En je hebt geen stomme amerikanen als publiek of muziek tijdens de pauzes en die verdomde commercie...Australie is gewoon echt een fantastisch sportland. Ze leven echt voor de sport.
Ik vond Roland Garros vorig jaar ook wel cool hoor. Australian Open viel in een wintersportvakantie waardoor ik het minder goed kon volgen, heb nog wel erg leuke/mooie herinneringen aan Safin - Federer.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_33780660
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 21:47 schreef XL het volgende:

[..]

heb nog wel erg leuke/mooie herinneringen aan Safin - Federer.
Ik ook. Schitterende partij. Een van de beste van de laatste jaren
  vrijdag 6 januari 2006 @ 21:51:23 #21
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33780729
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 21:48 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ik ook. Schitterende partij. Een van de beste van de laatste jaren
Waarschijnlijk het mooiste tennis dat ik ooit gezien heb. Samen met wat Davis-cup herinneringen, maar dan was het meer om de spanning. Koevermans....

Ik stond ook echt te roepen in de Franse Appartementje
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_33786051
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 21:47 schreef XL het volgende:

[..]

Ik vond Roland Garros vorig jaar ook wel cool hoor. Australian Open viel in een wintersportvakantie waardoor ik het minder goed kon volgen, heb nog wel erg leuke/mooie herinneringen aan Safin - Federer.
Het tennis was er heel erg fijn op Roland Garros maar het was allemaal zo voorspelbaar...en de kraker Federer - Nadal viel ernstig tegen(naar mijn mening tenminste).
  zaterdag 7 januari 2006 @ 10:44:18 #23
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_33792417
Sorry dat ik weer moet zeiken maar: de naam is Michaella Krajicek en niet Michaele
  zondag 8 januari 2006 @ 05:15:10 #24
37305 BushRanger
in Wellington
pi_33824044
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 07:34 schreef EdPowers het volgende:
Is het niet gloeiend heet op zo'n tribune?
Kan best warm zijn ja... erg warm! Daarom moet je veel bier drinken, zodat je niet uitdroogd ;-) Ook moet je je continu (laten) insmeren, want de zon is daar zoveel scherper dan bij ons, dat is niet normaal meer.
  zondag 8 januari 2006 @ 12:38:15 #25
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_33827669
Er zit daar geloof ik een gat in de ozon toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')