abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33707144
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:37 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
In het verleden zijn dergelijke filmpjes vaak genoeg gemaakt.. dan bedoel ik filmpjes die joden of christenen tot op het bot beledigden.
Mwaw, doe iets vergelijkbaars met Joden en je hebt Bram Moskovitz aan je broek hangen...met succes waarschijnlijk. En dat die filmpjes gemaakt zijn betekend niet dat het goed is dat ze ooit gemaakt zijn. Wat mij betreft heeft geen van dat soort filmpjes ook maar het minste bijgedragen aan het leefbaarder maken van de Aarde. In tegendeel.
quote:
Die strijd is in het verleden gestreden.. en nu mag zoiets in nederland.
Ik zeg niet dat Submission verboden had moeten worden. Het is een groot goed dat het gemaakt mocht worden. Van mij zou men Mein Kampf ook gewoon mogen verkopen. Dat betekend niet dat het opeens een goed boek is wat de wereld verbeterd en Hitler uitgeroepen moet worden tot Europeaan van het jaar.

en voordat er mensen gaan huilen over nazi-vergelijkingen. Ik noem AHA geen hitler en Submission geen Mein Kampf. Ik stel alleen dat het feit je het mag zeggen nog niet inhoud dat het ook goed is dat je het zegt.
quote:
Dit heet vrijhied van meningsuiting , en dat burgerrecht willen we niet afstaan omdat er nog een paar niet verlichte moslims zijn.
Ach, je schijnt ze te willen verlichten. AHA zorgt alleen voor meer verduistering. Vrijheids van meningsuiting betekend nog niet dat alles wat je roept goed is. Ik zeg nergens dat AHA die onzin niet mag uitkramen. Ik zeg alleen dat het zwaar averechts werkt wat ze doet. Ik snap dus niet waarom je dat recht zo graag in de discussie wil betrekken.....het is namelijk niet echt aan de orde in de discussie.
quote:
Nee.. nooit gaan we weer terug in de tijd.. niet als het aan mij ligt en miljoenen andere nederlanders die die grondwet hoog houden. En niets hebben met moslim waarden
Dat zeg ik. Dit gaat helemaal niet hierover. Bovendien zorgt AHA juist dat de moslims gaan teruggrijpen naar "debiele" waarden.
quote:
brrr .. moet er niet aan denken.. dat nederland een moslim staat wordt.... dan ga ik emigreren
Dat zal NL niet met en niet zonder AHA worden. Zeker niet in jouw en mijn tijdspanne op deze aarde. Als je bang bent voor het "grote moslimsgevaar" zou je trouwens zeker niet blij moeten zijn met AHA, die zorgt enkel voor meer spanning in plaats van voor minder
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  woensdag 4 januari 2006 @ 20:55:04 #127
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33707297
Is dit, net zoals bij Times, dat er gekeken wordt naar hoeveel nieuws iemand creeerd?
Net zoals Job Cohen man van het jaar was, ofzo. Bij Time Magazine. Oid.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_33707310
verandering en verbeteringen gaan altijd gepaard met pijn en angst

de moslims gemeenschap is aan het veranderen... en ik heb er vertrouwen in dat ze de goede kant zullen kiezen

als je dat niet hebt.. dan is er geen hoop meer lijkt me
pi_33707492
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:55 schreef Yildiz het volgende:
Is dit, net zoals bij Times, dat er gekeken wordt naar hoeveel nieuws iemand creeerd?
Uit de OP; De titel "Europeaan van het jaar" wordt jaarlijks toegekend aan de persoon die volgens de gezamenlijke Europese hoofdredacteuren van Reader's Digest op overtuigende wijze invulling geeft aan moderne Europese normen en waarden
eeeh
pi_33707663
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:59 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Uit de OP; De titel "Europeaan van het jaar" wordt jaarlijks toegekend aan de persoon die volgens de gezamenlijke Europese hoofdredacteuren van Reader's Digest op overtuigende wijze invulling geeft aan moderne Europese normen en waarden
Oftwel: de belangrijkste Europese normen en waarden zijn fanatisme, schofferen, rellen en disrespect tonen met een sausje van moraliseren en slachterrol spelen. Wat was ook al weer het verlichte deel van onze aardkloot?
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_33707710
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:

Ze heeft gelijk met haar boodschap. Dat zullen weinigen ontkennen, ook ik niet. Haar middelen zijn alleen destructief....
Ik kan hier het beste plaatsen wat ze er zelf van vindt:
quote:
Dat ligt in de praktijk vaak heel moeilijk bij moslimvrouwen. Om voor zichzelf te kiezen, moeten ze alles opgeven, omdat ze uit de groep gestoten worden.
quote:
En de mannen, hoe pak je die dan aan?
«Daar zit natuurlijk een groot deel van het probleem; dat heeft vooral ook met het geloof te maken. Dat betekent dat er bijvoorbeeld eerst ’ns een prikkelend artikel moet worden geschreven. En ja, dan komen ze weer allemaal opdraven, de boze mannen
Bovenstaand komt uit een interview met AHA.
Ik kan haar alleen maar tekort doen om haar selectief te quoten.
Op onderstaande link staat het hele interview.

http://www.groene.nl/2003/0309/mf_ayaan.html

Nog een interview:
http://www.femistyle.be/nl/portretten/hirsi.shtml
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
  † In Memoriam † woensdag 4 januari 2006 @ 21:08:25 #132
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_33707851
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:55 schreef Yildiz het volgende:
quote:

De titel "Europeaan van het jaar" wordt jaarlijks toegekend aan de persoon die volgens de gezamenlijke Europese hoofdredacteuren van Reader's Digest op overtuigende wijze invulling geeft aan moderne Europese normen en waarden.

Hirsi Ali geeft dus als een van de besten "invulling geeft aan moderne Europese normen en waarden".

*kuch*

En wie zeggen dat dan? De hoofdredacteuren van Reader's Digest in Europa. ( )

Wat is Reader's Digest?

Theirs Was the Kingdom: Lila and DeWitt Wallace and the Story of the Reader's Digest.

The book portrays the close relationship between the CIA and the Reader's Digest. It names individuals, publications and books authored as part of the CIA's propaganda. ISBN 0-393-03466-6

En dus kijk ik niet vreemd op wanneer ze iemand kiezen die qua retoriek zo in de regering Bush kan plaatsnemen.

Ik denk dat ze HA wel zien zitten als woordvoerster en frontvrouw. Ze is ook nog zwart en ex-moslim. Dat laatste is Cunnilingus Rice zelfs niet.
pi_33708021
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 21:04 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Ik kan hier het beste plaatsen wat ze er zelf van vindt:
[..]

[..]

Bovenstaand komt uit een interview met AHA.
Ik kan haar alleen maar tekort doen om haar selectief te quoten.
Op onderstaande link staat het hele interview.

http://www.groene.nl/2003/0309/mf_ayaan.html

Nog een interview:
http://www.femistyle.be/nl/portretten/hirsi.shtml
Ik weet wat ze zelf zegt. En hoe ze denkt. En ik ben het daar fundamenteel mee oneens. Je verandert gemeenschappen niet door van buiten af te schoppen en te slaan. Dat sterk ze alleen maar in de overtuiging dat ze gelijk hebben.

Gemeenschappen verander je van binnenuit. Je kunt de verandering hoogstens stimuleren door de postieve elementen te steunen en door het leveren van kennis en dus alternatieven. Daarom heb ik ook veel meer vertrouwen in pakweg een Shirin Ebadi dan in een Ayaan Hirsi Ali.

Als we dan toch met leesvoer gaan strooien....semi-ontopic: als Europese carriere man heb je natuurlijk ook vandaag de intermediair op de deurmat gekregen. Lees eens hoe een Ziauddin Sardar tegen AHA aankijkt.
pi_33708052
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 21:08 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

[..]

Hirsi Ali geeft dus als een van de besten "invulling geeft aan moderne Europese normen en waarden".

*kuch*

Wat is Reader's Digest?

Theirs Was the Kingdom: Lila and DeWitt Wallace and the Story of the Reader's Digest.

The book portrays the close relationship between the CIA and the Reader's Digest. It names individuals, publications and books authored as part of the CIA's propaganda. ISBN 0-393-03466-6

En dus kijk ik niet vreemd op wanneer ze iemand kiezen die qua retoriek zo in de regering Bush kan plaatsnemen.

Ik denk dat ze HA wel zien zitten als woordvoerster en frontvrouw. Ze is ook nog zwart en ex-moslim. Dat laatste is Cunnilingus Rice zelfs niet.
Grappig dat je tegen RD blijft aanschoppen. Zoals ik al eerder schreef wordt de
verkiezing georganiseerd door "The Economist". Of is dat ook een "fout" blad.?

Dat 2 voormalig premiers in het panel zitten naast andere deert jou ook niet.
Bagatelliseren wordt verheven tot kunst als het zo uitkomt nietwaar.

Nogmaals, in 2004 werd de Turkse premier Erdogan bejubeld om deze prijs.
Toen was het een waardevolle prijs. Nu AHA gewonnen heeft niet meer??
pi_33708114
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 19:54 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Toen in 2004 Recep Erdogan gekozen werd was iedereen enthousiast, erkenning.
Nu is het een nietszeggende prijs.
Nou, toen stond ik echt op de banken

Maar wees eerlijk: zou het niet veel meer waard zijn als deze mevrouw gewoon haar werk zou gaan doen en daarin eens iets voor elkaar krijg dan het zoveelste awardje voor haar beveiliging in de wacht te slepen?
  † In Memoriam † woensdag 4 januari 2006 @ 21:17:43 #136
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_33708208
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 21:13 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Grappig dat je tegen RD blijft aanschoppen. Zoals ik al eerder schreef wordt de
verkiezing georganiseerd door "The Economist". Of is dat ook een "fout" blad.?

Dat 2 voormalig premiers in het panel zitten naast andere deert jou ook niet.
Bagatelliseren wordt verheven tot kunst als het zo uitkomt nietwaar.

Nogmaals, in 2004 werd de Turkse premier Erdogan bejubeld om deze prijs.
Toen was het een waardevolle prijs. Nu AHA gewonnen heeft niet meer??
Je haalt dingen door elkaar.
pi_33708259
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 21:03 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Oftwel: de belangrijkste Europese normen en waarden zijn fanatisme, schofferen, rellen en disrespect tonen met een sausje van moraliseren en slachterrol spelen. Wat was ook al weer het verlichte deel van onze aardkloot?
Ik heb Hirshi Ali nog nooit op een leugen kunnen betrappen, al haar uitspraken mbt tot islam vinden weerklank in de islamitische geschriften. Als de uitspraak `Mohammed is volgens onze Westerse maatstaven een pedofiel` gelijk staat aan fanatiscme, rellen, en het schofferen van de langtenige islamitische bevolking dan staat de islamiet die zijn eigen religieuze bronnen onder de loep gaat nemen nog heel wat te wachten.

Hirshi Ali trekt juist ten strijde tegen mishandeling en voor gelijke rechten van man en vrouw, dat zijn eerlijk gezegd ook eerder de normen en waarden die mij te binnen scheiten als ik het stukje uit de OP lees.
eeeh
  woensdag 4 januari 2006 @ 21:19:03 #138
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33708270
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 21:08 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

[..]

*kuch*

Wat is Reader's Digest?

Dus vrouwen mag je wel beledigen en moslims niet?
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_33708348
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 21:12 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Als we dan toch met leesvoer gaan strooien....semi-ontopic: als carriere man heb je natuurlijk ook vandaag de intermediair op de deurmat gekregen. Lees eens hoe een Ziauddin Sardar tegen AHA aankijkt.
Gelukkig geen carriere man meer. Hecht meer waarde aan geestelijke ontwikkeling
en om daar maar op in te springen zal ik lezen hoe een Ziauddin Sardar tegen
eea aankijkt. Kan er alleen maar wijzer van worden, toch??

Ik begrijp jouw benadering van het vraagstuk maar zoals met alles in de politiek
is er meer dan 1 weg om het beoogde doel te bereiken. daar kun je je in vinden
of niet.

Dank je voor je aanbeveling.
pi_33708421
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 21:17 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Je haalt dingen door elkaar.
NorthernStar excuus.Je hebt gelijk.
pi_33708460
ik heb geen enkel iemand gezien die een terrorist benoemt tot een Europeaan van het jaar
zij die provoceert , zij die geen respect kan vertonen wordt door Europeaan van het jaar

Hoe zal men reageren als ik Osama Bin Laden benoem tot Europeaan van het jaar
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_33708510
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 21:18 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Ik heb Hirshi Ali nog nooit op een leugen kunnen betrappen, al haar uitspraken mbt tot islam vinden weerklank in de islamitische geschriften. Als de uitspraak `Mohammed is volgens onze Westerse maatstaven een pedofiel` gelijk staat aan fanatiscme, rellen, en het schofferen van de langtenige islamitische bevolking dan staat de islamiet die zijn eigen religieuze bronnen onder de loep gaat nemen nog heel wat te wachten.

Hirshi Ali trekt juist ten strijde tegen mishandeling en voor gelijke rechten van man en vrouw, dat zijn eerlijk gezegd ook eerder de normen en waarden die mij te binnen scheiten als ik het stukje uit de OP lees.
Je kunt dingen op verschillende manier brengen: "Hé, buurman. Mag de muziek wat zachter, ik moet morgen weer vroeg op." "He, kankerlijer, zet die kankermuziek zachter. Ik moet morgen godverdomme weer vroeg m'n nest uit".
pi_33708511
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 21:48 schreef Meki het volgende:
ik heb geen enkel iemand gezien die een terrorist benoemt tot een Europeaan van het jaar
zij die provoceert , zij die geen respect kan vertonen wordt door Europeaan van het jaar

Kan me vaag ene Arafat herinneren.
pi_33708557
quote:

Ik zou als volgt reageren: klik
pi_33708562
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 21:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Je kunt dingen op verschillende manier brengen: "Hé, buurman. Mag de muziek wat zachter, ik moet morgen weer vroeg op." "He, kankerlijer, zet die kankermuziek zachter. Ik moet morgen godverdomme weer vroeg m'n nest uit".
Ze brengt het naar mijn idee op een beschaafde manier. Maar soms moet je wel een wat hardere toon aanslaan zodat de boodschap overkomt.
eeeh
pi_33708564
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 21:50 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Kan me vaag ene Arafat herinneren.
Hij is een terrorist maar Hirsi Ali Somali is nog veel erger . enige oplossing voor haar terugreis naar Somalie
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_33708625
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 21:52 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Ze brengt het naar mijn idee op een beschaafde manier.
Heb jij Submission niet gezien ofzo?
pi_33708701
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 21:53 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Heb jij Submission niet gezien ofzo?
Tuurlijk wel.
eeeh
pi_33708806
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 21:52 schreef Meki het volgende:

[..]

Hij is een terrorist maar Hirsi Ali Somali is nog veel erger . enige oplossing voor haar terugreis naar Somalie
Eh Meki, is er nog een land waar we jou heen kunnen sturen?

pi_33708968
quote:

Ik vrees dat 1 stem niet genoeg is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')