abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 april 2006 @ 21:19:52 #176
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_36589664
Vandaag onze eerste taart gewonnen bij de Aegir-regiowedstrijd!

Met een 1:46 in de eerste heat en 1:41 in de tweede, was onze gemiddelde tijd voldoende voor het winnen van de heat! Dit was ook meteen de snelste (gemiddelde) tijd van alle eerstejaars ploegen van gyas! De taart is overigens wel in de richting van het Aegir-bestuur gegaan

[ Bericht 1% gewijzigd door Apoc2003 op 02-04-2006 23:29:03 ]
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  FOK!fossiel zondag 2 april 2006 @ 23:12:46 #177
1455 Keroppi
kool kikker
pi_36594191
Wat een dramatische wedstrijd vandaag

We gingen toch wel vol verwachting naar de Oocuz toe. Hier hadden we vorig jaar immers het hele veld zo'n beetje aangeveegd. Maar het veld was wel erg sterk (wij zijn van 3x naar 2x trainen terug gegaan en er zijn veel ploegen die 3 a 4x trainen).

Eerste heat ging dramatisch, bladen die niet uit het water gesleurd konden worden, instabiliteit en onrust. Toch nog als 2e geeindigd, in ieder geval voor de concurerende ploeg.

2e heat waren we vastberaden om een mooi stukje roeien te laten zien, maar voor het uitzetten niet even alles nog aangedraaid. We liggen bij de start, ik wil mijn dolklepje nog even aandraaien. Mist mijn topmoer! Niet alleen de topmoer ligt ergens op de bodem van de roeibaan, ook de rubberen ringetje en dat blauwe blokje.

Tsja, hoe stom kun je zijn, maar daar doe je niks meer aan op dat moment, behalve je voor je kop slaan. Protest aantekenen kon, maar of het gehonoreerd zou worden is maar de vraag. Overleg gehad, en aangezien je voor de vlietbokaal de 5 beste resultaten van de 7 tellen, hebben we deze maar laten 'vallen'...

Godver wat een kutdag
Chick on a mission
pi_36595870
Vandaag gewonnen in het Heren B4 veld bij de OOCUZ Taart! Dit was ook meteen de eerste keer dat ik werd toegezonden. Ook leuk.
pi_36692698
Quote ik@nrc.nl:
quote:
Met de riemen

Ruim tweehonderd skiffeurs en skiffeuses roeien op de Amstel naar de start van de Skiffhead. De wankele roeibootjes zijn op weg van Amsterdam naar Ouderkerk.

De serene rust wordt bruut verstoord door luide aanwijzigingen: „Links, links nu!, harder, ja goed zo, rechts nu, rustig nu!”

Weer zo iemand die geholpen moet worden, behoorlijk irritant, zelf sturen hóórt bij het skiffen. Een voormalig toproeister kan zich niet langer inhouden: „Hou toch je kop man!”

Waarop het verhelderende antwoord van de coach volgt: „Dit is een blinde, trut!”
Nog iemand gestart het weekend?/gaat iemand de Varsity starten?
Wie een kuil graaft voor een ander
is een arbeider.
pi_36764669
Wie gaat er morgen naar de 123e Varsity? Ik ga naar de finales kijken.
  zondag 9 april 2006 @ 23:41:08 #181
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_36809482
'Vo Varsity! Jammer dat de kroegjool niet op het Janskerkhof was dit jaar.
  FOK!fossiel maandag 10 april 2006 @ 14:15:38 #182
1455 Keroppi
kool kikker
pi_36821692
Ik was op Utrecht Centraal rond een uur of 6 en daar was het duidelijk te zien dat de Varsity was geweest. Opeens een hoog jasje-dasje gehalte...

Wel redelijk weer dit jaar trouwens
Chick on a mission
  FOK!fossiel maandag 10 april 2006 @ 15:57:29 #184
1455 Keroppi
kool kikker
pi_36825073
Chick on a mission
pi_36952966
En, wie maakt morgen z'n opwachting op de Skøllcup? Ik ben vlothond
is een arbeider.
pi_36955110
Sprak gister 2x van Pelargos die gaan meedoen. De slag Tim doet 6:18 over de 2k ergometer, dus vermogen genoeg. Alleen de techniek was een paar maand geleden nog niet 100% en varen in een loeizware trainingsboot die ze van onze vereniging lenen.
pi_36955187
Ocf81, wat voeren julie allemaal uit met dat kanaal???

" In de modder van het Twentekanaal zijn unieke bacteriën gevonden. De bacteriën zijn in staat om het broeikasgas methaan af te breken. Er is wereldwijd al vijftig jaar naar deze bacteriën gezocht, over de hele wereld. Vorig jaar vond een microbioloog van de Radboud Universiteit in Nijmegen de microben al. Na een jaar onderzoeken is gebleken dat de bacteriën door middel van het opnemen van nitraat het methaan af kunnen breken, zonder zuurstof te gebruiken. Dit werd vooralsnog onmogelijk gehouden. Het verbranden van methaan, beter bekend als aardgas wordt gezien als een van de oorzaken van het broeikaseffect."
  FOK!fossiel vrijdag 14 april 2006 @ 22:46:31 #188
1455 Keroppi
kool kikker
pi_36968356
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 14:02 schreef theSummoner het volgende:
En, wie maakt morgen z'n opwachting op de Skøllcup? Ik ben vlothond
Ik start in een D4+ (onvervaren dames 4+ veld)
Chick on a mission
  vrijdag 14 april 2006 @ 23:54:51 #189
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_36970465
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 22:46 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Ik start in een D4+ (onvervaren dames 4+ veld)
Ik start in het Heren onervaren C4+ veld, maar ik denk dat we weinig kans maken, aangezien we de avond er voor wel naar het feest op skoll gaan
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_36975979
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:14 schreef nogeenmaarten het volgende:
Ocf81, wat voeren julie allemaal uit met dat kanaal???

" In de modder van het Twentekanaal zijn unieke bacteriën gevonden. De bacteriën zijn in staat om het broeikasgas methaan af te breken. Er is wereldwijd al vijftig jaar naar deze bacteriën gezocht, over de hele wereld. Vorig jaar vond een microbioloog van de Radboud Universiteit in Nijmegen de microben al. Na een jaar onderzoeken is gebleken dat de bacteriën door middel van het opnemen van nitraat het methaan af kunnen breken, zonder zuurstof te gebruiken. Dit werd vooralsnog onmogelijk gehouden. Het verbranden van methaan, beter bekend als aardgas wordt gezien als een van de oorzaken van het broeikaseffect."
Vredestijn laten affikken, en daarna voorzichtig roeren
pi_37013839
Annemiek, heb je de Skøllcup gestart in het zaternamiddagblok dames gladde vieren, en was je slag?
is een arbeider.
  FOK!fossiel maandag 17 april 2006 @ 16:17:57 #192
1455 Keroppi
kool kikker
pi_37034728
Nee ik ben niet (slag)

Ben wel in het middagblok (15.03) gestart, we hebben een blond meisje op slag en ik zit op 2 (en we hadden een gele skoll boot van jullie geleend).

De skoll-cup was trouwens heel erg gaaf! Omdat we dit jaar gewoon niet in staat zijn om, net als vorig jaar, te winnen hadden we na ploegoverleg andere doelen gesteld. Vanaf nu laten we onze coaches een PR bepalen. Verbeteren we dat, dan hebben we in onze ogen 'gewonnen' ofwel taart vreten!

Nu zal dit in de ogen van veel mensen hier een beetje raar doel zijn. Maar omdat we allemaal erg competitie-gericht zijn, wilde we wel iets te 'winnen' hebben. En de wedstrijd winnen is helaas niet realistisch. Dus strijden we dit jaar tegen onszelf

En het werkt!

De coach had de tijd voor de 2k naar aanleiding van hun prestaties op 9.17 gezet. In onze geleende Skollboot (er starten echt veel dames in de gladde vier namelijk bij Orca) voeren we de eerste heat zo lekker dat we 2e werden. Op naar de A-finale!

En de tijd: 9.11 de taart was binnen!

Toen de A-finale. Een mooi gezicht, van de 6 boten waren er 4 van Orca (plus 2 hele sterke ploegen, Triton en Perlargos). Super gestart, maar de twee andere ploegen liepen helaas snel uit. Het Orca 'peleton' bleef echter als 1 linie varen. SUPERspannend. Maar daarom hebben we denk ik toch wel alles uit onze benen weten te halen.
Resultaat: 4e (heel blij mee) en een na snelste Orcaploeg. Maar (voor ons) belangrijker: 9.03 hoi!

(De winnende boten zaten daar, eerlijkheidshalve, echt ver onder trouwens )

Maar mooie dag, erg genoten en achteraf heel moe!
Chick on a mission
pi_37059080
Zelf niet meegedaan.....zat in Luxemburg, dus dat ging een beetje moeilijk.
Zaterdag hebben wel twee ploeggenootjes meegedaan met een andere ploeg van onze vereniging in het dames onervaren 8+ veld en ze hebben blik getrokken!! echt super.

zondag heeft onze ploeg in het c4+ geen blik getrokken, maar is tweede geworden en we hebben een sterke concurrent van ons verslagen, Bruuthaal van Orca (sorry Keroppi) en nu staan we in het klassement van OOCUZ met 3 ploegen op een gedeelde eerste plaats in onze poule .... spannend....
  dinsdag 18 april 2006 @ 15:27:51 #194
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_37063359
leuke wedstrijd, heb vroegah ooit nog in de organisatie gezeten. En erg leuk dat 'ie nu 2 dagen is
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
  FOK!fossiel dinsdag 18 april 2006 @ 23:23:56 #195
1455 Keroppi
kool kikker
pi_37081526
Ocf81, jij coached geen dames he?

We hadden nog een inimini conversatie met een ploeggenoot (Euros zwaar 2005) van jouw die 'zijn dames' nog de laatste dingen aan het toespreken was
Chick on a mission
pi_37114714
Ik coach twee herenploegen, waarvan een nu wat minder vaart ATM (Het Gezeik, tevens niet aanwezig bij de skøll cup). Mijn andere ploegje (VICTVRI) is een kleine achterstand 3e geworden. Helaas kwam de eindsprint te laat op gang, en waren ze net geen 2e.
Waarschijnlijk heb je met Roald gesproken, die coached de Zware Jongens 2006. Zijn "dames" zijn de laatste tijd wat uit vorm.
  FOK!fossiel donderdag 20 april 2006 @ 10:05:51 #197
1455 Keroppi
kool kikker
pi_37119717
quote:
Op donderdag 20 april 2006 00:04 schreef ocf81 het volgende:
Ik coach twee herenploegen, waarvan een nu wat minder vaart ATM (Het Gezeik, tevens niet aanwezig bij de skøll cup). Mijn andere ploegje (VICTVRI) is een kleine achterstand 3e geworden. Helaas kwam de eindsprint te laat op gang, en waren ze net geen 2e.
Waarschijnlijk heb je met Roald gesproken, die coached de Zware Jongens 2006. Zijn "dames" zijn de laatste tijd wat uit vorm.
Maar de Skoll-cup is toch een verplicht onderdeel van de Oocuz? Hoe kan een van je ploegjes dan niet aanwezig zijn? (dumpen die ongemotiveerde hap )
Chick on a mission
pi_37123923
dat is de facto eigenlijk al de realiteit. Ze worden voornamelijk gecoached door de andere 2 coaches ATM, maar ook niet bijster veel. (ik geloof dat ze de laatste 3 weken 2 keer geroeid hebben)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2006 18:26:11 ]
pi_37603725
Nog iemand op de ZRB/Orca's mixed/België dit weekend?
is een arbeider.
  zondag 7 mei 2006 @ 03:41:45 #200
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_37620982
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 15:41 schreef theSummoner het volgende:
Nog iemand op de ZRB/Orca's mixed/België dit weekend?
Yep, ik help mee op de ZRB.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')