abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38404045
zie ik je daar wel.....misschien leuk om op die manier een gezicht bij een naam te hebben....
  FOK!fossiel woensdag 31 mei 2006 @ 15:38:11 #242
1455 Keroppi
kool kikker
pi_38412072
Je kunt ook gewoon op het fototoestel-ding naast mijn post klikken hoor
Chick on a mission
pi_38459704
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 15:38 schreef Keroppi het volgende:
Je kunt ook gewoon op het fototoestel-ding naast mijn post klikken hoor
Dat kan, maar leek me wel grappig gewoon irl een praatje te maken ofzo!!!

Heb me trouwens ingeschreven voor de Driekamp ! Ik start sowieso in een C4+, maar heb me ook, samen met mijn coach, ingeschreven voor het 2xmixed veld !!!

Heb tot nu toe 1x in een 2x gezeten, mijn coach is wel afgeskiffed (schrijf je dat zo?? ) en we gaan komende week 2x trainen volgens mij. Composlot en Jopenrace zitten ook in de planning voor dat veld. Beetje in een dolle bui naar voren gekomen en inschrijvingen zijn nu gesloten !!

Ach ja, het wordt vast heel leuk..... !!

Waar heeft de rest van hier die allemaal meedoet zich voor ingeschreven???
  FOK!fossiel donderdag 8 juni 2006 @ 09:38:10 #244
1455 Keroppi
kool kikker
pi_38647087
Heee nanana,

Heb je de loting al gezien? Wat een ramp zeg. Wij moeten in het eerste blok starten en dat houdt in dat we de trein van 6.00 moeten hebben op Utrecht CS...

Groter probleem is dat we ook een stuurtje nodig hebben, normaal geen groot probleem, maar niemand staat vrijwillig zo vroeg naar z'n bed om een ploegje te sturen. Dus we hebben echt een major problem...
Chick on a mission
pi_38673255
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 09:38 schreef Keroppi het volgende:
Heee nanana,
blablabla ..
een stuurtje nodig
blablabla ..
Zoiets bedoel je?
  FOK!fossiel donderdag 8 juni 2006 @ 23:08:05 #246
1455 Keroppi
kool kikker
pi_38676258
Wat heb jij mij ongeloofelijk goed door

Maar goed ons probleem is toch opgelost. Want we hebben een (ex)wedstrijdstuurtje zover gekregen dat ze ons gaat sturen. Enige tegenprestatie: wij regelen het ontbijt in de trein.

Zo, dus wij hebben nu een profi stuur, ook nog eens bijna niks weegt (alsof dat er toe doet in het compo-veld )

Oh en ik heb van de week geroeid in de 2+ (nee, geen C2+ ), een eerste begin naar een overstap naar de 2-?
Chick on a mission
pi_38676520
super om in de 2- te gaan roeien. ziet er prachtig uit (als het goed gaat).

Helaas is het stuurprobleem ons niet vreemd. We of beter mijn ploeg (zelf geblesseerd) zijn nog op zoek naar stuur voor zwarte waterregatta aanstaande zondag in zwolle, blok 1, 12:00. moet een kleintje zijn, want het gaat om een voorlader.
  FOK!fossiel vrijdag 9 juni 2006 @ 00:00:20 #248
1455 Keroppi
kool kikker
pi_38678064
Moet je niet gaan hinten richting mij (ik vind sturen eigenlijk stiekem best leuk, maar heb een biologisch nadeel van een centimeter of 30 )

We hebben nu een aantal voorgestuurde boten die naar het competitieveld zijn doorgeschoven, en bij mijn coaches stuur ik die nog wel eens, maar erg relaxed is het niet. Ziet er trouwens ook erg grappig uit, een stuur die met haar complete bovenlijf uitsteekt
Chick on a mission
pi_38702662
Keroppi, tja.....het is vroeg ja. Zelf moet ik in het eerste en tweede blok starten en derde en vierde blok hulpkrachten!

Start niet meer zelf in de C4+, met boordroeien toch weer last van mijn rug. vandaag in 2x ging het heel erg goed weer met mijn rug....:S! Nu ga ik mijn ploeggenootjes maar sturen in de C4!

Als het trouwens zulk lekker weer is als vandaag, dan is het aan de kant heel erg lekker, op het water ook, behalve als je hard gaat roeien!
  FOK!fossiel zaterdag 10 juni 2006 @ 18:09:42 #250
1455 Keroppi
kool kikker
pi_38727782
Nanana, heb jij vandaag mixed 2x geroeid in blok 2? En roei je bij de Asopos (ja want je had je gaat hulpkracht spelen )

Volgens mij heb ik dan met jou 'gepraat' tijdens het wachten op de voorstart van de 1500m. Wij zaten in een geleende 4+ van Asopos
Chick on a mission
pi_38733113
Keroppi, ja, ik heb mixed2x geroeid in blok 2, maar volgens mij heb ik niet met iemand gepraat van orca die in een boot van av zat!

het waren 2 paarse tweetjes, 1tje met kleine mensjes en de dame op slag (ik) en eentje met grote mensjes en de dame op boeg!

het kan zo zijn dat ik het me nu al niet meer herinner......weet ook niet zo heel veel meer van die races.....laat ik het zo zeggen, als je niet in conditie bent, is het best zwaar en zeker met dit weer! maar, we zijn niet laatste geworden!!! vinden we al heel wat met maar 2 trainingen en een snoek op de 1500m (ok, en een hele slechte start op de 250)....!
  FOK!fossiel zondag 11 juni 2006 @ 10:46:47 #252
1455 Keroppi
kool kikker
pi_38743565
Ah nee het was een tweetje met een man op slag.

Pff wat een dag trouwens zeg. We waren er 's ochtends vroeg en alles leek goed te verlopen. Boot opgeriggerd, omgekleed en ingesmeerd maar toen we de boot het vlot opdroegen in mijn ploeggenootje tussen 2 vlotten ingestapt. Die zaten blijkbaar niet zo goed meer aan elkaar en zij was net in dat gat gestapt...

Heel veel pijn, EHBO erbij en een bloeduitstorting ter grootte van een bovenbeen Doordat een Skadiboot was uitgevallen kregen we de gelegenheid om in blok 2 te starten. Even de situatie aangekeken maar mijn ploeggenootje dacht wel te kunnen starten (uiteindelijk heeft ze tijdens het roeien nergens last van gehad ).

250m met een half taftje verloren
500m toch wel met een halve bootlengte gewonnen
1500m geen idee, uitslagen staan nog niet online, maar het voelde goed!

Blijft een leuke wedstrijd, die driekamp
Chick on a mission
pi_38744678
mooi dat je het een mooie wedstrijd vond! en ja, ik vroeg me idd ook al af, want dacht me te herinneren dat je in blok 1 zou starten, dus snapte al niet waarom evt. ik bij de voorstart van de 1500 met je gepraat zou hebben!

ja, ik vond het ook erg leuk. 1ste blok gestuurd, toen was het ook al erg warm.....we moesten tegen een orca c4 op 250 en 500 en beide gewonnen. ze vonden het daarom ook niet leuk dat wij achter hen starten bij de 1500, maar hebben hen dus wel ingehaald! uitslagen staan nog steeds niet online, maar ploeggenootje van mij zei dat we overall 6de waren ofzo....

met de 2x nog niet eens laatste geworden, maar wel de laatste av-mix....naja, we hebben het gewoon leuk gehad.

balen zeg, van jouw ploeggenootje! gelukkig dat ze nog wel kon roeien en dat jullie een blok later konden starten!!! (heb trouwens vrijdag één zo'n vlot vanaf het skiff/2tjes-vlot tot aan het grote vlot getrokken met een 2x. nou, druk op het voetenbord had ik wel!)

volgend jaar weer aanwezig bij de driekamp????
pi_38790508
Oe, skiffen is echt gaaf! Heb vandaag voor het eerst in een skiff geroeid en ben gewoon niet omgegaan, terwijl ik de rest met het uitzetten al om zag gaan!!! Na eerst wat onstabiele haaltjes armen en rug opgebouwd naar een hele haal en dat ging echt steeds beter!! Volgende week weer skiffcursus!!
pi_38809598
De directe terugkoppeling van een skiff is super!
  zaterdag 17 juni 2006 @ 18:10:24 #256
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_38948775
Skiffen

Ben deze week tot slag van de talenten8+ gekozen, waarmee we het talenten8+ veld op de NSFR gaan starten. We trainen nu ongeveer 4 keer per week en er zit al aardig wat progressie in. We hopen natuurlijk op een blik, maar dat zal er wel niet in zitten aangezien de helft van de boot laffe regio-roeiers zijn die hooguit 1x per twee weken in de boot zit. Maar natuurlijk gaan we er alles aan doen op toch een goed figuur te slaan!

Verder heb ik laatst een twee kilometer op de ergometer gedaan, waar ik 7 minuut en 25 seconden trapte (volledig zonder ergo-training of conditie-verbeterend roeien). Ik heb het idee dat er nog wel 30 seconden af kan, zeker met de nodige training, want ik stapte niet half-dood van de ergometer. Wat zeggen jullie er van ?
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  FOK!fossiel zaterdag 17 juni 2006 @ 20:52:20 #257
1455 Keroppi
kool kikker
pi_38953252
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Wat een geweldige dag vandaag

Vandaag was de Orcaslot. De enige wedstrijd waar ik ooit met tegenzin heen ben gegaan. Want wat was het geval. Er waren vier heats dames4+ maar ze hadden onervaren en ervaren door elkaar gegooid. Gebeurt wel vaker, maar nu was het wel zo dat alleen nr 1 en de twee snelste nr. 2's door naar de finale mochten. En wij... wij zaten in een finale met op 1 na alleen maar ervaren ploegen...

Onze dagindeling zou dus ook als volgt zijn: roeien, even helpen op de Orca Competitieslot (dit jaar gelukkig geen parkeerwachter) en dan naar huis. Maar wat gebeurt er? We gaan ruim als eerste over de finishlijn! "Per ongeluk in de finale beland" zoals we naar onze coach sms'de

Beetje uit de zon proberen te blijven en vervolgens de finale gestart. Daarin lagen 2 ervaren ploegen (waaronder onze coaches ), de gevreesde Triton en Perlagos en nog een andere (over het algemeen betere) Orcaboot. "Mopper mopper, nou dat wordt dus 6e" zaten wij een beetje te mokken.

Maar... na een belachelijke start en een iets afwijkend raceplan (niet de geijkte 20 halen er tussenuit op de 1000) zijn we 5e geworden! Ofwel 3e in het onervaren klassement, het hoogst haalbare dit seizoen

(Maar vooral dat we die andere Orcaploeg zijn voor gebleven deed ons veel plezier )
Chick on a mission
pi_38964493
Euhm, 6:29,5 voordat ik begon met wedstrijdroeien
Maar aan je foto te zien ben jij meer en lichte pik Apoc2003, dus dan is een doel van 7:00 wel ok.
pi_38970755
Arg, skiffen is leuk, maar vissers zijn echt niet leuk!
  zondag 18 juni 2006 @ 14:46:46 #260
58060 Apoc2003
pi_38970945
quote:
Op zondag 18 juni 2006 10:05 schreef ocf81 het volgende:
Euhm, 6:29,5 voordat ik begon met wedstrijdroeien
Maar aan je foto te zien ben jij meer en lichte pik Apoc2003, dus dan is een doel van 7:00 wel ok.
Ben inderdaad (bijna ) een lichte pik, en het was dus de eerste keer dit jaar dat ik op een ergometer zat dus onder de 7 minuten moet wel haalbaar zijn toch ?

Hoezo vissers ? heb je een haak je oor gehad ofzo ?
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_38971441
Nee, ik was gaan skiffen, maar de heren hengelaars vonden het leuk om met hengels van 6 à 8 meter een spelletje 'wie heeft de grootste' te gaan spelen, en dan moest ik voor hun plezier maar op het midden van het kanaal of aan bakboord wal gaan varen. Iets wat ik na die aanvaring van vorig jaar dus niet van plan ben. Toen ik daar niet aan mee wilde werken werd ik de huid vol gescholden door diverse exemplaren.
pi_38979091
Nog een 'leuk' filmpje!

http://www.ru.nl/phocas/archief/NSCF%202006.wmv

heb wel medelijden met het stuurtje hoor......maar het ziet er wel cool uit!
  zondag 18 juni 2006 @ 20:03:17 #263
58060 Apoc2003
pi_38979760
quote:
Op zondag 18 juni 2006 19:42 schreef nanana het volgende:
Nog een 'leuk' filmpje!

http://www.ru.nl/phocas/archief/NSCF%202006.wmv

heb wel medelijden met het stuurtje hoor......maar het ziet er wel cool uit!
hahahahaha wat een grap!! Ik ken het stuurtje ook nog! Dat gaat ze nog wel een tijdje aanhoren
-Rudyard Kipling
pi_38979984
Nou ja, haar fout is het niet....maar het is wel een cursus 'hoe lanceer je de stuur?'.....

best lullig wel als dit gebeurt door een te lang touwtje van het klosje. heb er zelf ook nog nooit over nagedacht dat dit zou kunnen gebeuren met sturen ....
  zondag 18 juni 2006 @ 20:21:50 #265
58060 Apoc2003
pi_38980263
nee het is haar fout natuurlijk niet, maar dat maakt niet minder grappig om haar er aan te herinneren natuurlijk

wel erg matig inderdaad dat dit kan gebeuren, hoop dat ze de heat nog hebben mogen overroeien, want dit ploegje is echt goed. Ze hebben de NORB (noord oost nederland) competitie gewonnen met ruime voorsprong op de rest!!
-Rudyard Kipling
  FOK!fossiel maandag 19 juni 2006 @ 10:37:46 #266
1455 Keroppi
kool kikker
pi_38995291
Haha ik wilde net dit filmpje gaan posten, maar jullie waren me voor.

Mijn huisgenoot en ik hebben echt krom gelegen bij het zien van het filmpje (nog een keer! nog een keer!) maar wat voor krachten moeten er op staan om een meisje van toch wel minimaal 50 kilo te lanceren?

En hoe ver is het zwemmen naar de kant?
Chick on a mission
  maandag 19 juni 2006 @ 13:43:53 #267
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_39000535
wat denk je als opeens dat stuurtouw strak onder je oksels wordt getrokken.

Trouwens wel professioneel ommeteen protest aan tekenen.

Wij hebben hier trouwens ook een half uur dubbel gelegen van het lachen.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  FOK!fossiel maandag 19 juni 2006 @ 15:52:37 #268
1455 Keroppi
kool kikker
pi_39004814
'professioneel'?

Bij ons wist iedere C4+ roeier: "als er in de eerste 50 meter materiaalpech ontstaat => hand omhoog!"

(Want het is juist in dat veld dat het meeste misgaat. Bankjes die uit de slidings schieten, dolklepjes die toch niet helemaal vast zaten enz.)

Maar is er iemand die het ook heeft zien gebeuren. Ben benieuwd of ze nog in de boot heeft kunnen klauteren of dat ze helemaal naar de kant heeft moeten zwemmen.

Over C4tjes gesproken. Op de Orcaslot kwam een Njord C4+ midden op de baan (baan 4 ofzo) oproeien, en dat terwijl er net een veld 4+ weggestart zou worden. En die mutsen gingen nog op hun dode gemakje naar de kant...
Chick on a mission
  maandag 19 juni 2006 @ 16:08:21 #269
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_39005310
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:52 schreef Keroppi het volgende:
'professioneel'?

Bij ons wist iedere C4+ roeier: "als er in de eerste 50 meter materiaalpech ontstaat => hand omhoog!"
Tuurlijk, maar als ik net mijn stuur zo gelanceerd zie worden is dat niet het eerste waar ik aan denk...
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_39015049
zoals misschien al te merken was, ik heb het niet gezien.....weet ook niet of ze direct de boot weer in is geklommen, maar hoorde van iemand van AV dat ze in de kleedkamer was toen dat meisje binnen kwam lopen. helemaal ontdaan en ze heeft een klacht ingediend omdat het touwtje van het klosje te lang was!

maar ook hier, ik heb filmpje achter elkaar opnieuw gedraaid....eerste keer zat ik echt met grote ogen en mond open en daarna ging ik lachen, omdat het bijna zo'n filmpje is wat je bij funniest home video's en dat soort ongein programma's zou kunnen zien! echt waar, dit is echt de cursus 'hoe lanceer je de stuur' (maar dat had ik dus al eerder gezegd!)!

[ Bericht 3% gewijzigd door nanana op 19-06-2006 22:08:27 ]
  maandag 19 juni 2006 @ 22:11:29 #271
58060 Apoc2003
pi_39017480
quote:
Op maandag 19 juni 2006 21:19 schreef nanana het volgende:
zoals misschien al te merken was, ik heb het niet gezien.....weet ook niet of ze direct de boot weer in is geklommen, maar hoorde van iemand van AV dat ze in de kleedkamer was toen dat meisje binnen kwam lopen. helemaal ontdaan en ze heeft een klacht ingediend omdat het touwtje van het klosje te lang was!
Heb haar vandaag gesproken en ze zei dat het een vrij pijnlijke ervaring was waar ze nu nog last van heeft. Verder was ze best geschrokken en stond ze helemaal te trillen toen ze uit t water was geklommen....

wel fantastisch dat er net een filmpje werd gemaakt
-Rudyard Kipling
pi_39017568
Heb trouwens vandaag weer skiffcursus gehad! In plaats alleen elke keer 5 halen voor de steiger te peddelen, vroeg iemand of ik onder de brug door wilde (smalle brug) en op DW wilde roeien. Tja, uh, 2de keer skiff, nou ja, ik wilde wel. Was leuk. Kon in ieder geval wat langer achter elkaar roeien en echt wind mee en tegen meemaken enzo! Weer niet omgegaan!

Was een leuke maar vermoeiende training!!!
pi_39017701
quote:
Op maandag 19 juni 2006 22:11 schreef Apoc2003 het volgende:

[..]

Heb haar vandaag gesproken en ze zei dat het een vrij pijnlijke ervaring was waar ze nu nog last van heeft. Verder was ze best geschrokken en stond ze helemaal te trillen toen ze uit t water was geklommen....

wel fantastisch dat er net een filmpje werd gemaakt
Ja, kan me voorstellen dat het pijnlijk is! En dat je schrikt, ja, kan ik me ook voorstellen. Ik had er nooit over nagedacht dat je dit zou kunnen gebeuren als stuur!

Heeft ze jou verteld wat er verder met die boot of met die heat is gebeurd? Enne, moest ze naar de kant zwemmen of is ze door kamprechters uit het water gevist?

En ja, je kan het inderdaad niet geloven dat er net iemand stond te filmen! Vind het echt best wel zielig voor haar (ken haar niet, maar toch, het is best een klap), maar het zorgt verder wel voor wat vermaak in de roeiwereld!
  FOK!fossiel dinsdag 20 juni 2006 @ 09:33:10 #274
1455 Keroppi
kool kikker
pi_39026931
Ja ik ken op het moment geen roeier die het filmpje NIET heeft gezien

Ik wil ook skiffen!

(nu nog een coach zien te chanteren...)
Chick on a mission
pi_39027851
Keroppi, bij ons zorgt onze competitiecommissie voor een skiffcursus om je beetje te laten wennen.....hoeven we dus ook geen coach voor te regelen. best relaxed opzich!!!

Het moment van nieuwe dingen is aangebroken.....ga hopelijk lekker vaak 2x-en en skiffen! Boordroeien kan voorlopig toch niet!
  FOK!fossiel dinsdag 20 juni 2006 @ 11:32:08 #276
1455 Keroppi
kool kikker
pi_39029743
Ah zo werkt het bij ons helaas niet... Moeten we allemaal maar zelf regelen.

Maar ik heb dit jaar een aantal keer de boot van mijn coaches gestuurd, dus ik denk dat ik een van hun ga vragen om me de beginselen van het skiffen bij te brengen.
Chick on a mission
pi_39029919
Heel fok! aan de skiff
  FOK!fossiel dinsdag 20 juni 2006 @ 11:40:43 #278
1455 Keroppi
kool kikker
pi_39029964
Maar het is ook ideaal skiff-weer!

(Waar het niet dat ik binnen moet zitten en leren....)
Chick on a mission
pi_39034369
Ik moet ook binnen zitten en stage-opdracht maken voor morgen! Dan nog 3 dagen stage en dan bijna klaar met dit jaar!!!

Ow, wat jammer dat dat bij jullie niet wordt geregeld. Bij ons is het overigens voor maar 3x hoor, die skiffcursus!!

En ja, ocf81, fok aan het skiffen! Maar voorlopig ben ik nog niet zover dat ik daar wedstrijdje in zou willen starten. Mixed2x wel hoor! Jammer dat de Jopenrace niet doorgaat, anders zou ik daar nog een keer gemixed hebben! Volgend jaar beter!
pi_39075386
Hier ook weer een aspirant-skiffeur Ik had er na al die omsla-horrorverhalen maar alvast rekening meegehouden dat ik om zou gaan dus me expres heel licht gekleed en handdoek en verschoning meegenomen naar t vlot. Aangezien ik niet omging heb ik echt zitten klappertanden van de kou tijdens het roeien, dacht dat het wel zo warm zou zijn dat een trui niet nodig was Skiffen ging verder echt goed! Vandaag en gister dus niet omgeslagen en vandaag zelfs al stukjes hele haal heen-en-weer gevaren over de Amstel. Voorlopig vind ik strijken moeilijker dan halen
Het voelt zo vet aan een skiff dat je meteen druk heb, ook als je helemaal niet zo goed kan roeien. Nu nog een beetje watervrij en niet meer elke keer kramp in m'n handen van het knijpen en ik ben klaar voor de zomertochten naar Ouderkerk

[ Bericht 1% gewijzigd door theSummoner op 21-06-2006 14:32:50 (typo) ]
Wie een kuil graaft voor een ander
is een arbeider.
pi_39081441
keroppie, zorg dat je die sjoerd hamburger aan de haak slaat, die kan je vast een en ander leren over skiffen.
na rugblessure gaat het skiffen wel weer lekker. gisteravond een spannend skiffmomentje gehad bij het inhalen van een binnenvaarder door de buitenbocht, door het bakboordgat van de hoornbrug. binnenvaarder pakte het openstaande stuurboordbruggat (binnenbocht), maar zwenkte met de boeg nogal richting de bakboordwal waar ik hem dus net aan het inhalen was en toen was er ook ineens nog een dukdalf, waardoor het allemaal wel heel smal werd. kon net op tijd mijn riem even intrekken en daarna ervooruit sprinten. altijd uitkijken met die binnenvaart. stond er een tijdje geleden niet een bericht van een 2x die werd overvaren, waarbij 1 van de roeiers zich redde door aan het anker! te gaan hangen? je wilt het niet meemaken.
  FOK!fossiel woensdag 21 juni 2006 @ 17:12:17 #282
1455 Keroppi
kool kikker
pi_39081665
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 17:06 schreef nogeenmaarten het volgende:
keroppie, zorg dat je die sjoerd hamburger aan de haak slaat, die kan je vast een en ander leren over skiffen.
Ik weet ook nog wel andere redenen om Sjoerd aan de haak te willen slaan. (Maar goed, met mij heel vrouwelijk Orca...)

Maar leuk en aardig dat skiffen, de 4+ blijft ook leuk!

Niet te zien op de foto, maar deze stuur mocht er ook wezen

(En NEE ik roei niet alleen om het mannelijk schoon )
Chick on a mission
pi_39103163
Als ik coach was van deze boot zou ik het e.e.a. te zeggen hebben na het zien van deze foto, maar ik ben geen coach an deze boot

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2006 10:05:58 ]
pi_39104401
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 09:59 schreef ocf81 het volgende:
Als ik coach was van deze boot zou ik het e.e.a. te zeggen hebben na het zien van deze foto, maar ik ben geen coach an deze boot
  FOK!fossiel donderdag 22 juni 2006 @ 12:58:07 #285
1455 Keroppi
kool kikker
pi_39108804
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 09:59 schreef ocf81 het volgende:
Lieve ocf81,

Als jij de illusie hebt dat je met 2x trainen in de week, eenzelfde prachtige techniek weet neer te zetten als menig wedstrijdroeier, dan leef jij in een mooie sprookjeswereld .

Tuurlijk is hier het een en ander (misschien wel heel veel) aan op te merken. Maar ik weet ook dat we technisch niet de beste roeisters zijn. (En sowieso he, hoe vaak zie je ploegen in een basishaal prachtig roeien en op het moment dat het hard moet alle techniek overboord gooien ).
Chick on a mission
pi_39129766
Misschien moet ik het eens uit mijn hoofd laten om perfectie na te steven
Als ik fouten zie ben ik meestal een van de eersten om ze daar op te wijzen, geheel met goede bedoelingen overigens.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2006 22:31:16 ]
pi_39139031
Dan is de dvd 'De Perfecte Haal' van Co Rentmeester misschien iets voor jou. Vanaf morgen te koop bij de kon. hollandbeker op de bosbaan.
(ook mooie beelden van hamburger keroppi)
  FOK!fossiel vrijdag 23 juni 2006 @ 12:03:27 #288
1455 Keroppi
kool kikker
pi_39144291
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:28 schreef ocf81 het volgende:
Misschien moet ik het eens uit mijn hoofd laten om perfectie na te steven
Als ik fouten zie ben ik meestal een van de eersten om ze daar op te wijzen, geheel met goede bedoelingen overigens.
Maar er is in principe ook niks mis met feedback hoor Maar deze foto was meer neergezet omdat het een 'leuke roeifoto' was, en niet met doel om onze techniek onder de loep te nemen.

Want plaatjes kijken is over het algemeen een vermakelijke bezigheid, dus sowieso mogen er van mij meer foto's geplaatst worden.:)

(wanneer zijn we al aan deeltje 4 toe eigenlijk?)
Chick on a mission
  vrijdag 23 juni 2006 @ 12:14:35 #289
58060 Apoc2003
pi_39144696
Nog 13 12 posts Wie maakt er een nieuwe OP ?
-Rudyard Kipling
pi_39149127
iemand anders mag het doen van mij
pi_39166962
Ik zou niet weten hoe ik dat moet doen met al die foto's....dus ik pas denk ik voor die OP!

Enne, ik heb kan nog wel een foto plaatsen, maar volgens mij kan dat niet vanaf een bestand op mijn computer toch? moet ik hem toch van een link op i-net hebben....???? Iemand die het uit kan leggen (ben heel blond als het om dit soort dingen gaat !!!)

Vanmiddag trouwens ge2x'd....ging niet echt geweldig, jammer, maar helaas, volgende keer beter. kwam ook omdat ik toch wel moe was. heb 3 weken stage gelopen als verpleegkundige en dan merk ik in de roeiboot toch dat het er in gehakt heeft! Morgen herkansing met skiffen!

[ Bericht 33% gewijzigd door nanana op 24-06-2006 00:02:36 (nog een toevoeging) ]
pi_39185976
Nou, het moest er een keer van komen bij het skiffen....vandaag omgegaan! Erin komen is echt lastig en me nog steeds niet gelukt !

Verder hele leuke dingen gedaan om gewoon wat gevoel te krijgen voor het skiffen, onder andere staan in de skiff! Had zelf ook niet gedacht dat me dat zou lukken!!!
  zaterdag 24 juni 2006 @ 20:11:22 #293
58060 Apoc2003
pi_39186635
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 19:50 schreef nanana het volgende:
Nou, het moest er een keer van komen bij het skiffen....vandaag omgegaan! Erin komen is echt lastig en me nog steeds niet gelukt !

Verder hele leuke dingen gedaan om gewoon wat gevoel te krijgen voor het skiffen, onder andere staan in de skiff! Had zelf ook niet gedacht dat me dat zou lukken!!!
Same here, donderdagmiddag omgegaan... volledig mijn eigen schuld want ik was vergeten mijn dol dicht te draaien Ik was nog geen 5 meter het water op en daar ging ik al.... het is mij ook niet gelukt om de boot in te komen, maar dat komt omdat ik het niet heb geprobeert
-Rudyard Kipling
pi_39190070
Bij mij was het ook echt mijn eigen schuld, was niet naar stuurboord aan het overhellen toen ik aan bakboord aan het uitzetten was en ik was net ver genoeg uit de kant of ik ging aan bakboord het water in!!!

Enige probleem nu is dat mijn armen steeds blauwer worden en op mijn benen ook enige blauwe plekken te ontdekken zijn.....moet echt eens kijken hoe ik er nou effectief in kan komen. bij anderen ziet het er altijd zo makkelijk uit, maar waarom lukt het mij nou toch niet???
pi_39191599
gedraag je als een zak aardappelen die over de boot hangt en draai pas dan je kont in het kuipje. probeer je niet omhoog te werken, maar probeer je zwaartepunt, namelijk je heupen/buik over de kuip te krijgen. blauwe plekken zijn volgens mij onvermijdelijk als je het niet veel oefent en dat wil volgens mij niemand. geloof me dat je na een aantal keer skiffen steeds zekerder in de boot zit en je bijna niet meer bent om te krijgen. onthoud dat de stabiliteit ligt in de bladen aan het eind van je riemen, niet in de boot zelf.
pi_39199802
nogeenmaarten....volgens mij leek ik wel een zak aardappelen, maar ik krijg dus mijn zwaartepunt niet ver genoeg over de boot heen ....

voor afskiffen moet ik volgens mij in de boot kunnen klimmen, dus ik blijf dat ook nog wel ff oefenen....verder ben tijdens het roeien nog niet omgegaan, alleen gister dus met uitzetten, maar daar heb ik daarna ook op geoefend....kan natuurlijk niet met 100% zekerheid zeggen dat ik dan morgen wel goed kan uitzetten..... , maar ik ga mijn best doen
pi_39200316
Ik ben vaak genoeg omgegaan, maar nog nooit met uitzetten geloof ik.
ik leun altijd wat in de richting waar ik naar afzet. (bij Euros stappen we aan bakboordzijde in)

[ Bericht 52% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2006 10:47:02 ]
pi_39200464
Stappen jullie dan altijd aan bakboordzijde in??? Onafhankelijk van hoe de wind staat? wij moeten namelijk tegen de wind in wegvaren, houdt in dat je ook wel aan stuurboordzijde in moet stappen...
pi_39201024
wij varen altijd aan stuurboordwal, ongeacht de wind.
pi_39202945
tuurlijk, wij varen ook altijd stuurboordwal....maar ik bedoel, als ik bootje in water leg, dan moet ik die met de boegbal richting wind leggen. dit houdt in dat je soms dus eerst moet rondmaken en soms niet...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')