abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35058537
Dat was ook nieuw op deze wdstrijd, behalve voor diegene met de rode broek.
  FOK!fossiel dinsdag 14 februari 2006 @ 09:55:21 #103
1455 Keroppi
kool kikker
pi_35067470
quote:
Op zondag 12 februari 2006 23:11 schreef ocf81 het volgende:
Hmm, ietwat langzaam.
Victuri (4+) was twee na laatste, maar die hadden slechts een keer eerder in die boot gezeten, dus dat was nog niet zo heel slecht voor een stel bijna lichte pikken.
Het gezeik (HoC4+) was 14e, maar gezien de fysieke eigenschappen zouden ze wel sneller moeten kunnen. Bij nader inzien willen ze echter liever bier zuipen. Iets wat ik graag anders zou zien iig de dag voor de wedstrijd. * ocf81 dus major teleurgesteld over hun houding.
Mja zou ik ook zijn als coach. Je moet ze gewoon beter opvoeden hoor, wij zijn dan ook competitieroeiers, maar we gaan echt niet stappen de avond van te voren.

(En het feit dat je 4+ nog nooit in de boot had gezeten vind ik geen excuus, dat hadden wij ook en die was ook nog een stuurboord opgeriggerd )

Pfoe, bij ons is nu een ware strijd om de toewijzingsboten (4+) bezig. Hoop dat we er eentje met startrecht bemachtigen, maar dat hangt een beetje van het sparren op vrijdag af. Duimen hier he!
Chick on a mission
pi_35102397
http://www.boekeldeneree.com/kk/sponsor_detail.asp?ID=89
Mooie plaatjes en verhaaltjes van onze hoop in bange dagen om de Engelsen te verslaan
Wie een kuil graaft voor een ander
is een arbeider.
  woensdag 15 februari 2006 @ 10:23:41 #105
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_35103284
yep, ze waren vorig jaar erg dichtbij, ik geloofde er heilig in dat ze de finale zouden winnen gezien de goede voorrondes, maar helaas (nog) net niet. Hopelijk dit jaar
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_35105881
Uhuh Nix Holland Acht, zoals m'n coach altijd zegt:
-De acht is toch een beetje het fuifnummer van de spelen...
en:
-6e in de skiff is beter dan zilver in de acht, maar dat boeit het publiek thuis niet.

Hoe kleiner het boottype, hoe grotere bikkel je bent als je er hard in kan gaan, dus respect voor deze helden en hopelijk goud in Eton

[ Bericht 1% gewijzigd door theSummoner op 15-02-2006 11:49:02 (typo) ]
is een arbeider.
pi_35111594
Heb ook meegedaan met de Gyas-Hunze race. Vond het erg leuk en zeker voor herhaling vatbaar. Met z'n allen eerst 3 uur in de trein (dat was wel weer lang) en daarna met de hele vereniging stappen (bij ons is het dus traditie de avond van tevoren te gaan zuipen en stappen! !)

Roeien ging lekker, maar niet optimaal, uiteindelijk een beetje achterin het veld geëindigd. Daarna nog 2x gestuurd, was wel lachen.

Nu op naar het volgende evenement en natuurlijk voor die tijd: veel roeien!!!
pi_35113249
Het punt was dat stappen na de wedstrijd van zaterdag best ok is, maar daarvoor dus liever niet. Het motto van Euros is Roeien om te winnen.
pi_35119659
Tsja, das ook het motto van Okeanos...
is een arbeider.
pi_35145050
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 09:47 schreef theSummoner het volgende:
onze hoop in bange dagen om de Engelsen te verslaan
Als ik het even snel uitreken dan deed onze hoop 1:53/ 500 m gemiddeld over de laatste 750 m van de ergohead. Een race goed indelen is behoorlijk lastig.
pi_35152475
Naja als matthijs de race niet als het eerste deel ingedeeld had, had hij uberhaupt geen kans gehad op een wereldrecord. Beetje domme opmerking dus, het staat ook helemaal toegelicht in z'n verhaal. Verder is een 2k baanwedstrijd tegen 4 engelsen wel even iets anders dan een 6k op de ergometer. Hij had trouwens alsnog met overmacht gewonnen...
is een arbeider.
pi_35162913
Jaja, ik had het hele verhaal gelezen. Zijn recordpoging kreeg toch een onverwachte wending. Stel je voor hoe hard de klap is als je normaal 6 k onder de 1:35 kan trappen en ineens je best moet doen voor vrouwentijden.. Eigenlijk jammer dat Haller er niet was om hem op de hielen te zitten.

Awel, belangrijk is dat de dagen alweer langer worden, zodat binnenkort, ook voor ons werkende burgers, de ergometer kan worden ingeruild voor de skiff.
pi_35267386
Volgend weekend zijn de winterwedstrijden bij Proteus Eretes in Delft en voor de club/ recreantenroeiers de Laak Prognose Race in Den Haag. Aldus gecombineerd bootvervoer mogelijk. Deelnemers?
  maandag 20 februari 2006 @ 10:00:34 #114
30733 horney_dorney
pi_35280051
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 11:47 schreef theSummoner het volgende:
Uhuh Nix Holland Acht, zoals m'n coach altijd zegt:
-De acht is toch een beetje het fuifnummer van de spelen...
en:
-6e in de skiff is beter dan zilver in de acht, maar dat boeit het publiek thuis niet.

Hoe kleiner het boottype, hoe grotere bikkel je bent als je er hard in kan gaan, dus respect voor deze helden en hopelijk goud in Eton
Uhm....ik weet niet waar jij 't over hebt, maar vorig jaar is er een WK (Japan) gevaren; geen OS (neem aan dat jij refereert naar de 2e plek van de M8+ op de OS).

Op het WK werd in de 4- gevaren, en daar heb ik het over, 2e achter Engeland. Ze hadden de snelste tijd in de voorwedstrijd gevaren maar helaas wind tegen in de finale wat voor hun relatief lichte gewicht een nadeel was.

maandag 20 februari 2006 @ 11:17:00 #115
26118 paparia
Zit ook in een complot.....
pi_35281886
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:40 schreef nogeenmaarten het volgende:
Volgend weekend zijn de winterwedstrijden bij Proteus Eretes in Delft en voor de club/ recreantenroeiers de Laak Prognose Race in Den Haag. Aldus gecombineerd bootvervoer mogelijk. Deelnemers?
Geen deelnemer, maar zal er wel bij zijn. (Winterwedstrijden in Delft)
Altijd mooie wedstrijd, live uitslagen die doorkomen.
Of natuurlijk meefietsen met de ploegen en mooie herinneringen ophalen met oud-ploeggenoten.
pi_35282106
quote:
Op maandag 20 februari 2006 10:00 schreef horney_dorney het volgende:

[..]

Uhm....ik weet niet waar jij 't over hebt, maar vorig jaar is er een WK (Japan) gevaren; geen OS (neem aan dat jij refereert naar de 2e plek van de M8+ op de OS).

Op het WK werd in de 4- gevaren, en daar heb ik het over, 2e achter Engeland. Ze hadden de snelste tijd in de voorwedstrijd gevaren maar helaas wind tegen in de finale wat voor hun relatief lichte gewicht een nadeel was.

Klopt...er staat toch in m'n quote ook 'de spelen'? Het feit dat ze zilver in de 4- hadden geeft alleen maar aan dat ze die engelsen ook kunnen hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door theSummoner op 20-02-2006 11:26:12 (typo) ]
is een arbeider.
pi_35362433
Ik heb laatst ook de gyas hunze race geroeid. We startte in het h b4+ veld. We hadden nog maar 3 keer met elkaar in de boot gezeten. Lekkere voorbereiding dus. Ondankt dat toch 4e geworden met 10:56.7 Er is dus nog wat ruimte voor verbetering :p
  donderdag 23 februari 2006 @ 14:18:50 #118
30733 horney_dorney
pi_35405799
quote:
Op maandag 20 februari 2006 11:25 schreef theSummoner het volgende:

[..]

Klopt...er staat toch in m'n quote ook 'de spelen'? Het feit dat ze zilver in de 4- hadden geeft alleen maar aan dat ze die engelsen ook kunnen hebben.
ah, ik dacht dat jij ervanuit ging dat de heren vorig jaar de 8 startten. Toch moet ik zeggen dat ik het best een knappe prestatie van deze mannen vond (plus vier anderen) dat ze op de OS in de acht zilver hadden, of het nu een 'fuifnummer' is of niet. Maar de 4- spreekt meer aan, dat ben ik zeker met je eens

Overigens grappig dat door het doorsnee publiek de 8 als koningsnummer wordt gezien, niet de skiff.
pi_35413130
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:18 schreef horney_dorney het volgende:

[..]

ah, ik dacht dat jij ervanuit ging dat de heren vorig jaar de 8 startten. Toch moet ik zeggen dat ik het best een knappe prestatie van deze mannen vond (plus vier anderen) dat ze op de OS in de acht zilver hadden, of het nu een 'fuifnummer' is of niet. Maar de 4- spreekt meer aan, dat ben ik zeker met je eens

Overigens grappig dat door het doorsnee publiek de 8 als koningsnummer wordt gezien, niet de skiff.
Ja Er wordt zo vet stoer gepraat over "Nederland heeft een goede 8 en daarom zijn we koningen" enzo maar kwam er dus achter dat daar binnen het roeien heel anders naar gekeken wordt. Ik weet niet of de skiff het koningsnummer genoemd kan worden, maar je bent wel héél goed als je goud in de skiff haalt op OS of WK.
is een arbeider.
pi_35421560
ploeggebeuren is ook mooi. macht van de acht, snelste nummer, 8 man synchroon, spreekt best tot de verbeelding toch?
skiffen en 2- zijn ook mooi, maar dan meer voor de puristen.
zelf nooit in de 8 gezeten (behalve 8* ringvaart en een keer 8+ intro bij PE), maar ik wil dat absoluut nog eens gaan leren komende zomer. en dan opzetjes draaien met t35 tot 20 k/hr. kan geen skiff tegenop.
pi_35426797
Een 8 is denk ik zeker heel mooi, maar onder het boordoeien is denk ik de 2- wel het koningsnummer. Onze coach, die eens een wedstrijd meeroeiede i.v.m. personele problemen, zei dat het in een 1x off 2x, de nummers waarin hij geroeid had, veel lastiger was een wedstrijd te varen. Tevens heb je in een skiff aardig wat techniek nodig om watervrij rechtdoor te gaan. Uiteindelijk zijn de 2- en de 1x wat mij betreft de koningsnummers van de technische beheersing van de boot, en de 8 is anderzijds het koningsnummer van de samenwerking, maar ik vermoed iets minder technich.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2006 23:50:41 ]
  vrijdag 24 februari 2006 @ 00:37:11 #122
26118 paparia
Zit ook in een complot.....
pi_35429200
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 21:26 schreef nogeenmaarten het volgende:
ploeggebeuren is ook mooi. macht van de acht, snelste nummer, 8 man synchroon, spreekt best tot de verbeelding toch?
skiffen en 2- zijn ook mooi, maar dan meer voor de puristen.
zelf nooit in de 8 gezeten (behalve 8* ringvaart en een keer 8+ intro bij PE), maar ik wil dat absoluut nog eens gaan leren komende zomer. en dan opzetjes draaien met t35 tot 20 k/hr. kan geen skiff tegenop.
Als je echt gaat trainen kan je in de acht wel hoger/verder komen dan je hier beschrijft hoor.
(misschien heb ik je ooit voorgeslagen in de intro 8+ bij PE trouwens )
Opzetje in de 8 kan getraind t45(+) halen en snelheden boven de 20 km/h.
Die 20km/h is de 2000 meter baan in 6 minuten. Of 500m in 1 min 30 sec. Kan wel harder hoor

Verder blijf ik de 8 een koningsnummer vinden. Gaat toch uiteindelijk het hardst. En we gaan natuurlijk voor pure snelheid op het water
  vrijdag 24 februari 2006 @ 11:02:05 #123
30733 horney_dorney
pi_35436407
dat de 8 een gaaf nummer is staat buiten kijf, en natuurlijk wordt in de roeierswereld heus niet naar de 8 gekeken alsof 't een stel paria's zijn

Het is gewoon anders dan bijvoorbeeld de skiff, toch zeker wel minder technisch. Het is niet voor niets dat toproeiers zich over het algemeen eerst in kleine nummers moeten bewijzen voordat ze een uitnodiging krijgen van de bond.
pi_35509942
De Euros TJZ 4+ is 4e geworden op de WW. Geen slechte prestatie.
  maandag 27 februari 2006 @ 11:13:07 #125
30733 horney_dorney
pi_35536642
Gaaf trouwens dat je videobeelden kunt downloaden! Zo kon ik toch nog mooi zien hoe de eerstejaars Skøll dames met Njord gingen spelen....ook dat hoort kennelijk bij een voorbereiding op de H&H

Ik besloot gister spontaan een frisse duik in de Amstel te nemen; na het skiffen ging er bij het uitstappen even iets gigantisch fout...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')