abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35426797
Een 8 is denk ik zeker heel mooi, maar onder het boordoeien is denk ik de 2- wel het koningsnummer. Onze coach, die eens een wedstrijd meeroeiede i.v.m. personele problemen, zei dat het in een 1x off 2x, de nummers waarin hij geroeid had, veel lastiger was een wedstrijd te varen. Tevens heb je in een skiff aardig wat techniek nodig om watervrij rechtdoor te gaan. Uiteindelijk zijn de 2- en de 1x wat mij betreft de koningsnummers van de technische beheersing van de boot, en de 8 is anderzijds het koningsnummer van de samenwerking, maar ik vermoed iets minder technich.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2006 23:50:41 ]
  vrijdag 24 februari 2006 @ 00:37:11 #122
26118 paparia
Zit ook in een complot.....
pi_35429200
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 21:26 schreef nogeenmaarten het volgende:
ploeggebeuren is ook mooi. macht van de acht, snelste nummer, 8 man synchroon, spreekt best tot de verbeelding toch?
skiffen en 2- zijn ook mooi, maar dan meer voor de puristen.
zelf nooit in de 8 gezeten (behalve 8* ringvaart en een keer 8+ intro bij PE), maar ik wil dat absoluut nog eens gaan leren komende zomer. en dan opzetjes draaien met t35 tot 20 k/hr. kan geen skiff tegenop.
Als je echt gaat trainen kan je in de acht wel hoger/verder komen dan je hier beschrijft hoor.
(misschien heb ik je ooit voorgeslagen in de intro 8+ bij PE trouwens )
Opzetje in de 8 kan getraind t45(+) halen en snelheden boven de 20 km/h.
Die 20km/h is de 2000 meter baan in 6 minuten. Of 500m in 1 min 30 sec. Kan wel harder hoor

Verder blijf ik de 8 een koningsnummer vinden. Gaat toch uiteindelijk het hardst. En we gaan natuurlijk voor pure snelheid op het water
  vrijdag 24 februari 2006 @ 11:02:05 #123
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_35436407
dat de 8 een gaaf nummer is staat buiten kijf, en natuurlijk wordt in de roeierswereld heus niet naar de 8 gekeken alsof 't een stel paria's zijn

Het is gewoon anders dan bijvoorbeeld de skiff, toch zeker wel minder technisch. Het is niet voor niets dat toproeiers zich over het algemeen eerst in kleine nummers moeten bewijzen voordat ze een uitnodiging krijgen van de bond.
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_35509942
De Euros TJZ 4+ is 4e geworden op de WW. Geen slechte prestatie.
  maandag 27 februari 2006 @ 11:13:07 #125
30733 horney_dorney
pi_35536642
Gaaf trouwens dat je videobeelden kunt downloaden! Zo kon ik toch nog mooi zien hoe de eerstejaars Skøll dames met Njord gingen spelen....ook dat hoort kennelijk bij een voorbereiding op de H&H

Ik besloot gister spontaan een frisse duik in de Amstel te nemen; na het skiffen ging er bij het uitstappen even iets gigantisch fout...
pi_35536845
Eerstejaarsdamesachten die met elkaar spelen, waar zijn die beelden te downloaden?

Gister tweede geworden bij de lpr achter een snelle boot van dds. 250 m sprint verknald, omdat we door geroep vanaf de kant al voor de voorstart dachten dat we gestart waren. De 250 m werd dus wat langer dan waarop geanticipeerd. Voor de rest mooi roeidagje. Er was nog een clubacht van WillemIII aanwezig, maar weet niet wat ze hebben klaargespeeld. Ze waren niet erg tevreden met de boot die ze konden lenen, dat was wel duidelijk.
pi_35539065
Op de WIRC (officieus WK Ergo) trok Graham Benton (UK) 5:46,4, hij won daarmee de Open. Voor het eerst dat een niet roeier de Open wint, hij versloeg diverse Olympische kampioenen.

Inmiddels traint Graham wel in een boot, maar zijn achtergrond is dus niet uit de roeiwereld. Machtige prestatie.
pi_35546811
Inmiddels de damesachtenspeelbeelden gevonden via de nlroei-site:
mms://pe-wws.oli.tudelft.nl/ww/wm/za/ww06_za134.wmv
pi_35554873
heb alleen de foto's bekeken, video's gaan vaak te schokkig bij mij op de compu. maar beide boten lagen tussen dukdalven (skoll) en andere zaken (njord) in de kant.

onze eerstejaarsdames8 is ergens in de middenmoot geëindigd dacht ik. eerstejaarslicht8 was uitgewogen (van tevoren bekend ivm invaller) en is als laatste geëindigd in zwaar veld. van onze zware 4 weet ik het niet precies en de eerstejaarsdames4 weet ik het ook niet precies.....

zelf weer lekker aan het trainen voor het oocuz toernooi. heb er zin in. jammer alleen dat ik niet bij de skollcup aanwezig kan zijn....:(, maar ja, dan ga ik andere dingen doen, moeten ze het maar niet tijdens pasen plannen !!
pi_35559162
Katrien wereldkampioene lichte ergo! Verder 4 blikken voor Skøll op WW, mooi resultaat

EJDames waren eigenlijk allebei fout; 50 meter voor en na bruggen geldt een inhaalverbod maar
A: dat was niet gezegd op de stuurliedenvergadering (ik was erbij)
B: Njord dames gingen niet opzij terwijl dat wel kon en Skøll dames al 20 centimeter voorbij puntje- kontje lagen. Het was uiteindelijk voor allebei kut maar Skøll werd alsnog 8e en Njord laatste. Skølldames gingen weg in tempootje 47, even alle boosheid eruit trappen Mijn eigen EJZ-ploeg werd 7e van de 14. Slechter resultaat dan we gehoopt/verwacht hadden dus moeten nog een hoop werk verzetten voor de Head/Heineken. EJL werd 3e, waarvoor hulde!
Wie een kuil graaft voor een ander
is een arbeider.
pi_35600307
ach, tijdens de zijlhead had de dames8 van njord kennelijk ook al een aanvaring , weet alleen niet waarmee, niet met een andere roeiboot dacht ik, maar toch, stuurkwaliteit ten top..... !!
  woensdag 1 maart 2006 @ 14:02:01 #132
26118 paparia
pi_35604947
quote:
Op maandag 27 februari 2006 11:21 schreef nogeenmaarten het volgende:
Eerstejaarsdamesachten die met elkaar spelen, waar zijn die beelden te downloaden?

Gister tweede geworden bij de lpr achter een snelle boot van dds. 250 m sprint verknald, omdat we door geroep vanaf de kant al voor de voorstart dachten dat we gestart waren. De 250 m werd dus wat langer dan waarop geanticipeerd. Voor de rest mooi roeidagje. Er was nog een clubacht van WillemIII aanwezig, maar weet niet wat ze hebben klaargespeeld. Ze waren niet erg tevreden met de boot die ze konden lenen, dat was wel duidelijk.
Er schijnen nog meer crashes op video te zijn opgenomen. Maar helaas door de video bewerkers niet opgenomen in de video compilatie die downloadbaar was.
Het wachten is nu op een compilatie van crashes en andere moooie momenten.
  donderdag 2 maart 2006 @ 11:47:43 #133
30733 horney_dorney
pi_35637445
ja dat geklooi bij bruggen blijft altijd lastig, dat gaat zeker nog wel wat herrie opleveren bij de H&H. De situatie zoals bij die EJD's hebben wij ooit gehad tijdens de Head, laatste brug Skadi voor ons die maar niet wilden opzouten . Uiteindelijk net geen crash maar na de brug wel nog wat bladen in elkaar.
pi_35821616
nog mensen die dit weekend gaan meedoen aan de heineken roeivierkamp????
(ik zelf niet hoor....moet ook ff kijken of ik tijd heb om naar a'dam af te reizen om aan te moedigen)
pi_35836579
Ik niet. Ik wordt er waarschijnlijk alleen maar chagerijnig van dat ik niet kan roeien. Ik heb ook niet echt de tijd ervoor.
pi_35836826
helaas geen 4* veld voor de heren bij de heineken. ga wel naar a'dam om vriendin aan te moedigen in DV4* veld. helaas starten de dames vroeg, dus moet er 7:00 al voor op pad. verder even zien welke velden ik daarna nog kan zien, want om drie uur moet in den haag een van de laatste trainingen voor de head worden gedraaid.
pi_35848710
weet een van de hier aanwezige amsterdammers of er op zaterdag tijdens de heineken kan worden getraind op de amstel? bijvoorbeeld mee oproeien met de 2500 m en pas teruggaan nadat iedereen allang is gestart? of het water opgaan als de 250 m wordt afgewerkt?
pi_35857779
Volgens mij wordt het door de organisatie niet echt gewaardeerd als je zomaar tussen de wedstrijdploegen gaat varen, ook al is het dan maar bij het oproeien. Buiten de wedstrijd-tijden kan je natuurlijk wel gaan varen...
pi_35886365
voor alle mensen die naar de heineken gaan, zondag rijden er geen treinen tussen Schiphol en Leiden (en andersom)....
  FOK!fossiel zondag 12 maart 2006 @ 14:48:58 #140
1455 Keroppi
kool kikker
pi_35965283
Mijn huisgenootje (eerstejaars zwaar Triton) stond gisteren nog bovenaan het klassement. Ben benieuwd of ze hun positie vast hebben kunnen houden (Het feit dat hij mijn huisgenootje is telt zwaarder dan dat hij 'bij de buren' roeit )
Chick on a mission
  maandag 13 maart 2006 @ 11:17:26 #141
30733 horney_dorney
pi_35985027
Nou, het antwoord is uiteindelijk dus nee geworden....weer aardig wat roeien (en wisselende weersomstandigheden) gezien dit weekend.
  FOK!fossiel maandag 13 maart 2006 @ 13:14:02 #142
1455 Keroppi
kool kikker
pi_35988278
Ja ze zijn uiteindelijk tweede in het klassement geworden. Nou op de site van Orca was nog niks over de uitslag te vinden dus ik neem aan dat die nog niet het vermelden waard was?

Brr wat moet het trouwens ongeloofelijk koud geweest zijn daar op de Amstel...
Chick on a mission
pi_36002258
ben ik de enige die hier de heineken geroeid heeft? Ik deed mee in het hc8+ veld met een gelegenheidsacht van amphitrite. Het ging echt heel slecht en het was veel te koud. A.s. zondag de head starten.
PIC!:

dinsdag 14 maart 2006 @ 14:25:03 #144
30733 horney_dorney
pi_36022384
Nee, je bent niet de enige: ik heb 'm gefietst dit jaar, alle vier de afstanden

Het was zwaar afzien
pi_36149225
Morgen Head sturen! Ik sta helemaal te trippen om de grote bocht nog mensen die gaan roeien/kijken?
is een arbeider.
pi_36182006
Vreselijk gefaald bij de head. Denk dat ik overstap op dammen oid. Vorige jaar mooi 5e dit jaar 11e bij de veteranen dubbel4-en.
pi_36183706
De Skøll heren club 8 kreeg 15 strafseconden wegens slecht zeemanschap. WTF moet je daar voor doen? (BTW, met die 15 seconden eraf zoudne ze nog steeds laatste zijn geworden)
pi_36192971
quote:
Op zondag 19 maart 2006 22:22 schreef ocf81 het volgende:
De Skøll heren club 8 kreeg 15 strafseconden wegens slecht zeemanschap. WTF moet je daar voor doen? (BTW, met die 15 seconden eraf zoudne ze nog steeds laatste zijn geworden)
Geen idee, misschien niet uitwijken als je wordt opgelopen of op een andere manier oplopende ploegen hinderen?

Ik heb trouwens mijn eerste blik van het seizoen binnen, we hebben het Lichte Eerstedivisie-veld gewonnen
pi_36193085
netjes!
pi_36194787
quote:
Op zondag 19 maart 2006 22:22 schreef ocf81 het volgende:
Als je het over mij hebt...ik stuurde de Willem III-I clubacht. Die werd vierde van de 40 clubachten
Ik weet echter wel wat er gebeurd is met die Skøll clubacht. Ze waren supergoed bezig (waren op de Heineken 8e/40, beste studentenclubacht) toen ze ergens ter hoogte van de grote bocht in een soort inhaalmanouvre met drie andere achten verzeild raakten. De boeg kreeg (wss. per ongeluk) een tik tegen zijn blad van een triton-acht, maakte een HUGE snoek en werd door de kracht van zn eigen riem uit de boot geduwd en gleed daarna in het water (Z'n drukstang was afgebroken). Nummer 2 heeft toen de riemen losgemaakt en is er achteraan gesprongen om de boeg even naar de kant te begeleiden. Toen zijn ze iets van vijf minuten blijven liggen om de schade te bekijken met het bestuur aan de kant en te regelen dat die twee natte gasten terug naar Amsterdam konden (ja dan wordt je wel laatste ook zonder strafseconden ja...). Daarna zijn ze met z'n 6-en doorgevaren naar Ouderkerk. Ik weet niet precies wáárvoor die strafseconden gegeven zijn (ja, slecht zeemanschap, maar wat dat was in deze situatie) maar mijns inziens was het een ongeluk aangezien er 4 achten naast elkaar lagen en je dan bijna onmogelijk één stuur de schuld kan geven. Omdat de stuur haar woord moest doen bij de kamprechters heb ik die boot teruggestuurd. Was en zal waarschijnlijk de enige keer in m'n leven blijven dat ik een 6-met gestuurd heb We hebben op de terugweg met die 6 nog een paar 8-en ingehaald

[ Bericht 0% gewijzigd door theSummoner op 20-03-2006 17:17:10 ]
is een arbeider.
pi_36200970
quote:
Op maandag 20 maart 2006 11:29 schreef theSummoner het volgende:
We hebben op de terugweg met die 6 nog een paar 8-en ingehaald
De wedstrijd was niks, maar het oproeien hebben we gewonnen.
  FOK!fossiel maandag 20 maart 2006 @ 15:19:39 #152
1455 Keroppi
kool kikker
pi_36201373

Gefeliciteerd trouwens the_bbk!
Chick on a mission
pi_36202430
Idd nog gefeliciteerd bbk. Ik mis julie foto op de nlroei.nl?
  maandag 20 maart 2006 @ 16:02:23 #154
26118 paparia
pi_36202752
De boeg en de nummer 7? Zat er een blok in de boot waardoor die niet op hetzelfde boord zaten?
Anders is het erg naar roeien en sturen denk ik.

Herrinnert zich een training waar een losgeslagen graspol het skegje zo verboog dat de nummer 1 moest uitvallen en de rest van stuurboord light-halen moest maken.
onwijze fluimtraining werd dat

Gefeliciteerd trouwens BBK (ja je roeiende naamgenoot uit delft en leiden)
pi_36204915
quote:
Op maandag 20 maart 2006 16:02 schreef paparia het volgende:
De boeg en de nummer 7? Zat er een blok in de boot waardoor die niet op hetzelfde boord zaten?
Anders is het erg naar roeien en sturen denk ik.
Excuseer, de nummer 2
is een arbeider.
pi_36213164
Hee Onno, waar was je tijdens de ergathlon

Heb nog even 6:40.1 gedaan op de 2K, niet slecht voor een triathleet met een lichte afkeer voor ergometeren
pi_36238419
the_bbk, gefeliciteerd met jullie blik!!! geweldig die combi van de ouderejaarslichten in één 8!! Nu hopen dat alle wedstrijdroeiers van AV dit kunnen doorzetten!!
pi_36238804
Toch een foto gevonden van de enige forum bliktrekker. Kan de heer bbk even laten zien hoe hij er precies uitziet.

http://www.jan-edwin.nl/fotoalbum/roeien/index.php?bigimg=IMG_6254.jpg&nav=nav_head&main=gallery&gal=2006_head_3c
pi_36254274
Ergometeren is rugtechmnisch niet mijn ding zoals je wellicht wel weet.
pi_36255816
Dan moet je ook niet 200m onder de 1,20 gaan he
  FOK!fossiel woensdag 22 maart 2006 @ 11:11:11 #161
1455 Keroppi
kool kikker
pi_36258107
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 18:07 schreef nogeenmaarten het volgende:
Toch een foto gevonden van de enige forum bliktrekker. Kan de heer bbk even laten zien hoe hij er precies uitziet.

http://www.jan-edwin.nl/fotoalbum/roeien/index.php?bigimg=IMG_6254.jpg&nav=nav_head&main=gallery&gal=2006_head_3c
Ja the_bbk welke ben jij. (Die met dat blauwe mutsje? Dan wil ik met je trouwen )
Chick on a mission
pi_36281517
Volgens de blikkenlijst van asopos is the_bbk de nummer 2
http://www.asopos.com/index.php?module=Blikkenlijst&func=blikspec&blik_id=83
Je huwelijksaanzoek moet worden gericht aan de nummer 4. Naam op de blikkenlijst. We horen de afloop, chick on a mission.
pi_36289216
Dat klopt, ik ben de nummer 2 van die ploeg, dus niet die ene met het blauwe mutsje..
  FOK!fossiel donderdag 23 maart 2006 @ 09:57:17 #164
1455 Keroppi
kool kikker
pi_36289318
Hmmm herinneren jullie me eraan dat ik niet op het forum moet komen in semi-melige buien...

De compo's van Orca gaan dit weekend op trainingsweekend. We vertrekken naar het rustieke Meppen (Duitsland) om daar een weekendje te gaan peddelen. (Okee we gaan hard trainen voor het Oocuz openingstoernooi). Ben benieuwd hoe het daar is, voorheen gingen we namelijk altijd naar Lelystad.
Chick on a mission
  vrijdag 24 maart 2006 @ 13:07:27 #165
30733 horney_dorney
pi_36325759
@ summoner: he dan heb ik jullie wedstrijd gezien Heb nl. meegefietst met deze gasten. Overigens is het officieel een W3 acht, maar je mag 't ook een Skøll acht noemen aangezien de inhoud bestond uit de fameuze eerstejaars zware 8 'Empacher Strikes Back', tot op heden nog altijd de snelste eerstejaarsacht ooit in Nederland

'smiddags nog met EJL meegefietst, fenomenale race maar 2e op 36/100ste achter Triton.
pi_36331072
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 13:07 schreef horney_dorney het volgende:
@ summoner: he dan heb ik jullie wedstrijd gezien Heb nl. meegefietst met deze gasten. Overigens is het officieel een W3 acht, maar je mag 't ook een Skøll acht noemen aangezien de inhoud bestond uit de fameuze eerstejaars zware 8 'Empacher Strikes Back', tot op heden nog altijd de snelste eerstejaarsacht ooit in Nederland

'smiddags nog met EJL meegefietst, fenomenale race maar 2e op 36/100ste achter Triton.
Ik weet het hun 2K tijd is nog steeds de streeftijd van alle nieuwe zware eerstejaarsachten: ik dacht 5:43:22 (het staat op de rozenoordbrug) maar volgens Diederik de Boorder hebben ze dat wel geroeid met een orkaan mee...het zijn echt relaxte gasten trouwens! Ze zouden eerst door Anne Jitta (penningmeester) gestuurd worden maar die moest om drie uur op Schiphol zijn voor z'n vakantie naar China, dus dat werd wat krap met de start om één uur. Toen heeft hij gevraagd of ik ze wilde sturen, zat wel te trippen met al die vage Amstelbochten maar het is uiteindelijk wel goed gegaan Licht was inderdaad focking gefrustreerd, ze waren liever op 10 seconden tweede geworden. Maar ach, die gasten gaan echt wel veel blikken trekken dit jaar. Ze staan tweede het EY klassement zónder blik, gaan dus gewoon winnen dit jaar
is een arbeider.
pi_36389532
Dit weekend trainingsweekend bij Vidar gehad! Was echt gaaf, gezellige boel daar aan het Wilhelminakanaal. Alleen jammer dat de Vidar-mensen op bijna alle gedeelten van het gebouw bordjes met 'toegang alleen vidraten' hadden gehangen, lekker gastvrij dan Verder heel gezellig weekend, we hebben al een huisje gereserveerd voor de ZRB
is een arbeider.
  FOK!fossiel zondag 26 maart 2006 @ 23:45:07 #168
1455 Keroppi
kool kikker
pi_36392678
Help! Blaren...

Okee, na een zeer geslaagd trainingsweekend (trainen met andere coaches werkt echt heel verhelderend af en toe) is mijn blaren probleem nog erger dan ever. Ik weet dat het waarschijnlijk komt omdat ik nog steeds teveel knijp en lekker loop te 'rukken' aan mijn riem in het laatste deel van de haal, maar daar werken we aan.

Probleem is na zo'n weekendje intensief roeien mijn binnenhand compleet in puin ligt. Wat te doen...

Zinkzalf zegt de wedstrijdroeiende huisgenoot. Intapen zegt iemand anders. Kampferspiritus heb ik ooit eens gehoord.

Wat is nou het beste om te doen, hoe tape ik fatsoenlijk mijn hand in (zodat het niet 'oprolt' tijdens het roeien en het nog weinig nut heeft) kortom, tips zijn even heel welkom nu het wedstrijdseizoen (ja ja ik ben maar een competitieroeier, maar toch) echt is begonnen...

(Op het moment neig ik echt naar wielrenhandschoentjes... weet dat het zwaar not-done is. Maar mijn huid moet toch ooit een keer even fatsoenlijk herstellen?)

Jongens, wees mijn held. Kom met de winnende tip
Chick on a mission
pi_36397219
Handschoenen an sich zijn inderdaad not done, maar er zijn van die speciale roeihandschoentjes (heb ze alleen op afstand gezien en ervan gehoord) die je wel 'mag'/kan dragen bij het roeien. Zou je even op Orca moeten vragen of op site van concept 2 kijken, misschien verkopen die ze wel.
Update: http://www.concept2.nl/shop/product.php?open=97 volgens mij bedoel ik deze.
is een arbeider.
  FOK!fossiel maandag 27 maart 2006 @ 13:37:49 #170
1455 Keroppi
kool kikker
pi_36402832
Ah, ze lijken trouwens wel verdacht veel op wielrenhandschoentjes.

Maar goed, om te beginnen heb ik nu sporttape gekocht. Wat is nou de beste manier om in te tapen zodat de boel niet 'oprolt'? De gebruiksaanwijzing van hansaplast geeft namelijk alleen maar tips over hoe vingers te spalken.

( volgens mij heb ik trouwens -net als voorgaand jaar- op dit trainingweekend een ontsteking aan mijn vinger opgelopen. Alhoewel minder dramatisch. Toch zo even langs de huisarts )
Chick on a mission
pi_36439995
Keroppi, voor wat nu het handigste is met je blaren daar kan ik je geen antwoord op geven, maar zodra ze dicht zijn, kan je je handen insmeren met kamferspiritus (het liefst zonder glycerine) om je huid wat steviger te maken. Ik heb gemerkt dat dit echt helpt, niet aan mijn handen, maar aan mijn voeten, omdat ik intensief heb gedanst en veel op spitzen danste. Mijn tenen waren een en al blaar en na verloop van tijd ging ik merken dat het steeds minder werd. Af en toe had ik nog wel een blaar, dus het haalt het niet helemaal weg, maar het helpt wel. Let wel op dat je dit niet op open wondjes smeert, want dan spring je de hele (bad)kamer door!!!

Enne, zijn er nog mensen die mee gaan doen met de OOCUZ opening in Tilburg dit weekend? Wij starten zondag, weet nog niet hoelaat. Jammergenoeg kan ik niet roeien, want ik heb iets raars in mijn rug en moet er nog mee naar fysio! Maar met sturen ben ik er ook altijd nog bij!
  dinsdag 28 maart 2006 @ 18:34:46 #172
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_36441354
Ben als lid van de organisatie zaterdag op t water. Zaterdagavond ga ik weer eens proberen de ochtendzon te pakken en als het lekker weer is ga ik daarna ergens op t gras mn roes uitslapen.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_36451029
Kamferspirit ca 2 uur voor het roeien toepassen.
plakken:gewoon ff kijken (goed voor je bandage skills als je toch diergeneeskunde doet, moet je dat later wellicht ook nog eens toepassen ) meestal begin en eindig ik het tapen boven op de vinger/hand, dus waar er het miste slijtage plaats vindt tijdens het roeien, en let ik erop dat de vingers nog goed kunnen buigen en strekken. (door tijdens het tapen aan de palmzijde je vinger te strekken en bij het tapen van de buitenzijde de vinger iets te buigen. Lastiger is het als je bij je knokkels moet tapen, dan lijkt het net op een soort first aid constructie met stukjes tape afwisselend boven en onder en wellicht een keer wikkelen met tape (hoe leg ik dit nou goed uit )
zinkzalf hept ook goed na het roeien.
Dat is wel een beetje het magische trio.
Handschoentjes heb ik geen ervaring mee, maar ik heb wel eens met handschoenen auto gereen, en je mist toch wel controle door het verlies van tastzin. Ik kan me voorstellen dat dat bij het roeien ook zo is.
pi_36496217
wat grappig dat jij zegt dat kamferspiritus goed werkt als je het 2 uur voor het roeien aanbrengt....ik smeerde mijn tenen destijds 2x per dag in ('s ochtends en 's avonds) en dat hielp gewoon al onwijs goed....

ow, als je dat spul gebruikt, let er op dat het stinkt!!!
pi_36516908
Het effect van kamferspiritus is dat je huid uitdroogt. Ik heb gemerkt dat las je het vlak voor het roeien aanbrengt je huid er nog mee bezig is, dus ik doe het meestal ca .1,5 à 2 uur van te voren op. (soms is dat echter niet praktisch vanwege de geur)
  zondag 2 april 2006 @ 21:19:52 #176
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_36589664
Vandaag onze eerste taart gewonnen bij de Aegir-regiowedstrijd!

Met een 1:46 in de eerste heat en 1:41 in de tweede, was onze gemiddelde tijd voldoende voor het winnen van de heat! Dit was ook meteen de snelste (gemiddelde) tijd van alle eerstejaars ploegen van gyas! De taart is overigens wel in de richting van het Aegir-bestuur gegaan

[ Bericht 1% gewijzigd door Apoc2003 op 02-04-2006 23:29:03 ]
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  FOK!fossiel zondag 2 april 2006 @ 23:12:46 #177
1455 Keroppi
kool kikker
pi_36594191
Wat een dramatische wedstrijd vandaag

We gingen toch wel vol verwachting naar de Oocuz toe. Hier hadden we vorig jaar immers het hele veld zo'n beetje aangeveegd. Maar het veld was wel erg sterk (wij zijn van 3x naar 2x trainen terug gegaan en er zijn veel ploegen die 3 a 4x trainen).

Eerste heat ging dramatisch, bladen die niet uit het water gesleurd konden worden, instabiliteit en onrust. Toch nog als 2e geeindigd, in ieder geval voor de concurerende ploeg.

2e heat waren we vastberaden om een mooi stukje roeien te laten zien, maar voor het uitzetten niet even alles nog aangedraaid. We liggen bij de start, ik wil mijn dolklepje nog even aandraaien. Mist mijn topmoer! Niet alleen de topmoer ligt ergens op de bodem van de roeibaan, ook de rubberen ringetje en dat blauwe blokje.

Tsja, hoe stom kun je zijn, maar daar doe je niks meer aan op dat moment, behalve je voor je kop slaan. Protest aantekenen kon, maar of het gehonoreerd zou worden is maar de vraag. Overleg gehad, en aangezien je voor de vlietbokaal de 5 beste resultaten van de 7 tellen, hebben we deze maar laten 'vallen'...

Godver wat een kutdag
Chick on a mission
pi_36595870
Vandaag gewonnen in het Heren B4 veld bij de OOCUZ Taart! Dit was ook meteen de eerste keer dat ik werd toegezonden. Ook leuk.
pi_36692698
Quote ik@nrc.nl:
quote:
Met de riemen

Ruim tweehonderd skiffeurs en skiffeuses roeien op de Amstel naar de start van de Skiffhead. De wankele roeibootjes zijn op weg van Amsterdam naar Ouderkerk.

De serene rust wordt bruut verstoord door luide aanwijzigingen: „Links, links nu!, harder, ja goed zo, rechts nu, rustig nu!”

Weer zo iemand die geholpen moet worden, behoorlijk irritant, zelf sturen hóórt bij het skiffen. Een voormalig toproeister kan zich niet langer inhouden: „Hou toch je kop man!”

Waarop het verhelderende antwoord van de coach volgt: „Dit is een blinde, trut!”
Nog iemand gestart het weekend?/gaat iemand de Varsity starten?
is een arbeider.
pi_36764669
Wie gaat er morgen naar de 123e Varsity? Ik ga naar de finales kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')