Slijptol of dremelquote:Op woensdag 4 januari 2006 11:12 schreef veldmuis het volgende:
Met een gemiddelde ijzerzaag en 5 minutengoed doorzagen kom je er wel. Denk ik.
idd. Zelfs een cyclelok lag in letterlijk 3 seconden doormidden toen ik er met een huis-tuin-en-keukenflex overheen ging. Het valt vaak vies tegen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:12 schreef veldmuis het volgende:
Met een gemiddelde ijzerzaag en 5 minutengoed doorzagen kom je er wel. Denk ik.
Deze werk veel beterquote:Op woensdag 4 januari 2006 11:18 schreef RMU het volgende:
Met een
[afbeelding]
en
[afbeelding]
Kom je een heel eind
idd, ik zat vroeger een keer voor de deur mijn slot door te zagen toen ik de sleutel kwijt was. Was al even bezig en nog geen steek verder. Kwam er een jongen voorbij (type junk) die ging wel even een slijptol halen, binnen een seconde was mijn slot door!quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:32 schreef FouteMensenStaff het volgende:
Bij zo'n vast slot gaat een slijptol het snelst..
Da's dan wel een goedkoop slotjequote:Op donderdag 5 januari 2006 14:29 schreef Adurothiel het volgende:
Ik heb het 2 keer moeten laten doen in 3 maanden (ik ben zooo handig). Bij de fietsenmaker heb ik er 10 euro voor betaald, plus 15 voor een nieuw slot, inclusief montage.
We hebben hier een buitengewoon groot en sterk exemplaar van liggen, achter slot en grendel...quote:Op woensdag 4 januari 2006 22:08 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Deze werk veel beter![]()
[afbeelding]
Volgende keer ook eens mijn gejatte fiets van het station met slot en al erheen slepen. Heb je voor 25 euro een mooie nieuwe fiets met deugdelijk slot.quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:29 schreef Adurothiel het volgende:
Ik heb het 2 keer moeten laten doen in 3 maanden (ik ben zooo handig). Bij de fietsenmaker heb ik er 10 euro voor betaald, plus 15 voor een nieuw slot, inclusief montage.
Gewoon zo'n standaard axa-dingquote:Op donderdag 5 januari 2006 14:50 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Da's dan wel een goedkoop slotje
wat zei ikquote:Op donderdag 5 januari 2006 19:51 schreef mic_forever het volgende:
slijptolllll
doen ze dat ook als je je autosleutels kwijt bent?quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:47 schreef Ewaldus het volgende:
je kan ook de politie bellen.
zag ooit in de herenstraat hoe een oom agent met zjin slijptolletje bezig was.. samen met de 'eigenaaresse'
slijptol bij de kop grijpen en doorslijpen die handel.quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:08 schreef Angel20 het volgende:
Weet niet zo goed of het hier thuishoort..
Ik ben mijn fietssleuteltje verloren...kan ik nou mijn slot gewoon later doorknippen bij een fietsenmaker?
Of is dat niet mogelijk? Zo niet, wat moet ik anders doen?
Dat mag ik ook graag doen inderdaad.quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:24 schreef skiczukie het volgende:
Je kan ook gewoon je slot door al je spaken raggen. Dat wordt wel eens gedaan als je snel en goedkoop vervoer nodig hebt naar de andere kant van de stad. Helaas houdt het wiel het niet lang vol.
quote:Op maandag 9 januari 2006 19:07 schreef MaRySe het volgende:
Mijn slot is doorgezaagd met diamantzaag :/ Heb nu een motorslot als het goed is moet je dan je fiets doorzagen als je je sleuteltje kwijt bent.
Was 't zo'n vast slot (net onder je zadel)?quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:47 schreef Angel20 het volgende:
heb mn fiets net weer opgehaald van de fietsmaker:)
heb er geen nieuwe op laten zetten...
dus alleen dat slot eraf laten halen, voor 5 euro dus valt mee
Een onneembaar slot bestaat niet.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:08 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
![]()
ik heb een beetje ervaring met dit soort dingen.
een 1-2-3 slot is het geval dat ontzettend dun is, vast aan de fiets door de spaken.
optillen (1), rennen (2), achterwiel weer op de grond drukken(3). als je het goed doet breekt het slot (anders de spaken). (je kan ze ook met een haarspeld losmaken maar dat kost wat meer moeite of ervaring)
axa en abus sloten zijn wat moeilijker. hoe duurder ze zijn, hoe harder het staal en hoe moeilijker je langs de kooi heen komt.
met een dremel en een beetje handigheid heb je ze binnen een kwartier open.
met een slijptol(krachtstroom) 1 minuut.
zelfde geld voor onkraakbare sloten. slijptol op krachtstroom, diamantblad en het is een heet mes in boter.
en anders kun je wel vloeibare stikstof kopen, erop spuiten en tikken met de hamer.
betonschaar is moeilijker dan je denkt ...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |