Alterac Valley...
Okay, niet dat 't eigenlijk ook wat uitmaakt, want Twisting Nether Alliance sucks balls en komt toch nooit verder dan Field of Strife, maar goed. Dat terzijde.
Alterac Valley dus.
Jeetje wat een poor game design als je 't vanuit Alliance side bekijkt. Alles is gewoon in 't voordeel van The Horde.
Graveyards, Towers&Bunkers and the Main Bases.
Iceblood Graveyard - Stoneheart Graveyard.Iceblood is maar via één weg te bereiken en die leidt je ook nog eens langs Iceblood Tower waar ik als full epic Hunter dan 34% HP verlies meestal en dan rijd ik op m'n Swift Tiger met Spurs en Carrot-on-a-stick trinket, dus redelijk snel.
Stoneheart daarentegen is te bereiken via twee wegen, waarvan eentje safe van damage en die je ook nog eens achter de defending Alliance brengt. Nu is The Horde gelukkig bijna net zo stom als de meeste Alliance en doen ze dat niet al te vaak, anders zouden we nog sneller verliezen
1-0 voor The Horde.Stoneheart Bunker - Iceblood Tower.Niet echt een issue denk ik.
Het blijft 1-0 voor The HordeIcewing Bunker - Tower Point.Als Alliance Tower Point aanvalt komt The Horde van dat Graveyard (naam ff kwijt) dat net buiten hun Main base ligt. Als The Horde Icewing aanvalt, komt Alliance van Stormpike Graveyard. Nu heb ik de laatste dagen practisch in Alterac Valley geleefd en voor de Alliance is 't vanaf Stormpike GY naar Icewing net iets langer dan voor The Horde vanaf Frostwolf (?) Graveyard naar Tower Point. Dat is dus een negatief iets voor de defending party.
Ook is Tower Point makkelijk te verdedigen aangezien men van twee kanten kan aanvallen. Het is niet fijn als je probeert Tower Point in te nemen en je wordt opeens in de flank aangevallen door een FROST SHOOOOOOOOOOOCKing Shaman
![]()
Uiteraard is het ook niet handig om twee punten te moeten verdedigen als je Tower Point hebt ingenomen.
Icewing Bunker daarentegen kan je maar op één manier bereiken en je moet van lager komen, dus dat betekent dat de aanvallende partij een voordeel heeft. Higher ground ftw.
2-0 voor The Horde.Stormpike Graveyard - Frostwolf Graveyard.Icewing is gevallen, en je probeert Stormpike te beschermen. Maar Horde neemt de main road en die side road die je boven de main road brengt en boven Stormpike Graveyard. Leuk, opeens Frostbolts van 2k die vanuit 't niets komen.
Frostwolf Graveyard is in the open en dat is gewoon een zerg fest. Je kan alles zien, no problem there voor de defending party.
3-0 voor The Horde.Stormpike Main Base - Frostwolf Main Base.Okay, Alliance heeft de 'imba' bridge als only way into their base. Dat is zeker een punt voor The Alliance, no doubt.Frostwolf heeft weliswaar ook maar één ingang, maar ik heb gister ongeveer een uur in die Base doorgebracht en je kan op één punt ook gewoon over de muur heen springen en dan geen aggro pullen van guards. Definately a disadvantage. Puntje voor Alliance.
Maar dan. Stormpike is gewoon één open vlakte terwijl Frostwolf bestaat uit verschillende hoogtes en wegen. Puntje voor The Horde.
Ook kan de Bunker naast Teh Bridge ingenomen worden door simpel een stuk de berg op te rijden en er dan in te springen.
De andere Bunker, tja, ligt eraan hoe snel de defending Alliance is, maar die is ook redelijk makkelijk in te nemen. Je hoeft er simpelweg maar een stukje voor te rijden.
De Frostwolf Towers daarentegen zijn gewoon klote te bereiken en beschermen elkaar. Stormpike Bunkers zijn zo ver uit elkaar dat als je de één inneemt de ander er niks aan kan doen. Dat is dus anders voor The Horde. Puntje voor The Horde.
Eindscore: 5-1 voor The Horde.Ook ligt Snowfall ietsie pietsie meer zuidelijker, want ik race altijd als een gek naar Field of Strife en dan ben ik altijd later dan The Horde en zij hebben dan geen speed bonuses zoals spurs en carrot-on-a-stick, dus dat is eigenlijk ook een punt voor The Horde.
En het kan aan mij liggen hoor, maar heeft Horde niet veel meer guards dan Alliance?
My guess, de devs zijn enthousiast begonnen met de map in 't zuiden en toen ze bij Field of Strife kwamen was 't enthousiasme er wel een beetje vanaf