Ja ik heb ze al thuis leggen dat zijn 24 stuks (3 per luik) zijn 65 mm scharnieren wij weintjes vandaan onder nummer 5183.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:53 schreef wouter37 het volgende:
heb je al nagedacht over de schanieren?
Thanks beide. In ben al begonnen met het freeswerk voor de lijsten en dorpels van de luiken. Het hout heb ik net voor de jaarwisseling gehaald bij de hout handel Bremer in Haarlem. Is gezaagt en geschaaft uit 3 delen bekantrecht Scandinavisch grenen van 5.10 meter +/- 25x170cm. Ik heb zelf meegeholpen bij hun in de werkplaats voor het zagen en schaven.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:17 schreef .elxmetalhead het volgende:
[..]
Dat woord kwam ook gelijk in me op. Het plan is ckr netjes, nu de uitwerking nog![]()
Oops sorrie wel een erg grove spelfout, zet het meteen goed.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:29 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
"jugendstil" en "art nouveau".
Niet om je nog op extra kosten te jagen, maar met name in de grote steden heb je nog een hoop glaszetters die ook glas in lood doen, voor een redelijke prijs. Ik heb een jaar geleden een paneel van 180 bij 100cm opnieuw laten zetten voor ~300 euro, als ik me goed herinner.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:42 schreef tnimble het volgende:
. De originele glas in lood deuren zijn er nog, hoewel er ruijes zijn kopot gelsagen door die eennemer zijn ze er nog redelijk uit. Over een jaar of 20 zullen ze opnieuw in het loodgezet moeten worden, dan kunnen meteen de kapotte ruitjes worden vervangen.
Er is helaas wel betaald, hij wilde eerst een deel van te voren hebben. Dit willen we allemaal terug en een schadevergoeding, advocaad onkosten enz. Totaal bij elkaar zo;n ton. En helaas hij is niet eerlijk geweest en blijkt nergens lid van te zijn, en zijn van al het personeel dat hij zou hebben hebben we ook weinig gezien. Die waren ziek waren ergens anders bezig om net weg. Totaal 2 anderen gezien.quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:17 schreef EdvandeBerg het volgende:
Jezus, Trimble, wat een ellende door die k*t-aannemer!
Heb je al eens iets betaald aan die prutser? Ik hoop het niet. Die kerel is volgens mij nog niet in staat om een fietsband te plakken! Is ie lid van een of andere branch-vereninging? Deed ie alleen zelf het werk of had ie ook een of ander achterlijk neefje in dienst?
Heb zelf een tijd geleden een uitgebreide cursus glazenier gedaan, dus kan zelf goed loden enzo. Nu alleen nog goed brandschilderen onder de knie krijgen. Heb ook ramen gemaakt inclusief eenvoudige brandschildering voor de kamer / keuken deur. En 300 euro zou best kunnen voor zo'n grote afmeting. Zit daardoor niet alleen in het lood maar ook met staal versterkingen horizontaal. (staal 8 is iets breder dan lood 8, en heeft een bol uiterlijk heeft i.p.v. plat door de stalen kern)quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:29 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Niet om je nog op extra kosten te jagen, maar met name in de grote steden heb je nog een hoop glaszetters die ook glas in lood doen, voor een redelijke prijs. Ik heb een jaar geleden een paneel van 180 bij 100cm opnieuw laten zetten voor ~300 euro, als ik me goed herinner.
Wow. Da's....veel. Ik heb zo'n idee dat die vent daarna meteen z'n faillisement kan aanvragen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:37 schreef tnimble het volgende:
[..]
Er is helaas wel betaald, hij wilde eerst een deel van te voren hebben. Dit willen we allemaal terug en een schadevergoeding, advocaad onkosten enz. Totaal bij elkaar zo;n ton.
Ziet er goed uit. Maar inderdaad, als je 't zelf kunt doen dan is 't meer een kwestie van 'wanneer doe je 't', en met de dingen die jij nog moet doen in je huis ben je voorlopig nog wel even zoet...quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:44 schreef tnimble het volgende:
[..]
Heb zelf een tijd geleden een uitgebreide cursus glazenier gedaan, dus kan zelf goed loden enzo. Nu alleen nog goed brandschilderen onder de knie krijgen
3 aannemers gevraagd langs te komen voor een offerte. Allemaal via goudengids, en advertienties. Deze zwans kwam goed over, leek aardig te zijn, gesprekken gingen goed en vlot, hij bestede er aandacht aan. Keek aandachtig naar onze ontwerp tekening, vroeg daar van alles over, vraagde door over de franse balkonnetje achter, wilde weten wat voor stenen het moesten zijn, vertelde netjes over het type ramen en deuren. Alles van hardhout en binnen grenen. Kozijnen niet van die woningbouwkozijntjes, maar de verdiepte kozijnen enz. Was ook niet de goedkoopste maar de middelste. Hij was zijn map met fotos van vorige verbouwingen vergeten, maar kon die wel even ophalen. Dat vonden we een beetje raar dus hij zou dat bij de aanvang alsnog mee nemen. Maarja na het tekenen ging alles opeens heeeel anders. i.p.v. met 8 man met zijn 2en, andere stenen dan aangegeven. (blijken achteraf de goedkoopste uit de catalogus van de bouwmaat te zijn)quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:49 schreef EdvandeBerg het volgende:
...
Dat brengt mij op het volgende; hoe kwam je aan deze 'aannemer'? Heb je referenties gevraagd? Is ie door een kennis aanbevolen?
Ooit wil ik wel een echte freestafel kopen zoals een TT30115quote:Op zondag 8 januari 2006 23:04 schreef joshus_cat het volgende:
O, en dat stof dat klopt wel. Ik heb een tijdje geleden tot grote ergernis van m'n buren een set laden voor in een ladenkast gemaakt, waarbij ik gleuven in de zijkant van de lades moest frezen, en daar kwam een behoorlijke partij freesafval van.
Voordat soort werk heb ik een geleider bij mijn bovenfreesgekocht. de FSN 70 (2 602 317 030 + de 2 609 200 143).
[quote]Op zondag 8 januari 2006 23:04 schreef joshus_cat het volgende:
BTW, als ik jouw freestafel zie dan wordt ik wel een beetje jaloers. Die lades heb ik met een hand-bovenfreesje moeten doen, en dat was een redelijk drama.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |