abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33766671
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:52 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Wat heeft verlies met de omzet te maken?
Omzet is gewoon de inkomsten, dat de kosten mogelijk hoger zijn doet er niet toe.
Klopt
pi_33766694
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 15:03 schreef H.Flick het volgende:

[..]

In bijna elke markt waar Microsoft later ingestapt is hebben ze de eerste paar generaties geen winst gemaakt. Denk bijvoorbeeld aan Office.
Jep en office is enorm lucratief.
En Erwtensoep, met de prijsverschillen de komende generatie vind ik dat je niet meer objectief de markt kunt beoordelen alleen aan de hand van afzet, ik denk dat omzet dan een belangrijkere indicator is. Anders zou je ook nog kunnen zeggen dat PC gaming ruim het grootste is terwijl de omzet uit games inmiddels ruim onder die van console games zit.
pi_33766722
quote:
Ik zie IBM geen OS maken voor de thuismarkt
  vrijdag 6 januari 2006 @ 15:09:35 #229
100496 H.Flick
Turn-based
pi_33766760
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 15:08 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Ik zie IBM geen OS maken voor de thuismarkt
OS/2 Warp revival?
pi_33766851
Dat gaat vast aanslaan . Joh, er komt geen vervanging van Windows de komende tijd, 95% van de mensen denkt niet "ik moet een OS hebben" maar "Ik moet er wel Windows bij hebben"
pi_33766895
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 15:03 schreef H.Flick het volgende:

[..]

In bijna elke markt waar Microsoft later ingestapt is hebben ze de eerste paar generaties geen winst gemaakt. Denk bijvoorbeeld aan Office.
Is toch wel heel anders hoor. Software op Windows is voor MS een eenvoudiger opgave dan een gamesindustry waarbij concurrenten geen oneerlijke voorsrpong hebben.
pi_33766973
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 15:08 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Ik zie IBM geen OS maken voor de thuismarkt
Nee, maar is ook maar een hypothetisch geval. MS zal niet verdwijnen van de markt. Maar IBM heeft wel goede papieren indien ze t doen.
pi_33766975
Toen MS nog Word aan de man wilde brengen gebruikte iedereen Wordperfect, wat gebruikt iedereen nu?
pi_33767023
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 15:15 schreef Retuobak het volgende:
Toen MS nog Word aan de man wilde brengen gebruikte iedereen Wordperfect, wat gebruikt iedereen nu?
Zoals gezegd, ander platform, andere markt, andere concurrentievorm. Niet te vergelijken met de gamesindustrie.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 15:16:56 #235
100496 H.Flick
Turn-based
pi_33767029
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 15:13 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Is toch wel heel anders hoor. Software op Windows is voor MS een eenvoudiger opgave dan een gamesindustry waarbij concurrenten geen oneerlijke voorsrpong hebben.
Natuurlijk is het niet direct met elkaar te vergelijken, maar er zijn natuurlijk wel parallellen te trekken. Met hardware zal het een stuk lastiger worden dan met software, zeker omdat een concurrent als Sony daar juist enorm veel ervaring en dus een voorsprong mee heeft. Maar MS heeft een lange adem, dus het zal interessant worden.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 15:37:06 #236
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_33767937
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:04 schreef Retuobak het volgende:

[..]

En wie moet de plaats van MS in gaan nemen dan? Apple?
Toevallig een kloon van Tomasso?
* Tomasso nomineert Kabouter voor de Crazy Frog award 2006
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  vrijdag 6 januari 2006 @ 15:43:22 #237
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_33768214
-Laat ook maar...-
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_33768337
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 15:37 schreef Tomasso het volgende:

[..]

* Tomasso nomineert Kabouter voor de Crazy Frog award 2006
Het was een grapje
En die win ik sowieso wel
pi_33768397
Maar Tomasso denk jij nou echt dat al die mensen die volgens jou een plaat voor hun kop hebben opeens het licht zien? Een plaat voor de kop van een gigantische groep mensen haal je niet zomaar even weg.

edit: en dan nu een beetje gaan editen
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_33768466
Wat stond er dan peristilius?
  vrijdag 6 januari 2006 @ 15:51:40 #241
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_33768522
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 15:48 schreef peristilius het volgende:
Maar Tomasso denk jij nou echt dat al die mensen die volgens jou een plaat voor hun kop hebben opeens het licht zien? Een plaat voor de kop van een gigantische groep mensen haal je niet zomaar even weg.
Jammergenoeg niet nee. Het zijn over het algemeen schaapjes die achter elkaar aanwandelen. Zegt er eentje A, zeggen ze allemaal A. Jammer dat nog niet iedereen voor zichzelf denkt...
quote:
edit: en dan nu een beetje gaan editen
Ja, ik wilde het ontopic houden, maar dan kom jij weer met dit bericht
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_33768636
Ontopic houden? Hier?

Nou dappere poging in ieder geval
Houd van een lijntje.
pi_33768720
Tja, er valt gewoon niet superveel over te praten Erwtensoep, dan wil het al snel een algemeen next-gen filosofie topic worden . (En ja, ik weet dat ik daar ook schuld aan heb , anders wil ik wel optiefen hoor )
pi_33768876
Ach, Nintendo is ook wel het bedrijf met de diepgaande (en vooral afwijkende) filosofie achter het gamen, vind het niet echt vreemd om daarover hier te discussieren. Al gaat het soms wel een beetje off-topic ja.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_33768973
Het maakt me ook weinig uit, er is inderdaad weinig te zeggen op het moment over de revolution.

Maar het neigde wel een beetje een ps3 vs 360 topic te worden, en dat is ook weer het uiterste natuurlijk.
Houd van een lijntje.
  Redactie Frontpage vrijdag 6 januari 2006 @ 16:39:00 #246
4530 crew  Crazy Harry
pi_33770388
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 15:02 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Marktaandeel is meestal de bepalende factor. Microsoft (en Nintendo/Sony ook) willen een zo groot mogelijk marktaandeel veroveren. Dit zal op de korte termijn geld kosten, maar doordat consumenten in een lock-in positie komen kan het bedrijf later het marktaandeel gebruiken om geld mee te verdienen.
Op dit moment leent de markt van spelcomputers zich nog helemaal niet voor een lock-in positie van de consument. De gehele markt vernieuwt zich in principe met elke nieuwe generatie. Microsoft probeert dat wel te veranderen (zie XNA) maar ik neem aan dat Sony en Nintendo koppig genoeg zijn om dat niet te laten lukken.
Hoe lang Microsoft nog een spelcomputerbouwer blijft is nog maar de vraag. De Xbox is enorm verliesgevend. Hier zitten de aandeelhouders natuurlijk niet om te springen maar die zullen Microsoft misschien het nog een derde keer laten proberen wanneer de xbox360 dichter bij break-even zit dan de xbox.
Maar dan hebben we nog de anti-trust wetgeving. Ik heb altijd begrepen dat je een verliesgevend product niet mag ondersteunen met een ander winstgevend product (of iets dergelijks, waarschijnlijk heb ik een bel horen luiden maar heb geen flauw idee waar de klepel te vinden is) omdat dit concurrentievervalsing betekent. En dat is natuurlijk precies wat Microsoft aan het doen is met de xbox. Ik vraag me af voor hoe lang ze dat nog mogen...
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  vrijdag 6 januari 2006 @ 16:48:27 #247
100496 H.Flick
Turn-based
pi_33770749
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 16:39 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

Op dit moment leent de markt van spelcomputers zich nog helemaal niet voor een lock-in positie van de consument. De gehele markt vernieuwt zich in principe met elke nieuwe generatie. Microsoft probeert dat wel te veranderen (zie XNA) maar ik neem aan dat Sony en Nintendo koppig genoeg zijn om dat niet te laten lukken.
Hier ben ik het niet mee eens. Met de PS2 heeft Sony al laten zien dat je best een succesvol migratiepad kunt maken tussen je verschillende generaties. Ook heeft de Playstation een aantal zeer sterke exclusieve franchises waardoor een deel van je userbase toch in een behoorlijke lock-in positie verkeerd.
quote:
Hoe lang Microsoft nog een spelcomputerbouwer blijft is nog maar de vraag. De Xbox is enorm verliesgevend. Hier zitten de aandeelhouders natuurlijk niet om te springen maar die zullen Microsoft misschien het nog een derde keer laten proberen wanneer de xbox360 dichter bij break-even zit dan de xbox.
De strategie die MS nu gebruikt hebben ze het verleden ook al toegepast. Toen gingen de aandeelhouders ook niet klagen. Als de Xbox360 succesvoller is dan de Xbox kunnen ze al aantonen dat ze op de goede weg zijn.
quote:
Maar dan hebben we nog de anti-trust wetgeving. Ik heb altijd begrepen dat je een verliesgevend product niet mag ondersteunen met een ander winstgevend product (of iets dergelijks, waarschijnlijk heb ik een bel horen luiden maar heb geen flauw idee waar de klepel te vinden is) omdat dit concurrentievervalsing betekent. En dat is natuurlijk precies wat Microsoft aan het doen is met de xbox. Ik vraag me af voor hoe lang ze dat nog mogen...
Ik ben ook geen anti-trust expert, maar ik kan me niet voorstellen dat een bedrijf niet op meerdere markten actief mag zijn omdat het dan verliezen op de ene markt compenseert met winsten op een andere. Het is overigens wel zo dat prijsstrategieën als predatory pricing (dus een product expres onder de kostprijs verkopen om zo concurrenten uit de markt te drukken) onder bepaalde voorwaarden niet zijn toegestaan, maar daar is op dit moment ook geen sprake van.
pi_33773324
Tja dan kan sony ook wel inpakken want alleen de ps devisie verdienen ze onderhand nog geld mee geloof ik...
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 01:49:12 #249
46045 mikando18
stop drop rofl
pi_33788156
Het ziet er naar uit dat Nintendo niet de primeur krijgt met hun controller
quote:
PlayStation 2 controller from SplitFish GameWare mimics Miyamoto's nunchaku joystick.
Nintendo's innovation may be catching on. At this week's Consumer Electronics Show in Las Vegas, CNET.com reporter Will Greenwald reports on a PlayStation 2 controller that looks awfully familiar. Greenwald writes that the DualFX Controller is "a two-piece PS2 controller with tethered halves: a gun trigger and an odd laser movement system. The left half of the controller is a fairly average analog stick with a D-pad and shoulder buttons, similar to the left side of a standard PS2 controller. The right half, however, is a gun-like device with a laser pointer. The laser tracks movement in the controller and lets players actively aim in first-person shooters. The laser system proved very inconsistent in hands-on tests, but it is, at the very least, an interesting approach." Look for the DualFX to show up in stores in March for around $60.
Lekker op mijn ps2 revolution style gamen


http://www.gamespot.com/news/6142045.html
push it to the limit
  zaterdag 7 januari 2006 @ 01:53:02 #250
34586 kepler
No bounce, no play
pi_33788255
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:40 schreef Erwtensoep het volgende:


Ik vreet me DS op als de Revo niet beter gaat verkopen dan de 360.
zo deze ga ik onthouden
The line is a dot to you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')