bronquote:BEUSICHEM, dinsdag
Onthutst ontdekte de 85-jarige Reijer van Malsen in een vogelhuisje gisteren de restanten van een ontploft koolmeesje. Vandalen bliezen op nieuwjaarsdag het vogelhuisje met daarin het slapende koolmeesje op.
"Dat het vogelhuisje nu kapot is, interesseert me niet. Het is vooral zo triest voor het vogeltje dat er in lag", zegt Van Malsen. "Ik hou van vogels. Ik vind ze prachtig."
Al zijn hele leven bouwt hij met veel liefde vogelhuisjes voor de vogels in zijn buurt. Inmiddels staan er al verscheidene voor en achter zijn huis in Beusichem. "Dit kooitje had ik nog wel extra hoog geplaatst met gaas ervoor zodat de katten er niet bij konden." Op zijn vogelhuisjes komen uitsluitend koolmeesjes af, weet hij. "Ze gaan er altijd alleen in slapen. Voor ieder koolmeesje een huisje." Van Malsen deed wel eens aangifte van diefstal van bouwmaterialen in de buurt, wat hem niet in dank werd afgenomen door buurtjongeren. Hij kreeg op oudejaarsdag tijdens het middagdutje al een rotje door de brievenbus.
En verstandelijk beperkten dus he.quote:Op zijn vogelhuisjes komen uitsluitend koolmeesjes af, weet hij.
Het gaat niet zozeer om die koolmees teringjosti, maar om de manier waarop.. en om die arme man.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 10:49 schreef sr_firewire het volgende:
Gaaf ! Weet iemand met wat voor projectiel dit gebeurt is ?
Mensen die gaan janken om een koolmeesje. Stoppen jullie ook als je een konijn onder de auto krijgt ?
Gaat dat met opzet dat konijn onder die auto? Neinquote:Op dinsdag 3 januari 2006 10:49 schreef sr_firewire het volgende:
Mensen die gaan janken om een koolmeesje. Stoppen jullie ook als je een konijn onder de auto krijgt ?
Jij bent dus ene van die contact gestoordse die dat doet...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 10:49 schreef sr_firewire het volgende:
Als je een konijn onder je auto krijgt en je stopt niet bekommer je je ook niet om het beestje. En wie zegt dat de gasten die dit gedaan hebben wisten dat dit beestje erin zat ? Denk gewoon dat ze dat ding gekozen hebben voor de harde knal.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 10:55 schreef Keramiekplaatser het volgende:
[..]
Gaat dat met opzet dat konijn onder die auto? Nein
Maar die mongolen hebben wel met opzet vuurwerk in dat hokje gedaan waardoor die koolmees is opgeblazen..
Mijn vraag aan jou is nu: Heb jij het VMBO af kunnen maken?
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 10:49 schreef sr_firewire het volgende:
Een koolmees is veel belangrijker dan 10 doden die men gisteren gevonden heeft onder een ijshal in Duitsland. Oh nee wacht deze mensen kwamen niet met opzet om het leven, das niet interessantquote:Op dinsdag 3 januari 2006 10:59 schreef Nembrionic het volgende:
Gaan we weer hoor
"Owh...en vogeltje is dood. Moord! Brand! Bel de politie!"
Maar niemand die maalt om slachtoffers van honger en oorlogen. Nee hoor. Want die koolmees is nl veel dichterbij!![]()
Eens.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 10:56 schreef DLTF het volgende:
[..]
Jij bent dus ene van die contact gestoordse die dat doet...
van mij mag je een levenslange ban krijgen, je denkt gewoon niet na
eensquote:Op dinsdag 3 januari 2006 10:59 schreef Nembrionic het volgende:
Gaan we weer hoor
Maar niemand die maalt om slachtoffers van honger en oorlogen. Nee hoor. Want die koolmees is nl veel dichterbij!![]()
Ik huil ook niet om een druppeljosti meer of minder. Zullen we jou opblazen?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 10:49 schreef sr_firewire het volgende:
Eensch.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:01 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Ik huil ook niet om een druppeljosti meer of minder. Zullen we jou opblazen?
Als je als mens in staat bent om een onschuldige koolmees bruut op te blazen, vermoed ik dat je tot veel ergere dingen in staat bent. Als je al geen mededogen kent voor een onschuldig diertje, wat moet dat dan met mensen waar je veel meer haatgevoelens op kunt wekken? Mensen met een ander kleurtje, christenhonden, iemand die je verkeerd aankijkt....quote:Op dinsdag 3 januari 2006 10:59 schreef Nembrionic het volgende:
Gaan we weer hoor
Dus omdat verder op 10 mensen dood zijn gegaan, mag je hier ongestraft en zonder gene koolmeesjes ontploffen?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:00 schreef sr_firewire het volgende:
[..]
Een koolmees is veel belangrijker dan 10 doden die men gisteren gevonden heeft onder een ijshal in Duitsland. Oh nee wacht deze mensen kwamen niet met opzet om het leven, das niet interessant![]()
![]()
![]()
en nu maar wachten totdat jij bij een terroristische aanslag om het leven komt samen met nog 10 anderen. en dan gaan we allemaal roepen, "ja maar bij de tsunami en in pakistan kwamen veel meer mensen om. dus jij bent niet belangrijk"quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:00 schreef sr_firewire het volgende:
[..]
Een koolmees is veel belangrijker dan 10 doden die men gisteren gevonden heeft onder een ijshal in Duitsland. Oh nee wacht deze mensen kwamen niet met opzet om het leven, das niet interessant![]()
![]()
![]()
Hoezo niemand? Vul je dat zo maar even in voor iedereen?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 10:59 schreef Nembrionic het volgende:
Die vent heeft het er waarschijnlijk zelf naar gemaakt. Ik ken ze langer dan de dag van vandaag hoor, die bejaarden.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:06 schreef Sportguy het volgende:
Moet wel een ongelooflijke klap zijn geweest, zo'n beestje krijg je niet zomaar plat en geplakt op een plankje.
Wel erg stoer van die knulletjes hoor een oude kerel lastig vallen en treiteren. Bij mij in de buurt wordt an sich niet veel gesloopt of vernield maar ik zou in zo'n geval wel even een nachtje posten met een ijzeren staaf oid.
Idd, zal wel zo'n vent zijn die je voetbal lekprikt als je hem per ongeluk zijn tuin in raust. Of als je belletje bij hem trekt de deurbel onder stroom heeft gezet.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:08 schreef BrauN het volgende:
[..]
Die vent heeft het er waarschijnlijk zelf naar gemaakt. Ik ken ze langer dan de dag van vandaag hoor, die bejaarden.![]()
Inderdaad... bijeenkomst van moraalridders... dát is dit topic.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:09 schreef sr_firewire het volgende:
Valt me op dat er hier op FOK altijd zulke brave gasten zitten
Dat probeerde ik duidelijk te maken. Maar schijnbaar zit iedereen nu echt achter de pc met een kutgevoel. Oh er is een vogeltje dood.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:10 schreef BrauN het volgende:
[..]
Inderdaad... bijeenkomts van moraalridders... dát is dit topic.
Nou, nou, poe, poe, er is een vogeltje opgeblazen. Erg? Mij laat het eerlijk gezegd koud...
Uiteraard verdienen de daders een pak veur de broek, maar ik ga me er verder niet druk om maken.
Uhm jah....laatst nog mn moeder uit laten stappen en terug laten lopen om te checken of ik niet een egel had doodgereden/verwond had. Maar schijnbaar zijn die beestjes ineens ernstig snel als er gevaar dreigt....weer wat geleerd.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 10:49 schreef sr_firewire het volgende:
Misschien zat hij nog wel onder je banden geplakt.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:11 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
Uhm jah....laatst nog mn moeder uit laten stappen en terug laten lopen om te checken of ik niet een egel had doodgereden/verwond had. Maar schijnbaar zijn die beestjes ineens ernstig snel als er gevaar dreigt....weer wat geleerd.
er is een verschil tussen het opzettelijk veroorzaken van dood en verderf, en het per ongeluk veroorzaken ervan. de wetgever heeft dit met betrekking tot mensen ook keurig vastgelegd in het wetboek. er bestaat zoiets als dood door schuld, en er bestaat doodslag en moord. dat is niet voor niets. dit valt terug te leiden tot in de logica.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:11 schreef sr_firewire het volgende:
[..]
Dat probeerde ik duidelijk te maken. Maar schijnbaar zit iedereen nu echt achter de pc met een kutgevoel. Oh er is een vogeltje dood.
En niemand die het wat interesseert dat dagelijks 100den vogels overlijden doordat ze tegen een raam aanvliegen, ook de schuld van de mensheid !
Ja lees het wetboek van strafrecht er nog ff op na. Wat staat er op het opblazen van een vogeltje, TBS ?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:13 schreef electricity het volgende:
[..]
er is een verschil tussen het opzettelijk veroorzaken van dood en verderf, en het per ongeluk veroorzaken ervan. de wetgever heeft dit met betrekking tot mensen ook keurig vastgelegd in het wetboek. er bestaat zoiets als dood door schuld, en er bestaat doodslag en moord. dat is niet voor niets. dit valt terug te leiden tot in de logica.
En hier komen de nazi's en de joden weer bovendrijven? Rot op!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:05 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
[..]
Dus omdat verder op 10 mensen dood zijn gegaan, mag je hier ongestraft en zonder gene koolmeesjes ontploffen?.
Als je die vergelijking zou doortrekken zou je hier ook wel iemand mogen doodschieten, want verder op gebeurd dat veel meer..
Ja tuurlijk, alles kan. Het kan een irritant bejaardetje zijn, het kunnen ook lastige ettertjes zijn.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:08 schreef BrauN het volgende:
[..]
Die vent heeft het er waarschijnlijk zelf naar gemaakt. Ik ken ze langer dan de dag van vandaag hoor, die bejaarden.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |