abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fossiel dinsdag 10 januari 2006 @ 18:40:14 #51
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_33911542
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 12:31 schreef Gitarist het volgende:
Toch denk ik dat, als je een beetje wilskracht hebt je best op een elektrische kan beginnen. 't Is ff doorbijten, maar je kan wel al meer het geluid gaan imiteren van de bands en muziekstijl die je wilt naspelen. Dat geeft dan iets meer motivatie dan als je dat op een klassieke gitaar zou doen.
Helemaal de reden waarom ik voor 'n elektrische gitaar ga. Bovendien lijkt het me gewoon véél leuker .

Ben alleen bang 'n verkeerde keus te maken. Zo moeilijk als 'r nog geen verstand van hebt .
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_33911635
quote:
Op maandag 2 januari 2006 23:19 schreef BobWeelen het volgende:
http://feedback.nl/?id=55&b=GM108GPACK

Echte TOFFE gitaar !!
Met die ben ik ook begonnen.

Ik speel er trouwens nog steeds op

Heb hiervan een beetje mijn 'pimp' gitaar gemaakt

Beetje kloten met onderdelen van andere gitaren e.d.

Maar zeker icm die versterker heb ik er erg veel plezier aan beleefd.
pi_33911734
quote:
Op maandag 2 januari 2006 23:58 schreef DuranK het volgende:
Arie pro II magna series is ook een leuk beginners gitaartje. Vooral prijs kwaliteits verhouding.

[afbeelding]
Van men oom, weet alleen bij god niet waar hij die gehaalt heeft
Mn ogen
pi_33911827
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 18:43 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Met die ben ik ook begonnen.

Ik speel er trouwens nog steeds op

Heb hiervan een beetje mijn 'pimp' gitaar gemaakt

Beetje kloten met onderdelen van andere gitaren e.d.

Maar zeker icm die versterker heb ik er erg veel plezier aan beleefd.
Ik beleef er dus nog steeds veel plezier aan

Speel er vaker op dan op mn afgeragde gibson LP
pi_33915601
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 18:40 schreef RemCOW het volgende:

[..]

Helemaal de reden waarom ik voor 'n elektrische gitaar ga. Bovendien lijkt het me gewoon véél leuker .

Ben alleen bang 'n verkeerde keus te maken. Zo moeilijk als 'r nog geen verstand van hebt .
hier ook de cliché!
pi_33916514
Het is inderdaad een stuk moeilijker om van elektrisch naar akoestisch te stappen, dan andersom. Als je beide, goed wilt leren spelen is het misschien verstandiger bij akoustisch te beginnen. Maar ach, fck verstandig. Elektrisch is leuker!
"Doen wat je niet wil is het zelfde als niet doen wat je wel wil.“ (Guido Weiers)
pi_33917054
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 20:45 schreef scolopendra het volgende:
[.... ]Als je beide, goed wilt leren spelen is het misschien verstandiger bij akoustisch te beginnen. [...]
Mag ik vragen waarom je dat denkt? Afgezien van het vinger verhaal en dat de hals van een elektrische iets smaller is, zijn het aantal snaren en de vakjes hetzelfde... Met een elektrische moet je iets meer moeite doen om het te leren.

Maar waarom je het op een akoestische beter zou leren.. leg eens uit
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_33917111
quote:
Op maandag 9 januari 2006 23:07 schreef Bassie1980 het volgende:

[..]

Ik wil Rock spelen. Metallica, Guns 'n Roses, Nirvana enz
Nothing else matters, Patience, en Polly zijn erg mooie nummers hoor,...

But if you wanna rock!! Zoek dan een gitaar met een paar vette humbuckers! (mijn advies, een Ibanez zonder floyd rose brug, maar misschien vind je wel een leuke stagg, Dean, yamaha of washburn.) Belangrijkste is dat ie lekker speelt, als het geluid je na een paar jaar begint te vervelen, kan je er altijd nog een paar nieuwe elementen inbouwen, klinkt ie weer als nieuw.
"Doen wat je niet wil is het zelfde als niet doen wat je wel wil.“ (Guido Weiers)
pi_33917115
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 20:59 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom je dat denkt? Afgezien van het vinger verhaal en dat de hals van een elektrische iets smaller is, zijn het aantal snaren en de vakjes hetzelfde... Met een elektrische moet je iets meer moeite doen om het te leren.

Als je de drive op een electrische wat hoger zet is het natuurlijk wel zo dat je snaren minder goed hoeft te pakken.
pi_33917406
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 20:59 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Gitaar spelen is makkelijker op een elektrische gitaar, de aanslag is lichter, je hebt veel sneller een goed klinkend resultaat. Na een paar maanden kan je met wat powerchords, wat palmmutes, klinken als een rockster.

Om een beetje indruk te maken op een akoustische gitaar zul je het betere fingerpicking werk onder de knie moeten krijgen. Dat is mij nooit echt gelukt nadat ik jaren verwend ben met de plectrum. Ik hoef niet perse goed acoustisch te kunnen spelen, maar als ik dat wel had gewild, had ik beter op acoustisch kunnen beginnen omdat de overstap naar electrisch (denk ik) veel makkelijker is dan andersom.
pi_33920635
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 21:08 schreef scolopendra het volgende:

[..]

Gitaar spelen is makkelijker op een elektrische gitaar, de aanslag is lichter, je hebt veel sneller een goed klinkend resultaat. Na een paar maanden kan je met wat powerchords, wat palmmutes, klinken als een rockster.

Om een beetje indruk te maken op een akoustische gitaar zul je het betere fingerpicking werk onder de knie moeten krijgen. Dat is mij nooit echt gelukt nadat ik jaren verwend ben met de plectrum. Ik hoef niet perse goed acoustisch te kunnen spelen, maar als ik dat wel had gewild, had ik beter op acoustisch kunnen beginnen omdat de overstap naar electrisch (denk ik) veel makkelijker is dan andersom.
dus je zegt dat ik beter eerst een tijdje op een akoustische kan gaan oefenen als ik uiteindelijk toch beiden onder de knie wil krijgen?
  FOK!fossiel woensdag 11 januari 2006 @ 20:39:43 #62
10 RemCOW
pi_33950760
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 21:01 schreef scolopendra het volgende:

[..]

But if you wanna rock!! Zoek dan een gitaar met een paar vette humbuckers! (mijn advies, een Ibanez zonder floyd rose brug, maar misschien vind je wel een leuke stagg, Dean, yamaha of washburn.) Belangrijkste is dat ie lekker speelt, als het geluid je na een paar jaar begint te vervelen, kan je er altijd nog een paar nieuwe elementen inbouwen, klinkt ie weer als nieuw.
Hoe weet je zoiets dan als beginner? Ik niet hoor.
pi_33957997
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 22:20 schreef mrkanarie het volgende:

[..]

dus je zegt dat ik beter eerst een tijdje op een akoustische kan gaan oefenen als ik uiteindelijk toch beiden onder de knie wil krijgen?
Ik denk wel dat dat de snelste manier is, maar vraag zeker ook om een second opinion. Neem in iedergeval wel redelijk snel gitaarles, anders is het risico dat je niet opschiet en er niks aan vind te groot. En mocht, na een half jaar/jaartje blijken dat akoustisch je echt niet bevalt, denk er dan eens aan om elektrisch te gaan spelen. De overstap van Ac-> Elec. is dan niet zo moeilijk meer.
pi_33958431
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 20:39 schreef RemCOW het volgende:

[..]

Hoe weet je zoiets dan als beginner? Ik niet hoor.
Humbucker (meestal herkenbaar aan twee rijen van metalen stipjes op 1 breed gitaarelement) klinken van nature vetter dan single coils (meestal herkenbaar aan 1 rij stipjes op een smaller element). Single coils klinken wel weer meer gedetaileerd. Neem een gitarist mee om het geluid te beoordelen, maar nogmaalsl; voor een beginnersgitaar is het geluid het minst belangrijk, hij moet lekker spelen. De kans dat je een gitaar vind die en lekker speelt, en fantastisch klinkt, voor heel weinig geld, is vrijwel gelijk aan 0%. Zoek iets waar je het op kan leren en ga later opzoek naar "jouw" gitaargeluid. By the way, het grootste deel van je geluid wordt toch bepaald door je effecten en versterker.
  FOK!fossiel maandag 13 februari 2006 @ 15:44:24 #65
10 RemCOW
pi_35039116
Het is een Epiphone SG Special geworden met een 30 watt Vox versterker .
pi_35039981
quote:
Op maandag 13 februari 2006 15:44 schreef RemCOW het volgende:
Het is een Epiphone SG Special geworden met een 30 watt Vox versterker .
Klinkt goed .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_35132567
Mijn eerste/enige gitaar is een Yamaha Pacifica 112X, Natural Body, zwarte slagplaat. 1 humbucker en 2 single coils. Lekker smal halsje, speelt heerlijk! Ik heb er een fender frontman 15r bij gekocht, komt ook een flinke bonk herrie uit kan ik je vertellen hehe. Heb het gitaarspel een poosje laten liggen, ben sindskort weer flink aan het gitarren

Rock on.
ps, goeie keuze van je hoor, die epi + vox! Leuk spul
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')