abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33642763
Yoo ik heb een vraagje , met welke elektrische gitaar kan ik het beste beginnen , goede sound , weinig geld ?

Ik zoek me rot maar weet niet veel er van af

Help
the blues or not the blues
  maandag 2 januari 2006 @ 23:16:55 #2
59648 Fruitje
Nail me: I scream. Do me: I Dr
pi_33643056
Mijn zoon is met deze begonnen...

Als het fruitigste onder de fruitjes, het rotste onder de Rotte - Als ik jou zo bekijk dan baal ik elke keer weer dat mijn pa geen beeldhouwer was, gelukkig maakte mijn ma wel veel goed voor mij...
  maandag 2 januari 2006 @ 23:19:23 #3
134606 BobWeelen
Met Bob Naar De Shop
pi_33643177
quote:
Op maandag 2 januari 2006 23:16 schreef Fruitje het volgende:
Mijn zoon is met deze begonnen...

[afbeelding]

FF serieus plz : /
pi_33643185
ik zou je een fender squire serie aanraden...is een imitatie van het model stratocaster, je weet wel, de jimi hendrix gitaar...koop je compleet met versterkertje voor een prikkie...
Er zijn veel beginmodellen, maar die zijn bijna allemaal even slecht....de squire serie is qua prijs/kwaliteit het beste!

Ibanez heeft ook wat goedkope modellen, maar die zijn volgens mij iets duurder dan de suire series...

Veel succes en vooral veel plezier, doet me deugd te horen dat er weer een gitarist aankomt!

kijk es op: www.musicstore.de

mooi spul, mooie prijzen... anders gewoon marktplaats afstruinen!
Weg met de linkse boomknuffelaars! Eet meer vleesch, je bent immers omnivoor!!!
pi_33643198
quote:
Op maandag 2 januari 2006 23:19 schreef BobWeelen het volgende:
http://feedback.nl/?id=55&b=GM108GPACK

Echte TOFFE gitaar !!
Dan kan ik netzogoed een squier kopen
  maandag 2 januari 2006 @ 23:21:40 #7
38298 Leujel
Citroen C2 1.4i VTR SensoDrive
pi_33643232
je kan denk ik het beste kijken naar een wat betere gitaar zodat je er misschien in de toekomst ook wat aan hebt. Ik ben zelf begonnen met een Ibanez RG550EX, maar het type gitaar hangt ook helemaal af van wat je wilt gaan spelen. Ik heb nu net een Ibanez AFS75T gekocht omdat ik wat meer rock & roll ga spelen.

Maar aan je naam te zien wil je rock / punk gaan spelen. Dan zou ik (maar ik ben Ibanez fan) gaan voor een simpel modelletje van Ibanez gaan. desnoods het starterspakket van Ibanez (gitaar, versterker, hoes, stemapparaat en snoer).

Succes met zoeken!
Gretsch fan
pi_33643290
ik ben al best lang bezig op mijn acoustic , maar ik ben het beetje beu , ik dacht zelf aan een goedkope Les Paul model. ik zag er 1 met elementen ipv humbuckers ¤ 180.

Zou dat wat zijn ?
pi_33643716
humbuckers zijn ook elementen, dus wat bedoel je daarmee
  maandag 2 januari 2006 @ 23:38:33 #10
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_33643874
Squier altijd goed

anders:
http://www.musik-produkti(...)id/883/sid/!18121995

(mocht de link het niet doen: www.musik-produktiv.de -> saiteninstrumenten -> e-gitarre-sets)

MP is erg goedkoop
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  maandag 2 januari 2006 @ 23:50:18 #11
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_33644351
goedkoper ibanez model met een marshall mg15cd versterker. geen cube van roland, das pruts imho. zeker voor punk muziek en new wave, daar heeft marshall veel meer ervaring mee, én roland maakt voornamelijk keyboard versterkers.
toen ik een versterker ging kopen blies me maat bijna een cube-20 op toen ie em teste, dus dat zegt wel genoeg
pi_33644356
Pak een Squier, ben ik ook mee begonnen Kost geen drol, klinkt voor geen meter, maar wel leuk om mee te beginnen voor het geld dat je er voor betaald
pi_33644635
Arie pro II magna series is ook een leuk beginners gitaartje. Vooral prijs kwaliteits verhouding.

Van men oom, weet alleen bij god niet waar hij die gehaalt heeft
  dinsdag 3 januari 2006 @ 00:38:15 #14
135436 puNxje
blueslover
pi_33646009
les paul is nix , of wel ?
  dinsdag 3 januari 2006 @ 00:38:31 #15
135436 puNxje
blueslover
pi_33646021
ow btw met elementen bedoelde ik single coils
pi_33646148
Als het een Gibson Les Paul is, dan wel Maar die zijn te duur
pi_33646406
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 00:38 schreef puNxje het volgende:
les paul is nix , of wel ?
Een Epiphone Les Paul is een uitstekende gitaar om mee te beginnen, veel beter dan een Squier naar mijn bescheiden mening. Vermijd in ieder geval Stagg, ze maken mooie gitaren (reproducties van bekende modellen), maar klinken voor geen meter.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_33648086
ik zou gaan voor die les paul. Als t echte hums zijn dan moet ie wel lekker klinken, maar me pa heeft een imitatie les paul, onbekend merk met zn hums, maar die klinken egt naar scheten door een loden pijp...mja, geluid en smaak...! Succes in ieder geval!
Weg met de linkse boomknuffelaars! Eet meer vleesch, je bent immers omnivoor!!!
pi_33648099
is les paul niet een beetje te hoog gegrepen voor een beginner?
  dinsdag 3 januari 2006 @ 02:29:27 #20
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_33648853
LP is gewoon een model, net als strats en sgs. Epiphone maakt ook bagger LP's .

punkjunk, jouw maat overstroomt zeker van gayheid dat ie bijna een cube opblaast. Dat zijn zeer goeie en veelzijdige amps, zeker voor punk en hardrock tot metal.

En voor prijs/kwaliteit?

Dean Vendetta 1.0

[ Bericht 4% gewijzigd door NASDAQbastardo op 03-01-2006 18:57:22 ]
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
  dinsdag 3 januari 2006 @ 11:03:58 #21
135436 puNxje
blueslover
pi_33652829
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 01:45 schreef SickBitch het volgende:
is les paul niet een beetje te hoog gegrepen voor een beginner?
Die van richwood en stagg zijn 180 tot 250 euro..
  dinsdag 3 januari 2006 @ 11:06:13 #22
135436 puNxje
blueslover
pi_33652884
wat zijn goede merken voor LP ?

Richwood , keiper ?
pi_33653690
Squier
Of een London City Spitfire (Mk 1)

Als je een stratocaster wilt
If Matrix was here, he'd laugh too
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:43:48 #24
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_33655658
ik ben zelf met een Ibanez begonnen, maar Epiphone en Squier maken ook best leuke gitaren qua prijs/kwaliteit. al zou ik het voor geen goud willen wisselen met mn gibson les paul
  dinsdag 3 januari 2006 @ 17:03:33 #25
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_33664515
Je kan al akoestisch spelen, dus ik zou zeggen ga naar zo'n gitaartoko toe en probeer die LPs. Als ik jou was zou ik beide gitaren gewoon controleren op fretbuzz. Meestal als je een gitaar koopt krijg je er een gratis afstelbeurt bij, dus dat is ook mooi meegenomen. Maare, spelen al die punkerts niet op strats?

Als je een budget vermeldt (stijl is punk neem ik maar aan), kan men je meteen een verstärker aanraden
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
  dinsdag 3 januari 2006 @ 18:04:06 #26
135436 puNxje
blueslover
pi_33666639
rond de 250 euro voor gitaar EN versterker.
pi_33666732
Koop een leuke tweedehands gitaar. Ik heb laatst voor 80 euro een 40 jaar oude Les Paul copy gekocht, en die klinkt echt geweldig. Mijn nieuwe Squier zuigt er enorm bij .
We'll keep on whispering our mantras.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 18:09:38 #28
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_33666783
Ibanez heeft ook vrij goeie Elektrische gitaren,
Je zou ook voor een 2e hands Europese Fender Strat kunnen gaan. Op marktplaats.nl zijn die wel te koop voor zo'n 250 euro.
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
  dinsdag 3 januari 2006 @ 18:56:59 #29
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_33668181
  dinsdag 3 januari 2006 @ 18:58:34 #30
102466 cappp
Ondertitel
pi_33668228
Een imitatie stratocaster, goedkoop en goed. Als voorbeeld in de punkrock wereld: Billie Joe Armstrong heeft er zn eerste cd's mee gemaakt.
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
pi_33668680
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 18:58 schreef cappp het volgende:
Een imitatie stratocaster, goedkoop en goed. Als voorbeeld in de punkrock wereld: Billie Joe Armstrong heeft er zn eerste cd's mee gemaakt.
De hedendaagse Squier Stratocaster is 100x keer slechter dan de echte Strat. Ik heb ze allebei gehad. Eerst een Squier starterspakket met baggerversterker en een paar jaar later een Fender American Stratocaster. Het verschil is enorm.

Overigens klonk die Squier ook over mijn Marshall slecht. Het is gewoon een goedkoop stuk brandhout. De Epiphones zijn veel beter, maar met 250 euri kom je er niet vrees ik.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  dinsdag 3 januari 2006 @ 19:32:52 #32
102466 cappp
Ondertitel
pi_33669338
ik heb geen squier, waarschijnlijk een nog slechtere dan. Ik vind hem puik spelen, zeker voor een beginnersgitaar...
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
  dinsdag 3 januari 2006 @ 22:33:51 #33
135436 puNxje
blueslover
pi_33675213
dus , marktplaats is wel ok?

Waar moet ik op letten als ik een 2e hands koop ?
pi_33675300
Da's lastig te zeggen als beginner, je kan het beste iemand meenemen die al gitaar speelt... Die weet waar hij op moet letten.
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_33714326
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 22:33 schreef puNxje het volgende:
dus , marktplaats is wel ok?

Waar moet ik op letten als ik een 2e hands koop ?
Help dan
pi_33715076
Ibanez GSA 60 Jumpstart - Feedback - ¤259,-

Zal niet fantastisch zijn, maar voor dat geld ben je dan wel klaar. Ibanez is altijd op zijn minst redelijk en de gitaar die hier bij zit is zeker een leuk modelletje. + "Verder bestaat het pack uit een versterker, een gigbag, een tuner en meer" Versterker zal wel bagger zijn, maar een andere versterker onder de ¤200,- zou ik zoieso niet aan beginnen (tenzij je tweedehands iets leuks tegenkomt).

Zelf speel ik altijd met een moddeling pedaal over mijn gewone audio versterker. Ik zou dan ook eerder een goedkoop moddeling pedaaltje/ multi effect adviseren dan een versterker. Kan je later alsnog kopen waneer je die nodig mocht hebben voor een bandje of zo.
"Doen wat je niet wil is het zelfde als niet doen wat je wel wil.“ (Guido Weiers)
pi_33742595
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 00:05 schreef puNxje het volgende:

[..]

Help dan
Nooit ongezien een gitaar kopen, altijd even de verkoper met een bezoekje vereren! Je kan namelijk nooit op de foto zien of de hals krom is, het fretwerk goed is, beschadigingen aanwezig zijn, de elektronica in orde is etc...
pi_33745198
He Gitaarfreaks,
Ik wil ook een elektrische beginners gitaar. Welk merk is het makkelijkst te spelen met ook nog een goed geluid? budget max: 300 euro
pi_33781167
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 21:52 schreef Bassie1980 het volgende:
He Gitaarfreaks,
Ik wil ook een elektrische beginners gitaar. Welk merk is het makkelijkst te spelen met ook nog een goed geluid? budget max: 300 euro
Ik zou voor een Squier gaan. Over het algemeen goede gitaren tegen een redelijke prijs.
pi_33787120
@Bassie

Wat voor muziek wil je spelen?
"Doen wat je niet wil is het zelfde als niet doen wat je wel wil.“ (Guido Weiers)
  FOK!fossiel zaterdag 7 januari 2006 @ 17:22:43 #41
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_33803836
Ben zelf ook al een tijdje aan het rondkijken. Wat is een leuk beginners-setje (inc versterker etc), rond de 500/600 euro? Zat zelf aan een Les Paul model te denken...
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_33805782
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 17:22 schreef RemCOW het volgende:
Ben zelf ook al een tijdje aan het rondkijken. Wat is een leuk beginners-setje (inc versterker etc), rond de 500/600 euro? Zat zelf aan een Les Paul model te denken...
Ik weet niet hoe duur de gemiddelde Epiphones gemiddeld zijn, maar dan heb wel hele toffe LP's..

Anders wordt het al snel een Stagg of Richwood... dat kan ik je als beginner niet aanraden...
pi_33808782
Voor een beginners gitaar lijkt een Les Paul model niet de meest voor de hand liggende keus. De speelbaarheid van deze gitaar moet je toevallig maar net bevallen. een stratachtig modelletje lijkt mij een beter start. Echter als je perse een een Een les Paul model zoekt, dan is een Epiphone inderdaad de meest voor de hand liggende keus. Kost wel zeker ¤500,- dus dan blijft er niet veel over voor de rest.

Ik weet niet veel van de kwaliteit van stagg gitaren, maar ik zelf een stagg bas en ben daar uiterst tevreden over. En echt super cheap!
pi_33808998
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 19:51 schreef scolopendra het volgende:
Voor een beginners gitaar lijkt een Les Paul model niet de meest voor de hand liggende keus. De speelbaarheid van deze gitaar moet je toevallig maar net bevallen. een stratachtig modelletje lijkt mij een beter start. Echter als je perse een een Een les Paul model zoekt, dan is een Epiphone inderdaad de meest voor de hand liggende keus. Kost wel zeker ¤500,- dus dan blijft er niet veel over voor de rest.

Ik weet niet veel van de kwaliteit van stagg gitaren, maar ik zelf een stagg bas en ben daar uiterst tevreden over. En echt super cheap!
Staggs zijn niet slecht , maar er is wel een reële kans dat je een "rotte appel" koopt...
pi_33812540
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 19:57 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Staggs zijn niet slecht , maar er is wel een reële kans dat je een "rotte appel" koopt...
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 20:49 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Nooit ongezien een gitaar kopen, altijd even de verkoper met een bezoekje vereren! Je kan namelijk nooit op de foto zien of de hals krom is, het fretwerk goed is, beschadigingen aanwezig zijn, de elektronica in orde is etc...
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 22:35 schreef Gitarist het volgende:
Da's lastig te zeggen als beginner, je kan het beste iemand meenemen die al gitaar speelt... Die weet waar hij op moet letten.
Tel deze quotes bij elkaar op en ik ben het er helemaal mee eens.

Er zijn naast stagg nog veel meer budget gitaarmerken die voor heel weinig geld hele leuke gitaartjes hebben. Je moet alleen een beetje opletten.

Bij een beginnersgitaar gaat het er vooral op dat hij lekker speelt. Een gitaar die moeilijk te bespelen is (een loodzware les Paul, een topzware sg, een niet zittend te bespelen flying V, kromme gitaren met een te hoge of te lage actie) zullen je niet helpen een goede techniek aan te leren of je plezier te geven in het gitaar spelen.

Zelf ben ik een enorme fan van ibanez. Deze gitaren hebben misschien niet het geluid van een echte gibson les paul of een fender strat, maar jongens, wat spelen ze toch heerlijk, (vooral de S serie) en ze zijn nog goed te betalen ook (de RG serie). Overigens zou ik als beginner ook geen gitaar met floyd rose brug nemen (Zit wel op de meeste Ibanez gitaren), deze kan erg in de weg zitten en je gebruik het de eerste 3-5 jaar toch niet serieus.
  FOK!fossiel zaterdag 7 januari 2006 @ 21:35:01 #46
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_33812818
Hm, dit zijn nuttige reply's. Wordt straks nog een moeilijke keus denk ik .
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  maandag 9 januari 2006 @ 12:41:14 #47
35693 Mennosson
drinker with a writing-problem
pi_33862222
Begin met een simpele versterker
koop een goeie gitaar!

Yamaha Pacific is wel een aanrader, maar let wel op wat je koopt.
Yamaha maakt namelijk 2 soorten pacifics. Ik raad je een massieve body en oliebed mechaniek aan.
Als ie dat heeft heb je een puik instrument in handen voor iets van ¤ 270,-

Koop je een tijd later een betere amp
You know what is so funny about this show?
Statler: "I don't know. What is so funny about this show?"
I was asking you.
pi_33886829
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 01:05 schreef scolopendra het volgende:
@Bassie

Wat voor muziek wil je spelen?
Ik wil Rock spelen. Metallica, Guns 'n Roses, Nirvana enz
pi_33887180
Soms hoor ik dat je als beginner beter op een akoustisch kunt beginnen en dan later een elektrische nemen. Van elektrisch overstappen naar akoustisch schijnt moeilijkter te zijn of is dat bullshit?
Is de bespeelbaarheid op een squier strat makkelijker dan een gemiddelde akoustische gitaar?
pi_33898859
Op een akoestische gitaar (en dan met name een western, eentje met metalen snaren) moet je inderdaad "harder" werken om er een toon uit te krijgen dan op een elektrische gitaar. Ook zijn de snaren van een klassieke gitaar (met een aantal nylon snaren) prettiger voor je vingers; omdat je als beginnend gitarist nog maar weinig eelt op je vingers gekweekt hebt, snijden metalen snaren (dus op een akoestische western gitaar of elektrische gitaar) nogal in je vingers.
Dit heeft o.m. te maken met dat er op een elektrische gitaar dunnere snaren zitten.

Toch denk ik dat, als je een beetje wilskracht hebt je best op een elektrische kan beginnen. 't Is ff doorbijten, maar je kan wel al meer het geluid gaan imiteren van de bands en muziekstijl die je wilt naspelen. Dat geeft dan iets meer motivatie dan als je dat op een klassieke gitaar zou doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')