quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 19:57 schreef Gitarist het volgende:[..]
Staggs zijn niet slecht , maar er is wel een reėle kans dat je een "rotte appel" koopt...
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 20:49 schreef Gitarist het volgende:[..]
Nooit ongezien een gitaar kopen, altijd even de verkoper met een bezoekje vereren! Je kan namelijk nooit op de foto zien of de hals krom is, het fretwerk goed is, beschadigingen aanwezig zijn, de elektronica in orde is etc...
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 22:35 schreef Gitarist het volgende:Da's lastig te zeggen als beginner, je kan het beste iemand meenemen die al gitaar speelt... Die weet waar hij op moet letten.
Tel deze quotes bij elkaar op en ik ben het er helemaal mee eens.
Er zijn naast stagg nog veel meer budget gitaarmerken die voor heel weinig geld hele leuke gitaartjes hebben. Je moet alleen een beetje opletten.
Bij een beginnersgitaar gaat het er vooral op dat hij lekker speelt. Een gitaar die moeilijk te bespelen is (een loodzware les Paul, een topzware sg, een niet zittend te bespelen flying V, kromme gitaren met een te hoge of te lage actie) zullen je niet helpen een goede techniek aan te leren of je plezier te geven in het gitaar spelen.
Zelf ben ik een enorme fan van ibanez. Deze gitaren hebben misschien niet het geluid van een echte gibson les paul of een fender strat, maar jongens, wat spelen ze toch heerlijk, (vooral de S serie) en ze zijn nog goed te betalen ook (de RG serie). Overigens zou ik als beginner ook geen gitaar met floyd rose brug nemen (Zit wel op de meeste Ibanez gitaren), deze kan erg in de weg zitten en je gebruik het de eerste 3-5 jaar toch niet serieus.
"Doen wat je niet wil is het zelfde als niet doen wat je wel wil.“ (Guido Weiers)